• 0

Graag jullie mening over mijn webwinkel.

Beste mensen,

 

ik ben al maanden bezig om een mooi online hobby warenhuis op te bouwen.

Nu is het zover dat ik maar eens om een mening moet gaan durven vragen... :-[

Graag jullie (opbouwende) kritiek ! Alle vormen van advies & commentaar zijn welkom.op elk vlak.

Het assortiment word voortdurend uitgebreid. ik ben er nog lang niet, maar ben nu wel in het stadium dat ik denk de boel wereld kundig te kunnen gaan maken... ik heb al af en toe een bestelling, sta al goed hoog in google en alta vista. Maar ik dorst tot nu toe nog geen publiciteit te zoeken omdat ik mijn assortiment nog niet breed genoeg vond, en ik bang was dat mensen komen, te weinig treffen en niet meer terug zullen komen. Nu ik begin te voelen dat ik toch wel al een en ander te bieden heb overweeg ik een persbericht te gaan schrijven. Of vinden jullie dat nog net te vroeg ? moet mijn assortiment eerst nog heel veel breder of is dit al een mooie basis ? en zal ik op de eerste bladzijde de introductie laten staan of beter zoals bij alle grotere online waren huizen mensen meteen met artikelen om de oren slaan ? ik twijfel omdat ik dat onbehoorlijk vind, maar het werkt kennelijk wel. komt een introductie te slaapverwekkend over ? naar de achtergrond plaatsen of niet ?

ik ben dan wel weer bang dat mensen niet begrijpen/weten wat ik precies te bieden heb.

Alvast hartelijk dank !!

;)Leonie.

http://hobbykadoos.nl ook te vinden onder http://doe-eenhobbykado.nl

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een 2de domeinnaam ,heb die alleen al aan mijn huidige site gekoppeld... Alleen kost het mij wederom 3 maanden dag in dag uit producten invoeren...

 

hmmm, normaal staan al die gegevens (je producten en categorieën) online in je database. die kan ook gekopieerd worden, net als al je bestanden van je website... Misschien daar even naar zoeken voor je gaat beginnen met producten toevoegen dagen/weken aan een stuk

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

"Familie en vrienden zijn de slechtse raadgevers die je kan hebben. Helemaal als het over design gaat.

Grote kans dat ze zich inhouden om je niet te kwetsen"

Was dat maar waar... :'( Ze zijn de laatsten die zich inhouden om mij niet te kwetsen... Ze zijn erg kritisch , eerlijk, hard. Ze vinden iets niet gauw goed genoeg (hooguit "net echt") , zeker niet als ik er mee kom. Ze zagen bv weinig tot niets in mijn plannen, het leek ze een wonder als mijn plannen , helemaal in deze tijden van crisis, goedgekeurd zouden worden. Dat is gewoon hun instelling naar mij toe. Maar mischien is het een familie smaak ; zakelijk, eigenwijs, sober zwart met wat highlights. Genetisch bepaald ofzo ;D , en bedankt ,pa.

 

ik weet niet of mijn provider die mogelijkheid heeft, vermoed van niet.Je kan wel makkelijk switchen van design en de producten blijven in de data-base, maar een 2de draaiende front-store aan dezelfde data-base koppelen ?Zal nog eens kijken/informeren. mijn (gekoppelde) forum kan dat wel maar dat heb ik extern staan, en daar kunnen de mensen lekker zelf kiezen wat voor design ze prefereren. Daar had ik als service ook een lichte keuzemogelijkheid bijgezet.

 

En oei eerst een kopie testen betreffende werking links/url's... dat zit er denk ik ook niet in die mogelijkheid. Zal het daar informeren. Ze zetten er wel steeds meer functionaliteiten op, dat is fijn.Wie weet staan ze open voor voorstellen.

 

Link naar reactie
  • 0

Beide vind ik eigenlijk wel heel intressant om te weten !

Heb altijd de combinatie van Kunstenaar ,idealist en ondernemer in mij gehad...

in mijn optiek moet dat goed verenigbaar zijn. Zoniet, dan voel ik mij ontevreden, ongelukkig.

ik wil ook graag mensen verassen en een positieve emotie geven, maar ze wel uitdagen net een stapje in den vreemde laten doen, de grenzen te verleggen en daar de schoonheid en inspirerende werking van laten ervaren. Dat is de hele uitdaging van vele kunstenaars. en ondernemers !

