• 0

Nep ondernemers.

Ik wordt helemaal moe van wat in mijn ogen nep-ondermeners zijn. Van die goedbedoelende nit-wits die als leuke vrijetijdsbestedeing op hun studeerkamertje webwinkels beginnen zonder het oogmerk deze te laten uitgroeien tot een echte onderneming. Door de lage kosten en het gebrek aan de wil tot winst zijn dit meestal marktverstoorders pur-sang. Ik heb mij dan ook voorgenomen leveranciers aan dit soort "bedrijfjes" alleen nog mijn klandizie te gunnen als het echt niet anders kan. Ook zou ik willen voorstellen op topics van dergelijke niet-ondernemers niet te reageren, daar zij niets met ondernemen te maken hebben.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarom zou iemand die zoiets op een zolderkamer doet hier een boodschap aan hebben?

Degene die het produkt of dienst afneemt bepaald uiteindelijk aan wie hij / zij het geld uitgeeft.

 

Dit heet marktwerking

 

Het feit dat iemand met weinig onkosten hetzelfde produkt of dienst kan aanbieden, en het ook nog goedkoper kan

vind ik eerlijk gezegd een topprestatie.

 

Iedere ondernemer probeert met zo min mogelijk kosten zoveel mogelijk winst te halen door een produkt of dienst

te verkopen. Dat je als ondernemer veel kosten maakt omdat je een winkelruimte en personeel hebt, kun je nu eenmaal

niet toeschrijven aan een zolderkamerbedrijf.

 

 

 

Stel ik open een winkel met personeel voor de verkoop van enkel plasmaschermen in lutjebroek. Vervolgens maak ik een heleboel kosten voor personeel, winkel en marketing om verkopen te genereren.

Vervolgens staat er een zolderkamer ondernemer op die met in een advertentie in het zondagsblaadje 100 euro onder mijn prijs gaat zitten. Precies dezelfde modellen levert en door geen kosten te maken parasiteerd op mijn onderneming.

 

 

 

Daar sluit ik me helemaal bij aan , goed gezegd !

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
  • 0

Het feit dat iemand met weinig onkosten hetzelfde produkt of dienst kan aanbieden, en het ook nog goedkoper kan

vind ik eerlijk gezegd een topprestatie.

 

Het feit dat die het kan aanbieden heeft niets met presteren te maken en dat hij de produkten kan verkopen komt veelal door de marketinginspanningen van anderen.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 1

Zolang de meerwaarde van in de winkel kopen niet meer waard is voor de klant dan die 100 euro die hij meer betaald in de winkel is er gewoon een duidelijk concurrentievoordeel. Dat is gewoon het moment waarop de te dure winkel zijn pricing moet gaan herzien. Of ze moeten meer service leveren of ze moeten wellicht duidelijker communiceren wat hun service is. Iemand voldoet gewoon beter aan de wensen van de klant en schaffen ze daar dus aan.

 

Zie het als een nieuwe kans, een moment waarop je als ondernemer wakker geschud wordt en je ook zelf weer de geniale ingevingen kan krijgen om je bedrijf een nieuwe richting in te sturen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan Rien wel begrijpen, het is een frustratie die bij vele, misschien wat professionele bedrijven (met echte winkel en onkosten) speelt.

 

Het is niet zo zeer dat er direkt veel hinder van ondervonden wordt, maar het bedrijfsprofiel en doelstelling van deze "zolderkamer ondernemers" is vaak simpel : onder de marktprijzen duiken om zo marktaandeel te vergaren of enkel winst te pakken.

 

In feite is dit een vorm van parasiteren op marketing en dus extra kosten die door meer professionele ondernemers zijn gedaan en ik kan begrijpen dat hierdoor frustratie ontstaat.

 

Stel ik open een winkel met personeel voor de verkoop van enkel plasmaschermen in lutjebroek. Vervolgens maak ik een heleboel kosten voor personeel, winkel en marketing om verkopen te genereren.

Vervolgens staat er een zolderkamer ondernemer op die met in een advertentie in het zondagsblaadje 100 euro onder mijn prijs gaat zitten. Precies dezelfde modellen levert en door geen kosten te maken parasiteerd op mijn onderneming.

 

Het is niet de bedoeling deze zolderkamer ondernemers zwart te maken maar het komt niet vaak voor dat zij met een uniek idee komen. Doelstelling is vaak simpel: door weinig te investeren maximale winst te halen en het liefst op produkten waar een ander succesvol in is (of kan worden) en dus afgeroomt kan (mag) worden.

 

Als deze zolderkamer ondernemers met een uniek produkt of idee komen sta ik overigens helemaal achter de gedachte om dit zo effectief mogelijk qua kosten te doen, maar graag niet over de ruggen van anderen anders vindt er een uitholling van de markt plaats.

 

Wanneer ik een nieuwe TV of monitor aanschaf, en de gemiddelde electronica zaak binnen loop heeft het personeel nog minder verstand van monitoren dan ik. Dit geldt niet alleen voor een grote onderneming als de Media Markt of Saturn, het geldt ook voor meer "specialistische". Ik loop een winkel binnen, heb de keus uit zo'n 10 monitoren en moet een verkoper "lastigvallen" die met een collega staat te koffieleuten. Ik weet vaak tijdens het verkooppraatje al dat er halve waarheden verteld worden om mij een duurder product te verkopen, en ga uiteindelijk naar huis om er nog eens goed over na te denken.

 

Thuis aangekomen ga ik op vergelijkingssites kijken, zoek de beste producten met de beste recensies uit, en kijk vervolgens waar het product het goedkoopste is. Eigenaren van webshops hebben bovendien vaak veel meer verstand van een product dan een gemiddelde verkoper in mijn ervaring, omdat ze veel meer affectie hebben voor het product dat ze willen verkopen. Aangezien ik op dit moment geen auto heb is voor mij een bijkomend voordeel dat de monitor thuis bezorgd wordt, dus daar heb ik ook geen omkijken naar. Oh, en het scheelt me met gemak 100 of 200 Euro.

 

Bovenstaande is natuurlijk ietwat gechargeerd, maar m.i. is het internet voor een heleboel zaken tegenwoordig geweldig, vooral als consument waar je binnen 7 dagen een product altijd terug kunt sturen. Als offline ondernemingen daar niet tegen kunnen opboksen, tja, dan is dat in mijn ogen niet aan de "nepondernemer" te wijten maar zullen de verliezende partijen toch eens goed in de spiegel moeten kijken.

Link naar reactie
  • 0
Wanneer ik een nieuwe TV of monitor aanschaf, en de gemiddelde electronica zaak binnen loop heeft het personeel nog minder verstand van monitoren dan ik. Dit geldt niet alleen voor een grote onderneming als de Media Markt of Saturn, het geldt ook voor meer "specialistische". Ik loop een winkel binnen, heb de keus uit zo'n 10 monitoren en moet een verkoper "lastigvallen" die met een collega staat te koffieleuten. Ik weet vaak tijdens het verkooppraatje al dat er halve waarheden verteld worden om mij een duurder product te verkopen, en ga uiteindelijk naar huis om er nog eens goed over na te denken.

 

Thuis aangekomen ga ik op vergelijkingssites kijken, zoek de beste producten met de beste recensies uit, en kijk vervolgens waar het product het goedkoopste is. Eigenaren van webshops hebben bovendien vaak veel meer verstand van een product dan een gemiddelde verkoper in mijn ervaring, omdat ze veel meer affectie hebben voor het product dat ze willen verkopen. Aangezien ik op dit moment geen auto heb is voor mij een bijkomend voordeel dat de monitor thuis bezorgd wordt, dus daar heb ik ook geen omkijken naar. Oh, en het scheelt me met gemak 100 of 200 Euro.

 

Bovenstaande is natuurlijk ietwat gechargeerd, maar m.i. is het internet voor een heleboel zaken tegenwoordig geweldig, vooral als consument waar je binnen 7 dagen een product altijd terug kunt sturen. Als offline ondernemingen daar niet tegen kunnen opboksen, tja, dan is dat in mijn ogen niet aan de "nepondernemer" te wijten maar zullen de verliezende partijen toch eens goed in de spiegel moeten kijken.

