• 0

Wat vinden jullie van ons nieuwe bedrijf?

Hallo allemaal,

 

Samen met een collega higherlevelaar (imola73) ben ik nu toch echt met een bedrijf begonnen.

 

Informatie over ons bedrijf kan je vinden op: http://www.scanchoosebuy.com

 

In a nutshell:

Ons product verandert de camera in camera mobiele telefoons in een barcode scanner. Een van de voordelen hiervan is dat je direct kan zien of iets online goedkoper is. Je kan direct een keuze maken uit vier aanbieders en het product online kopen. (We dagen de offline retail dus eigenlijk een beetje uit)

 

De bedoeling is dat we half oktober een publieke beta versie gaan lanceren. Het is al bijna half oktober dus de tijd dringt. We willen de service officieel uitrollen op 10 december.

 

Ik ben benieuwd of jullie me wat feedback kunnen geven?

Wat vinden jullie van de website?

Wat vinden jullie dat anders moet?

Is het duidelijk genoeg?

Staan er spelfouten in (vast en zeker)?

 

Alle andere feedback is natuurlijk ook van harte welkom.

 

Ons bedrijf is geboren in higherlevel.nl en daar ben ik natuurlijk erg blij mee. :D :D (higherlevel.nl werkt in ieder geval voor mij ;)).

 

 

p.s.

de blauwe rand op de splashpage is fout, dat wordt verandert.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Volgens mij niet, dat was ook het probleem dat ik had met mijn idee. Tenminste, ik had het laten zien bij ID-NL en die zeiden dat het niet te beschermen was. En dus dat er geen geld mee te verdienen was. En ik vind dit idee wel een beetje van hetzelfde type.

 

Ik had hetzelfde probleem met mijn idee. Bijvoorbeeld de jury van NewVenture zei "het is niet beschermen dus het maakt geen kans" :( Ook investeerders zijn erg tuk op beschermbare ideeen. Toch ben ik van mening dat dat beslist niet het enige criterium is voor (financieel) succes. De juiste keuzes, ondernemer, strategie en marketing kunnen een goed copieerbaar product prima onderscheiden en tot een succes maken. Toch maar weer eens het cliché voorbeeld van Philips 2000 video erbij halen: technisch het superieure product, de slag verloren door positionering en strategie....

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
Ik had hetzelfde probleem met mijn idee. Bijvoorbeeld de jury van NewVenture zei "het is niet beschermen dus het maakt geen kans" Ook investeerders zijn erg tuk op beschermbare ideeen. Toch ben ik van mening dat dat beslist niet het enige criterium is voor (financieel) succes.

 

Idee niet te beschermen DUS geen haalbaar businessplan, dat is onzin!

 

Bijna alle succesvolle bedrijven die ik ken zijn gebaseerd op niet beschermbare ideeën. De meeste investeerders die ik ken zijn nauwelijks geïnteresseerd in patenten etc.

 

Echter, als je veel geld moet investeren in onderzoek en ontwikkeling en vervolgens moet je de markt "openbreken", dan is het heel zuur als je concurrenten "zomaar" kunnen instappen en je klanten wegkapen. Dus de noodzaak voor bescherming hangt samen met de hoeveelheid ontwikkelingswerk die je doet en de voorsprong op de concurrentie die je daarmee opbouwt.

 

Maar dat terzijde ;D

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als het niet te beschermen is (wat we momenteel aan het uitzoeken zijn) dan is er volgens mij nog steeds goed geld mee te verdienen hoor. Je moet alleen harder/beter/slimmer werken dan de concurrentie. Dat is toch niks nieuws? Dat doen bakkers, slagers, schoenmakers, marktkooplui, shoarmaboeren, etc etc etc al jaren.

 

Michael:

Ik hoop van harte dat de winkeliers gek worden van hordes mensen die in hun winkel staan te scannen. Dan is ons product namelijk een gillend succes. Ze zullen zich niet druk gaan maken als niemand het gebruikt.

