• 0

Grootboekrekening toevoegen en boekhouden in Snelstart

Hallo allemaal,

 

Ik heb 2 vragen:

 

- ik wil een grootboekrekening toevoegen, Kantoorbenodigheden (heb toner gekocht). Welke functie moet ik hier aan toekennen, en is het een 'Balans' over 'Winst/veries' rekening?

- wanneer ik de rekening vd aankoop vd toner ga inboeken, staat er 'geen' bij btw. Wat moet ik aanpassen om btw te kunnen berekenen?

 

Alvast bedankt!

Frank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Frank,

 

Twee vragen:

 

Welk pakket gebruik je?

 

Staat er op de factuur geen BTW?? Zo ja, waar heb je het gekocht?

 

Groetjes

 

Sander

Hoi Sander,

 

Oei, ik ben iets te vlug geweest zie ik wel...

 

Ik gebruik SnelStart!Boek1.

 

Op de rekening staat de btw netjes gespecificeerd. SnelStart! berekend die normaal gesproken automatisch wanneer je het totaalbedrag invult. Echter, bij het selecteren van het grootboek 'Kantoorbenodigdheden' (welke ik zelf heb aangemaakt) staat automatisch 'geen' onder het kopje 'btw'. Ik moet dus ergens iets aanpassen, zodat er in dit grootboek wel met btw gewerkt kan worden...

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Frank.

Link naar reactie
  • 0

Sorry,

 

Snelstart kan ik je niet mee helpen, maar ik kan je wel een paar gewone zaken door geven

 

Rubriceer het grootboek in de W&V en het liefst in subcatergorie Kantoorkosten. Probeer bij instellingen de BTW code aan te passen. Dit moet je wel in de instellingen doen.

 

Kan je hier mee vooruit? Zo niet, dan moet iemand anders je helpen.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Sorry,

 

Snelstart kan ik je niet mee helpen, maar ik kan je wel een paar gewone zaken door geven

 

Rubriceer het grootboek in de W&V en het liefst in subcatergorie Kantoorkosten. Probeer bij instellingen de BTW code aan te passen. Dit moet je wel in de instellingen doen.

 

Kan je hier mee vooruit? Zo niet, dan moet iemand anders je helpen.

Hoi Sander,

 

Ik kan hier deels mee vooruit, ik ga er vanavond weer naar kijken.

Mocht iemand anders nog hulp kunnen bieden, dan hoor ik dat uiteraard graag.

 

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
  • 0

Ga in Snelstart naar onderhoud grootboekrekening en pas de functiecode aan. Daarna zal Snelstart de btw automatisch berekenen. Als je toch bezig bent loop dan ook de andere grootboekrekeningen na. Dat kan in de toekomst veel werk besparen.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Ga in Snelstart naar onderhoud grootboekrekening en pas de functiecode aan. Daarna zal Snelstart de btw automatisch berekenen. Als je toch bezig bent loop dan ook de andere grootboekrekeningen na. Dat kan in de toekomst veel werk besparen.

Idd, bedankt!

Ik heb ondertussen enkele gecontroleerd, en enkele bijgevoegd.

 

Ik heb nog wat vervolg-vragen, die zal ik hier stellen of een nieuw topic openen.

 

Groeten,

Frank.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.