 

 

volgens mij heeft dit niets meer van doen met het topic "nepondernemer" ik begin de draad van het verhaal een beetje kwijt te raken. vanaf het begin meegelezen maar denk dat ik nu toch maar afhaak.

 

Link naar reactie
  • 0

- wat het probleem is marktverstoring door hobbyisten

- of het een probleem is leveranciers die daar aan meewerken

- wat je ermee kan doen zelf deze leveranciers mijden

- of je er druk over moet maken is aan jezelf te beoordelen

- etc.

 

Wat had je in gedachte willen bereiken toen je dit topic maakte?

 

Dat een ondernemer die in mij ogen geen ondernemer is hier dezelfde behandeling krijgt als de student met studievragen en het personeelslid of de particulier die hier met zijn problemen komt.

 

En nogmaals: dit is echt niet bedoelt tegen starters die vanuit een oogpunt van lage kosten vanuit een zolderkamer of garage en uit voorzichtigheid naast een loondienst verband hun bedrijf op poten willen zetten.

 

 

Bedankt voor je reactie!

 

Wat ik tot nu toe opmaak uit de reacties is dat velen zeggen dat je als 'echte' ondernemer minimaal in staat moet zijn die 'zolderkamertjes' aan te kunnen. Maar als dat commercieel onmogelijk is, doordat zij geen winst maken omdat ze onder de prijzen duiken, zij met velen samen de markt verstoren. Alleen een zolderkamertje zal nooit in mijn ogen echt groot kunnen zijn, omdat niemand het op de lange termijn leuk vind een beetje rond te prutsen voor een habbekrats. Dus misschien stoppen die weer. Wat je dan op de lange termijn kan krijgen is dat velen verliesdraaiende zolderkamertjes bij elkaar een marktverstorend effect hebben. Voor mijn gevoel moet je het dan hebben over twee keer zoveel zolderkamertjes als echte ondernemers. Is dat zo? Ik weet het niet.

Wanneer dat niet zo is, dan zou dat niet DE enige reden kunnen zijn waarop een bedrijf failliet gaat. Mede omdat er, welliswaar minder duidelijk, altijd in iedere branche er oneerlijke concurrenten zijn. Bijv. mensen die elkaar helpen met het op orde houden van hun tuin. Dit kunnen potentiele inkomsten voor een hovenier zijn.

 

Ben benieuwd hoe jij de echte ondernemer objectief kunt onderscheiden van de informatie parasiet die hier op het forum zijn ding komt doen.

 

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

volgens mij heeft dit niets meer van doen met het topic "nepondernemer" ik begin de draad van het verhaal een beetje kwijt te raken. vanaf het begin meegelezen maar denk dat ik nu toch maar afhaak.

 

Het heeft er in die zin mee te maken dat eerder wordt aangegeven dat dergelijke partijen parasiteren op de inspanningen van winkels met een pand en personeel. Daar ben ik het niet mee eens, vandaar dat ik bovenstaande vergelijking doortrek.

Link naar reactie
  • 0

Nog steeds een leuke discussie. Maar ik heb een veel grotere hekel aan ondernemingen die het woord "Klantenservice" zo hoog in het vaandel hebben en daar al bijna voor laten betalen als de klant eraan durft te denken. Die ondernemingen kunnen een slecht product leveren en presteren het vervolgens om hun klanten ook nog een voor communicatie over een oplossing te laten betalen. En ondertussen hebben ze een dusdanige prijspolitiek, dat de inkomsten ook nog eens met de grove kolenschep wordt binnengeschept.

Die bedrijven/ondernemingen brengen de markt en de klanten meer schade toe dan die paar beuners op hun zolderkamertjes. De klanten merken vanzelf dat de manier van zaken doen niet verder gaat dan het handelen in een product. Echte service en reparatie kunnen ze niet bieden.

Link naar reactie
  • 0

[bedankt voor je reactie!

