In onze webshop is het versturen onder rembours één van de betalingsmogelijkheden, klanten betalen dan naast de verzendkosten een betalingstoeslag van € 10,- omdat deze verzendwijze nou eenmaal een stuk duurder is.
Het is nog niet voorgekomen, maar zijn wij verplicht om ook de betalingstoeslag aan de klant terug te betalen als de bestelling retour wordt gestuurd?
Volgens mij weet ik het antwoord wel, want overal lees je dat de klant alleen de kosten van het terug sturen in rekening gebracht mag worden... Maar misschien is er toch iemand een creatieve en acceptabele oplossing hiervoor?
Bij het terugsturen van vooruitbetaalde bestelling (ideal of overschrijving) doet het al pijn als het hele bedrag incl. verzendkosten terug betaald moet worden... maar met de kosten van een rembourszending is het nog erger.
Ik vraag me af hoe andere webwinkeliers hier mee om gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
adomat
adomat
Goedemorgen mensen,
In onze webshop is het versturen onder rembours één van de betalingsmogelijkheden, klanten betalen dan naast de verzendkosten een betalingstoeslag van € 10,- omdat deze verzendwijze nou eenmaal een stuk duurder is.
Het is nog niet voorgekomen, maar zijn wij verplicht om ook de betalingstoeslag aan de klant terug te betalen als de bestelling retour wordt gestuurd?
Volgens mij weet ik het antwoord wel, want overal lees je dat de klant alleen de kosten van het terug sturen in rekening gebracht mag worden... Maar misschien is er toch iemand een creatieve en acceptabele oplossing hiervoor?
Bij het terugsturen van vooruitbetaalde bestelling (ideal of overschrijving) doet het al pijn als het hele bedrag incl. verzendkosten terug betaald moet worden... maar met de kosten van een rembourszending is het nog erger.
Ik vraag me af hoe andere webwinkeliers hier mee om gaan.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag