• 0

Graag jullie mening over mijn webwinkel.

Beste mensen,

 

ik ben al maanden bezig om een mooi online hobby warenhuis op te bouwen.

Nu is het zover dat ik maar eens om een mening moet gaan durven vragen... :-[

Graag jullie (opbouwende) kritiek ! Alle vormen van advies & commentaar zijn welkom.op elk vlak.

Het assortiment word voortdurend uitgebreid. ik ben er nog lang niet, maar ben nu wel in het stadium dat ik denk de boel wereld kundig te kunnen gaan maken... ik heb al af en toe een bestelling, sta al goed hoog in google en alta vista. Maar ik dorst tot nu toe nog geen publiciteit te zoeken omdat ik mijn assortiment nog niet breed genoeg vond, en ik bang was dat mensen komen, te weinig treffen en niet meer terug zullen komen. Nu ik begin te voelen dat ik toch wel al een en ander te bieden heb overweeg ik een persbericht te gaan schrijven. Of vinden jullie dat nog net te vroeg ? moet mijn assortiment eerst nog heel veel breder of is dit al een mooie basis ? en zal ik op de eerste bladzijde de introductie laten staan of beter zoals bij alle grotere online waren huizen mensen meteen met artikelen om de oren slaan ? ik twijfel omdat ik dat onbehoorlijk vind, maar het werkt kennelijk wel. komt een introductie te slaapverwekkend over ? naar de achtergrond plaatsen of niet ?

ik ben dan wel weer bang dat mensen niet begrijpen/weten wat ik precies te bieden heb.

Alvast hartelijk dank !!

;)Leonie.

http://hobbykadoos.nl ook te vinden onder http://doe-eenhobbykado.nl

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hey Leonie,

 

Allereerst denk ik dat je website en bedrijf best kans van slagen hebben. Volgens mij heb je een specifieke doelgroep en productassortiment.

 

Verbeterpunten:

Eerste indruk: Je website oogt onrustig en amateuristisch.

logo wat behoorlijk eenvoudig inmekaar is gezet. Zorg voor een passend en sprekend logo, dit hoeft heus niet veel te kosten. Voor een flesje wijn of een kratje bier is er vast wel iemand te vinden.

Achtergrond: Ik vind je achtergrond veel te opvallend, je website moet juist naar voren komen, niet de achtergrond.

Link: De balk waar je alle links hebt geplaatst vind ik erg storend met die flikkerende lichtjes.

Kleuren: De kleuren van je website komen bij mij wat treurig over; paars, groen, grijs en zwart. Maak dit is wat sprekender en kijk hoe andere sites die bij jou doelgroep aansluiten dit doen.

Logica: Ik vind je webwinkel niet logisch ingedeeld, het is lastig zoeken dit moet veel ordelijker en overzichtelijker worden.

TekstenNiet pakkend, spelfouten en ook onoverzichtelijk

 

Ik raad je aan om vanavond is een avondje te gaan webwinkelen. Ga eens allemaal webwinkels af print dingen uit, sla dingen op en schrijf dingen op die je goed maar zeker ook minder goed vind. Laat je website is beoordelen door vrienden en doe wat met de adviezen.

Er zijn tal van pakketten die gratis zijn waaronder Joomla, hiermee kun je op een betaalbare wijze een behoorlijk professionele shop bouwen. Mocht je kennis ontoereikend zijn kijk dan is wat voor mogelijkheden er dan zijn om een website te laten maken, dit hoeft niet schrikbarend duur te zijn.

 

Kortom, je hebt een goed idee alleen er moet nog wel behoorlijk gesleuteld worden.

Je moet ook niet vergeten ''There is never a second change for an first opinion'' als een potentiele klant nu op je site komt en die denkt ''het is me te amateuristisch'' dan heb je kans dat die nooit meer terug komt.

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • -1

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Dat waardeer ik absoluut :-K , Echter ;) een site waar ik vele maanden dag in dag uit in mijn eentje met een zeeeer beperkt krediet aan gepolijst heb meteen maar zo drastisch als louter amateuristisch bestempelen vind ik wel wat ver gaan en schadelijk voor mijn reeds draaiende businness, en mijn imago hier en elders. (Ik had bv vragen over waar mijn welkomst tekst te plaatsen, die zie ik helaas nog niet beantwoord.)

Opbouwende kritiek prima , maar ik ben wel een seriueze kvk ingeschreven onderneming die alle tijd en energie en geld in haar site investeert en een naam hoog heeft te houden !

ik was na maanden zwoegen niet uit op enkel ongezouten verregaande kritiek.Van gooi dit maar in de prulebak en neem maar weer andere software en verander alles wat je neer hebt weten te zetten en zelf mooi vind. Kijk dus toch svp een beetje uit voor je iets nodeloos zo tot de grond toe afkraakt, zonder de vast ook te vinden ??? goede punten te noemen !! ik zit al vast aan dit programma, betaal er tegen de 300 Euro per jaar voor, een rib uit mijn lijf. hier moet ik het mee doen, en ik wil het zover mogelijk verbeteren.hulp en advies op dat gebied is wel van harte welkom. Flesje wijn of kratje bier voor beter logo , goed idee en klaar om in de strijd te gooien !

Oke ;D , De knipperende bullets twijfelde ik al ernstig over, toen ik ze uitkoos knipperde ze niet, ze konden wel goed het oog naar het menu te trekken maar ze knipperden wat te snel naar mijn zin. heb ze net weer verwijderd.

 

De websites van de anderen die op mijn doelgroep aansluiten zijn m.i. meestal bijzonder smakeloos en bijzonder amateuristisch,alle producten bijzonder rommelig ,chaotisch gepresenteerd, kale of rommelige achtergrond, hooguit een enkele schreeuwerige kleur of druk vaag behangetje lelijk bv retro patroontje. zelfs de groten maken er een erbarmelijk potje van. ik wil niemand beledigen maar te zeggen dat ik de kunst bij anderen met mijn doelgroep af moet kijken, nee bedankt ;

 

Ik wilde juist eens wat anders doen wat dat betreft en heb geprobeerd om er een smaakvol, rustig , chique geheel van te maken. Wat m.i. ook gelukt is... Nee sorry, maar dan ziet mijn site er toch echt heel wat beter uit, toch? Ook al de nodige complimenten voor gehad, al vinden sommigen het inderdaad weer wat te sober. Tsja, kan niet iedereen pleasen, wil ik ook niet, ik kies heel bewust voor chique , m.i. smaakvolle tinten en sobere rustige achtergrond , Smaken verschillen nou eenmaal.

ik overweeg wel bv bordeaux of houtkleur ipv zwart als achtergrond kleur maar ik vind werkelijk dat de producten nu ontzettend fraai tot hun recht komen,zeg maar gepresenteerd als een diamant op zwart fluweel.Dus de achtergrond juist rustig en de producten kleurig, hierdoor vind ik het allesbehalve rommelig en mooi strak, zakelijk en chique.

