• 0

Wat vinden jullie van mijn bruidsmode website?

Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal,

 

Graag wat feedback over onze website. Alle feedback/informatie is welkom.

 

Doel van onze website is om op een eenvoudige manier te laten zien wat voor jurken we in onze collectie hebben.

En we willen doormiddel van SEO mensen naar onze website krijgen.

 

Op technisch vlak zijn we ons van de volgende punten bewust:

* Positionering van de foto slide en met name de balken er onder (Firefox (misschien ook oude IE??) geven deze niet goed weer)

* gebruik van Iframes op onze collectie pagina (lijkt me geen probleem, omdat het voornamelijk om foto's gaat. En de tekst niet ge-indexeerd is. Voor de zekerheid zal ik de iframe bestanden een noindex meegeven)

 

Link naar onze website: http://www.bruidsmodemariska.nl

 

Alvast bedankt!

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben de website zelf uitgedacht en ontworpen. We hebben aan vrienden en familie om feedback gevraagd en aan de hand daarvan een aantal aanpassingen en verbeteringen gemaakt.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen bruiden een betaalbare jurk aanbieden.

We verkopen een aantal jurken van bekende labels die bij ons al snel enkele honderden (200-500) euro's goedkoper zijn bij ons. En we hebben een aantal jurken van minder bekende merken. Vaak simpele jurken. Deze kosten over het algemeen tussen de 200 en 500 euro (niet heel erg duur voor een nieuwe bruidsjurk).

We kunnen de jurken zo goedkoop aanbieden omdat we vanuit huis werken en daarom geen vaste kosten (winkelpand) hebben.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zie vorige stukje tekst.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alles is welkom. O.a. over de website, de teksten, foto's, omschrijving van de jurken, technisch, is er nog meer?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

je site is erg rommelig en druk, met name door de slideshow.

 

Veel foto's komen amateuristisch over, slechte verlichting hoge contrasten. wellicht is het een idee om met een fotograaf samen te werken. in ruil voor goede foto's van de jurken reclame maken op elkaars website, gezamelijk acties bedenken eventueel uit te breiden met een bloemist partycentrum etc.

 

het belangrijkste is dat bezoekers jouw jurken alvast goed kunnen bekijken (dus ook uit meerdere hoeken gefotografeerd)

 

omdat je geen winkel hebt is jouw website je etalage, dus schenk daar 100% aandacht aan. Voor mijn winkel had ik altijd een etaleur in dienst (en de reacties waren altijd goed) als je het voornamelijk van je website moet hebben loont het de moeite om er door een professionele webdesigner naar te laten kijken.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mariska,

 

Ik vind het plaatje met de drie dames met blauwe achtergrond erg leuk. Ook lettertype en grootte spreken mij aan.

Dat de tekst door het plaatje loopt vind ik minder prettig leesbaar, wellicht kun je waar een pagina tekst bevat de dames lichter/doorzichtig maken. Ze zouden dan alleen op de homepage vol in beeld staan met een hartelijk welkom. Bijvoorbeeld een paar seconden waarna er tekst verschijnt.

Omdat je al een slideshow hebt op een aparte pagina zou ik op de homepage dat minder ogende roze boxje weghalen.

De combinatie drie dames in bruidjurk en nogal verschillende plaatjes op de linkspagina vind ik niet zo fraai, wellicht de dames weghalen daar.

Wat betreft SEO zou ik een echte deskundige raadplegen, vindbaarheid is erg belangrijk en je staat met de zoektermen 'bruidsmode amsterdam' niet op de eerste pagina. Dat wil je denk ik wel.

Tenslotte kan ik niet vinden hoe de betaling gaat en hoe betrouwbaar jij bent.

Omdat je aangeeft dat je een eenvoudige manier wenst om te laten zien wat je te bieden hebt, denk ik dat je daarin wel geslaagd bent. Heel veel succes met het nog beter maken van je site en natuurlijk ook met je business.

 

Groetjes van Nico.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst gefeliciteerd met je eigen website.

 

Mijn tips:

 

Homepage

- Ben je telefonisch bereikbaar? Zet dat naast je logo "Buidsmode mariska". En zorg dat je telefoonnummer op elke pagina terug komt.

- "Welkom bij buidsmode mariska" is overbodig. Bezoekers hoef je niet te verwelkomen. Ze zijn namelijk al op je website.

- De dames in bruidsjurken op de achtergrond geven een goede sfeerimpressie aan en je weet direct waar de website om gaat. Enkel gaat het op jouw website ten koste van de tekst. Door de foto's achter de tekst te plaatsen is de tekst slecht/niet leesbaar. Mijn tip plaats die foto's rondom de tekst.

- De slideshow zou ik weglaten en focussen op de tekst. Zoals je al goed doet kunnen bezoekers doorklikken naar foto's van je collectie.

- Wellicht een overweging om het interesseformulier bij Contact terug te laten komen op bijna elke pagina dus ook op de homepage. Ze zien dan direct dat ze een afspraak kunnen maken en niet op zoek gaan hoe dit moet.

- In je menu structuur staat "Welkom" als link naar de homepage. Gebruiksvriendelijker is om hier "Home" van te maken.

- Als email heb je bruidsmodemariska@live.nl maar waarom maak je hier niet bijvoorbeeld van mariksa@bruidsmodemariska.nl van? Een stuk professioneler.

 

Contactformulier

Heb je echt al deze gegevens nodig? Hoe minder je van de bezoeker vraagt hoe eerder hij zijn gegevens achterlaat.

 

Veel van deze gegevens kan je ook nabellen zonder ze eerst op de website te vragen. Persoonlijk zou ik vragen om Naam, Email, Telefoonnummer & Bericht. Wanneer je ze dan belt kan je vragen om de overige zaken.

 

Succes!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

De homepage is meer een verhaal/omschrijving dan dat je iets presenteert. Maak een soort van cover van een tijdschrift er van, daar kijk je ook even snel naar en bepaalt vaak of je het wel of niet wil lezen.

 

Ik persoonlijk zou dit wel een passend idee vinden voor de homepage:

Mooie foto van een vrouw in een stijlvolle jurk zonder veel drukke details/plooien (eventueel met een man erbij) met een achtergrond in een groene buiten omgeving die ook direct de achtergrond is. Wat licht kleurige vlakjes met alle belangrijke gegevens (prijzen, merken, stijlen). De vakjes zou je lichtelijk transparant kunnen houden, zodat de achtergrond er ook doorheen komt. Goed werkend slideshow systeem erbij, zonder reclame, met de mogelijkheid om direct naar de desbetreffende jurk te gaan als je er op klikt.

 

Collectie pagina:

Gebruik categorieën en zet zoveel mogelijk van je assortiment erin.

 

Wat betreft foto's:

Fatsoenlijke belichting en goed achtergrond systeem doen wonderen. Niet een witte achtergrond gebruiken voor de foto's, dan vallen de jurken niet goed op. Antraciet is erg goede kleur en lijkt me erg passend en kun je deels gebruiken voor de achtergrond van de website. Voldoende detail foto's zijn een must, onwetendheid over een kleinigheidje kan soms al onnodig als "afgekeurd" in iemands gedachte zijn.

 

Zoals Henk al voorstelde, werk samen met een fotograaf. Je kunt hem/haar behoorlijk wat klanten aanleveren, vooral als er een speciale prijs gehanteerd wordt als de jurk bij jou gekocht is. Zo kun je voor een scherpe prijs fantastische foto's realiseren. Win-win situatie voor beide partijen!

 

Goede professionele modellen doen overigens ook vaak wonderen, tenminste als ik uit ga van mijn mannelijke kijk daarop. Hoe vrouwen daar tegenaan kijken weet ik niet.

 

Links-pagina kan wat overzichtelijker, som het netjes en eenduidig op. Maak lijstjes van categorieën met de naam, omschrijving en foto erbij.

Link naar reactie
  • 0

Een hele prestatie voor een amateur, maar helaas oogt de site daardoor toch wat amateuristisch. Gelukkig maakt de persoonlijke noot ook weer een hoop goed.

 

Nu mijn kritiek:

De slide show is zeer opvallend aanwezig en leidt enorm af. Hij opent ook nog eens in een ander venster en dat verloopt traag. Kans is erg groot dat de bezoekers afhaken.

 

Standaard is de homepagina gewoon home en niet welkom. De meeste bezoekers weten wel wat je bedoelt, maar toch .... Een beetje houden aan standaarden kan geen kwaad.

 

Dat geldt ook voor het vlaggetje. Beter is hier English te zeggen, want de Britse vlag zegt niet alle Engels sprekende personen iets. Tenzij je je site alleen op GB richt natuurlijk.

 

De witte tekst op de blauwe achtergrond leest niet lekker, door het ontbreken van voldoende contrast.

 

De foto's op de achtergrond zijn veel te veel aanwezig. Als achtergrond kan je wel foto's gebruiken, maar dan wel zo dat ze niet afleiden van de tekst. Nu leest het gewoon niet lekker.

 

Van de roze balk ontgaat mij nut en noodzaak.

 

De collectie toont wat rommelig. Beter is het van iedere jurk eenzelfde serie foto's te maken, waarbij de nadruk ligt op de jurk en niet op de modellen. De modellen laten de jurken niet altijd goed uitkomen.