 

Of mensen bereid zijn om in de winkels te scannen? Volgens mij wel, en in Japan gebeurd het al, maar dan zonder scanner:

 

http://www.wired.com/news/gizmos/0,1452,59582,00.html

 

TOKYO -- It may have been inevitable. Now that cell phones with little digital cameras have spread throughout Asia, so have new brands of misbehavior.

 

Some people are secretly taking photos up women's skirts and down into bathroom stalls. Others are avoiding buying books and magazines by snapping free shots of desired pages.

 

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie ook nagedacht over hoe de consument het vindt om zich eerst te moeten aanmelden bij verschillende retailers. Amazon.com is in bijna alle vergelijkingen (een van) de duurste, maar uit gemak blijven consumenten vaak bij hun eerste keuze. Of is het zo dat alle NAW en krediet gegevens bij jullie staan opgeslagen?

 

En hoe groot zijn nou de daadwerkelijk verschillen tussen de analoge en digitale aanbieders, rekening houdend met gemak, wisselkoersen en bezorgkosten, om een aantal te noemen.

 

En - meer uit interesse - wie is jullie doelgroep eigenlijk? Het blijft een uitstekend idee, maar speel nou eenmaal graag even advocaat van de duivel....

Link naar reactie
  • 0

Hi JC,

 

Scherpe vragen, leuk :)

 

Er zijn verschillende manieren om een aankoop te akkorderen. Één daarvan is al lid zijn van de bestaande etailers. Een andere is het opgeven van de benodigde gegevens aan ScanChooseBuy waardoor ScanChooseBuy de koop voor je afhandelt. De mogelijkheden hangen ook sterk van de partners af.

 

De verschillen zijn vooral op software vlak aanzienlijk. Op het gebied van boeken zijn de verschillen het kleinst aangezien de boekenprijs vast is. Sterker nog, boeken zijn vaak duurder online. De prijsvergelijking is leuk, maar ik denk dat het gemak ook een grote rol gaat spelen. Ik persoonlijk verwacht meer van het impulse kopen ("oh, gave CD! Wil ik ook) dan van het prijsvergelijken. Maar... we zullen zien :)

 

Onze doelgroep is in grote lijnen dezelfde als de doelgroep van de mobieltjes bouwers. Kijk naar een willekeurig camera mobieltje en je zal zien dat deze gebouwd wordt voor: "DINKys, YUPS, geinteresseerd in vernieuwing, bezig met carriere, fashion aware, sharing of social moments, etc." Ik denk trouwens dat dit een redelijk risico creeerd, alle mobieltjes bouwers zitten met de camphones in redelijk dezelfde markt te vissen. Er worden nu wat bredere modellen geintroduceerd, maar de 18-35 demographic wordt behoorlijk over getarget.

 

Beantwoord dit je vragen een beetje?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Het ging mij vooral om de eerste vraag en (inderdaad) sterk dat het ook via ScanChooseBuy kan!

 

 

De prijsvergelijking is leuk, maar ik denk dat het gemak ook een grote rol gaat spelen. Ik persoonlijk verwacht meer van het impulse kopen ("oh, gave CD! Wil ik ook) dan van het prijsvergelijken. Maar... we zullen zien :)

 

 

Maar juist voor impuls aankopen geldt toch, dat een consument het ook op de plaats delict (in z'n handen) wil hebben. Of is het meer bedoeld voor aankopen buiten het bereik van een winkel: je bekijkt de CD collectie van een vriend thuis en denkt dan me-too?

 

En om door te blijven zeiken ;) Koop je software niet voornamelijk als je - via de pc - op het internet zit en dus een van de online vergelijkingsdiensten kan gebruiken?

 

In de bottom line ben ik ervan overtuigd dat jullie service zal aanslaan, ben echter benieuwd op welke productmarkt en op welke schaal.

 

Is het trouwens niet een idee om ook analoge winkels met hun aanbod op te nemen: Barcode plus Postcode equals Concurrerend Prijsoverzicht?!