 

 

Link naar reactie
  • 0
Heb altijd de combinatie van Kunstenaar ,idealist en ondernemer in mij gehad...

 

Dat zou een uitspraak van de bekendste Dirk van dit moment kunnen zijn. ;)

 

Ik mis echt een aantal menu items (horizontale categorieën) nu ik je website nog eens open (da's een vijftal minuten programmeren). Wat de omstandigheden ook mogen zijn, een vergelijk op diverse schermformaten en diverse internetbrowsers lijkt me een must.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ooit een voetbal club , graag ! :)

Maar me verijken ten kostte van mijn clienten ; Never ! >:(

 

Wat mis jij dan in het horizontale menu ??? Vast iets heel logisch , ik voel me nu echt een dummie !

 

ik ben trouwens heel blij met die link over de kunst van een mooie en goed leesbare zwarte bladzijde, http://webdesignerdepot.com/2009/08/the-dos-and-donts-of-dark-web-design/

dat intressante artikel bewijst dat er gelukkig meer , ook onder ervaren designers, mensen rondlopen die dus vinden, mits goed toegepast dat het wel juist heel effectief ,leesbaar en een meerwaarde voor de presentatie kan zijn. Maar dat er onterecht nog zwarte site angst heerst ! ;D

Ik hoor trouwens van verschillende kanten dat ze de site van mij echt mooi vinden en wel goed leesbaar is. ik had al veel ruimte om de letters en als achtergrond voor de letters grijs ipv zwart. Het hier oa door Seb geadviseerde andere lettertype heeft de leesbaarheid overigens wel verder verbeterd.

;)Leonie.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Lionyx,

 

ik bedoel de productcategorieën op een rijtje aan de bovenzijde van je website (snelkeuzemenu), nu springen alleen de oranje links met algemene info in het oog, terwijl je webshop op verkoop van producten gericht zou moeten zijn.

 

Beren (pluche dieren of pluche & vilt) - Manden - Papier (& karton) - Kralen (& sieraden) - Klei (& gips) - Kaarsen (wax & paint) met een doorverwijzing naar de categorie-pagina's.

 

Heb je al eens een enorm vel gepakt en de hierarchie van je website uitgeschreven als boomdiagram? Dit om tot een duidelijke productarchitectuur met korte labels (categorienamen) te komen en om algemene informatie kort en bondig daarnaast te noemen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Highio :)

 

Oke, make sense ! Ga ik meteen op me in laten werken, en een oplossing voor zoeken.

Wil niet alles dubbel boven EN rechts word het weer te druk. maar kan vast iets opvallends bij , een boomtop, of paar hoofdkruinen. Een soort sitemap mischien, of zoiets als de leuke tip in een paar vragen geloodst naar het juiste product/ groep.

Er zitten veel onzichtbare takken al onder steeds minder noemers, heb al rond de 3000 artikelen (400 in velerlei tintjes en variaties, zal alleen maar groeien) onder een paar hoofdgroepen verstopt staan.

 

ik worstel nu ook nog met wat precies op de eerste bladzijde zetten zodat met zo min mogelijk tekst duidelijk word dat ik behalve het meest onderscheidende concept , (de "doe een hobby kado" geschenksets voor beginners er een compleet hobby warenhuis met losse materialen voor gevorderden achter heb hangen. ik ben bang dat de gevorderden dat over het hoofd zien en hierdoor meteen weg zappen omdat ze niet zien dat er veel meer is dan de geschenk paketten voor beginners.

en vice verca.

ik probeer vanalles uit. Duidelijk in een oogopslag moet worden ; Opvallende en makkelijke instap ; paketten voor beginners , met als logisch vervolg daarop alle mogelijk losse aanvullende materialen voor beginners die na het eerste pakket verdieping zoeken en reeds lang gevorderden. Ga er wel uitkomen hoor , maar probeer daarin nog voortdurend variaties uit in wat het beste oogt en opvalt.

Thanx, Leonie.

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook een menu met activiteiten kunnen maken:

 

Pluchedieren maken

Manden vlechten

Boetseren en gietvormen

...