 

Wat ik tot nu toe opmaak uit de reacties is dat velen zeggen dat je als 'echte' ondernemer minimaal in staat moet zijn die 'zolderkamertjes' aan te kunnen. Maar als dat commercieel onmogelijk is, doordat zij geen winst maken omdat ze onder de prijzen duiken, zij met velen samen de markt verstoren. Alleen een zolderkamertje zal nooit in mijn ogen echt groot kunnen zijn, omdat niemand het op de lange termijn leuk vind een beetje rond te prutsen voor een habbekrats. Dus misschien stoppen die weer. Wat je dan op de lange termijn kan krijgen is dat velen verliesdraaiende zolderkamertjes bij elkaar een marktverstorend effect hebben. Voor mijn gevoel moet je het dan hebben over twee keer zoveel zolderkamertjes als echte ondernemers. Is dat zo? Ik weet het niet.

Wanneer dat niet zo is, dan zou dat niet DE enige reden kunnen zijn waarop een bedrijf failliet gaat. Mede omdat er, welliswaar minder duidelijk, altijd in iedere branche er oneerlijke concurrenten zijn. Bijv. mensen die elkaar helpen met het op orde houden van hun tuin. Dit kunnen potentiele inkomsten voor een hovenier zijn.

 

Ben benieuwd hoe jij de echte ondernemer objectief kunt onderscheiden van de informatie parasiet die hier op het forum zijn ding komt doen.

 

 

O jee o jee veeveevee…. Dat zijn nogal wat zolderkamertjes bij elkaar….

Ik snap er niet zoveel van maar denk dat je de nadruk te veel op de ruimte legt in plaats van marktverstoorders die Rien voor het gemak maar even een zolderkamertje als werkruimte heeft toebedeeld.

Ook snap ik je laatste zin helemaal niet omdat ik hier uit opmaak dat een echter ondernemer ook daadwerkelijk actief deel moet nemen aan het discussieforum omdat deze anders als informatieparasiet wordt gezien? En is het daarom dan ook al geen echte ondernemer?

Iedereen die zich heeft ingeschreven bij de kvk en of een onderneming runt, al dan niet als hobby heeft een aandeel in de markt. De ondernemers die hiermee concurreren bepalen zelf hoe groot dit aandeel is, door scherp te zijn en een stapje vooruit te denken.

Kom op zeg, als je marktaandeel wordt verstoord door een hobbyist, moet je wakker worden een stapje harder lopen om zijn/haar aandeel zo goed als mogelijk te beperken en je eigen aandeel in tact te houden of te laten stijgen.

Niet zeuren maar knallen dus bij deze wetenschap, zoals al vaker is gemeld... :)

 

ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

 

O jee o jee veeveevee…. Dat zijn nogal wat zolderkamertjes bij elkaar….

Ik snap er niet zoveel van maar denk dat je de nadruk te veel op de ruimte legt in plaats van marktverstoorders die Rien voor het gemak maar even een zolderkamertje als werkruimte heeft toebedeeld.

Ook snap ik je laatste zin helemaal niet omdat ik hier uit opmaak dat een echter ondernemer ook daadwerkelijk actief deel moet nemen aan het discussieforum omdat deze anders als informatieparasiet wordt gezien? En is het daarom dan ook al geen echte ondernemer?

Iedereen die zich heeft ingeschreven bij de kvk en of een onderneming runt, al dan niet als hobby heeft een aandeel in de markt. De ondernemers die hiermee concurreren bepalen zelf hoe groot dit aandeel is, door scherp te zijn en een stapje vooruit te denken.

Kom op zeg, als je marktaandeel wordt verstoord door een hobbyist, moet je wakker worden een stapje harder lopen om zijn/haar aandeel zo goed als mogelijk te beperken en je eigen aandeel in tact te houden of te laten stijgen.

