• 0

Nep ondernemers.

Ik wordt helemaal moe van wat in mijn ogen nep-ondermeners zijn. Van die goedbedoelende nit-wits die als leuke vrijetijdsbestedeing op hun studeerkamertje webwinkels beginnen zonder het oogmerk deze te laten uitgroeien tot een echte onderneming. Door de lage kosten en het gebrek aan de wil tot winst zijn dit meestal marktverstoorders pur-sang. Ik heb mij dan ook voorgenomen leveranciers aan dit soort "bedrijfjes" alleen nog mijn klandizie te gunnen als het echt niet anders kan. Ook zou ik willen voorstellen op topics van dergelijke niet-ondernemers niet te reageren, daar zij niets met ondernemen te maken hebben.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Wel, mijn argumentatie berust op de aanname dat het dus nagenoeg onmogelijk kan zijn voor bijvoorbeeld een speciaalzaak om op prijs te concurreren. De speciaalzaak heeft veel hogere lasten.

Mijn ervaring is dat je je als nepondernemer toch te houden hebt aan bepaalde prijsafspraken omdat de desbetreffende leverancier anders niet meer aan je levert, heel groot kunnen de prijsverschillen dus nooit zijn.

 

Op een zaterdag gezellig diverse winkels aflopen om een mooi produkt uit te zoeken, diverse merken en modellen persoonlijk in eigen ogen te zien is er dan niet meer bij.

 

Gezellig??? Geen parkeerplaatst kunnen vinden, indien je hem wel kunt vinden kapitalen kwijt zijn aan de plek, kinderwagens die je schenen ophalen, jengelende kinderen, ongeinteresseerde verkopers die ervan balen dat ze alweer op zaterdag moeten werken enz. enz. De tijd dat het gezellig was is volgens mij al heel lang voorbij hoor....

 

Uiteindelijk houden we dan de ikea's, megastores etc over die hun monopolie verder uitbreiden. Zeg maar gerust de ondergang van de middenstand of kleine ondernemers volgens "oude formule" waar persoonlijk contact en vertrouwen hoog in vaandel staan.

 

Als de kleine ondernemers weer terug zouden komen, met hun persoonlijk contact en vertrouwen dan stop ik onmiddelijk met "nepondernemen" Maar die zijn al weg, hier in de buurt in ieder geval wel. Weggetreitert door de vastgoedmaffia die absurde hoge huur en koopprijzen rekenen voor winkelpanden waardoor het voor de deze groep onmogelijk was te blijven bestaan....Kijk eens goed rond in de grotere centra's, V&D, H&M, Kruidvat, Miss Etam, C&A, CoolCat en zo kan ik nog heel lang doorgaan, stuk voor stuk landelijk opererende grote concerns en dus overal hetzelfde straatbeeld.

Ik had veel liever zo'n kleine ondernemer geweest maar liep in mijn zoektocht naar geschikte locaties tegen een muur op waar ik nooit mee weg had gekomen, gewoonweg onbetaalbaar!

 

Ik zal het niet zo stellig zeggen maar de zolderkamer ondernemers plegen in een aantal gevallen broodroof is mijn indruk.

Dat mensen op dit forum niet op deze wijze kijken op deze materie heeft ook te maken met het hoge "webshop" gehalte van dit forum.

 

Er zal best sprake zijn van broodroof in sommige gevallen maar de wereld is nu eenmaal veranderd vanaf het moment dat internet zijn intrede deed, de wereld zal blijven veranderen, soms is dat gunstig voor bepaalde ondernemers en soms niet, so be it.......

 

Misschien wordt ik wel oud hahaha

 

Dat zijn jou woorden ;)

 

En ja ik ben zo'n nepondernemer, heb een webshop. Hoef er niet van te leven en de druk is dus klein. Echter bied ik zeker wel vertrouwen en service. Zo net nog een mailtje van iemand die een kadootje zocht voor een vriendin. Heb haar telefonisch geholpen iets uit te zoeken en haar verzekerd van het feit dat het mooi ingepakt gaat worden en dat er een leuk felicitatiekaartje bijkomt en dat het aanstaande vrijdag word bezorgt bij haar vriendin. Ze was er heel blij mee en getuige de leuke reactie's die ik krijg van klanten is ze niet de enige.

 

Groet Anna

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Anna,

 

voor de goede orde heb ik het woord "nepondernemer" bewust niet gebruikt. Ik denk ook dit generaliserend is en het is zeker zo dat niet iedereen over dezelfde kam geschoren kan worden.