 

naast een parallel menu met de benodigde hobbymaterialen:

 

Pluche, stof, vilt en vulmateriaal

Pitriet (rotan) en wilgentenen

Klei en gips

...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

t'is een goed idee.

ik heb nu uit angst dat bv berenmaaksters, een belangrijke doelgroep van mij, niet beseffen dat er een complete beren afdeling onder stoffen en handwerken zit er toch weer beren voor geplaatst... Ik weet zelf ook wel dat kralen onder sieraden maken valt, maar denk toch niet dat bv elk kind dat beseft, en kralen komt een stuk betaalbaarder over dan sieraden maken.

Vandaar.

ik kan inderdaad laten zoeken op soort hobby en materiaal, als ik dat in dit programmaatje kan...

Yes het kan :) Ga ik mee aan de slag !

Link naar reactie
  • 0

"Doe een hobby kado" geschenksets of startpakketten kun je in jouw communicatie makkelijk verbinden met de activiteiten. Wil je iemand een hobby cadeau doen of deze zelf uitproberen? Zie onderstaande mogelijkheden voor creatieve bezigheden.

 

Materialen en warenhuis zijn ook een logische combinatie voor verkoop van losse producten. Succes!

 

Misschien kunnen op termijn ook gevorderden geschenksets of uitbreidingspakketten (veel voor weinig) toegevoegd worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Best Spaarvarken,

 

Een onderneming in hobby artikelen wil niet zeggen dat het ook een hobby is of is geweest. Dat is een denk fout die er meer maken.

En ja, ik denk dat we daarvoor met zijn allen op higherlevel zitten, om opbouwende kritiek en raad te vragen en te geven en daar steeds van leren.Je kan niet alles tevoren bedenken of in theorie leren. niet iedereen heeft ook die kans in het leven. Ondernemen kan je pas echt leren door vallen en opstaan in de praktijk. gelukkig zijn hier heel veel mensen die je graag helpen opstaan. Enkele die het mischien leuk vinden om na te trappen. maar dat is gelukkig vervelende uitzondering, spaarvarken.

Link naar reactie
  • 0

Best Spaarvarken,

 

Een onderneming in hobby artikelen wil niet zeggen dat het ook een hobby is of is geweest. Dat is een denk fout die er meer maken.

En ja, ik denk dat we daarvoor met zijn allen op higherlevel zitten, om opbouwende kritiek en raad te vragen en te geven en daar steeds van leren.Je kan niet alles tevoren bedenken of in theorie leren. niet iedereen heeft ook die kans in het leven. Ondernemen kan je pas echt leren door vallen en opstaan in de praktijk. gelukkig zijn hier heel veel mensen die je graag helpen opstaan. Enkele die het mischien leuk vinden om na te trappen. maar dat is gelukkig vervelende uitzondering, spaarvarken.

 

Wat jij wilt... maar iedere kritiek die jij krijgt ben je aan het verdedigen in plaats van iets mee te doen. Op een paar punten een uitzondering.

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
  • 0

Waar is mijn bericht van gister nou ???

Ik heb er de nodige spaarzame tijd in gestoken en nu is het zonder uitleg weg !

Mij is hier gevraagd om later nog eens te vertellen hoe het verder is gegaan,een update , een terug koppeling. nu doe ik dat en is het weg ? Graag hoor ik dan even een reden, met een kopie van mijn tekst zodat ik haar aan kan passen zonder het hele epistel opnieuw te hoeven typen zonde van mijn tijd toch.Of is er technisch iets misgegaan ?

???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Buiten dat ik mijnwebwinkel altijd beperkt vindt wat betreft design en vormgeving heb ik toch wat tips;

 

Pagina's zoals deze zijn niet gecentreerd, ziet er naar mijn idee niet echt professioneel uit.

 

De achtergrond is wat druk, probeer hier eens een mooie rustigere achtergrond uit, dit 'winkelt' al een stuk gemakkelijker.

 

Ik zie overigens dat er een mogelijkheid is om je aan te melden voor de nieuwsbrief, doe je hier ook daadwerkelijk wat mee? indien je een groot klantenbestand hebt van de andere winkel, kan je deze misschien gebruiken (zolang het relevant is) om nieuwe klanten te werven.

 

Hopelijk heb je er wat aan!

 

”De vraag is niet wat kennis kost, maar wat het oplevert”.

Link naar reactie
  • 0

Okee heb onderstaande bericht elders (onder financierings vraagstukken) geplaatst terug gevonden,

haal een deel wat hier m.i. als update, terugkoppeling wel nog thuishoort aan.