Link naar reactie
  • 0
Maar juist voor impuls aankopen geldt toch, dat een consument het ook op de plaats delict (in z'n handen) wil hebben

 

Ja, impuls kopen is het kopen als je de impuls krijgt. Die impulsen krijg je niet alleen als je in de winkel staat. Wij spelen in op het "me-too" impulsen zo als jij het noemt.

 

De analoge winkels (leuke naam als je de "offliners" bedoelt) zullen uiteindelijk ook wel mee komen, wij gaan er van uit dat dat makkelijker werkt aan de hand van LBS (location based services) en GPS. Dat zal dus tzt automatisch gebeuren.

 

Trouwens, thanks voor je overtuiging dat het aan gaat slaan. Dat hopen wij natuurlijk ook van harte :) (en we zullen er alles aan doen om het ook zo te krijgen)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Heel belangrijk mbt de site. Geef als achtergrondkleur wit aan, wanneer je geen achtergrondkleur definieerd wordt de standaard windows achtergrondkleur gekozen. Hoewel vaak wit, hij kan ook paars of groen zijn en dat ziet je site er toch al snel raar uit.

 

Mijn document achtergrondkleur is heel licht grijs, vandaar dat is de fout opmerkte.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het nogal een dure en omslachtige manier van louter prijsvergelijken,

 

 

Je staat in de winkel en je wilt die super goede cd kopen, dan kijk je hoogtens nog even in een andere winkel, maar je gaat niet omslachtig eerst de cd fotograferen, dan de foto duur verzenden en dan zie je dat de cd een paar euro goedkoper is in een internet winkel. Je hebt de cd al in je handen, je legt de cd maar terug en gaat in een hoekje in de drukke en warme winkel je cd bestellen.

 

Ik denk dat mensen, die bereid zijn om zoveel te doen om geld uit te sparen al lang via internet hebben uitgezocht, of zullen uitzoeken waar men de voordeligste cd kunnen vinden.

 

En waarom fotograferen? dat maakt het duurder en moeilijker

 

Ik zie in het vergelijken van produkten niet echt een meerwaarde.

Link naar reactie
  • 0

Okee, mosterd na de jaarwisseling, maar goed..

 

Wat ik raar vindt aan de website is dat het niet duidelijk wordt of het al wel of nog niet bestaat. De gehele site doet je geloven dat het hele gebeuren al helemaal te gebruiken is, maar als je je wilt registreren staat er ineens een koude kermis voor je neus. Voor iets dat zich richt op impulsmomenten (je bent in de winkel en je ziet opeens...) is dat een beetje jammer, als consument zijnde.

 

Verder is het niet duidelijk of het product nou "ScanChooseBuy" of "Choice" heet. Wil je een hype creëren, dan moet je in ieder geval 1 duidelijke naam hanteren, en geen verschillende termen door elkaar.

Ook de bedrijfsnaam is wat vaag. Ik zie de ene keer "Choice", de andere keer "Choice Global", maar de e-mailadressen zouden er weer op kunnen duiden dat het bedrijf ScanChooseBuy heet.

Op de Profiel-pagina wordt gesproken over de "ScanChooseBuy-applicatie", maar wordt bedrijven vervolgens gewezen op de "Choice-applicatie". Is dat hetzelfde? Iets anders?

Als ik over links heenga, zie ik "www.scanchoose.com" voorbij komen.

 

Wat de toepassing zelf betreft, in de vorm zoals die nu gepresenteerd wordt, geloof ik er niet in. Mensen via internet bestellen zie ik niet snel struinen door de CD- en games-bakken in de winkels. En al zouden ze wel in de winkel iets tegenkomen, dan is het een fluitje van een cent om thuis te kijken of het op internet goedkoper is. Als je toch 2 werkdagen moet wachten, maakt dat uurtje ook niet meer uit.

