bvdh Geplaatst: 17 oktober 2009 bvdh 1 0 Geplaatst: 17 oktober 2009 Hallo, Ik werk bij een baas gewoon 40uur. Dit zal misschien komend jaar 32 uur worden. Mijn vraag is kan ik zelf mijn lopende eenmanszaak een BV maken of schiet ik daar niets mee op. Wil namelijk het prive wat mijn vrouw en ik al hebben opgebouwd niet op het spel zetten gezien de risico's deze tijden. Of wordt dit een lastig verhaal met betrekking to uit keren van eigen salaris en loonbelasting en dergelijke dat het echt niet loont? Ik hoop van iemand hier meer info over te kunnen ontvangen. Bedankt voor de moeite. gr ben Link naar reactie
0 VNIS Geplaatst: 17 oktober 2009 VNIS 582 33 Geplaatst: 17 oktober 2009 Goede morgen Ben, Onder bepaalde voorwaarden, afspraken met de fiscus over het uit te betalen loon, is het geen enkel probleem om naast een loondienstverband de eenmanszaak in een BV om te zetten. Er dient wel een loonadministratie verzorgd te worden. Of de voor / nadelen opwegen tegen het te lopen risico is een afweging die niet zonder nadere gegevens ingevuld kan worden. Een Ltd heeft weer zijn specifieke problemen, zoals het verkrijgen van een bankrekening. Jan van Nistelrooij. Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 17 oktober 2009 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2272 Geplaatst: 17 oktober 2009 hoi Ben Uiteraard kan dat. Lees bijv. hier wat erbij komt kijken: https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/98 groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
bvdh
bvdh
Hallo,
Ik werk bij een baas gewoon 40uur.
Dit zal misschien komend jaar 32 uur worden.
Mijn vraag is kan ik zelf mijn lopende eenmanszaak een BV maken of schiet ik daar niets mee op.
Wil namelijk het prive wat mijn vrouw en ik al hebben opgebouwd niet op het spel zetten gezien de risico's deze tijden.
Of wordt dit een lastig verhaal met betrekking to uit keren van eigen salaris en loonbelasting en dergelijke dat het echt niet loont?
Ik hoop van iemand hier meer info over te kunnen ontvangen.
Bedankt voor de moeite.
gr ben
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag