• 0

Jonge Ondernemers Alkmaar :)

Hier is de situatie:

 

Ik ben zelfstandig ondernemer/scholier, run een webdesign bedrijf in alkmaar.

Ben in een isolement beland door al de werkzaamheden, zijn er nog andere jonge ondernemers die in de zelfde situatie zijn beland?

Zijn er trouwens ook nog mensen uit alkmaar die naar het zakenfestival in Rotterdam zijn geweest? Was daar helemaal alleen :(

 

mvg,

 

NEOSTORM

Geniet van de gegeven dag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Door meer werkzaamheden kom ik juist uit een isolement! Meer te doen, betekent ook met meer mensen contact. Maar misschien scheelt het dat ik de tijd neem om 3 a 4 keer per week te sporten en een bestuursfunctie bij de sportverening heb. Hoezo isolement, heb je geen tijd voor vrienden, geen tijd voor school?

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Toen ik mijn bedrijven starte maakte ik de grote fout door mijn vriendenkring wat te verwaarlozen. Karel van der Poel zij ooit op higherlevel.nl: "Begrijp het verschil tussen hoe belangrijk iets is en de prioriteit die iets heeft. De zaken met de hoogste prioriteit zijn namelijk niet altijd het belangrijkst."

 

Met andere woorden, ondanks dat veel van mijn vrienden geen ondernemers zijn besluit ik toch om tijd voor ze vrij te maken. Ze geven me rust en plezier, daarna kan ik weer knallen als ondernemer.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt :P

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
"Begrijp het verschil tussen hoe belangrijk iets is en de prioriteit die iets heeft. De zaken met de hoogste prioriteit zijn namelijk niet altijd het belangrijkst."

 

Wow die is diep. ff kijken ik hem snap :P

Prioriteit heeft ook met tijdsdruk te maken waardoor ook minder belangrijke zaken een hogere prioriteit kunnen krijgen.

Maar als dat zo is, heb je dan je prioriteiten niet verkeerd gesteld? ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Hoewel de scheiding als eenmanszaak tussen 'bedrijf' en 'persoon' niet echt aanwezig is, moet je soms toch wellicht dingen doen die niet goed zijn voor de zaak, maar wel voor de persoon zelf.

 

Beetje feesten, beetje borrelen, wat je maar leuk vind eigenlijk. 'Zoek een hobby' klinkt meteen zo ernstig, maar misschien heb je nog wel iets dat je vroeger leuk vond en weer op kunt pakken?

 

Verder denk ik dat je juist als ondernemer veel mensen kunt leren kennen: klanten, leveranciers, collegae, concullega's, en gekke mensen van internetfora ;) Daar zal toch van tijd tot tijd wel eens iemand tussen zitten waarmee je meer contact krijgt dan het strict zakelijke?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met andere woorden, ondanks dat veel van mijn vrienden geen ondernemers zijn besluit ik toch om tijd voor ze vrij te maken. Ze geven me rust en plezier, daarna kan ik weer knallen als ondernemer.

 

Zou het er toch van komen? Een potje squash? :P

 

 

Hoewel de scheiding als eenmanszaak tussen 'bedrijf' en 'persoon' niet echt aanwezig is, moet je soms toch wellicht dingen doen die niet goed zijn voor de zaak, maar wel voor de persoon zelf.

 

En wat is goed voor 'persoon'? ???

 

 

Sorry voor deze onzinnige bijdrage... soms moet dat gewoon even ;D

 

Over isolement gesproken, het is heel belangrijk om contact te houden met je vrienden en kennissen. Hoe moeilijk het soms is, praat niet altijd over je bedrijf. Sport is een goede manier om regelmatig met mensen in contact te komen en daarbij is het nog goed voor je ook!

 

Mijn werk bestaat uit mensen. Zonder mensen geen training en wat dat betreft kijk ik weleens uit naar totale rust. Gewoon eens helemaal niets doen...