 

Wat wel zou kunnen werken, is een combinatie met GPS. Stel, ik zie een Lord of the Rings DVD-set bij de Free Record Shop, ik scan de code en hopla: "Beste Anders, als je naar buiten loopt, 50 meter linksaf en dan 20 meter rechtsaf, dan ligt ie daar voor 20 euro goedkoper". Dat is business en dat is iets waar ik op dat moment (ik wil die DVD hebben, ik wil die DVD hebben!!) iets aan heb.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

... je gaat niet omslachtig eerst de cd fotograferen, dan de foto duur verzenden en dan zie je dat de cd een paar euro goedkoper is in een internet winkel...

 

Zrski kan het beter zelf uitleggen, maar van 'omslachtig fotograferen' is geen sprake. Je richt je lens op de barcode en dan krijg je binnen enkele secondes vanzelf een paar aanbiedingen. Hoe duur die service is, zal afhangen van de messagingkosten van je cellco, maar dat wordt binnen afzienbare tijd zo goed als gratis. In de winkel zou ik deze dienst niet zo snel gebruiken, maar mijn interesse in boeken of cd's wordt ook op andere plaatsen gewekt.

 

Bovendien zijn veel meer toepassingen mogelijk. Wat er nl gebeurt is dat je via je cellphone direct contact legt met de leverancier van gecodeerde dingen. Ik scan bijvoorbeeld cd-1 van een bepaalde band en kan vervolgens ook cd-2 en cd-3 bestellen. Of ik scan de barcode van een fles pepsi cola en doe zo mee aan een prijsvraag.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat wel zou kunnen werken, is een combinatie met GPS. Stel, ik zie een Lord of the Rings DVD-set bij de Free Record Shop, ik scan de code en hopla: "Beste Anders, als je naar buiten loopt, 50 meter linksaf en dan 20 meter rechtsaf, dan ligt ie daar voor 20 euro goedkoper". Dat is business en dat is iets waar ik op dat moment (ik wil die DVD hebben, ik wil die DVD hebben!!) iets aan heb.

En dat hoeft nog niet eens, in elke stad kun je wel een filiaal van de grote ketens zoals de frs en van leest vinden. Helaas zal dit idee waarschijnlijk nooit te realiseren zijn, de detaillisten zullen complete prijsdoorzichtigheid zoveel mogelijk proberen te dwarsbomen.

 

Bovendien zijn veel meer toepassingen mogelijk. Wat er nl gebeurt is dat je via je cellphone direct contact legt met de leverancier van gecodeerde dingen. Ik scan bijvoorbeeld cd-1 van een bepaalde band en kan vervolgens ook cd-2 en cd-3 bestellen. Of ik scan de barcode van een fles pepsi cola en doe zo mee aan een prijsvraag.

En zo zou je ook extra informatie en aanbiedingen aan zo'n scan kunnen vastkoppelen.

 

Ik denk dat deze dienst zich ook nog niet eens zozeer richt op prijsbewuste consumenten, maar op impulsaankopen die toch een groot gedeelte van de omzet van cd's, boeken e.d. verklaren.

 

Of de dienst aanslaat is natuurlijk hoogst onzeker, er zit denk ik wel een aardig risico in. Zelf schat ik in dat de dienst niet aan zal slaan, wat wel jammer zou zijn. Maar vaste klanten van de opgenomen internetwinkels zullen deze service zeker wel waarderen denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Helaas hebben we de service nog niet kunnen lanceren. Een re-write van de website wordt aan gewerkt.

 

Het consumer product heet scanchoosebuy, het bedrijf heet choice. De termen worden inderdaad nog door elkaar heen gebruikt en dat is niet de bedoeling. Bedankt voor je opmerking, we hebben dit punt naar boven geschoven in de prioriteiten lijst.

 

Er komen steeds meer concurrenten bij, maar nog niet één concurrent levert het programma ook daadwerkelijk. Iedereen loopt het te beloven, maar het is erg moeilijk om met de huidige camera phones barcodes te lezen. Ik verwacht dat de komende maanden de eerste applicaties bij verschillende partijen down te loaden zijn. Onze nieuwe target is begin april.