 

ik ben autodidact , drop-out :P en dislectysch dus spelfoutjes laat ik door anderen controleren.mochten er desondanks nog in de hoofdbladzijden of het menu waar genomen worden dan hoor ik dat nog graag.

 

ik zal proberen de structuur overzichtelijker te maken.

 

Joomla etc. heb ik na veel beraad vanaf gezien, dat is me te onzeker of ik dat voldoende onder de knie kan gaan krijgen in de korte tijd waarin ik dit neer moet gaan zetten. (de zeer beperkte kredietverstreker geeft weinig tot geen middelen maar wil wel spoedig resultaten zien, ik heb in tegenstelling tot anderen geen voorbereidings jaar of voorbereidings krediet gehad en moet dus alles zo snel mogelijk af hebben.) ik ben erg blij met dit programma, waar ik alles mee kan waar anderen ook prima mee draaien.En ik vind dat ik er al heel veel meer uithaal dan de meesten die allang met het nodige succes proffesioneel draaien. ik zie bij de meesten bv een heel smal winkeltje, ik heb hem breed gemaakt etc. Het is net of de meesten de mogelijkheden amper weten te benutten.Heel veel is hierbij niet mogelijk maar ik probeer met de mogelijkheden die er zijn er echt iets van te maken, elke dag weer een beetje polijsten.

 

De vragen waar ik een antwoord op hoopte blijven staan ; de introductie tekst of een bladzijde met meteen artikelen als eerste bladzijde plaatsen ? Is mijn assortiment al breed en aantrekkelijk genoeg om de pers te kunnen gaan benaderen ?

 

Graag meer meningen, en hopelijk ook wat mensen die de site wel mooi vinden ?

;)Leonie.

 

Link naar reactie
  • 0

Tja ikzelf vind dat Elmer wel een punt heeft. Als je hier op Higher level je website laat doorlichten, tja dan gebeurt dat ook zeer kritisch. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...

 

Juist omdat de concurrentie zo matig is, kan jij een enorme voorsprong pakken!

 

- Ik vind het zelf erg lastig om door je site heen te navigeren. Dat komt ten eerste door de indeling van de website. Ik moet een hele tijd naar beneden scrollen om iets te zien. De categorieën zijn onduidelijk. Alles staat rechts door elkaar heen.

Het is makkelijker als daar alleen de categorieën staan van je producten. Ik zou er wat in snoeien, want het is gewoon teveel en te onoverzichtelijk nu!

 

- Je lettertype leest niet prettig, ook vanwege de kleur.

 

- Een hoop producten hebben geen plaatje? Dat is meteen al een gemiste kans. De producten met een foto erbij zijn vaak van slechte/matige kwaliteit

 

- Ik weet niet op welke mensen jij je richt, maar ik durf te beweren dat veel mensen afhaken vanwege je klassieke/ouderwetse design. Het mag wel iets frisser!

 

Verder vindt je de concurrenten bijzonder amateuristisch. Echter vind ik de site van Pipoos een stuk prettiger. De navigatie vind ik wel erg matig, maar het oogt wel rustig. Zij hebben ook een aantal sfeerfoto's van hen product.

 

Antwoord op jou vraag: Op de voorpagina zou ik een korte tekst plaatsen met jouw sterke punten, aangevuld met een paar (sfeer)foto's van je mooiste producten.

 

Het is natuurlijk niet leuk om kritiek/suggesties te ontvangen, maar ik denk net zoals Elmer dat er veel meer uit je website valt te halen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Leonie,

 

Ik zie wel dat je er heel veel tijd in gestoken hebt, maar Elmer heeft wel gelijk.

Die fotootjes bovenin zijn bijvoorbeeld wel leuk maar wat onduidelijk. Wat dan zonde is dat je daar je logo doorheen schrijft en dan ook nog cadeau-doosjes en paarse plantjes erdoorheen gooit. Op die manier wordt je site gewoon onrustig.

Je bruine achtergrond en dikke oranje letters zijn ook geen feest om te lezen. Misschien moet je eens op mijn site kijken: feitelijk heb ik ook zoiets, maar ik heb 'm even in twee avondjes in elkaar gezet om maar 'iets' te hebben (www.tekstflair.nl) maar ik vind het zelf ook niets. Ik laat hem later ook herbouwen door een prof, het is nu eenmaal niet mijn ding.

Je artikelen verspringen trouwens, de fotootjes kun je beter even groot maken allemaal. Dan wordt het ook al weer wat rustiger. Als je bijvoorbeeld een witte of hele lichte kleur neemt als achtergrond, vallen je artikelen veel meer op en worden ze wat mooier.

Verder is het niet mooi geschreven. Je hoeft niet persé een tekstschrijver te nemen, maar vraag eens in familiekring of kennissenkring of iemand naar je teksten wil kijken. 'U' moet trouwens met een kleine letter, om maar eens ergens te beginnen.

Ik zie wel dat je potentie hebt om er iets van te maken en ik weet als geen ander hoe moeilijk het is. Probeer anders eerst kleine verbeteringen, dan kun je het rustig aan veranderen.

 

Jose

Link naar reactie
  • 0

Als ik puur naar de lay-out kijk (navigeren / zoeken van producten e.d.) is het inderdaad niet een prettige webshop, maar zit zeker potentie in met de nodige verbeteringen en inzet.

 

Wat ideeën die mijn inziens wel te overwegen zijn:

- Menu links plaatsen. Meeste webshops hebben dit en eventuele klanten zijn gewend om daar te kijken.

- Producten in een apart vak, dus niet met voorwaarden, contact gegevens e.d., Maakt het net wat overzichtelijker.

- Als het technisch mogelijk is: Subgroepen die verschijnen in het menu, wanneer je op de desbetreffende productgroep klikt.

- Probeer de hele website zo passend mogelijk te krijgen (half venster scrollen hooguit).

- Profi huisstijl laten maken, kost iets van 100 euro hooguit. Heb je een mooi logo en meteen bestanden die je kan aanleveren voor drukwerk (briefpapier, visitekaartjes), eventueel ook zelf uit te printen.

- Enkele aanbiedingen op de homepage weergeven is misschien ook wel leuk.

 

Qua design, kleurgebruik moet ik helaas wel zeggen dat ik het geen mooie website vind (echter smaken verschillen). Twee lichte kleuren, mooi vloeiend design is vaak erg mooi, daardoor vallen product foto's ook beter op en is het niet een "donkere website, tussen alle lichte".

 

Wél mag je trots zijn op het feit dat je zo ver gekomen bent. Het werkt, dat is het voornaamste, nu is het tijd om waar nodig verbeteringen aan te brengen. Punten van kritiek krijg je, deze zijn altijd discutabel, echter als bepaalde kritieken vaker voorkomen kun je er het beste over nadenken om er wat mee te doen (hoe moeilijk het soms ook kan zijn).

 

Houd deze zinnetjes in gedachte, dan kom je al erg ver:

"Kort, maar krachtig" (Alle benodigde info, zo beknopt mogelijk doen. Lange verhalen kosten alleen maar tijd, die beter gebruikt kan worden om de producten rustig te bekijken)

"Subtiel, maar opvallend" (Basis bescheiden houden, maar de producten laten opvallen!)