 

Ik mis je telefoonnummer.

 

Over ons: submenu aan de rechterkant is geen goede plek.

 

Her en der wat slordige taalfouten: Waar vindt je ons is wel de meest storende.

 

De pagina met al die links is een gruwel. Je ziet door de bomen het bos niet meer.

 

Nu nog wat over je vindbaarheid op internet. Je hebt mooi wat trefwoorden op genomen in de metatags, maar deze zijn tegenwoordig niet meer zo van belang voor de zoekmachines. Neem daarom kopjes of titels op in je tekst om de inhoud van de pagina weer te geven. Dit verhoogt ook de leesbaarheid.

 

Nog een laatste punt vermijdt klik hier. Standaard is blauw onderlijnde tekst een aanduiding van een link. Daar kan je van af wijken, maar doe dat dan consequent en niet niet zoals op je pagina met al die links. Dit maakt het rommelig.

 

Wat betreft de eerdere opmerkingen over de categorieën en aangeven van het assortiment zodat de bezoeker gericht kan zoeken sluit ik mij helemaal bij aan.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Succes met de verkopen. Ik ben allang getrouwd.

 

 

 

 

 

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

Over het algemeen tips om iets aan de afleidende slideshow, achtergrondafbeelding en leesbaarheid van de tekst te doen.

Ik ga hier mee aan de slag en zal wel even kort toelichten hoe dit idee tot stand is gekomen.

 

Ik had in eerste instantie dit ontwerp gemaakt met een effen achtergrondkleur. Erg saai, dus even deze afbeelding er achter gezet. Mariska vond het zo mooi, dat ik (vriend van en de webdesigner) hem niet meer weg mocht halen.

 

Daarna vond ze de (durf het eigenlijk niet uit te spreken) Hyves slide show de boel lekker opvrolijkte. Want het was allemaal zo statisch. De balken er onder/langs zijn om de reclame/tekst weg te werken.

 

Nog altijd wil Mariska eigenlijk liever aan het huidige ontwerp vasthouden. Ik heb haar nu zo ver gekregen om toch voor iig een paar weken iets anders te proberen.

 

De foto's

Zijn genomen door een vriend van ons. Die wel professionele apparatuur had en onze huiskamer voor de shoot. Het 1e wat wij achteraf zeiden, was "aaaahhh, een witte muur achter foto's van licht gekleurde jurken". Maar ja, dat is nu eenmaal niet anders. Vandaag zullen we voor de gein zelf eens wat foto's maken. Simpelere camera, maar misschien toch mooie resultaten. In ieder geval wat variatie.

 

Concrete tips (liever via (intern) HL bericht of email) over de foto's en modellen zijn altijd welkom. Dan kunnen we hier in het vervolg rekening mee proberen te houden.

 

taalfoute :-P

Alles is zelf geschreven en eerlijkt gezegd niet eens nagekeken. Dat doen we eerst eens zelf en dan laten we het nog door 2 of 3 anderen doen.

 

Contact gegevens en telefoonnummer

telefoonnummer naast het bedrijfslogo --> Lijkt ons wat te veel van het goede

Iemand anders een ander goed idee?

 

contact & email --> We zijn heel abrubt begonnen. Daarom in het begin geen website (enkel marktp ads) en die @live emailadres. Omdat daar al behoorlijk wat vekeer was, zijn we het blijven gebruiken. Zijn anderen ook van mening dat het belangrijk is om dit te wijzigen in ....@bruidsmodemariska.nl?

en wat betreft het contactformulier op elke pagina heb je wel een goed punt. Maar het hele formulier vinden we wat te veel velden hebben. Is het een idee om het dan te beperken tot "naam" & "telefoonnummer" en een bel mij actie?

 

linkpagina

We wilde daar iets creatiefs doen, niet standaard allemaal van die tekstlinks. Eerst zag het er nog aardig uit, toen er circa 10 links opstonden. Ondertussen vinden ook wij het afgrijselijk vanwege de vele tekstlinks die we moesten plaatsen. Daar moet iets mee gebeuren ja.

We hebben 2 ideeën:

1. Ik zie genoeg websites die geen zichtbare linkpagina hebben. We overwegen om de "links" uit het menu te halen. De pagina blijft dan bestaan, maar bezoekers kunnen er dan niet meer naar toe

2. Onderverdelen in 2 pagina's. De eerste met de leuke kleine foto''s. En de tweede met enkel tekstlinks. (waarbij een categorische indeling onze voorkeur heeft)

 

Overig

Welkom --> aangepast in Home

Engelse vlag is met name bedoeld voor Buitenlandse bezoekers en/of om hen die op termen als "bridal shops amsterdam" zoeken, naar de website te lokken. We vermoeden (niet gecontroleerd) dat veel bezoekers direct op de Engelse pagina binnenkomen via Google. Het zou dan niet veel helpen om het vlaggetje te vervangen voor "English" of om dat naast/onder die GB vlag te zetten.

 

Voordat we met een aantal zaken aan de slag gaan, ben ik benieuwd wat jullie hier van vinden?

Link naar reactie
  • 0

Je vraagt ons toch niet een samenvatting te maken en die te toetsen aan jouw nieuwe plannen?

 

Laat de huidige site even los en maak een lijst met functionaliteitseisen en kwaliteitseisen. Kijk naar andere bruidsmode sites en stel vast wat jouw site moet kunnen en moet uitstralen.

 

Pak de huidige site er weer bij, plus de comments hier gegeven en wellicht comments van anderen. Stel vast wat er moet gebeuren.

 

Bedenk of je zelf in staat bent om dat te doen. Zo ja, voer de wijzigingen door, dat kan ook op nieuwe pagina's onderwater zodat je kunt vergelijken en qua sentiment wellicht eenvoudiger overkunt.

 

Zo niet, besteed de site uit. Kost je denk ik 800 euro of zo.

 

Besef dat het nooit af is. 80% is goed genoeg, zeker om te beginnen.

Link naar reactie
  • 0

zou jij zelf verleid worden om 299 tot 895 euro euro uit te geven als je je website bekijkt?

 

waarom niet/wel?

 

vrienden en familie zijn de slechtste raadgevers.

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik raad je aan de website door een professional te laten maken, desnoods een starter/student. Voor 100 a 200 euro heb je al een lay-out die veel mooier en professioneler is dan dit. Het leest bv niet fijn als tekst over foto's gaat (maak de foto dan vager, zodat het echt achtergrond is). Het neigt nu teveel naar een homepage (als hobby gemaakt) dan een professionele website. Sorry dat het zo negatief is, maar ook ik heb als starter deze fout gemaakt (proberen zelf een mooie site te maken), maar je kan het echt veel beter laten maken. Vooral bij trouwerij is het volgens mij belangrijk professioneel over te komen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mariska, ik heb toevallig 2 websites over het onderwerp trouwen. Voor die websites gebruik ik een content management systeem (een programma om heel makkelijk websites te maken en te onderhouden) genaamd Wordpress. Kijk voor meer informatie over Wordpress op http://nl.wordpress.net/.

Met Wordpress kun je heel gemakkelijk en gebruiksvriendelijk in een keer een professioneel ogende website maken.

Want om heel eerlijk te zijn komt de site een beetje rommelig over en dat heb je al gauw als je geen CMS gebruikt.

Met Wordpress kun je heel makkelijk de website van uiterlijk laten verwisselen. Een nieuw (gratis) en professioneel uiterlijk voor je Wordpress website vind je bijvoorbeeld op: wicked-wordpress-themes.com.

Als je wat gratis exposure voor je site wilt hebben schrijf je dan gratis in bij de adressengids van allesovertrouwen.nl en zet je website in de categorie Bruidsmode.

 

mvrgr,

 

Robert

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je aanraden om de site uit te besteden. Het is best leuk gedaan voor een zelfgemaakte site, maar ik moet eerlijk bekennen toch een klein beetje een "Powerpoint presentatie"-gevoel te krijgen.

 

Hier een paar thoughts over je nieuwe design:

 

- Bij 'Collectie' en 'Links' heb je plaatjes geplaatst, maar staat er op de achtergrond ook een groot plaatje. Dit zou ik aanpassen, het staat vrij rommelig.

- Ik zie een dikke roze streep staan door de buttons onder de Flash-applicatie op je homepage.

- In het Engels zie ik wat spelfouten op je site staan. Op zich helemaal geen slecht Engels, maar ik zou daar even naar kijken.

- Wanneer ik naar je Engelstalige site ga, zie ik nergens een knop om terug naar het Nederlands te gaan?

- Op je homepage heb je dit staan op je Engelse pagina: "ffies blablabla hier doen, zodat er een 3e regel ontstaat :-P "

 

Persoonlijk zou ik niet zo snel voor een Wordpress CMS met standaard template gaan. Zoek voor een paar honderd Euro iemand die een unieke, representatieve site voor je kan maken met een mooi logo erboven. Pluis het portfolio van al je kandidaten goed uit, want voor dat geld zal het wel even zoeken zijn. Evt. kan ik je best een paar partijen aanraden (just to be clear, ik heb zelf niets met webdesign te maken).

 

Succes met je design in ieder geval!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.