 

Er zijn zeker ook genoeg thuisondernemers die verantwoord zaken doen, ik denk ook het merendeel.

 

De toon die met "nepondernemers" in reactie op hetgeen ik zei dan ook niet juist is.

 

Ik denk gezien hetgeen jij schrijft dat je tot de groep behoord die zich niet aangesproken hoeft te voelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je moet ergens beginnen. Je moet het ergens leren.

Ik ben dj en kon vanaf de 1e dag dat ik begon echt niet de prijs vragen die ik nu vraag.

Daarnaast ben ik net met mijn vriendin een 2e bedrijf begonnen. Tuurlijk is ons doel winst maken. Maar doe je dat ook daadwerkelijk in de 1e 3 jaar?

Ik heb nog een full time baan dus een vast inkomen. Ik moest er op dit moment niet aan denken te moeten leven van de 2 zaken.

Natuurlijk is dat wel mijn doel! maar hoe bereik je zoiets? Daar zijn de meningen over verdeeld. Dit kan door een wat lagere prijs te gaan hanteren dan concurenten om zo zoveel mogelijk te verkopen. Massa.

 

Waar ik mij mateloos aan irriteer zijn winkels als de Action en de Voordeelhal.

1 van de producten die wij verkopen is Parfum. Dit koop ik bij dezelfde groothandel in als de Voordeelhal maar toch kunnen wij niet meegaan met hun prijs. En dat terwijl zij een duur pand hebben, loonkosten, franchise enz enz.

Link naar reactie
  • 0
Waar ik mij mateloos aan irriteer zijn winkels als de Action en de Voordeelhal.

1 van de producten die wij verkopen is Parfum. Dit koop ik bij dezelfde groothandel in als de Voordeelhal maar toch kunnen wij niet meegaan met hun prijs. En dat terwijl zij een duur pand hebben, loonkosten, franchise enz enz.

 

Dat komt dan waarschijnlijk weer omdat jij het per 1 a 2 flesjes per soort inkoopt en de voordeelhal het per 2 a 3 pallets inkoopt (als het niet meer is). zodra je net zo groot inkoopt krijg je ook hun prijs en kan jij zelfs nog goedkoper leveren als de voordeelhal omdat jij dat dure pand niet hebt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Anna,

 

voor de goede orde heb ik het woord "nepondernemer" bewust niet gebruikt. Ik denk ook dit generaliserend is en het is zeker zo dat niet iedereen over dezelfde kam geschoren kan worden.

 

Er zijn zeker ook genoeg thuisondernemers die verantwoord zaken doen, ik denk ook het merendeel.

 

De toon die met "nepondernemers" in reactie op hetgeen ik zei dan ook niet juist is.

 

Ik denk gezien hetgeen jij schrijft dat je tot de groep behoord die zich niet aangesproken hoeft te voelen.

 

Hi Paul,

 

Mijn intentie, door het woord nepondernemer te gebruiken ,was niet om te suggereren dat jij er zo over denkt maar uiteraard gerefereerd aan TS , ik had het dan ook in reactie op jou beter weg kunnen laten, ik gebruikte het ook met een knipoog helaas is die tussen de regels door niet te zien ;) Ik voel me in die zin dan ook niet aangesproken maar heb topic, en in bijzonder, de stelling door TS, met een glimlach gelezen.

Mij persoonlijk kan het namelijk helemaal niet zo veel schelen dat iemand deze term gebruikt ofwel er zo over denkt, We zijn allemaal vrij in het hebben van onze mening en ik snap de achterliggende gedachte, ook al ben ik het er niet mee eens, best wel!

Ik denk, als ik eerlijk ben, dat ik toch behoor tot de mensen waar TS het over heeft. Zoals ik al zei,ik hoef er geen brood van te kopen en misschien kun je het in mijn geval wel als een hobby zien. Ik leer er veel van en geniet ervan om er mee bezig te zijn, natuurlijk ben ik niet vies van winst maar het is inderdaad geen hoofddoel van de webwinkel. Het is voor mij wel een opstap naar het "echte"ondernemen geweest want momenteel ben ik, voorvloeiend uit de webwinkel, bezig met productie van een eigen product.

 

Groet Anna

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

De prijzen zijn al zeer scherp en kan weinig tot niets aan gedaan worden.

Het gaat bij zulke winkels puur om massa.

Prijzen zo laag mogelijk, 10 cent op iets verdienen en dan 100den verkopen.

Dat vind ik dus marktverzieken

 

Dat is geen marktverzieken. Op een vrije markt mag iedereen verkopen zoals het hem goed lijkt. Sommige aanbieders zoals in jouw voorbeeld gaan niet direct voor winstmaximalisatie maar voor grote omzetten. Niets mis mee. Daar over klagen verandert geen steek. Je kunt beter concurreren op iets anders. Een bepaalde waarde leveren die zij niet kunnen of willen bieden. Dat is ondernemen...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Dat is geen marktverzieken. Op een vrije markt mag iedereen verkopen zoals het hem goed lijkt. Sommige aanbieders zoals in jouw voorbeeld gaan niet direct voor winstmaximalisatie maar voor grote omzetten. Niets mis mee. Daar over klagen verandert geen steek. Je kunt beter concurreren op iets anders. Een bepaalde waarde leveren die zij niet kunnen of willen bieden. Dat is ondernemen...

 

Tuurlijk, ben ik het helemaal met je eens. Doe we ook! gelukkig hoef ik ook niet op te boxen tegen zulke bedrijven. Omdat ik er niet (lees: Nog Niet) afhankelijk van ben! Maar er zijn vele andere bedrijven nu al kapot gemaakt omdat mensen tegenwoordig in de crisis de prijs belangrijker vinden dan de service en soms zelfs dan de kwaliteit!

Link naar reactie
  • 0

De verwachting van een klant is in een winkel anders dan via een webshop. Persoonlijk verwacht ik deskundigheid van het personeel en weet mij meer te vertellen over een bepaald product. Voor die deskundigheid ben ik best bereid om meer te betalen. Het valt mij op dat tegenwoordig erg weinig deskundig gemotiveerd personeel rondloopt. Het gevoel dat er een meerwaarde is van het kopen in een winkel is hierdoor al heel snel weg.

 

Ik begrijp best dat de verkoopprijs van bepaalde producten hoger zijn door de hogere kosten van het hebben van een winkel. En begrijp ook best dat het moeilijk is om je hoofd boven water te houden in sommige gevallen. Maar eerlijk gezegd ben je pas ondernemer als je meegroeit met de markt en je kansen en bedreigingen constant in de gaten blijft houden. En daar ook op inspeelt. Wees de concurrent een stapje voor!

 

Met vriendelijke groet,

 

SpecialistinDrukwerk

SpecialistinDrukwerk wil de grafische kennis delen. Alles over visitekaartjes, flyers, folders, posters, brochures, etc. etc. Vragen zullen binnen 24 uur professioneel beantwoordt worden.

Link naar reactie
  • 1

Maar stel nu eens dat jij een winkel hebt en dat er steeds meer mensen binnenlopen om informatie op te halen en om zaken even aan te raken. Vervolgens gaan ze naar huis en kopen het in een webwinkel. Dan zou ik me als winkelier ook gen^^id voelen.

 

Los van het feit dat mensen juist internet gebruiken als bron voor informatie voordat ze iets kopen, is dat genaaid voelen nou eenmaal een typisch geval van jammer. Als ondernemer zul je moeten kunnen inspringen op nieuwe ontwikkelingen, en als je op de manier van vroeger zaken blijft doen, dan zal dat consequenties hebben.

 

Da's niet de schuld van de 'nieuwe' ondernemers, maar van hen die zich niet kunnen aanpassen.

Link naar reactie
  • 0

Maar stel nu eens dat jij een winkel hebt en dat er steeds meer mensen binnenlopen om informatie op te halen en om zaken even aan te raken. Vervolgens gaan ze naar huis en kopen het in een webwinkel. Dan zou ik me als winkelier ook gen^^id voelen.

 

Los van het feit dat mensen juist internet gebruiken als bron voor informatie voordat ze iets kopen, is dat genaaid voelen nou eenmaal een typisch geval van jammer. Als ondernemer zul je moeten kunnen inspringen op nieuwe ontwikkelingen, en als je op de manier van vroeger zaken blijft doen, dan zal dat consequenties hebben.

 

Da's niet de schuld van de 'nieuwe' ondernemers, maar van hen die zich niet kunnen aanpassen.