 

Overigens weet ik niet wat de intenties zijn: Wil je ondernemen als hobby of wil je echt omzetten behalen? Als je het laatste wil, zul je moeten investeren vaak (tijd en geld). Al met al is dit de basis van wat je wil bereiken en daarop zul je je moeten aanpassen.

 

In ieder geval wens ik je veel succes!

Link naar reactie
  • 0

...

Graag meer meningen, en hopelijk ook wat mensen die de site wel mooi vinden ?

...

 

Hallo Leonie,

 

Helaas, ik heb de hoofdpagina bekeken en na 5 seconden gesloten. Te druk, qua kleuren niet passend, en onoverzichtelijk. Ik zou nooit op zo'n site iets kopen.

 

Je bent auto-didact, prima, maar voor je (mogelijke) klanten is dat niet belangrijk. Die willen snel kunnen vinden wat ze zoeken.

 

Sorry, mooier kan ik het niet maken.

 

PS ik heb de verwijzingen naar je concurrenten er uit gehaald.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Beste Leonie,

 

Het concept achter de website vind ik interessant. Daarmee kun je jezelf zeker onderscheiden, en er een goede business van maken. Ik vrees echter dat je in de uitvoering nog niet compleet bent. En dat is wel nodig om te slagen. Er zijn al de nodige rauwe ervaringen geuit hier. Ik zou daar goed kennis van nemen, en er iets mee doen.

 

Probeer meer vanuit de doelgroep te denken en te werken, en huur iemand in voor een rustige layout! Er zijn er hier op HL genoeg te vinden. Verder is het misschien een idee om ergens op de website de mogelijkheid te bieden om door je hobbies 'geloodsd' te worden. Dus een vragen-functionaliteit met bijv vraag: wat vind je leuk om te doen? Met een aantal opties. Daarachter nog een vraag met wat opties, en daarna presenteer je de producten die in de buurt komen van de keuzes. Dat zijn my 2 cents ;-)

 

Succes in ieder geval!

 

Martijn

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
  • 0
Ik wilde juist eens wat anders doen wat dat betreft en heb geprobeerd om er een smaakvol, rustig , chique geheel van te maken. Wat m.i. ook gelukt is... Nee sorry, maar dan ziet mijn site er toch echt heel wat beter uit, toch? Ook al de nodige complimenten voor gehad, al vinden sommigen het inderdaad weer wat te sober. Tsja, kan niet iedereen pleasen, wil ik ook niet, ik kies heel bewust voor chique , m.i. smaakvolle tinten en sobere rustige achtergrond , Smaken verschillen nou eenmaal.

http://www.webdesignerdepot.com/2009/09/the-difference-between-art-and-design/

 

Voor jou draait om een zo hoog mogelijke conversie (een zo groot mogelijk aantal bezoekers dat een aankoop doet), en dan zul je je dus duidelijk moeten richten op design, en niet op art. Dat betekent dat we ons richten op het motiveren en sturen van de bezoeker, i.p.v. op het maken van een kunstwerk dat jij mooi vindt.

 

Met andere woorden: zoek uit waar de doelgroep van houdt (bezoek andere websites die zich op jouw doelgroep richten), denk veel aan gebruiksvriendelijkheid, gebruik duidelijke call-to-actions, voorkom elke onduidelijkheid, creëer een eenvoudig bestelproces en zet je website op een positieve manier in de markt, zonder critici de mond te snoeren! ;)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb respect voor het feit dat je dit als autodidact en dyslectisch ondernemer voor elkaar hebt gekregen, echter als je hier je site aanbiedt voor verbeterpunten dan is het voor mij helemaal niet relevant of je dat bent.

Ik ga namelijk niets bij je kopen omdat ik het zo leuk vind dat je autodidact bent, maar omdat ik er vertrouwen in heb dat je een goede leverancier bent. Ik neem aan dat je zelf ook geen softe beoordelingen wilt omdat je nu eenmaal dyslectisch bent toch?

 

Ga er maar vanuit dat alle reacties hier geschreven zijn vanuit het oogpunt je site beter te maken.

 

Met betrekking tot je vragen :

 

[*]Ik denk dat je qua producten op zich in een interessante en groeiende markt zit. De vraag is hoe je die markt gaat bereiken en hoe ze naar je site komen. Je geeft zelf aan redelijk hoog in google te staan. Hoe hoog?, want ik denk dat er nog wel wat te verbeteren is door uitgebreider je producten te omschrijven. Als ik kijk naar de pagina van de originele Java-vormige Tjantings, dan zou ik daar een veel uitgebreidere omschrijving plaatsen. niet alleen wat het is, maar ook wat ik ermee kan, waarom het de wereldwijd meestverkochte tjanting is en hoe ik hem moet gebruiken. Verkoop niet alleen een product, vertel er ook over. Jij weet er veel van, veel van je klanten nog niet. Dit geldt voor veel producten die je hebt

 

[*]Om bij diezelfde pagina te blijven: grote foto met een klein product dat vrijwel niet zichtbaar is zou ik veranderen. Grootste witdelen weghalen en alleen het product duidelijk laten zien. Nu heb ik het gevoel dat er iets mis is gegaan bij het plaatsen van de foto. Als je niet weet hoe dat moet stuur je maar een pm

 

[*] Ik snap je keuze voor het lettertype vanuit het idee zoals je dat eerder omschreven hebt. Toch denk ik dat een kleiner en minder frivool lettertype duidelijker overkomt en rustiger leest.

 

[*] Menustructuur zou ik aanpassen als eerder hier aangegeven. Probeer consistent te zijn in je categoriekeuze: Soms gaat het over een activiteit (beren maken, kaarten maken) en soms over een product (batik etc.) Zet de producten bij elkaar en de activiteiten, gescheiden door een lege regel, of een titel bijvoorbeeld. Menu ook naar links verplaatsen waardoor rechts je winkelwagen en de aanbieding in beeld komt. Die valt nu in eerste instantie erbuiten

 

[*]Voor wat betreft de kleuren kun je wellicht mooi matchende kleuren gebruiken van colorschemer De huidige voldoen aan jouw verwachtingen, ik heb er een beetje moeite mee

 

[*]Voorpagina geen introductie plaatsen wat mij betreft (zet die maar onder het kopje contact/info of wat dan ook)

 

[*] Goed dat je je volledige contactgegevens erop hebt staan incl. KVK nummer! Dat zien we hier vaak anders. Wel zou ik bij andere shops eens naar de leveringsvoorwaarden kijken en vergelijken met je eigen voorwaarden. Die zijn nog voor verbetering vatbaar. Een disclaimer toevoegen kan ook nooit kwaad.