Om te laten lezen dat ik de adviezen in mijn 2de webshop ter harte heb genomen en het leuk vindt als mensen het verschil qua kleurgebruik met mijn eerste website zien.

 

"Zo , na eeuwen te druk druk druk weer eens een update ; mischien wel leuk om even te laten weten hoe het er nu voor staat , wel zo aardig en mischien nog intressant om eens te lezen en (ik) zo zelf ook even wellicht tot nieuwe inzichten komen.

Goed, okee, de boel loopt , er komen steeds meer en geregelder orders binnen en er lijkt sprake van een sneeuw bal effect !

De aanhouder wint en het internet zorgt denk ik na mischien een wat trage start "bijna automatisch" voor steeds meer linkjes naar je site.

 

Omdat ik op mijn zeer uitgebreide en steeds verder uitdeiende website een wellicht niet voor iedereen begrijpelijkerwijs daar passende speciaal afdeling kreeg die steeds beter begon te lopen , ben ik een 2de website begonnen.

In mijn oude andere specialisme ; Bruidsmode.

http://SweetDreamsBruidsmode.nl Dit keer niet in het sjieke zwart van mijn andere website http://Hobbykadoos.nl waar zovelen moeite mee hadden maar als experiment dus een nieuwe site in meer gangbare, lichte, zachte, zoete suiker kleurtjes...

die de meesten onder U liever zouden zien. Hoe vinden jullie dat dan ? Beter hoop ik. Ik vindt het allebei prachtig hoor.

De vraag was wel of het een meer op zou brengen danwel af zou schrikken dan het andere. Op zich is dat nu nog niet echt duidelijk vergelijkbaar omdat het toch andere producten zijn. En ; beide lopen. Doordat ik nog onvoldoende voorraad kan houden heb ik nog minder klanten dan mogelijk, maar zelfs zonder veel voorraad lijkt het zich te bewijzen en zeer hoopgevend en beloftevol goed van de grond te komen. ik kan de vraag vaak zelfs qua tijdige verwerking en verzending van de orders amper aan ! Hierdoor moet ik helaas uiteindelijk meer gaan kiezen voor producten waar de meeste winst in zit, ik was te service gericht bij het opzetten van de webshop, dus veel kleine (en grote) artikelendie weinig opleveren maar die ik wel de boel compleet vindt maken. en je weet ook in het begin natuurlijk niet precies wat wel of niet gaat lopen." ,

Vandaar ook de 2de website, en plannen voor nog andere zoals bv een beren site en een stoffen site (die ik zelf importeer) omdat mensen vaak liever enkel op een specialisme afkomen en verdwalen in een te uitgebreide website. das ook zonde als men daardoor maar weinig ziet van prachtige afdelingen en bijzondere producten.

Maar ben om te beginnen weer benieuwd of jullie de nieuwe site een verbetering vinden qua kleur gebruik en betrouwbaarheid. (adres is uit angst voor misbruik dat eerder heeft plaatsgevonden zoals aangegeven alleen op verzoek, bij het maken van een pas-afspraak wordt dat verstrekt ) ik hoop de betrouwbaarheid te versterken door wel mijn telefoonnummer en kvk nr. te noemen en dat ik service hoog in mijn vaandel heb staan en garantie geef totdat men tevreden is. De foto's van tevreden clienten (hoop er gauw meer te mogen plaatsen) en het gastenboek onderstrepen dit. Vraag mij af

of ik de prijs iets moet verhogen en de zeldzame coupeuse kosten "voor mijn rekening" moet nemen, of de prijzen laag en de zeldzame kosten coupeuse aan de client laten, zodat ze minder hoeven te betalen. Wat oogt prettiger en betrouwbaarder ? ik vrees het eerste , echter dus ten koste van de portemonee van mijn clienten.

ik weet dat b.v. het logo beter kan , maar dat is nog toekomst muziek.

ik overweeg toch wel weer klassieke romantische letters omdat het hier zo bij past maar dat komt vrees ik de leesbaarheid niet ten goede.

 

Alvast hartelijk dank voor het lezen en het eventuele reageren !

:)Leonie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hai Frank, bedankt voor je reactie ! :)

Wat vreemd , ik zag net inderdaad dat de contactpagina niet gecentreerd was, ik keek op de homepage, die dus wel, ik ga terug naar contact en oppeens was ze wel weer gecentreerd ! ???

