• 0

Wat vinden jullie van ons nieuwe bedrijf?

Hallo allemaal,

 

Samen met een collega higherlevelaar (imola73) ben ik nu toch echt met een bedrijf begonnen.

 

Informatie over ons bedrijf kan je vinden op: http://www.scanchoosebuy.com

 

In a nutshell:

Ons product verandert de camera in camera mobiele telefoons in een barcode scanner. Een van de voordelen hiervan is dat je direct kan zien of iets online goedkoper is. Je kan direct een keuze maken uit vier aanbieders en het product online kopen. (We dagen de offline retail dus eigenlijk een beetje uit)

 

De bedoeling is dat we half oktober een publieke beta versie gaan lanceren. Het is al bijna half oktober dus de tijd dringt. We willen de service officieel uitrollen op 10 december.

 

Ik ben benieuwd of jullie me wat feedback kunnen geven?

Wat vinden jullie van de website?

Wat vinden jullie dat anders moet?

Is het duidelijk genoeg?

Staan er spelfouten in (vast en zeker)?

 

Alle andere feedback is natuurlijk ook van harte welkom.

 

Ons bedrijf is geboren in higherlevel.nl en daar ben ik natuurlijk erg blij mee. :D :D (higherlevel.nl werkt in ieder geval voor mij ;)).

 

 

p.s.

de blauwe rand op de splashpage is fout, dat wordt verandert.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Proficiat! Wat een geweldig idee. Reusje! Stond er ook niet zoiets in de Springwise van September? Als het goed en met veel telefoons en producten gaat werken zou dit zeker handig kunnen zijn. Ook zeker met het groeiend aantal mensen wat telefoons met camera's heeft. Ik zou er bijna een mobiele telefoon met camera voor aan gaan schaffen. ;)

 

Ik ben erg benieuwd hoe je deze dienst gaat marketen.

 

De site vind ik er iets minder uitzien, het logo vind ik we mooi, maar het lettertype van de naam vind ik iets minder. Ook kan ik de flash animatie op de voorkant niet zien omdat ik nog flash-player heb geinstalleerd.

Link naar reactie
  • 0

thanks voor de feedback. Dat font is gekozen omdat het een barcode font is, veel designers vinden het inderdaad niet het mooiste font van de wereld.

 

Qua flash, dat was volgens mij de enige mogelijkheid om een demo van de applicatie te geven. (en bedankt voor het reusje maar vergeet imola73 dan niet ;))

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Grappig sven, in 1999 heeft de Telegraaf iets soortgelijks geprobeerd samen met jumptech. Het nadeel was dat iedereen de handscanners kwijtraakte of vergat etc.

 

Wij zijn indirect ook op de markt bezig die jij beschrijft, er zijn letterlijk 1001 dingen te bedenken die je met de applicatie zou kunnen doen.

 

Voor de prijsvergelijker doen we zaken met vier ecom partijen per land en maken we gebruik van de dbases van deze ecom partijen. Het inkomsten model is vergelijkbaar met search engine positioning en prijsvergelijkers.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Excuses, ik had de presentatie waarschijnlijk verkeerd begrepen (dat krijg je met diagonaal lezen ;)).

 

Het is inderdaad vooral ook een netwerking bedrijf ipv puur een technologie bedrijf. De technologie is natuurlijk de core van de onderneming, maar het is de marketing die de onderneming drijft. :)

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit dennis. over de site: De flash intro vind ik erg duidelijk. Logo is top.

 

Maar oke ff kritisch anders heb je er nix aan: De navigatie balk vind ik beter kunnen (één onderwerp ipv info/FAQ en registr/download). De lengte van de pagina verandert, dit maakt t minder strak (maybe kwestie van smaak). De lange teksten kunnen meer tussenkopjes gebruiken om t leesbaar te houden (bijvoorbeeld bij de marktinformatie). De pagina's mogen wat mij betreft ook wat meer grafisch (koptekst en een eventuele afbeelding om de tekst te breken).

 

Succes en houdt ons op de hoogte!

 

Rick

 

 

PS. IK ZIE DAT JE TOCH ALLES OP DE CAMERAPHONES ZET.. SUCCES ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ziet er TOP uit Dennis. Site ook helder en duidelijk. Z.s.m. referenties en/of samenwerkende partijen erbij zou ik zeggen.

Flashfilm is heel duidelijk maar gaat een beetje snel, maar goed, je kunt hem eenvoudig nog een keer bekijken.

 

Heb net een Nokia 6310i gekocht. Zou bijna spijt krijgen dat ik niet een kek apparaat genomen heb met camera........

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit. In een paar seconden begreep ik uit het introotje direct waar het om ging en hoe het werkte, dat is het belangrijkste, anders ben je je (potentiële) klant vaak al snel kwijt.

 

2 opmerkingen:

 

Het tekort wordt veroorzaakt door de toegenemende vraag naar digitale camera’s en mobiele telefoons

(spelfoutje?)

 

Onder FAQ kan ik niet zelf naar beneden scrollen, hooguit door de tekst met de muis te selecteren. De meeste bezoeker zijn waarschijnlijk gewend naast het klikken op de vraag ook gewoon omlaag te scrollen.

 

Succes met de lancering!

 

Patrick

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie
  • 0

Ontzettend veel succes gewenst!! De site ziet er mooi uit hoor. Misschien het menu wat groter (grotere letters)?

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Hoi Allemaal,

 

Bedankt voor jullie input erg belangrijk allemaal of de opzet maar ook de details tot in de puntjes verzorgd zijn. Ik ben dus onder andere de andere "partner in crime". En heb me door een dubbele workload en technische problemen een tijdje koest gehouden op higherlevel.

 

Informatie over ons bedrijf kan je vinden op: http://www.scanchoosebuy.com

 

In a nutshell:

Ons product verandert de camera in camera mobiele telefoons in een barcode scanner. Een van de voordelen hiervan is dat je direct kan zien of iets online goedkoper is. Je kan direct een keuze maken uit vier aanbieders en het product online kopen. (We dagen de offline retail dus eigenlijk een beetje uit)

 

Erg interessant allemaal te gaan waar nog niemand is gegaan. De installed base van de barcode is enorm en de databases die hierop reageren ook. We starten met de killerapplicatie en bieden de gebruiker uiteindelijk een waanzinnig tool in de on- en offline retail; "Freedom of Choice"

 

Dat er naast het prijsvergelijken uitbreidingen mogelijk zijn in de diensten lijkt me duidelijk. Houd het in de gaten.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind vanuit technisch oogpunt een geweldig product, goed werk!

 

Ik denk alleen niet dat het product in commercieel opzicht zal slagen (no offence). Mensen gaan niet in een winkel producten scannen om vervolgens te kijken of het ergens anders misschien nog goedkoper is.

 

Het is gewoon niet praktisch. Zoiets kan allee gebruikt worden bij artikelen met een barcode, dus kan kom je al snel bij producten in een supermarkt of iets dergelijks. Je gaat toch niet bij elk product kijken of het ergens anders misschien 50 cent goedkoper is?

 

Op bv. een televisie in de showroom zitten meestal geen barcodes. Voor de wat duurdere producten is het dus niet te gebruiken.

 

Nogmaals technologies perfect, maar zoek een andere toepassing.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk alleen niet dat het product in commercieel opzicht zal slagen (no offence). Mensen gaan niet in een winkel producten scannen om vervolgens te kijken of het ergens anders misschien nog goedkoper is.

 

Misschien wel als je bij iemand op de koffie bent, en je ziet daar een leuk product liggen - boek, cd, gadget etc. Het grappige vind ik juist dat het voor veel producten geschikt is, aangezien tegenwoordig op vrijwel alles een barcode zit.

 

Voor mij persoonlijk zal het niet werken omdat ik geen telefoon met camera heb, en die ook verder nergens voor zou gebruiken. Gelukkig zijn er genoeg mensen die dat soort gadgets meer waarderen :)

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Precies !

Bovendien, ookal is het product met name als prijsvergelijker bedoeld, ik zie nog een ander voordeel. Namelijk, als ik ergens ben en zie een product dat ik ook graag wil hebben, dan scan ik het snel in. Dan hoef ik dus niet stad en land af te lopen om te kijken waar dit product nog te koop is, ik kan het direct bestellen. Bijkomend voordeel is dat ik dan ook nog eens de goedkoopste aanbieder kan vinden.

En ookal zit er nu nog niet op alles een barcode. Ik hoop dat dit in de toekomst wel zo is. Dan zie ik nog meer voordelen, dan kan ik producten die ik thuis heb en bijna op zijn, direct bestellen. Niet dat ik een een huismus wordt, maar sommige producten zijn nu eenmaal niet overal verkrijgbaar.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Precies !

Bovendien, ookal is het product met name als prijsvergelijker bedoeld, ik zie nog een ander voordeel. Namelijk, als ik ergens ben en zie een product dat ik ook graag wil hebben, dan scan ik het snel in. Dan hoef ik dus niet stad en land af te lopen om te kijken waar dit product nog te koop is, ik kan het direct bestellen. Bijkomend voordeel is dat ik dan ook nog eens de goedkoopste aanbieder kan vinden.

En ookal zit er nu nog niet op alles een barcode. Ik hoop dat dit in de toekomst wel zo is. Dan zie ik nog meer voordelen, dan kan ik producten die ik thuis heb en bijna op zijn, direct bestellen. Niet dat ik een een huismus wordt, maar sommige producten zijn nu eenmaal niet overal verkrijgbaar.

 

Het succes van dit soort gadgets laat het helaas gezien de afgelopen jaren afweten. Dit soort artikelen beland meestal in het relatiegeschenken segment.

