Ik zit op een idee te broeden. In mijn branche is het 'nieuw' enorm belangrijk, er komt een nieuw model uit en iedereen wil het hebben. Direct. Nu kopen. De verkooppiek zit 'm in de eerste twee weken, dan is de run er uit en gaat het artikel de long tail in.
Omdat er veel concurrentie die het 'nu kopen' met een levertijd van 2 weken ontkrachten (omdat ze geen enkele voorraad willen hebben...?) wil ik eens proberen te benadrukken dat het 'nu kopen' bij mij wel bijna 'morgen geleverd' is. Met buitenlands zendingen kan ik dat uiteraard niet garanderen.
Het idee is om bijvoorbeeld de eerste drie dagen dat een artikel beschikbaar is, 15% korting te bieden. Daarna nog drie dagen met 7,5% korting en na een week de 'reguliere' prijs. (percentages en dagen zijn parameters waar mee te spelen valt).
Wat wil ik hier mee bereiken:
Meer omzet (uiteraard).
Meer naamsbekendheid (ik kan het niet hebben dat ik via eBay VEEL verkoop van bepaalde dure merken en dezelfde artikelen via mijn website haast niet)
Omdat ik geen voorbeelden uit de praktijk ken zou ik graag horen wat mede HL'ers van vinden, of wellicht zelfs ervaring mee hebben? Ga je hiermee een etiket 'koopjes' op jezelf plakken (dat zou ik niet willen, kwaliteit, service en uit voorraad leverbaar zijn veel belangrijker voor mij)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Henri Kroeze
Ik zit op een idee te broeden. In mijn branche is het 'nieuw' enorm belangrijk, er komt een nieuw model uit en iedereen wil het hebben. Direct. Nu kopen. De verkooppiek zit 'm in de eerste twee weken, dan is de run er uit en gaat het artikel de long tail in.
Omdat er veel concurrentie die het 'nu kopen' met een levertijd van 2 weken ontkrachten (omdat ze geen enkele voorraad willen hebben...?) wil ik eens proberen te benadrukken dat het 'nu kopen' bij mij wel bijna 'morgen geleverd' is. Met buitenlands zendingen kan ik dat uiteraard niet garanderen.
Het idee is om bijvoorbeeld de eerste drie dagen dat een artikel beschikbaar is, 15% korting te bieden. Daarna nog drie dagen met 7,5% korting en na een week de 'reguliere' prijs. (percentages en dagen zijn parameters waar mee te spelen valt).
Wat wil ik hier mee bereiken:
Meer omzet (uiteraard).
Meer naamsbekendheid (ik kan het niet hebben dat ik via eBay VEEL verkoop van bepaalde dure merken en dezelfde artikelen via mijn website haast niet)
Omdat ik geen voorbeelden uit de praktijk ken zou ik graag horen wat mede HL'ers van vinden, of wellicht zelfs ervaring mee hebben? Ga je hiermee een etiket 'koopjes' op jezelf plakken (dat zou ik niet willen, kwaliteit, service en uit voorraad leverbaar zijn veel belangrijker voor mij)
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag