• 0

Inkopen voor webwinkel, op welke condities?

Hoi,

 

Ik weet niet zeker of dit onderwerp hier thuis hoort, maar kon geen betere plek vinden.

 

Ik ben van plan om een webwinkel te beginnen in een kleine niche markt, ik verwacht er geen grote successen van maar ik kan sowieso er een hoop van leren en moet zeker quite kunnen spelen. Ik met de producent contacten gelegd en heb een prijsopgave gekregen. Nu wil ik zaken doen, maar ik zit met een aantal vragen...

 

* Het liefst bestel ik een kleine voorraad, zodat ik kan zien hoe het loopt. Anders begin ik met grote upfront investeringen en daar heb ik geen zin in.

* Ik kan onmogelijk inschatten hoe de verkoop zal lopen. De fysieke opslag zal altijd weinig moeite kosten, het zijn producten met een kleine omvang.

* Welke vraag moet ik aan de producent stellen over de levering? Zou ik kunnen vragen of ik in kleine hoeveelheden iets kan bestellen, zodat ik kan testen hoe groot mijn markt zal zijn? Ik dacht dan aan een paar honderd euro.. willen producenten daar aan meewerken?

* Is het een optie om de goederen te bestellen met als voorwaarde dat ik ze kan retourneren als het niet blijkt te gaan lopen? Is dat een serieuze mogelijkheid waar professionele partijen aan mee willen werken?

* Zijn producenten geneigd om nieuwe ondernemingen te helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt ze in aanvulling naar leveringsvoorwaarden vragen, dan is alles direct duidelijk of kun je dat daarna telefonisch nagaan. Franco huis levering begint vaak bij bedragen vanaf 250 of 300 EURO of nog net iets meer. Hoe welwillend leveranciers zijn verschilt per bedrijf en per branche.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het verschild per branche wat voor services ze zoal bieden, bijvoorbeeld minimum inkoop hoeveelheid, hoe makkelijk je terug mag sturen, minimum totaalbedrag, etc. Toen ik net begon hadden de leveranciers een houding alsof ik blij moest zijn dat ik bij hun in mocht kopen, en ik mocht zeker niet terugsturen als het toch niet verkocht. Ik werd een jaar geleden zelf gebeld door een geschikte leverancier, met het voorstel een jaar lang met extra korting in te kopen met lage hoeveelheden en terug te mogen sturen als het niet goed verkoopt. Zo kon ik checken of er interesse voor is, en zo ja, dan kon ik groter inkopen waardoor ik sowieso de korting kreeg. Kortom het is maar net wat de leveranciers aanbieden.

 

Ik zou zeggen neem gewoon contact op met een aantal leveranciers. Vraag gewoon hoe het bij hun in het werk gaat, zoals minimum hoeveelheid, vooraf/achteraf betalen, of terugsturen mogelijk is, etc, zijn echt geen rare vragen. En als je eenmaal klant bent en het loopt kun je gerust ideeen voorstellen. Toen ik net begon leverden veel leveranciers alleen onder rembours, maar na 'n tijdje stelde ik toch achteraf betalen voor en daar gingen ze toen wel mee akkoord.

Link naar reactie
  • 0
Ik ben van plan om een webwinkel te beginnen in een kleine niche markt, ik verwacht er geen grote successen

 

ik verbaas mezelf er iedere keer weer over dat als mensen een topic starten ze er direct van uitgaan dat het geen succes wordt. (vandaag al in 2 topics gelezen) hoe ben je dan op het idee gekomen om een webwinkel te beginnen en wat verwacht je ervan, hoe is je voorbereiding en heb je een duidelijk ondernemingsplan gemaakt?

 

 

Ik met de producent contacten gelegd en heb een prijsopgave gekregen.

 

heb je een standaard prijsopgave ontvangen of zelf een offerte gevraagd?

 

Welke vraag moet ik aan de producent stellen over de levering? Zou ik kunnen vragen of ik in kleine hoeveelheden iets kan bestellen, zodat ik kan testen hoe groot mijn markt zal zijn? Ik dacht dan aan een paar honderd euro.. willen producenten daar aan meewerken?