 

Er zijn al koelkasten die automatisch een bestelling naar de supermarkt uitbrengen als er producten opraken.

 

Ik probeer hier trouwens niet iemands idee af te kraken. Maar ik probeer wel te laten merken dat niet alles geweldig is en dat er ook critisch naar ideeen gekeken moet worden.

 

Ik vind het geweldig als mensen met ideeen komen en deze dan ook daadwerkelijk uit gaan voeren. Dat getuigd van echt ondernemersschap.

Link naar reactie
  • 0

Innovatied en creatief, weer eens iets nieuws.

En het idee is ook nog eens op de higher-level forums geboren, daar blijkt nog eens het belang van higher-level;)

Anyway de site ziet er netjes uit, al zou ik de site wel eerder

alignen.

Sterkte met het nieuwe concept!

 

Geniet van de gegeven dag.

Link naar reactie
  • 0

Hmm, zelf ben ik nogal wild van deze applicatie, vooral omdat hij het mogelijk maakt Ecommerce weg te halen bij de PC. Als ik iets leuks zie, hoef ik niet eerst naar huis, bedenken dat ik nog wat op moest zoeken op het internet, pc opstarten, proberen te herrinneren hoe het ook al weer heette, bedenken waar ik het kan vinden, inlogcode voor de Ecommerce site zien te vinden etc ....

 

Met Scanchoosebuy is het: Zie, scan en koop (vini vidi vici als het ware :D) Werkt toch iets anders als de traditionele Ecommerce applicaties.

 

Zet hem op Den!

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Leo,

 

Ik begrijp je kritische feedback, van kritiek kunnen we wat leren en dat is altijd welkom.

 

Wij denken dat de ondergrens voor het prijsvergelijken bij ongeveer 20 euro komt te liggen. Dit is natuurlijk afhankelijk van de doelgroep en of mensen ook echt aan het prijsvergelijken zijn. Bij het impulse kopen gaat het niet om de prijs, het gaat er om dat je iets direct kan aanschaffen zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen. Dit is momenteel nog een unieke manier van impulse kopen, je hoeft niet in een winkel te zijn, je hoeft niet achter een computer te zitten, je hoeft niks op te schrijven of te onthouden en je hoeft niks te zoeken. Je richt, kiest en koopt. Persoonlijk denk ik dat dat een grote impact gaat hebben. Het prijsvergelijken is makkelijker te begrijpen, vandaar dat dat de basis van onze communicatie is.

 

Omdat de ondergrens van het prijsvergelijken ongeveer 20 euro zal zijn lanceren we in de media producten, dit zijn boeken, cd's, dvd/video, software en games. Vooral in de laatste twee categorieën is het zeer gemakkelijk om 20 euro of meer te besparen. Kijk eens naar de prijzen voor bijvoorbeeld windows/officeXP bij dixons en ga dan eens online rond kijken. De verschillen zijn over het algemeen enorm.

 

Je zegt ook dat je een andere toepassing zou zoeken. We zijn reeds in gesprek met wat andere partijen die graag andere toepassingen zien. We kiezen onze battles zeer voorzichtig en focussen initieel op de B2C ScanChooseBuy applicatie. Uiteindelijk zullen er verschillende applicaties ontwikkeld worden, gelukkig is het een enorm veelzijdig product.

 

Thanks aan iedereen die zo ongelofelijk positief en enthousiast heeft gereageerd! Dat is echt kicke om te horen :D

 

Ik zit nu te denken om gebruikers van de service een "testimonial" ruimte op de website te geven ;) ;D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Als a-technisch persoon heb ik mij even op de hoogte gesteld van deze nieuwe vinding.

 

Op het eerste gezicht lijkt het een uitstekend(e) product/dienst. Toch plaats ik de volgende kanttekening.

 

Zoals al door Leo is aangegeven gaan de meeste mensen niet lopen scannen in de winkels. Daar komt nog bij dat de meeste detailisten niet erg gelukkig zullen zijn met hordes klanten die allemaal staan te scannen in hun winkels om vervolgens online hetzelfde product bij een webwinkel te bestellen. Daar zullen dus wel diverse manieren op gevonden worden om dergelijke klanten te weren uit de winkels.

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

Dennis,

 

Ik was al erg enthousiast over je idee tijdens de higherlevel beachparty en dat is niet afgenomen, in tegendeel...

Mijn gevoel zegt dat het een toppertje is.

 

Wellicht is het een idee om bij FAQ uit te leggen wat GPRS is.

 

Verder ziet de site er overzichtelijk uit, alleen heb ik hier en daar nog een paar slordige lay-out foutjes gezien en enkele spellingsfouten. Wil ik je wel nader toelichten mocht je interesse hebben.

 

Mvgr, Judith

Homburgcosmetics (huidverzorging voor de man)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.