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Maar als dat zo is, heb je dan je prioriteiten niet verkeerd gesteld? ;)

 

Prioriteitstelling (ik heb jaren gezocht naar het juiste woord: priorisering, prioritering en volgens mij is het dus prioriteitstelling) kun je doen met alleen de zakelijke aspecten in je hoofd, maar dan ben je denk ik verkeerd bezig. Je zult ook de persoonlijke aspecten mee moeten nemen om te zorgen dat je er niet aan onderdoor gaat.

Link naar reactie
  • 0
Je zult ook de persoonlijke aspecten mee moeten nemen om te zorgen dat je er niet aan onderdoor gaat.

 

Veel werknemers hebben het altijd over werk en persoonlijk leven, net alsof het twee gescheiden dingen zijn. Zo zie ik dat dus helemaal niet. Het is een combinatie en alle factoren tezamen moeten je het gevoel geven goed bezig te zijn. Voor iedereen is dat weer anders, het belangrijkste is dat je dat gevoel voor jezelf kunt vinden.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad de zakelijke aspecten nemen de persoonlijke aspecten over, en niet alleen dat! Ik ben haast alleen nog maar zakelijk bezig.... :-[

 

Niet gezond? Ik merk inderdaad wel dat ik bijverschijnselen ga vertonen, ik maak dus wel eens tijd vrij, maar dan krijg ik het gevoel dat ik met tijdverspilling bezig ben. ;D

 

Niet in alle gevallen, sporten en uitgaan zijn natuurlijk leuk, maar daar zijn je vrienden toch niet alleen voor?

Om je alleen te vermaken en niks zinnigs te bespreken!

 

Maar wat is een zinnig gesprek met je vrienden:

Een gesprek over je eigen onderneming natuurlijk ;D

Vrienden blijven vrienden, maar als de een schoemaker word en de ander gaat werken in de ICT dan word het al een stuk lastiger.

 

En de zakelijke vrienden die ik heb zijn dus stukkkken ouder.. niet dat dat veel uitmaakt, mischien op de langere termijn dat dat toch wel gaat rollen.

Geniet van de gegeven dag.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Lees nu pas je oproep.

Ik werk en woon in de regio Alkmaar.

Heb je ooit gehoord van de digikring?

Een netwerk van (jonge) IT bedrijven die een paar keer per jaar bijeen komen om ervaringen uit te wisselen?

www.digikring.nl

verder heb je het non (noordhollands ondernemersnetwerk). meer info via kvk website alkmaar

ook een clun van jonge ondernemers

 

succes,

 

Bernd

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Een gesprek over je eigen onderneming natuurlijk ;D

Vrienden blijven vrienden, maar als de een schoenmaker word en de ander gaat werken in de ICT dan word het al een stuk lastiger.

 

Zelf zit ik in een grote vriendengroep (30 man) en het is een onwijs verschillende groep. Er zitten drie ondernemers in, waarvan ik er eentje ben. Andere mensen studeren nog, zijn werk zoekend of werken al jaren als vrachtwagenchauffeur, timmerman of zoiets.

 

Maak niet de fout mensen te zoeken die precies in jou sector werkzaam zijn. Sluit andere mensen niet uit, want ook daar kan je veel plezier mee beleven. Als je over je onderneming wil praten: juist mensen uit een andere doelgroep kijken heel helder en anders naar jou product / dienst. Luister eens wat hun ervan vinden, luister naar hun problemen en ik weet zeker dat je daar veel bij leert.

 

Daarbij is een chauffeur in de vriendengroep makkelijk als je gaat verhuizen, een timmerman als er iets te timmeren valt, enz. ;D

 

Kijk eens wat verder als alleen het bureau en de computer! Durft te leven en investeer in jezelf. Elke euro die je in jezelf investeerd... daarvan weet je zeker dat het goed besteed is! Dat kan je van andere uitgaven niet altijd zeggen... Verwen jezelf eens met iets leuk, koop een kado voor jezelf en laat het inpakken :P of onderneem eens iets geks met vrienden. Juist op die momenten ontstaan de meest creatieve ideeën. Hoezo tijdverspilling?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Neostorm,

Heb eigenlijk het zelfde als jou, ben ondernemer van een webdesign (en nog wat dingen) bedrijf en ook nog HAVO scholier.