Niet zeuren maar knallen dus bij deze wetenschap, zoals al vaker is gemeld... :)

 

ronny

 

 

Volgens mij zijn we het grofweg wel eens. Tja, gebruikte de term 'zolderkamertje' meer om het type ondernemer te omschrijven waar de TS een probleem mee heeft. Misschien was ik nog niet helemaal wakker en was het te warrig. Wat ik bedoelde is dat het mogelijk zou zijn dat, misschien alleen in theorie, 'nep-ondernemers' onder de prijs duiken -> de markt onder druk zetten voor fulltime ondernemers (of hoe je ze ook wilt noemen) -> erachter komen dat ze verlies draaien ->verlies nemen en weer vertrekken -> nieuwe 'nep-ondernemer' doet hetzelfde etc etc. Als dit veel gebeurd, dan werkt dit hetzelfde als een grote onderneming die korte tijd bewust verlies gaat maken om de concurrenten kapot te krijgen. Dus al die webshops bij elkaar. Maar ik geloof niet dat hat volume aan 'nep-ndernemers/zolderkamertjes/etc. groot genoeg is om een significant effect te hebben waardoor dat DE reden is van slecht draaien van de 'normale' winkel. Nog even los van de vraag wat echte ondernemers zijn en welke niet.

 

Ik zou de mensen die op dit forum komen met vragen over een webshop niet willen weren, het is namelijk moeilijk de achtergrond te achterhalen en mensen vanaf een scherm te beoordelen.

 

 

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Het feit dat iemand met weinig onkosten hetzelfde produkt of dienst kan aanbieden, en het ook nog goedkoper kan

vind ik eerlijk gezegd een topprestatie.

 

Het feit dat die het kan aanbieden heeft niets met presteren te maken en dat hij de produkten kan verkopen komt veelal door de marketinginspanningen van anderen.

 

Dat lijkt mee heel sterk. Als dit echter het geval is, dan is dat juist weer een teken van scherp ondernemerschap: marketinginspanningen van anderen voor je eigen gewin weten te gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap Rien zijn punt wel, maar ik denk dat het moeilijk is om de serieuze starter te kunnen onderscheiden van een niet serieus persoon.

 

Ik start vanaf een "zolderkamer", en ben al een aantal leveranciers tegengekomen met het verhaal: "sorry, wij leveren niet aan webshops, maar enkel aan fysieke winkels om deze te beschermen": een zeer nobel streven... maar ik vraag mij zeer sterk af wie hier de toekomst heeft.

 

Stiekem verwacht ik ook dat ze over een aantal jaar wel bij me komen aankloppen, of ik hun producten alsjeblieft wil verkopen ;)

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dat lijkt mee heel sterk. Als dit echter het geval is, dan is dat juist weer een teken van scherp ondernemerschap: marketinginspanningen van anderen voor je eigen gewin weten te gebruiken.

 

Kun je me nader toelichten waarom iemand vanuit een zolderkamertje meelift op de marketinginspanningen van

anderen?. Ik denk dat degene met dergelijke inspanningen toch iets fout doet.

 

Daarbij als ik een winkel binnenstap zie ik heel vaak van die kaugumvretende verkopers die pas na 30 minuten

eens aan me komen vragen of ze me kunnen helpen. Daarbij komt nog eens dat ze de ballen verstand hebben van datgene

wat ze verkopen.

 

Als ik in Thailand een zaak binnenstap dan staat de verkoper gelijk naast me en probeert me zoveel mogelijk informatie

te geven over het produkt. Het lijkt wel of verkopend Nederland het geen ene moer intereseert of ze wel of niks verkopen.

Ze krijgen op het einde van de maand toch wel hun salaris.

 

De enige reden dat ik iets in een fysieke winkel koop is dat ik het gelijk wil hebben.

Ik heb wel van tevoren op internet heel veel dingen uitgezocht over het produkt., De verkoper hoeft alleen nog maar naar

de kassa te lopen om af te rekenen.

Link naar reactie
  • 0

 

Dat lijkt mee heel sterk. Als dit echter het geval is, dan is dat juist weer een teken van scherp ondernemerschap: marketinginspanningen van anderen voor je eigen gewin weten te gebruiken.

 

Kun je me nader toelichten waarom iemand vanuit een zolderkamertje meelift op de marketinginspanningen van

anderen?. Ik denk dat degene met dergelijke inspanningen toch iets fout doet.

