• 0

Koude bakker

Hoi,

 

Ik zou graag van iemand willen weten hoeveel ik zou moeten lenen om een koude bakkerij op te starten. Ik heb er eigelijk geen flauw benul van hoeveel ik zou moeten lenen. Pand hebben we al dus. is echt lening voor materiaal en leveranciers en dergelijke.

Kan iemand mij hier meer informatie over geven.

 

Thanks

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sorry dat ik het zeg. Maar als je iets wil opstarten en niet eens weet hoeveel je nodig hebt, dan ben je nog lang niet klaar om ermee bezig te gaan.

 

Maak een lijst met wat je nodig hebt, bereken het en klaar! Anderen weten echt niet wat je specifiek allemaal nodig hebt ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste tasjake,

 

Ik zag dat je al het e.e.a. gevraagd hebt over die bakkerij en dat je geen antwoord hebt gegeven op de vraag of je nu in België zit of in NL. Da's wel van belang, want de regeltjes in beide landen kunnen nogal verschillen.

 

En verder sluit ik me bij de laatste zin van R-C-D-M aan.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 2

Bereken de buffer die je nodig hebt voor een X aantal (bijvoorbeeld 3) maanden om de kosten te betalen, leen dat en dan zit je aardig veilig.

 

Het beste kun je een ondernemingsplan maken en deze laten bekijken en deze aanpassen na wat adviezen.

 

Al met al is het erg ingewikkeld, dus de makkelijke oplossing om hier te vragen hoeveel je moet lenen is erg kort door de bocht voor iets wat je boterham moet gaan betalen. En neem maar van mij aan: Makkelijke oplossingen zijn vaak gedoemd om te mislukken, weet ik helaas uit ervaring.

Link naar reactie
  • 0

Tasjake,

 

Dank voor het prijsgeven van je locatie. België dus! Voor de BTW zal het niet zoveel verschil maken en is ook (nog) niet aan de orde, maar voor het verkrijgen van leningen waarschijnlijk wel.

 

Een ondernemingsplan is DE start voor elke ondernemer. Voor jezelf (onder meer om te weten wat je aan startkapitaal nodig hebt), maar ook voor een bank waar jij geld wilt ophalen. Een bank geeft niet aan iedereen met een goed idee een zak geld mee.

 

Aan de slag dus, schrijf je ideeën op. Hoe? Kijk hier http://www.ondernemingsplan-maken.nl/

of hier http://www.leren.nl/rubriek/zakelijk/ondernemen/starten/ondernemingsplan/voorbeeld/ of hier http://www.leren.nl/cursus/ondernemen/ondernemingsplan/

 

Suc6

 

John

Link naar reactie
  • 0

wow..dat is nogal wat. Ik ziet niet in de branche. Mischien zou je specifieker kunnen zijn in datgene wat je echt nodig hebt. Misschien is er ook een branchevereniging die je daarbij kan helpen! In de meeste gevallen van detailhandel ondernemingen is het start tarief tussen de 50.000 en 100.000 euro!

Veel succes en winst voor in de toekomst!

Link naar reactie
  • 0

Tasjake,

 

Loop even langs bij de bank of bel ze op en vraag het!

 

Trouwens een ondernemingsplan is, zoals je al hebt kunnen lezen, sowieso handig. Zeker gezien je vraag. Met een goed plan weet je hoeveel je moet gaan lenen.

 

groet,

 

John

 

ik ga mezelf herhalen, tsja, bijna 50. :(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.