• 0

Is er nog ruimte voor een nieuwe vacaturebank op www?

Er zijn al honderden vacaturebanken, toch merk ik in mijn eigen vakgebied(en) dat mensen ng zoekende zijn naar een goedkoop alternatief voor de dure w&s-bureau's en tegelijkertijd geen optimale respons krijgen bij de algemen grote jobboards (jobnews, monsterboard, nationalevacaturebank.nl). We willen nu dus een aantal heel specifieke niche vacaturebanken gaan opzetten (met vacaturebank en CV-banken). Verdienmodel vrij basic: advertentie verkoop tbv vacatures en abbonnementen mbt de CV-database.

 

Heeft iemand ervaring met opzet van een dergelijke vacaturebank? Is hier makkelijk traffic voor te genereren? Wat zijn goede tools/hulpmiddelen mbt marketing teniende traffic te maximaliseren? Andere tips/adviezen/waarschuwingen/etc. bij het opzetten van een vacaturebank?

BVD!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Die vraag heb je in augustus hier al eens eerder gesteld.

Toen heb je bepaalt geen vrienden gemaakt door nooit meer in je eigen topic te reageren en PM's onbeantwoord te laten.

Mensen hebben toen de moeite genomen om te reageren op jouw vraag, ik denk dat de bal nu bij jou ligt om eerst eens wat terug te geven aan het forum.

Link naar reactie
  • 2

excuses, ik ben me er niet van bewust dat er vragen aan me gesteld zijn of dat ik ergens op moest reageren. Misschien dat ik dan ook niet weet dat het forum zo werkt. Dat ik er 'geen vrienden mee heb gemaakt' heb ik me ook niet gerealiseerd en is volstrekt nieuw voor me. Ik zal in het vervolg 'wat terug geven' an het forum. Nogmaals excuses. Het klopt overigens wel dat het iniatief door omstandigheden even stil heeft gelegen, op dit moment is het de bedoeling dat het initiatief wel voortvarend wordt opgepakt.

Link naar reactie
  • 0

Als je echt specifiek bedrijven wilt aantrekken die bij jou een vacature komen plaatsen, moet je het goed aanpakken. In mijn ervaring is de complicatie bij dit soort initiatieven vaak dat je zonder vacatures geen werkzoekenden aantrekt, en vice versa. M.i. zul je zonder fatsoenlijke traffic naar je site, een bedrijf niet zo snel zo ver krijgen om jou te betalen voor een vacature. Het is dan ook zeker het overwegen waard om voor enige tijd je dienst gratis aan te bieden, zodat je de drempel voor bedrijven verlaagt.

 

Wanneer je bepaalde niches wilt aanspreken is het altijd een optie om een Google Adwords campagne te starten. Hierbij kan je zorgen dat bepaalde search strings naar je site worden geleid (bijv. "timmerman noord-holland vacature"). Wel kan je je afvragen of mensen in jouw doelgroep wel via zoekmachines naar een baan zoeken, en niet direct bij één van de vele banken gaan kijken.

 

Het is lastig om zo direct een antwoord te geven op je vraag, je zal uit moeten zoeken op welke wijze jouw doelgroep haar banen zoekt, en voor welke vorm van marketing zij vatbaar zijn. Succes in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0

Er zijn al honderden vacaturebanken, toch merk ik in mijn eigen vakgebied(en) dat mensen ng zoekende zijn naar een goedkoop alternatief voor de dure w&s-bureau's en tegelijkertijd geen optimale respons krijgen bij de algemen grote jobboards (jobnews, monsterboard, nationalevacaturebank.nl)

 

Als ik het goed begrijp wil je precies tussen de 2 verdienmodellen in gaan staan. Je wilt niet de grote massa doen (massa = kassa), maar je wilt ook niet de duur betaalde w&s trajecten doen?

Dus je bent dadelijk te klein voor grote reclame campagnes, maar weer te groot om een betaald advies op maat te geven.

 

Volgens mij willen je klanten voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, dat zijn niet de klanten waar je echt aan gaat verdienen. Daarnaast is de hele lol van W&s bureau's nu juist net dat ze de koppeling maken tussen een vacature en de grote pool van mensen. Ik denk dat de grote jobboards wel een stap beter zouden kunnen werven en selecteren, maar dat jouw initiatief heel veel risico loopt om te worden geïntegreerd in een van de bestaande jobboards.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor je meedenken. Het klopt denk ik wel wat je zegt, hoewel ik (nog steeds) wel van mening ben dat met de juiste marketinginsteek vrij makkelijk een specifieke niche bereikt kan worden (zowel qua werkzoekenden als qua vacature-aanbieders). Kosten kunnen daarbij laag gehouden worden door een volledig geautomatiseerde vacature -en cv-bank. Dit betekent als alternatief voor een duur betaalde telegraaf of volkskrantadvertentie, een vacaturebank die specifiek gericht is op één specifieke beroepsgroep. Uitdaging is dit ook als zodanig te positioneren bij de werkzoekenden en de vacature-aanbieders. Positionering is derhalve los van de algemene jobboards, waarbij toegevoegde waarde ligt in bereik van advertenties (nl. de betreffende beroepsgroep) en bovendien aanbod van CV's (alleen mensen met juiste opleidings- en ervaringsachtergrond mbt de betreffende bereoepsgroep). Kortom: uitdaging ligt wat mij betreft dan vooral bij de wijze van positioneren/marketen. Tips in die richting verneem ik graag.

Link naar reactie
  • 0

Maak anders voor jezelf een business plan, inclusief een business case. Hoeveel potentiele klanten zijn er in jouw markt, hoeveel willen ze ervoor betalen, hoe groot moet je marktaandeel zijn om winst te maken, etc.

 

Aangezien je, naar ik lees, veel ervaring hebt in jouw niche markt moet dit een makkie van een opgave zijn. Het dwingt je wel alles netjes op een rijtje te zetten en niet het 'als iedere Amerikaan nou 1 augurk koopt' idee te volgen...

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

makkie van een opgave valt toch tegen. aangezien er veel aannames gedaan moeten worden. ik heb een goed beeld van de branche toch laten gesprekken, e-mails, etc. een wisselend beeld zien. De ene partij juicht het enorm toe en geeft aan dat het qua prijs waarschijnlijk altijd ngoedkoper uitkomt dan een duur W&S-bureau of uitzending/detachering, andere partij geeft aan dat er al zoveel vacaturebanken zijn en dat hier niet echt meer ruimte voor is c.q. behoefte aan is. Mijn idee (en dat is dan meer een gevoel) is dat met de juiste positionering deze vacaturebank als nichebank voor een hele specifieke beroepsgroep wel een grote kans van slagen heeft, mits, zoals gezegd, de postionering goed is. Daar komt dan de marketing/pr om de hoek kijken, teneinde traffic te genereren willen we dan ook iets extra's bieden in de vorm van columns, artikelen, nieuwsfeiten uit de branche van aansprekende personen. Ook willen we zowel vacatureaamnbieders als werkzoekenden bijzonder nauw betrekken bij de site mbv oa nieuwsbrieven . Ideeen hieriomtrent zijn nog erg primair maar waarschijnlijk wel essentieel voor slagen van de site.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.