 

Ik zou hier toch een kleine nuance bij willen plaatsen. Er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de consument. Ik kom ze wel eens tegen: men loopt een kledingwinkel binnen en past bijvoorbeeld een bepaald kostuum en loopt vervolgens de winkel weer uit met de mededeling dat het kostuum nog niet echt is wat men zoekt. Vervolgens bestelt men ditzelfde kostuum zonder gêne op eBay of een goedkopere internetshop. De winkel was in deze situatie niet meer dan een veredeld pashokje. Ik kan me in zo'n geval wel voorstellen dat je je als winkelier dan flink ge***d voelt. Als consument moet je dit naar mijn mening ook niet willen. Kwestie van fatsoen.

Link naar reactie
  • 1

Wil je nu de consument op het matje roepen? En dan onder het motto van een kwestie van fatsoen?

Kom nou, met alle respect maar onder welke steen kom je dan vandaan? De consument is de markt, en de markt beweegt. Jij moet als ondernemer met die markt meebewegen, of zelfs voor de markt uit bewegen. Als je de consument ter verantwoording roept omdat zij een aantal zaken anders doen dan jij als ondernemer had verwacht, loop je voordurend achter de feiten aan. Of de keuze wel of niet goed uitpakt is dan aan de consument.

Mijn ouders hebben zich vorige week laten voorlichten in de winkel over een afzuigkap. Op internet vonden ze deze zelfde afzuigkap later voor maar liefst € 80.00 goedkoper! Dan maak je OF een keuze voor service ( als je die al hebt) OF voor prijs... Wat de beste keuze is bepaalt op dat moment de consument. Of het daadwerkelijk de beste keuze is, weten ze later pas, Maar de koop is gedaan en de winkelier loopt achter de feiten aan.?

Een paar stappen vooruit denken, daar draait het om. Niet om de consument ter verantwoording te stellen.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Dan maak je OF een keuze voor service ( als je die al hebt) OF voor prijs... Wat de beste keuze is bepaalt op dat moment de consument.

 

In jouw voorbeeld maak je dus duidelijk GEEN keuze voor OF prijs OF service, maar van EN prijs (internet) EN service (voorlichting winkelier). Ook wel snoepen van twee walletjes genoemd. 'k Vind dit voorbeeld overigens ook niet helemaal hetzelfde als de situatie van de kledingzaak die ik net noemde, waarbij je van te voren al weet dat je het betreffende product niet in die kledingzaak gaat kopen, maar de kledingzaak puur en alleen gebruikt als pashokje om je maat te checken en vervolgens het kledingstuk op internet koopt.

 

Dat vind ik inderdaad een kwestie van fatsoen. En dan redeneer ik even niet als ondernemer, maar als consument zelf. Dat je hier als ondernemer op moet inspelen is evident, maar dat neemt niet weg dat ik als consument niet op een dergelijke wijze wens te handelen.

Link naar reactie
  • 0

Met name bij elektronica speelt dat omdat het lekker simpel is. Het is niet gewoon om een camera direct te kopen. Een keertje komen kijken is heel gebruikelijk. Daarnaast weet je met een typenummer precies wat je moet zoeken op Google, ideaal! Maar toch heeft het bij mij geen goed gevoel, ik weet 't niet, het klopt niet.

 

Hoe kan zo'n winkelier zoals een fotograaf hier nou mee concurreren? Z'n persoonlijke advies krijg je toch wel, hij is blij als je oprecht in zijn producten geïnteresseerd bent. Hij kan qua prijs niet concurreren: Kleine afzetmarkt en dure huisvesting in de winkelstraat.

 

Het is een erg lastig issue. Wordt hij "kapot" gemaakt door de webshopjes met lage marge? Ja. Maar een echte keuze heeft hij niet als hij gewoon zijn business wil blijven voortzetten. Hij wordt dus gedwongen tot het wijzigen en dat is waarom veel mensen het zo verdedigend opvatten denk ik. Jammer eigenlijk want er zijn nieuwe kansen voor dit soort winkeliers!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Jammer eigenlijk want er zijn nieuwe kansen voor dit soort winkeliers!

En hieruit is duidelijk te zien wie een top ondernemer is en wie 'gewoon' ondernemer is!

