• 0

invoer buitenland via consumenten e-winkel?

Is het mogelijk om vanuit het buitenland producten in te voeren die je koopt in een e-shop voor particulieren? Is het toegestaan om deze producten in weze door te verkopen of ga ik dan tegen allerlei regels (waarvan ik als leek geen weet van heb) in?

 

Ik zie reacties graag tegemoet!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is mooi!

 

De spullen moeten komen uit Engeland, niet erg ver weg dus. Geldt het aangeven bij de douane dan ook? En zo ja, waar doe ik dat dan?

Bovendien, ik betaal natuurlijk belasting over het product omdat het bestemd is voor consumenten, ik moet er dus bij de douane, ondanks dat, evengoed belasting over betalen?

Link naar reactie
  • 0

Dat is mooi!

 

De spullen moeten komen uit Engeland, niet erg ver weg dus. Geldt het aangeven bij de douane dan ook? En zo ja, waar doe ik dat dan?

Bovendien, ik betaal natuurlijk belasting over het product omdat het bestemd is voor consumenten, ik moet er dus bij de douane, ondanks dat, evengoed belasting over betalen?

 

Voor goederen die je koopt in de EU hoef je geen invoerrechten te betalen (dus douane is geen partij wat betreft belastingen etc), hoe het exact met de BTW zit kan een ander weer beantwoorden denk ik. Weet niet of je VAT betaald in Engeland kunt terugvorderen in Nederland namelijk.

Link naar reactie
  • 0

Uit de UK dus, O.K.

 

Geen invoerrechten maar wel BTW die je zoals gezegd weer terugvraagt als ondernemer. Dus saldo BTW = 0.

Vervolgens verkoop je aan particulieren met BTW. Die kopers betalen de BTW aan jou en jij draagt die af aan de fiscus, waarmee jouw BTW-saldo weer op 0 uitkomt.

Als je niet meer dan 1.883 euries per jaar aan BTW verschuldigd bent, kun je zelfs nog wat ontvangen BTW in je eigen zak stoppen (zie kleine ondernemersregeling of KOR).

En als je dan toch aan het zoeken bent; kijk ook eens bij de margeregeling.

 

Waar aangeven? Schiphol, Rotterdam etc. (zoek op Douane.nl).

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Oeps, ff verkeerd gelezen. Ik dacht dat je van particulieren kocht, maar je koopt van ondernemers, toch?

 

In dat geval zou je geen Britse BTW (VAT) hoeven te betalen als je aan je leverancier je BTW-identificatienummer doorgeeft. Dat nummer is je BTW-nummer met NL ervoor, geen spaties of punten en evt. voorloopnullen zodat het 14 posities telt.

(BTW-nummer 12.34.567.B.01 wordt NL001234567B01)

 

De Brit verlegt de BTW dan naar jou. Jij geeft 't aan op je BTW-aangifte bij intracommunautaire verwerving en je trekt het op dezelfde aangifte weer af als voorbelasting.

 

Bij verkoop geldt het verhaal zoals eerder beschreven. Nogmaals: jij betaalt per saldo geen BTW, je klant betaalt 't aan jou en jij sluist het door naar de fiscus.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.