Op aanraden van onze accountant zijn wij overgaan van een VOF naar een BV en een Holding BV.
Nu moeten we BTW aangifte doen en als ik simpelweg de ontvangen BTW minus de betaalde BTW doe, dan kom ik op een bedrag te betalen van 4200 euro.
Mijn accountant doet echter aangifte en hij komt op een bedrag te betalen van 7200 euro met als verklaring:
Ik citeer:"
Het te betalen bedrag van 6000 euro van de holding komt door de geboekte
management fee welke Btw belast is, echter dit bedrag wordt weer in de werk B.V. als kosten
geboekt en hier dan weer de btw in mindering gebracht.
Als per 1 januari de fiscale eenheid in werking treedt komt dit niet meer voor."
Voor de holding moet ik dus 6000 euro betalen en voor de werk BV 1200 volgens hen.
Klopt dit nu wat hier gebeurd? En als dit verschil van 3000 euro tussen mijn berekening en die van hen alleen komt omdat we nog geen fiscale eenheid zijn, dan vraag ik me af waarom we dat niet nu zijn en pas in januari.
Uiteraard heb ik deze vraag ook bij m'n accountant neergelegd maar die kan morgen pas op z'n vroegst reageren en ik zou heel graag lekker willen slapen straks zonder te hoeven piekeren.
Wie kan me meer vertellen waar dit verschil vandaan kan komen? Ik ben echt een leek.
Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marcel Vermeer
Marcel Vermeer
Goedendag,
Op aanraden van onze accountant zijn wij overgaan van een VOF naar een BV en een Holding BV.
Nu moeten we BTW aangifte doen en als ik simpelweg de ontvangen BTW minus de betaalde BTW doe, dan kom ik op een bedrag te betalen van 4200 euro.
Mijn accountant doet echter aangifte en hij komt op een bedrag te betalen van 7200 euro met als verklaring:
Ik citeer:"
Het te betalen bedrag van 6000 euro van de holding komt door de geboekte
management fee welke Btw belast is, echter dit bedrag wordt weer in de werk B.V. als kosten
geboekt en hier dan weer de btw in mindering gebracht.
Als per 1 januari de fiscale eenheid in werking treedt komt dit niet meer voor."
Voor de holding moet ik dus 6000 euro betalen en voor de werk BV 1200 volgens hen.
Klopt dit nu wat hier gebeurd? En als dit verschil van 3000 euro tussen mijn berekening en die van hen alleen komt omdat we nog geen fiscale eenheid zijn, dan vraag ik me af waarom we dat niet nu zijn en pas in januari.
Uiteraard heb ik deze vraag ook bij m'n accountant neergelegd maar die kan morgen pas op z'n vroegst reageren en ik zou heel graag lekker willen slapen straks zonder te hoeven piekeren.
Wie kan me meer vertellen waar dit verschil vandaan kan komen? Ik ben echt een leek.
Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
28 antwoorden op deze vraag