 

Nee dat kan ik niet, vandaar dat ik deze bewering van topicstarter dan ook in twijfel trek. :)

Link naar reactie
  • 1

Goedemorgen Paul,

 

ik kan me de frustratie ook wel voorstellen, maar is dit niet gewoon concurrentie, marktwerking etc., inherent aan ondernemen?

 

En parasiteren? Dat begrijp ik niet. Kun je dat even uitleggen.

 

groet,

 

John

 

Wel, mijn argumentatie berust op de aanname dat het dus nagenoeg onmogelijk kan zijn voor bijvoorbeeld een speciaalzaak om op prijs te concurreren. De speciaalzaak heeft veel hogere lasten.

 

Als dit de marktwerking en gezonde concurrentie moet zijn kunnen in de toekomst de meeste kleine winkels de deuren wel sluiten en houden we een assortiment aan webshops over waarbij in mijn gevoel toch een soort afkalving plaatsvind op diverse vlakken.

 

Op een zaterdag gezellig diverse winkels aflopen om een mooi produkt uit te zoeken, diverse merken en modellen persoonlijk in eigen ogen te zien is er dan niet meer bij.

 

Maar goed meningen verschillen, er moet natuurlijk een plek zijn voor iedereen, ik zie enkel de trend dat de prijs het belangrijkste is maar de toegevoegde waarde op dit moment blijkbaar minder wordt gewaardeerd. Uiteindelijk houden we dan de ikea's, megastores etc over die hun monopolie verder uitbreiden. Zeg maar gerust de ondergang van de middenstand of kleine ondernemers volgens "oude formule" waar persoonlijk contact en vertrouwen hoog in vaandel staan.

 

Ik zal het niet zo stellig zeggen maar de zolderkamer ondernemers plegen in een aantal gevallen broodroof is mijn indruk.

Dat mensen op dit forum niet op deze wijze kijken op deze materie heeft ook te maken met het hoge "webshop" gehalte van dit forum. Misschien wordt ik wel oud hahaha

Link naar reactie
  • 0

Dank Paul,

 

ik snap 't. Maar waar Bas van Langen over begint is ook mijn ervaring: de service die ver te zoeken is in een aantal zaken.

Geen zin om je helpen, geen/te weining kennis van zaken, arrogant gedrag etc. (is ook al eens een draad over volgeschreven hier).

Het enige dat mij tegenhoudt om via een webshop te kopen is de service achteraf (en dat is slechts een aanname van mij). Daar heeft de winkelier mij aan zijn zijde, maar dan moet hij wel vanaf het begin tonen dat hij mij als klant wil.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Dank Paul,

 

ik snap 't. Maar waar Bas van Langen over begint is ook mijn ervaring: de service die ver te zoeken is in een aantal zaken.

Geen zin om je helpen, geen/te weining kennis van zaken, arrogant gedrag etc. (is ook al eens een draad over volgeschreven hier).

Het enige dat mij tegenhoudt om via een webshop te kopen is de service achteraf (en dat is slechts een aanname van mij). Daar heeft de winkelier mij aan zijn zijde, maar dan moet hij wel vanaf het begin tonen dat hij mij als klant wil.

 

groet,

 

John

Denk dat ik ook dat goed begrijp, service hier in China is in het algemeen 10x beter dan in Nederland en je merkt pas hoe erg het in Nederland is zodra je Nederland uitgaat. Waar dat aan ligt is ook mij niet helemaal duidelijk. Vooral bij bedienend personeel in Nederland is vaak wat goed mis is mijn ervaring.

Link naar reactie
  • 0

er zijn wel figuren die maar een beetje aankloten en amper ondernemer genoemd kunnen worden. dat zijn vaak mensen die een webwinkel beginnen, daar geen btw bij in rekening brengen en dan ook nog genoegen nemen net miniscule winsten op de producten waardoor ze veel goedkoper zijn als serieuse concurenten.

maar mijn ervaring is is dat dergelijke shopjes nooit echt serieuse concurentie zijn en altijd in de marge draaien.

 

Verder.... ik ben zelf ook ooit begonnen met een webshop uit mijn slaapkamer zonder winst als oogmerk.

Hielt er overigens wel normale prijzen op na.