 

kleine hoeveelheden betekenen vaak hoge (verzend)kosten. is het een optie om zelf af te halen bij de leverancier. Zelf doe ik dit ook. (mijn leverancier zit op zo'n 45km van mij verwijderd.) Tevens heb ik met hem afspraken gemaakt over betaling zodat ik de hoogst mogelijke betalingskorting ontvang

 

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht geen grote successen omdat het een niche markt is. Ik ben op het idee gekomen omdat ik zélf het product zocht op internet en het niet direct vond. En later wel, maar tegen te hoge prijs. Het hoeft ook geen succes te worden, ik ben al rijk. Maar ondernemen is leuk - zo lang je maar niet geld weg gooit.

 

Ik heb uiteraard een business plan geschreven, puur voor eigen gebruik omdat ik verder niemand nodig heb. Geen financiers, geen investeerders etcetera.

 

Verzendkosten, daar ontkom ik niet aan vrees ik aangezien het uit het buitenland moet komen. Maar dat zullen de echte kosten niet zijn omdat het kom kleine, lichte producten zal gaan..

Link naar reactie
  • 0

Nuchtere kijk op je onderneming to zover. Prima instelling. Je gaat echte compleet de mist in door te denken dat porto kosten slechts een fractie zijn van je omzet. Met een webwinkel zijn verzendkosten echt belangrijk, je betaald porto voor de producten vanuit de importeur. Bereken hoeveel dit per product dan extra kost, en zet dit bij op de verkoopprijs van je product. Doe je dit niet, en ga je 'zwaar concurerent laag' zitten met je prijs(uiteraard wel rekening houdend met de andere factoren), dan ga je problemen krijgen met je winstfactor.

 

Let er ook op, dat je de porto prijs voor de klant laag houd. Gebruik zoveel mogelijk briefpost. Ik weet niet hoe groot en zwaar je producten zijn. Als een product in een bubbel envelop past en de weegschaal +- een euro porto aangeeft, reken dan een euro of 4 verzendkosten. En reken vanaf een bepaald orderbedrag gewoon geen portokosten. (100 euro oid) Daar houden klanten van.

 

Houd er rekening mee dat jij in de beginfase van je bedrijf gewoon elke keer naar het postkantoor moet gaan om de orders te posten. Daar gaat tijd in zitten, en tijd is geld. Daarnaast moet je de enveloppen kopen, en dat kost ook geld. En dan komen daar de portokosten nog bij, kost ook geld. En als ik me niet vergis mag je er ook nog eens belasting over betalen, kost ook geld.

 

Ga geen ,ik spaar de orders op tot de vrijdag en post dan alles in 1 keer, beleid maken. Daar hebben klanten een pesthekel aan, het liefste zien ze het gisteren nog in de bus vallen. Opsturen zodra je het bedrag binnen hebt dus.

 

Stuur ze tevens bevestiging en veel informatie van de order, dat ze de bestelling hebben geplaatst, dat jij het order bedrag hebt ontvangen, dat het om 12:21 op de post is gegaan. Eventueel met Track&Trace code erbij als het een pakket betreft. Zijn ze DOL op, en als dank komen ze terug met nog een bestelling. Hij heeft tevens een goede ervaring met jou, kletst erover met een collega, en op een verjaardag. Mond op mond reclame in de positieve zin is sterker dan welke gouden gids dan ook.

 

Als laatste,probeer de bubbel enveloppen op te kopen van bv een fal. partij. Kan enorm schelen in de prijs!

 

Succes,

 

Groeten,

Teun

Link naar reactie
  • 0
Het hoeft ook geen succes te worden, ik ben al rijk. Maar ondernemen is leuk - zo lang je maar niet geld weg gooit.

 

vrijwilligerswerk is ook leuk (doe ik ook nog naast mijn baan en bedrijf) en geeft ook een stukje voldoening

 

en ja ondernemen is ook leuk vooral als je er nog wat aan overhoudt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.