Vinden meer mensen de achtergrond te druk ?

De nieuwsbrief op de andere site zijn inderdaad al aardig wat leden ! En daar gaat af en toe een nieuwsbrief heen.

Ik vind het echter moeilijk om die op mijn nieuwe website te wijzen omdat het zoiets anders is, wil ze niet ongevraagd spammen... 8)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijnwebwinkel is een zeer bewuste keuze na heel erg lang zoeken en zeer grondig vergelijken geweest ; voor mij begrijpelijk, de meeste opties voor een leek als ik en betaalbaar voor iemand die nog niet kan investeren.

 

Zaken als Magento en Flash ,helemaal top als je dat kan (ik heb de software en een boek over Flash) maar ik wil mij in mijn uiterst drukke bestaan niet langdurig ergens in verdiepen en er dan op het eind achter komen dat ik het niet voldoende perfect beheers om er mee van start te kunnen. Mij is geen voorbereidingstijd gegund, moest direct van start kunnen.

 

Met de tijd zal ik zeker kunnen gaan investeren in een gelikte website (en eerst deze zover mogelijk steeds verder verbeteren binnen de beperkte mogelijkheden) maar voor nu is het een zeer werkbaar uitgangspunt ; mijn bruidsjurken zijn bewust in romantische klassieke stijl , dus "ouderwets" is geen schande en past wel ;D

 

Het gaat erom wat ik binnen de gegeven omstandigheden (geen geld om te investeren en geen nerd) en mogelijkheden van mijnwebwinkel wel kan bereiken. Tinten, teksten , vertrouwen wekken en een aantrekkelijke bij het product passende sfeer scheppen die mijn doelgroep aanspreekt. Mijn doelgroep houd van zachte bij de bruidsjurken passende tintjes in deze fase en zit niet te wachten op een flashy website (alhoewel ik dat persoonlijk prefereer) maar wil gewoon duidelijke niet bewegende foto's ,waar ze net zo lang naar kunnen staren als ze willen, die ze kunnen kopieeren ,

wat sumiere info , en wat vertrouwen kunnen schenken door een heldere eenvoudige presentatie van kwaliteits producten die na een vlot gemaakte afspraak ,pasbaar, voelbaar, keurbaar, daadwerkelijk tastbaar aanwezig zijn. Dus het gaat juist eerder meer om eenvoud en bereikbaar en er menselijk uitzien dan om een ver weg amper bereikbaar ontoegankelijk afstandelijk bedrijf, met enkel op afstand te bestellen "plastic" producten die niet zo blijken te zijn als op de foto.

Vandaar b.v. ook mijn pas geopende gastenboek met foto's van tevreden clienten.

Er zijn talloze zaken die op de manier van jouw voorbeeld opereren en ziet er mischien redelijk mooi uit maar bij mij en veel van mijn clienten wekt dat juist weinig vertrouwen doordat het "te mooi om waar te zijn" lijkt en niet goed persoonlijk bereikbaar overkomt.

ik moet dat ook nog verder verbeteren door mijn gasten en foto boek steeds verder uit te breiden en zoveel mogelijk echte foto's naast de perfecte product presentaties te plaatsen, what you see is what you get, vindt ik zelf ook erg belangrijk als ik ergens iets overweeg te kopen. Bij mij voel en zie je hoop ik in tegendeel tot die voorbeeld site ook zelfs zonder foto te hoeven plaatsen (overweeg ik nog) dat er een echt persoon achter mijn website schuil gaat die al je vragen kan beantwoorden, die je begeleid van begin tot eind en die zelf erg enthousiast is en je alle mogelijke,persoonlijke, service kan bieden en niet rust totdat je geheel tevreden bent met het hele vaak persoonlijke en emotionele proces en je uiterst persoonlijke en emotioneel beladen aankoop.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is precies je doelstelling met de webshop(s)? Ik zie dat je mijnwebwinkel gebruikt maar ook zoekt naar een financiering voor een lopende webshop.

 

Met alle respect, mijnwebwinkel is leuk voor mensen die eens willen ruiken aan hoe het is om een webwinkel te hebben, maar als je de webwinkel als inkomen wilt hebben en er dus serieus mee om wilt gaan dan zou mijnwebwinkel nieteens een optie zijn om uberhaupt naar te kijken. Daar hun systeem simpelweg veel te beperkt voor.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.