Maar de gehele shop was voornamelijk bedoeld om kennis te maken met het internet en wat er allemaal bij komt kijken bij het runnen van een webshop.

Heb met die shop gigantisch lopen aankloten en zullen ongetweiffeld concurenten geweest zijn die daarover liepen te mopperen...

Maar jammer dan, voor mij een leerschool geweest om later een betere en serieusere shop te kunnen starten.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar goed meningen verschillen, er moet natuurlijk een plek zijn voor iedereen, ik zie enkel de trend dat de prijs het belangrijkste is maar de toegevoegde waarde op dit moment blijkbaar minder wordt gewaardeerd. Uiteindelijk houden we dan de ikea's, megastores etc over die hun monopolie verder uitbreiden. Zeg maar gerust de ondergang van de middenstand of kleine ondernemers volgens "oude formule" waar persoonlijk contact en vertrouwen hoog in vaandel staan.

 

Dat klopt maar is niet meer dan een voortzetting van de trend die er al decennia is: de teloorgang van kruideniers ten gunste van supermarkten, de verschraling van 'unieke winkeltjes' aanbod ten gunste van franchisers etc.

 

Is dit erg? Ach, voor mij persoonlijk niet zo. Ik hou niet van winkelen, dus 'gezellig op zaterdag de stad in' is voor mij ongeveer gelijk aan gevangenisstraf. Drukke winkels, haast haast haast, jengelende kinderen en geirriteerde ouders, nee bedankt.

 

Daarnaast is het al vaker genoemd: winkelpersoneel in Nederland is vaak niet het meest klantgerichte volk.

 

Een goede winkel kan prima draaien met of zeer goede producten (warme bakkers bijv) of prima service. En laten we wel zijn, voor prima service moet je vaak toch weer (via de winkel) naar de fabrikant. Ik zie niet zo snel dat een webshop dat niet net zo goed kan doen als een stenen winkel. Productvergelijking zal alleen nog maar meer via internet gaan lopen dus die functie hoeft een winkelier niet meer te bieden.

 

Ik zal het niet zo stellig zeggen maar de zolderkamer ondernemers plegen in een aantal gevallen broodroof is mijn indruk.

Dat mensen op dit forum niet op deze wijze kijken op deze materie heeft ook te maken met het hoge "webshop" gehalte van dit forum. Misschien wordt ik wel oud hahaha

 

Je zegt het niet stellig maar toch wel ;). Ik zie die broodroof niet zo. En heb overigens geen webshop. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Help, ik heb een webshop en steeds meer detaillisten beginnen op internet te klooien! ;) Oh ja, slechte verkopers (en adviseurs) moet je niet in duurbetaalde loondienst nemen, maar resultaatafhankelijk belonen. Verkooppersoneel in de grote detailhandel: hoeveel procent van hen ziet dit als hun eerste prioriteit?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Oh ja, slechte verkopers (en adviseurs) moet je niet in duurbetaalde loondienst nemen, maar resultaatafhankelijk belonen.

 

Highio

 

Mijn idee. Maar helaas is dit in Nederland (nagenoeg) niet mogelijk door vakbonden, cao's en dergelijke.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

 

Op een zaterdag gezellig diverse winkels aflopen om een mooi produkt uit te zoeken, diverse merken en modellen persoonlijk in eigen ogen te zien is er dan niet meer bij.

 

 

Ja, misschien wel en de mate waarin hangt af hoe sterk af hoeveel de consument dat gezellig shoppen/terugkomen voor garantie/advies belangrijk vind. ..en daar dus geld voor over heeft. Het straatbeeld kan veranderen, maar alleen als de consument dat toelaat.

 

Stel dat dit voor ieder product opgaat, dan kunnen de huren voor winkelpanden in het centrum gaan dalen en komen er andere gezellige dingen. Of alleen de winkels blijven in het centrum over die naast hun winkel ook een webshop hebben. Op die manier pakken ze de gerichte consument en de consument van de impulsaankopen op de zaterdagmiddag. Ik geloof namelijk niet dat fysieke verkooppunten zullen verdwijnen. Contact blijft belangrijk.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.