Ik zit echter niet met het probleem dat ik geen tijd heb voor privé zaken. Ik heb natuurlijk mijn sociale contacten op school. Golf 2x per week met een goede vriend van mij en komen ook gewoon als vrienden veel samen met een groepje.

Isolement heb ik geen last van dus.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0
Bernd geplaatst op: Vandaag om 02:48:03pm

 

bedankt!! ik zal gelijk de digikring benaderen dat lijkt me inderdaad wel interessand en dan maar meteen die startech beurs & toch maar syntens bezoeken;)

 

Persoon geplaatst op: Vandaag om 03:22:12pm

Ik denk dat jij uit een betere vriendengroep als mij komt.

Ik zal zeker proberen in gekke dingen te investeren, ik moet inderdaad het mischien ook wat losser bekijken en achter die pc weg gaan:)

 

Jelmer geplaatst op: Vandaag om 04:03:49pm

Jij herkend je dus wel een beetje in mijn verhaal, ahh dat lucht op ben iedergeval niet de enigste meer.

Werk je alleen of heb je een zakenpartner?

Geniet van de gegeven dag.

Link naar reactie
  • 0

Nog even over prioriteiten en importance (kan ff geen mooi nederlands woord verzinnen).

 

Ik denk dat mensen inderdaad gemakkelijk de verkeerde prioriteiten stellen. De post van Neostorm is daar een mooi voorbeeld van (niet om je aan te vallen trouwens, maar om het "probleem" te omschrijven).

 

Je baalt er van dat je nu in een isolement terecht bent gekomen, maar de gehele weg die je hier naartoe hebt genomen heb je bepaalde prioriteiten gesteld die je tot dit punt (wellicht indirect) hebben gebracht.

 

Dat betekent dat op dit punt je prioriteiten wat zouden moeten veranderen, want het doel van leven en werken is volgens mij: "plezier hebben/genieten/lachen/etc.". Vooral als ondernemer ben je geneigd om te zeggen: "Ik ben hier niet tevreden mee, ik ga er iets aan doen, ik ga het oplossen!" of iets dergelijks.

 

Volgens mij betekent dat, dat je voor jezel je quality of life wilt verbeteren. Als je niet tevreden bent met je quality of life, verander je prioriteiten...

 

Am I making any sense? :P

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Maar wat is een zinnig gesprek met je vrienden:

Een gesprek over je eigen onderneming natuurlijk ;D

Gelukkig lach je er bij. Dus je hebt wel humor. En dat is een eerste goede karaktereigenschap om je uit je isolement te helpen.

 

Vrienden blijven vrienden, maar als de een schoemaker word en de ander gaat werken in de ICT dan word het al een stuk lastiger.

Als je alleen maar interesse toont in jezelf wel denk ik. Maar ook de schoenmaker heeft iets interessants te melden.

 

 

ik maak dus wel eens tijd vrij, maar dan krijg ik het gevoel dat ik met tijdverspilling bezig ben. ;D

Heb je geen andere interesses? Over onzinnige onderwerpen praten kan ook enorm zinnig zijn!

 

Daarnaast ben ik van mening dat uit een isolement komen niet alleen met prioriteiten te maken heeft!

Denk dat dit ook sterk afhangt van je karakter. Ben je introvert of extrovert?

Een introvert sluit zich eerder af en krijgt drempelvrees om er weer uit te komen.

Een extrovert kan mensen/vrienden afstoten omdat er teveel aandacht gevraagd wordt voor zijn/haar probleem/wereld. Maar als ze eenmaal dit besef hebben, dan is voor hen een isolement slechts tijdelijk.

 

Als je zegt dat je vrienden niet alleen om te sporten hebt, bedenk dan ook dat je niet alleen vrienden hebt om over jouw bedrijf te praten.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.