 

Voor zover even wat opmerkingen mijnerzijds (hier beginnen over tabellen en w3c-compliance is nu even niet relevant, dat komt een volgende keer wel). Het belangrijkste heb je wat mij betreft: Een interessant product in een groeiende markt. Aan jou om stap voor stap te verbeteren. Spiegel je niet aan je concurrenten maar aan de resultaten die je eigen site je oplevert. Voor wat opbouwende kritiek kun je hier altijd terecht :)

 

Lees voor zover je dat nog niet gedaan hebt vooral ook alle eerdere sitechecks door. Heel vaak staan daar nuttige tips in en verwijzingen naar pagina's met info die je site verder kunnen verbeteren

 

Succes

Frans

Link naar reactie
  • 1

Echter ;) een site waar ik vele maanden dag in dag uit in mijn eentje met een zeeeer beperkt krediet aan gepolijst heb

 

Beste Leonie,

 

Als ik jou was zou ik het KISS principe volgen ('Keep it simple stupid' (stupid gedeelte uiteraard niet persoonlijk bedoeld))

 

Ga naar Kuler om wat kleuren te kiezen (voorbeeldje van een kleurenblinde bijgevoegd) Houd er rekening mee dat bepaalde kleuren niet bij elkaar kunnen als voorgrond en achtergrond. Ik zie bijvoorbeeld paars op iets roodachtigs wat ik (met m'n beperkte kleurenblindheid) moelijk kan lezen op mijn erg dure monitor (een echte kleurenblinde of iemand met een wat mindere monitor heeft dezelfde zo niet nog meer problemen)

 

Maak vervolgens de de pagina's van je site zo simpel mogelijk. Als je op HTML niveau bezig bent: niet meer dan p, h1, h2, h3, strong en dat soort basic tags. Stukje CSS om dat netjes te presenteren mail ik je wel.

 

Schrijf tegelijk met al je passie leuke stukjes over je producten (als je zoveel tijd besteed aan je site kan het niet anders dan je dit met passie doet)

 

Houd ook de productpagina's en overzichten eenvoudig. Een kopje met wat er op de pagina staat. En een lijst met de producten meteen klein fotootje voor de overzicht pagina en een pagina met een grote foto en een omschrijving voor de producten zelf.

 

Gewoon alles lekker simpel zonder poepas. Dan heb je zo een nette strakke site (die de concurrentie van tafel veegt ;) )

 

Misschien wat herhaling van vorige reacties en inderdaad kritsch. Maar ik vraag me af of je nou webbouwer wilt worden of een shop wilt hebben met hobby artikelen. Ik doe zelf de technische kant van websites en weet dus uit ervaring dat de kleinste dingen veel tijd kunnen kosten om goed te krijgen. Aan de andere kant moet ik soms wat grafisch ontwerp werk doen en daar heb ik absoluut geen aanleg voor. Dus hou ik het daarvoor bij KISS. Gewoon basic, geen poespas met als resultaat iets wat niet bijzonder is (de techniek wel, in jouw geval de producten, omschrijving etc) maar dus wel werkt (zonder (te)veel inspanning)

 

Volg je het KISS principe dan houd je zeeen van tijd over om je site te promoten, leuke producten te zoeken, je klanten te woord te staan, etc.

 

Kun je me trouwens een plaatje mailen van de minicraft knuffeldier pakket Tijger? Lijkt me leuk om met m'n neefje te gaan maken.

site_kleuren.thumb.JPG.caaf1da3974cb34aeea7f132da3baf91.JPG

Link naar reactie
  • 2

Geweldig al die reacties, ga ik morgen op in ! :)

Veel dank alvast allemaal voor het meedenken tot dusver. Zitten veel werkbare en inspirerende tips bij !

ik heb alvast de menu lijst deze avond drastisch ingekort dus stukken overzichtelijker gemaakt.

De tiger is on his way ;)

Morgen ga ik meer tips toepassen.

;)Trusten voor nu,Leonie

 

 

Link naar reactie
  • 0

Huur voor een dag een webdesigner/kleurenexpert in en je hebt een prima basis voor een webshop. Of, zijn er geen standaardtemplates die je voor 90% aanspreken? Vormgeving is hier een middel, geen doel.

 

Verbeterpunten:

- logo met tekst door afbeeldingen

- vreemde kleurcombinaties voor tekst en achtergrond tabellen (gewoon met zwart-wit en grijstinten werken en de producten laten spreken)

- achtergrond heeft onrustige banden. Het bloemmotief is modieus, maar maak dan de gehele achtergrond in dit patroon

- zoekbalk in de tabel plaatsen

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Leonie,

 

Nu ik mijn bericht terug lees had ik er misschien een iets positievere draai aan moeten geven, echter heb ik geprobeerd om je juist verder te helpen dmv onderbouwd commentaar.

Je reactie snap ik goed, je bent trots op je site en dat is niet meer dan terecht.

Het is al enorm knap dat je met beperkte ervaring zo'n site uit de lucht tovert, het getuigd ook van doorzettingsvermogen want een site bouwen gaat niet bepaald van een leien dakje.

Ik sta wel 100% achter mijn adviezen, vergeet nooit: tegenwind doet stijgen!

Lees deze collumn is door. Daarin zie je duidelijk dat het allemaal niet zo makkelijk is als het lijkt, en dat een startende ondernemer in het begin vaak door een roze bril kijkt.

 

Ik denk dat het een heel waardevol topic voor je is geworden, er wordt enorm met je meegedacht en er zijn al heel veel goede adviezen gegeven. Probeer dit niet allemaal in een keer aan te pakken maar doe het stuk voor stuk.

Ik zou het leuk vinden als je in dit topic je voorderingen laat zien van je website en waarom je bepaalde veranderingen hebt toegepast. Zo blijf je constant aanbevelingen ontvangen en wordt het mogelijk een waardevol topic voor mensen in een soortgelijke situatie.

 

Succes, Elmer

 

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Okee jongers, de batterij is na 5 uurtjes slaap weer half opgeladen, ik loop slaapdronken tegen muren , zet een vork in de brinta, kindjes weer netjes naar school etc, iemand die een lief persoonlijk bericht schreef een te uitgebreide pm terug zitten typen , rsi sluimert... duizend plannen om de site te verbeteren , moet de dagelijkse uitbreiding doen en bestellingen verwerken, tussendoor de mannen van de renovatie begroeten , mijn platgetrapte tuintje redden, huishouden doen, Bovenal ;

 

de wens om iedere tip van iedereen hier uitgebreid te beantwoorden.... is vrees ik ondoenlijk... ga het toch een beetje proberen want vind het zo fantastisch dat mensen hier naast HUN eigen drukke werkzaamheden , huishouden, sociale banden etc etc hier zoveel energie in steken ; om bv deze kattekop te helpen. Maar ben wel degelijk dankbaar hoor, ook als ik eens mijn hachie meen te moeten verdedigen, tegelijk dezelfde persoon dankbaar en doe er ook meteen wat mee tenzij de adviezen te tegenstrijdig zijn of ik er echt volledig mijn eigen smaak en principes en ervaringen geweld mee aandoe.

 

ik pik er ad random een iemand uit die ik even wil bewieroken ; Frans. ik kreeg echt een warm gevoel van dat commentaar. hij was niet de enigste maar als voorbeeld wat er een tijd en seriuese aandacht in gaat zitten, super ! Net zo goed van Elmer etc. (enkel de verkeerde woordkeuze die me stak, maar de energie en seriueze uitgebreide reactie waar ik veel uit kan halen, TOF,oprecht dank !

ik kan er genoeg mee, maar om te verklaren waarom ik niet met alles iets kan ;

ik kom vaak tegenstrijdige adviezen tegen ;

BV mijn zus , vader en broer (proffesioneel en alledrie erg kritisch aangelegd) vinden de side mooi , zakelijk, rustig, zoals mijn zus bv zegt ; niet een side waarbij ze meteen weg zap nijgingen heeft maar rustig en prettig. (dus compleet in tegenstelling tot Fred zegt, smaken verschillen kennelijk nou eenmaal echt.)

Weer een voorbeeld van tegenstrijdige adviezen ; mijn vader en broer klagen wel over een te klein lettertype, hier lees ik dat het juist wat te groot zou zijn. tsja... Een vriendin en haar vriend houden net als ik van een rustige , zwarte achtergrond, waar alles volgens ons juist zo mooi op uitkomt, wij hebben juist echt moeite met al die kale witte bladzijden die pijn aan je ogen doen. En de opmerking het is nu een zwarte bladzijde tussen alle witte ; dat klopt en dat was nou net de hele bedoeling. Veel grote designers van bv beroemde franse parfum huizen maken hier gebruik van. En vast ook de Italiaanse ;D , om maar een voorbeeld te geven. ik kan en wil mij niet aan ieders smaak conformeren, ik zie dat juist teveel om mij heen in deze grijze muizen cultuur. ik ben echter wel heel benieuwd wat bepaalde andere kleurcombinaties met mensen kunnen doen ; stijgen mijn verkopen als ik mij aanpas aan de gemiddelde voorzichtige smaak ? Ja dan verkoop ik vast meer maar dan krijg je die slappe super markten magnetron hap die je overal al voorgeschoteld krijgt en je mischien niet echt vies vind maar ook niet echt lekker.

 

ik zal een grappig , zelfs bizar voorbeeld geven. Ik plaatste vorige week mijn eerste advertentie op marktplaats. ik werd nog geen 5 minuten na het plaatsen opgebeld door een DJ van het in de randstad best beluisterde radio station ; ik had zo'n leuk product, of ik dat en de onderneming en mijn persoon erachter s' avonds live in de uitzending wilde toelichten. Natuurlijk wilde ik dat. ik heb vervolgens 7 minuten live on air free publicity gekregen !

ik vond het echt bizar, wist niet wat me overkwam. temeer daar ik bij het vorige product wat ik aanbood...; het product (een prachtige zelf geimporteerde wijde hoepeljurk) de televisie uitzending (ik mag hier geloof ik geen namen noemen) van ene

P. de Brul zal ik hem maar noemen haalde. en niet 1 x maar 4 uitzendingen achtereen. Enkele beeldschone grote artiesten, erin , waaronder 2 mannen, als parodie op Evita. Dat was ook zo'n overdonderende fantastische ervaring ! Alle spotlights op mijn speciaal geimporteerde en met trots aangeboden product. Omdat het geen toeval meer lijkt dat me dat 2x vlak achter elkaar overkomt ben ik gaan nadenken over de reden. Het komt vermoed ik zo doordat mijn smaak wat extremer is dan gemiddeld en ik met mijn kop boven het maai veld durf uit te steken ;D

Dus ; alle tips blijven meer dan welkom, ik zal alles seriues overwegen , en veel aanpassen, maar niet alles ! Je kan niet iedereen tevreden stellen, en ik verkoop liever minder dan iets of op een manier waar ik mijn eigen persoonlijke smaak , karakter , identiteit mee verlies.

John Lennon zingt "the world as one" , prachtig nummer, geweldige vent , maar ik weet dat hij vast niet bedoeld zal hebben dat alles en iedereen 1 kleurloze pot nat moet worden. Een wereld die 1 is door onderling begrip en respect voor elkaars verschillende meningen en smaak, levert een kleurrijke wereld vol diversiteit op. althans I.M.H.O.

 

Nog even wat puntjes die mij te binnen schieten ; lijkt mij juist veel drukker worden als ik dat krul patroon zou gaan herhalen.

mischien als het wat doorzichtiger zou zijn wel mooi, vaag op de actergrond, iets om mee te experimenteren wel ( en als ik ergens dol op ben... ;) als kunstenaar zijnde ) bij mij blijft dat patroon overigens helaas vaak "hangen" dan zie je allemaal drukke streeperige krulletjes of krullerige streepjes.Een vriendin zij dat het aan mijn computer lag, hoop dat niet meer mensen dat zo zien. dan zal ik het moeten verwijderen of mischien kan ik het vastzetten (jawel je bedenkt hier live nog weleens wat nuttigs al zwetende boven je toetsenbordje) mischien heeft Fred dat gezien en is ie daar zo van geschrokken, omdat ie dacht dat dat mijn bedoeling was.(niet hem aan het schrikken maken maar -)

 

Oke, menu stond eerst al links maar ik merkte bij een conculega dat het , al vind ik het zelf ook wat vreemd (maar daar hou ik dus juist van :P , een beetje vreemd maar wel lekker) niet alleen juist 's wat anders is maar vooral ook veel eficienter werkt.

Probeer maar uit ; als je van een menu links steeds helemaal naar rechts moet om rechtsonder te scrollen dan verspil je enorm veel energie (seriues) en ga je dat in je arm voelen en raak je onbewust geiriteerd, en stop je onbewust sneller met het site bezoek en eventuele producten uitzoeken dan waneer dat vlak naast elkaar zit. Zowiezo nooit begrepen dat een mannetje bij microsoft dat nooit bedacht heeft ; is simpel op te lossen door alle virtuele functie knoppen vlak bij elkaar te plaatsen, vaak overwogen ze dat idee te verkopen. Jawel ik denk nog weleens na ;) niet alle wilde dingen op mijn site zijn geheel ondoordacht .

Zie echter natuurlijk vaak door alle bomen het bos niet meer, maar daar heb ik jullie weer voor :-K

 

Als laatste voor nu ; dat dyslectische geef ik niet als excuus, maar als reden ; ik zie gewoon mijn eigen spelfouten vaak niet, ik check alles 3x en verbeter voortdurend (mijn hersens draaien bv voortdurend ij om tot ji en ei tot ie, ik zit dat aan een stuk door terug te lezen en te verbeteren) maar zie dan nog op de een of andere manier dingen over het hoofd. Dat is een soort blinde vlek. daarin ben ik echt aangewezen op anderen. Zien die het ook niet dan hoor ik het dus nog graag.

Helaas heb ik omdat ik van mijn kredietverstreker geen voorraad mag houden (al probeer ik dat uit eigen zak wel te zoveel mogelijk te doen(niet dat het kridiet niet uit eigen zak is uiteindelijk , maar zijn er de baas over)) geen andere foto's dan die van mijn leverancier. wat inhoud vaak te kleine, slechte resolutie of maar al te vaak helemaal geen foto.word vervangen zodra ik de kans zie. maar neem de afdeling met berenpakketten ; alle foto's aanwezig en wat komen ze mooi uit met hun warme gloedvolle vachtjes tegen de zwarte achtergrond. vind ik juist echt fraai en ben ik trots op.

Op google en alta vista tref ik mezelf tot mijn verassing als ik niet eens naar mezelf zoek maar een product bij anderen zoek regelmatig in positie 1 tot 3, tot 10. daarom overweeg ik adwords links te laten liggen, sta er toch wel in... echt !

Nou ik ga alles wat genoemd is seriues tegen het licht houden, heb gister al een en ander verbeterd,hardstikke bedankt iedereen tot dusver,

:)Leonie.

p.s. Elmer zie nu je bericht na plaatsing pas ; :)

:)

Link naar reactie
  • 0

 

...

ik kom vaak tegenstrijdige adviezen tegen ;

BV mijn zus , vader en broer (proffesioneel en alledrie erg kritisch aangelegd) vinden de side mooi , zakelijk, rustig, zoals mijn zus bv zegt ; niet een side waarbij ze meteen weg zap nijgingen heeft maar rustig en prettig. (dus compleet in tegenstelling tot Fred zegt, smaken verschillen kennelijk nou eenmaal echt.)

...

 

 

Ha Leonie,

 

Smaken verschillen zeker! Daarom moet je je vooral op de smaak (en de koopbehoeftes) van je doelgroep richten. Komen zij naar je site en kopen ze meer dan genoeg? Prima, houden zo, en laat mij maar kletsen ;D.

 

Komen ze wel maar zappen ze weg? Dan moet er iets veranderen.

 

Blijven ze maar kopen ze niet? Waar haken ze dan af?

 

Komen ze helemaal niet? Kijk naar SEO en adverteermogelijkhoden en andere marketing acties.

 

Etcetera etcetera. Meten is weten, en individuele meningen kunnen maar hoeven niet relevant te zijn.

 

Mijn smaak is alleen bepalend voor mij ;).

 

 

Nog een laatste tip: kijk hoe je site er uit ziet bij verschillende browsers (IE7, IE8 en FireFox), en ook op verschillende systemen (Windows, Apple, Linux).

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hey Leonie ik zie dat je al begonnen bent aan de verbeteringen!

Ik moet zeggen dat je categorien nu echt een verademing zijn tegenover hoe het was! Wat een verschil maakt dit zeg :)

 

Smaken verschillen zeker, maar onthoud wel dat familie en vrienden vaak niet de beste raadgevers zijn...

Zij vinden het vaak gewoon heel leuk wat je doet en kijken een beetje met een roze bril naar jouw onderneming. Overigens kan je met google analytics al heel goed zien wat mensen op je website doen. Als het grootste deel bijvoorbeeld binnen 10 seconden en 1 pageview weg is, dan is er iets mis. Het is alleen vrij moeilijk te bepalen waardoor mensen afgeschrikt worden. Dat is simpelweg een kwestie van experimenteren!

 

Wat leuk trouwens dat je direct gebeld werd na het plaatsen van een advertentie! Je hebt echt wel een bijzonder product!

Ik zou ook niet je eigen identiteit verliezen, dat maakt jouw bedrijf juist uniek.

Veel succes met het 'pimpen' !

Link naar reactie
  • 0

Hoi Leonie,

 

Tuurlijk over smaak valt te twisten, maar dat doen we dan ook even niet...

 

Ik heb het liever over leesbaarheid. Die zou wat kunnen verbeteren. De roze letters op de paarse achtergrond zijn door het lage contrast niet erg goed leesbaar.

 

En mag de 'H' wat dichter bij 'obbykadoos' staan? Daar maak je een grafisch ontwerper blij mee.

 

 

Een Hobbysite mag er dan ook best hobby-achtig uitzien... Dat verwacht je er ook bij.

Vriendelijke groetn,

 

Armijn Woudman

www.unit070.nl

Link naar reactie
  • 0

Fred ; het is niet dat het al storm loopt met de bestellingen , maar vind het toch verassend dat mensen me nu al weten te vinden en steeds iets vaker bestellen maar kan veel beter. vraag me nu wel af of de kleur een rol speelt. ik zou 2 sites moeten hebben en zien wat het beste werkt want vind dit zelf te mooi om los te laten.... ik heb vorige week (kosteloos) google analytics erop gegooid. bijzonder nuttig en intressant. raad ik echt iedereen (zoiets) aan.Er ook echt steeds helemaal induiken in die cijfertjes en trefwoorden.Je ziet meteen waar mensen op af komen. ik zag bv dat een product veel kijkers trok, geen kopers. Het op voorraad genomen, erbij gezet , prijs iets verder verlaagd en er werd direct besteld. Nu ik het even niet op voorraad heb staan ; geen bestelling. Gauw weer op voorraad nemen. helaas mag ik mijn krediet op de een of andere manier niet voor voorraad gebruiken en kan ik alleen enkele artikelen uit eigen zak op voorraad nemen en heb ik zo een hele trage start tot mijn frustratie.

 

Ralph , leuk dat je de veranderingen al opmerkt ! Jij hebt zelf overigens mooi ontworpen letters in je site naam en mooie producten, een bijzonder verhaal ; intressant.

 

Armijn; Logo is een tijdelijke oplossing tot ik beter heb... Ja die H staat mijlen te ver maar ik kan dat in het simpele online programaatje dat ik daarvoor gebruikt heb helaas niet beinvloeden. Na heel veel gestoei was dit qua letterkleur het meest contrastrijk en passend, ik wil wel graag een mooie krul in de H, de h als sierlijke hoofdletter behouden maar dan staat ie dusautomatisch ver van de O.

Ik vind de zwarte fotolijst die ik eromheen heb gezet heel mooi bij de rest aansluiten. De kneuterige rommeltjes erop vond ik wel het frutselige hobby achtige benadrukken, ik verkoop ook ponsjes ed in die stijl, en pons mijn lila facturen in de hoekjes... :-[ dat is wat kitscherig mischien maar als je dat heel beperkt toepast kan het nog net en hoort inderdaad bij mijn doelgroep...

De kadootjes erop zijn wat simpel maar het beeld is duidelijk ; het gaat hier om Hobbykadoos. En alles is tijdelijk tot ik beter voor handen heb.Ik moet ergens beginnen met de beperkte middelen en kennis die ik heb.ik probeer dat naar mijn smaak zo zorgvuldig en mooi mogelijk te doen.

Nu vraag ik me trouwens wel af ; kennen jullie donkere sites die je mooi uitgevoerd vind ? Waarin zijn die anders ?mischien kan ik daar iets mee alheowel ik dus een uiterst simpel programma heb, zelf tevreden ben over de looks , durf daardoor ook niet veel te veranderen, bang dat ik de balans verstoor. (tevreden, behalve het logo / header en de beperkte mogelijkheden) en ik hou van Flash, dat mis ik , de header is wel mogelijk in Flash of SWiSHmax maar mijn oude flash software draait helaas niet op deze pc.