 

Wij sturen de foto dus niet naar de server. Het is de telefoon die de barcode ontcijferd en er wordt een ascii string naar de server gestuurd.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Er blijken nogal wat mensen te zijn die het idee goed vinden, maar geen camera hebben.

 

Volgens mij is het niet zo'n probleem voor de meeste mensen om de barcode in te typen. Dan pak je gelijk een grotere doelgroep.

 

 

 

Dat vindt ik eigenlijk wel een hele goeie! :) Ik heb recentelijk een Nokia 6310i genomen en die doet voorlopig wel weer een jaar 2 zijn werk of totdat UMTS echt goeie dekking heeft.

 

Dennis wat denk je van de ontwikkeling op RFID gebied? Wordt dit op redelijk korte termijn een bedreiging (of juist weer een kans als telefoonfabrikanten daar op in zouden spelen)?

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
Volgens mij is het niet zo'n probleem voor de meeste mensen om de barcode in te typen. Dan pak je gelijk een grotere doelgroep.

Goed idee, je zou het er bij kunnen doen. Dit moet ook makkelijk realiseerbaar te zijn. Ik dacht er in de eerste instantie aan, maar ik dacht dat barcodes veel cijfers bevatten. Dit blijkt wel mee te vallen, het blijken er maar zo'n tien te zijn.

 

Wat betreft het marktaandeel van camphones, ik denk dat dit erg populair gaat worden, je ziet het aantal mensen die zo'n telefoon aanschaffen explosief groeit.

 

Link naar reactie
  • 0

Het handmatig invoeren van cijfers is meerdere malen geprobeerd en is iedere keer gefaald. We zullen onze strategie daar dus niet op gaan specialiseren.

 

Ik hoop zeer binnenkort wel een online versie te hebben waarmee je met het intoetsen van de cijfers de service kan testen. Om zeg maar een gevoel te krijgen hoe het later allemaal geautomatiseerd gaat werken.

 

2004 wordt een rete druk jaar, das voor mij in ieder geval al duidelijk ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Misschien kunnen jullie je beter focussen op de software, aangezien er nog niet echt leuke tooltjes voor je gsmcam zijn. Creeer een software pakket, waarin je verschillende diensten verwerkt. Daarbij kun je aan leuke promotie huntings denken, de software aan meerdere databases koppelen, niet alleen om prijzen te vergelijken

 

een allround tool voor je GSMcam?

 

software verkopen?

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop zeer binnenkort wel een online versie te hebben waarmee je met het intoetsen van de cijfers de service kan testen. Om zeg maar een gevoel te krijgen hoe het later allemaal geautomatiseerd gaat werken.

 

Lijkt me lang geen slecht idee eigenlijk, een service die je vanaf de pc kunt gebruiken, of met een imode-toestel. Handmatig intikken is niet gebruiksvriendelijk, maar als je dit alvast online laat zien is in ieder geval duidelijk wat het systeem kan afgezien van het scannen zelf.

 

Natuurlijk is dat scannen het hot and flashy item van het geheel, maar ook de rest van de applicatie is belangrijk. Misschien niet heel spannend op technisch gebied, maar je maakt in ieder geval duidelijk dat je serieus bezig bent!

Link naar reactie
  • 0

Focus is inderdaad de hele issue. Er zijn letterlijk 1001 dingen te bedenken die we met deze software kunnen doen. Onze alpha versie bewijst dat al (al is deze te traag en niet gebruikers vriendelijk genoeg om te lanceren).

 

Het aanbieden van meer services gaat altijd gepaard met veel werk achter de schermen. We kijken dus erg goed naar onze concurrenten en proberen onze battles te kiezen.

 

Een (langzaam) demo-tje van de intoets versie kan je zien op: http://www.scanchoosebuy.com/index_old.html

Deze werkt alleen op engelse en zweedse boeken en maakt gebruik van een zweedse searchengine op het web. (p.s. je koopt niets, het is een dummy)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.