 

ik heb nu een wat strakker lettertype gekozen voor de welkomstbladzijde etc.

een "nog kleiner" lettertype kan ik mijn pa en velen die het loepje rechtsonder niet weten te vinden (door hun mindere zicht ha ha) niet aan doen. Dan kun je wel zeggen die hebben niets bij mij te zoeken , maar jawel ; ik verkoop ook een loeplamp en extra groffe kruissteek pakketten.

ik heb gekeken naar wat contrastrijkere en wat vrolijker kleur letters , maar vind uiteindelijk toch opnieuw de iets mattere, bedektere bijna zalm rose kleur zoals ie was het best bij het paars in de modules passen.

 

Het oranje bruine als tekst kleur is warm en rustig. Alle letters gloeien zacht en warm op tegen de donkergrijze achtergrond , niet te fel , vrolijk op een rustige beschaafde manier , warm, net als de bedekte zalm kleur letters.

 

Een dame heeft het over een bruine achtergrond ? Daar is geen sprake van hoor. Alles is Donkergrijs, zwart en paars. Dat zal dan wel aan de andere instellingen of programma's liggen, of de lichtinval oid. Ik heb door persoonlijke omstandigheden geen (nooit) toegang tot andere computers en programma's, maar denk ook hier dat ik niet met werkelijk alles rekening kan houden, ik maak gebruik van de meest gangbare programma's. Er zal altijd iets of iemand buiten de boot vallen, totdat er een algemeen internet esperanto is.

 

ik ga de welkomstbladzijde binnen paar dagen nog verplaatsen,daardoor heel andere binnenkomst creeeren.

 

Helaas kan ik artikelen pas onderaan een bladzijde plaatsen, men moet altijd een leeg stuk scrollen.Ergerlijk maar ik heb geen optie om dat te veranderen.

ik ben bang dat men daardoor vaak niet ziet dat er producten of productgroepen onder staan, daarom vermeld ik vaak nog dat producten onderaan staan.

 

Weer een vraagje ; in mijn programma kan ik aanvinken ;

 

Module 'Zoekmachine vriendelijke URL`s'

"Let op: dit kan uw positie in zoekmachines (tijdelijk) beïnvloeden.

Ja, gebruik zoekmachine vriendelijke URL's.

Nee, gebruik géén zoekmachine vriendelijke URL's."

 

Ja of nee doen ? lijkt mij ja, al staat ie nu standaard nog op nee. En hoezo kan het dan de positie tijdelijk beinvloeden ? uiteindelijk positief neem ik aan ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

In het kader van donkere websites (niet makkelijk) is dit artikel wellicht een aanrader.

 

The do's and don'ts of dark webdesign

 

Moeite met kleuren vinden die goed bij elkaar passen (consistent) kleurenschema's

 

Waarom houd je van Flash? is Flash voor jou een doel op zich of een middel. Is het maken van je eigen website een doel op zich of een middel om producten te verkopen? Moet je uitgaan van wat jij mooi vindt? of probeer je uit te vinden wat werkt? Kun je je eigen smaak loskoppelen van het uiteindelijke doel van je website?

 

in het algemeen; probeer eenheid te creëren op je website; niet in de laatste plaats in het gebruik van afbeeldingen. zorg voor standaard afmetingen van je productfoto's hiermee creëer je uiteindelijk rust.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Even algemeen:

Ik lees je onderwerp nu pas dus ik kan niet vergelijken van waar je komt.

Maar ik vind persoonlijk dat de grootste tips nog steeds van toepassing zijn:

kleur, achtergrond, onscherpe/onduidlelijke foto's....

Maar daar wil ik het niet over hebben (is al genoeg gedaan), wel over:

Module 'Zoekmachine vriendelijke URL`s'

"Let op: dit kan uw positie in zoekmachines (tijdelijk) beïnvloeden.

Ja, gebruik zoekmachine vriendelijke URL's.

Nee, gebruik géén zoekmachine vriendelijke URL's."

 

Ja of nee doen ? lijkt mij ja, al staat ie nu standaard nog op nee. En hoezo kan het dan de positie tijdelijk beinvloeden ? uiteindelijk positief neem ik aan ?

 

 

 

 

ZEKER DOEN!

Ik neem aan dat het volgende veranderingen teweeg gaat brengen

http://www.hobbykadoos.nl/?menu=article&categoryID=483801&articleID=8378826

Is helemaal niet SE vriendelijk!

je zou iets moeten hebben als: http://www.hobbykadoos.nl/Houten-kralen-en-vormen-mix-altc30-5501V/2

zo staat waar het om gaat nog eens in je url !!! (betere zoekresultaten)

 

Dit zou even nadelig "kunnen" zijn voor de zoekresultaten. Maar op lange termijn zeker positief.

 

!!!!!!MAAR!!!!!

Dit moet je niet op een live site testen!!!!

Dit kan er ook voor zorgen dat er heel wat links enz hernoemd worden en andere links niet aangepast worden enz...

 

DUS

testen, op een kopie van je site, kijken of alles nog werkt en wat er veranderd en dan beslissen of je het online ook doet

 

veel succes...

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

Module 'Zoekmachine vriendelijke URL`s'

"Let op: dit kan uw positie in zoekmachines (tijdelijk) beïnvloeden.

Ja, gebruik zoekmachine vriendelijke URL's.

Nee, gebruik géén zoekmachine vriendelijke URL's."

 

Ja of nee doen ? lijkt mij ja, al staat ie nu standaard nog op nee. En hoezo kan het dan de positie tijdelijk beinvloeden ? uiteindelijk positief neem ik aan ?

 

Elke pagina binnen een website is vindbaar op 1 adres. Neem als voorbeeld: http://www.hobbykadoos.nl/?menu=article&categoryID=483801&articleID=8378826 Deze pagina wordt door Google geïndexeerd en bouwt na loop van tijd waarde op.

 

Stel je zou zoekmachine vriendelijke URL's aanzetten dan wordt het adres van deze pagina veranderd naar bijvoorbeeld: http://www.hobbykadoos.nl/houten-kralen-en-vormen-mix/. Google kan nu de oude pagina niet meer vinden en zal deze uit de index verwijderen. Dezelfde pagina op het nieuwe adres moet opnieuw waarde op gaan bouwen. Met het gevolg tijdelijk minder bezoekers en lagere posities.

 

Dit probleem is (voor een specialist) makkelijk op te lossen door middel van een goede verhuisservice. Denk onder andere aan 301 redirects.

 

Maar hobbykadoos.nl is nog een redelijk nieuwe site en heeft nog maar weinig waarde opgebouwd in zoekmachines. Ik zou de Module 'Zoekmachine vriendelijke URL`s' zo snel mogelijk aanzetten.

 

Smaken verschillen zeker, maar onthoud wel dat familie en vrienden vaak niet de beste raadgevers zijn...

Zij vinden het vaak gewoon heel leuk wat je doet en kijken een beetje met een roze bril naar jouw onderneming. Overigens kan je met google analytics al heel goed zien wat mensen op je website doen. Als het grootste deel bijvoorbeeld binnen 10 seconden en 1 pageview weg is, dan is er iets mis. Het is alleen vrij moeilijk te bepalen waardoor mensen afgeschrikt worden. Dat is simpelweg een kwestie van experimenteren!

 

Helemaal mee eens. Familie en vrienden zijn de slechtse raadgevers die je kan hebben. Helemaal als het over design gaat.

Grote kans dat ze zich inhouden om je niet te kwetsen.

 

 

 

AGM Accu Shop. AGM technologie is de toekomst van de accu.

 

Robbert van Ekris - LinkedIn

Link naar reactie
  • 0

@Seb ; Dank voor je reacties , nog niet aan verder antwoorden toegekomen . Heb de letter gister in Arial veranderd, de eerste die ik zelf goed leesbaar vond, zag net dat je die toevallig ook adviseert. geen toeval dus. ik had eerst niet eens door dat ik de letter kon veranderen :-[ ging ervanuit dat dat niet kon in dit beperkte programma , ze stond nog op de standaard inderdaad wat flodderige letter. je ziet inderdaad meteen het strakkere prettiger leesbare verschil. Ik heb op zich een voorkeur voor mooie klassieke schoonschrift krullen maar dan zit er altijd wel een letter bij die onleesbaar is. Ben nu het goede artikel van je link aan het lezen, ik was er al eerder even langsgefietst toen iemand anders hier hem had gegeven maar kom er nu pas echt aan toe, ga n.a.v. daarvan zeker wat experimenteren.

 

De productfoto's ; Die snijd ik indien mogelijk bij en pas het formaat aan meestal hetzelfde tenzij het product of de foto om een grotere of kleinere uitvoering vraagt.De foto's zijn meestal van mijn leveranciers, die leveren hele wisselende foto's qua grootte en kwaliteit.ik kan niet alles op dezelfde groote zetten, doe dat waar mogelijk, die er nog doorheen zijn geglipt pas ik zodra ik er weer doorheen loop nog aan. Maar vaak is de resolutie er helaas veelste laag om verder te vergroten.Dan zie je alleen nog maar pixels.

Waarom houd je van Flash? is Flash voor jou een doel op zich of een middel. Is het maken van je eigen website een doel op zich of een middel om producten te verkopen? Moet je uitgaan van wat jij mooi vindt? of probeer je uit te vinden wat werkt? Kun je je eigen smaak loskoppelen van het uiteindelijke doel van je website?

 

Flash ; ik vind het zelf vaak erg mooi , gewoon een kick als ik het tegenkom, moet wel passen en niet voortdurend uit zichzelf bewegen en overheersen.( alleen als je je cursor erop plaatst bv ) het is absoluut geen must, maar ik zeg er geen nee tegen als ik het erin zou kunnen plaatsen. Denk toch dat dat een meerwaarde kan zijn.Kan gewoon wat cachet geven.Zo word m.i. shoppen op internet een interactieve belevenis. ik vind het mooi als je bovenaan een bladzijde even snel wat producten kan doorlopen en zo wat sfeer kan proeven, en meteen weten wat je kan verwachten, wat er zoal te koop is, of het iets voor jou is. ik kan een site zonder ook meer dan waarderen en een site met me aan ergeren.

tsja verder ik denk dat kunst of ergens iets van eigen smaak in willen leggen en iets verkoopbaar (en tegelijk zo mooi mogelijk )presenteren elkaar niet hoeven te bijten. ik ben wel iemand die het zonde vind als een kleine zaak met een eigen smoel plaats moet maken voor een aan de algemene smaak aangepaste winkelketen.

Maar ik denk dat de keten ook met wat lef en mischien net wat mindere verkoopcijfers een eigen smoel zou kunnen tonen.

En ja de kleine zaak met ietwat aanpassingen mischien nog kan blijven bestaan of zelfs groeien. Ben ik druk mee bezig maar niet ten koste van alles zou ik dat willen doorvoeren. ik kan me alleen gelukkig voelen als ik bij mezelf kan blijven. ik ben eigenwijs en idealistisch.Liever gelukkig met een leuke boterham dan rijk ten kostte van alles en mijn ziel verloren.

Maar het feit dat het een onderneming is die hobby- en kunstmaterialen verkoopt wil niet zeggen dat het een hobby is om te doen.Daar ben ik dan toch weer te zakelijk voor. Zoek naar de ballans.Maar zal zeker eerst alle mogelijkheden bekijken tot oplossing voor ik een ideaalbeeld aanpas.Dus ga nu in de link verder lezen of ik het zwart nog aantrekkelijker kan aanpassen voor meer partijen. en leesbaarder kan maken etc.

 

ik schrijf de meeste van mijn bevindingen op om te laten zien wat ik met jullie adviezen doe, zoals Elmar ook vroeg.

;)Leonie.

Link naar reactie
  • 0

ik zou 2 sites moeten hebben en zien wat het beste werkt want vind dit zelf te mooi om los te laten....

 

Wat houdt je tegen? 2e domeinnaam, en gaan met die banaan! Kost bijna niks extra, en geeft je veel goede info.

 

 

Dit is de goede instelling. Cijfers liegen niet. Testen testen testen!

 

Google heeft een leuke set tools die je hiermee kunnen helpen. Je kunt al testen zonder tweede domein. Kijk eens naar Google Website Optimizer en Google Analytics.

AGM Accu Shop. AGM technologie is de toekomst van de accu.

 

Robbert van Ekris - LinkedIn

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een 2de domeinnaam ,heb die alleen al aan mijn huidige site gekoppeld... Alleen kost het mij wederom 3 maanden dag in dag uit producten invoeren...

...Tenzij ik er 1 speciaal afdeling onderbreng... Overweeg dat wel al een poosje.

Omdat ik aan de ene kant een hobby waren huis wil neerzetten, aan de andere kant hierdoor bepaalde speciaal afdelingen nu voor mijn gevoel wat teveel achteraf plaats, en een echte specialisatie heeft qua herkenbaarheid , vindbaarheid en marketing veel voordelen.

'mmm. Weet je wat Fred ? ik vind dat wel zo'n leuk experiment...

ik ga mezelf nu wel nog meer werk op de hals halen maar ik ben wel zo benieuwd naar de uitkomst...

 

Ook heb ik overwogen om de site een paar weken lichter te maken , en dan weer donkerder, zo kan ik het mischien ook zien.

Maar dan zet ik mijn principes en eigen smaak voor mijn gevoel teveel opzij. Dus ik denk toch aan een extra site.

Allen word dat dan wel een gratis site omdat ik er geen kosten bij kan hebben.En weet niet of dat voldoende proffesioneel overkomt.

 

Krabt peinsend op hoofd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 297 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.