Aan de ene kant wel ja maar aan de andere kant zie ik gewoon de winkelier van 50 die denk ik niet zo snel zo'n kans pakt of kan pakken. Ik geloof zeer sterk in de vrije markt maar het gaat wel erg hard. Of dat nou soft is ofzo weet ik niet maar er is denk ik ook een belangrijk deel van laten leven. Een lege winkelstraat of een straat met alleen maar ketens vind ik ook geen goed toekomstbeeld. Hoe hij kan overleven weet ik niet precies, dat is toch best lastig denk ik maar wellicht wel in ons aller belang hoe gek dat ook mag klinken omdat het niet overeenkomt met wat ik eigenlijk geloof: De vrije economie.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Tjonge, wat een lange discussie is dit geworden! Heb 'm nu dan eindelijk helemaal doorgelezen, met gemengde gevoelens.

Zolderkamerondernemer: jazeker, zo ben ik begonnen! Onder de prijs? Ja, wel de winkelprijzen. Maar die zijn soms echt belachelijk hoog. Voor prijsbeleid heb ik me op internet georienteerd en heb een zo goed mogelijke 'middenmoot' gekozen. Concurreren op prijs ga je nooit winnen, er is altijd wel een concurrent die het nog goedkoper aanbiedt.

 

Ik heb overigens nooit goedkoop willen wezen, zelfs op zolder heb je vaste kosten en die wilde ik toch ook kunnen betalen. En wat ik in deze hele discussie gemist heb: met weinig beginnen en dan toch een zaak opbouwen kost geld. Ik heb dat gedaan met de winst uit verkoop dus hield m'n marges zo hoog mogelijk.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1
In jouw voorbeeld maak je dus duidelijk GEEN keuze voor OF prijs OF service, maar van EN prijs (internet) EN service (voorlichting winkelier). Ook wel snoepen van twee walletjes genoemd.

 

Nee, dat heeft te maken met het verschil tussen de diverse prijzen en de mate van service die daar bij komt. De meeste mensen vinden het geen enkel probleem om meer te betalen voor goede service, maar met mate. Als je voor die vriendelijke meneer opeens een kwart meer moet betalen, dan haak je snel af - zo veel draagt die service in het hele plaatje nou ook weer niet bij.

 

Het is dus (net als het altijd al geweest is eigenlijk) gewoon een kwestie van prijs/kwaliteit verhouding. Als een winkelier klanten misloopt is zijn prijs/kwaliteit verhouding niet goed, en dat is niet de schuld van zijn concurrenten...

Link naar reactie
  • 0

In jouw voorbeeld maak je dus duidelijk GEEN keuze voor OF prijs OF service, maar van EN prijs (internet) EN service (voorlichting winkelier). Ook wel snoepen van twee walletjes genoemd.

 

Nee, dat heeft te maken met het verschil tussen de diverse prijzen en de mate van service die daar bij komt. De meeste mensen vinden het geen enkel probleem om meer te betalen voor goede service, maar met mate. Als je voor die vriendelijke meneer opeens een kwart meer moet betalen, dan haak je snel af - zo veel draagt die service in het hele plaatje nou ook weer niet bij.

 

Het is dus (net als het altijd al geweest is eigenlijk) gewoon een kwestie van prijs/kwaliteit verhouding. Als een winkelier klanten misloopt is zijn prijs/kwaliteit verhouding niet goed, en dat is niet de schuld van zijn concurrenten...

 

Prima, maar dat (hoge) prijskaartje weet je van te voren ook al wel. Mijn punt is dat ik het niet netjes vind om gebruik/misbruik te maken van de service van ondernemer A, terwijl je al weet dat je niet bij ondernemer A zult kopen, omdat je ook al weet dat ondernemer B goedkoper is. Tuurlijk, het staat je als consument vrij om zo te handelen, zelf vind ik het alleen niet chique.

 

Enfin, we dwalen een beetje af denk ik. :)

Link naar reactie
  • 0

Prima, maar dat (hoge) prijskaartje weet je van te voren ook al wel. Mijn punt is dat ik het niet netjes vind om gebruik/misbruik te maken van de service van ondernemer A, terwijl je al weet dat je niet bij ondernemer A zult kopen, omdat je ook al weet dat ondernemer B goedkoper is. Tuurlijk, het staat je als consument vrij om zo te handelen, zelf vind ik het alleen niet chique.

 

Heb in mijn jonge jaren een bijbaantje gehad als verkoper in een computerwinkel. In de straat zaten vier computerzaken waaronder een keten die prijs als speerpunt gebruikte. Heb regelmatig informatie gegeven aan potentiele klanten die vervolgens zeiden: "maar aan de overkant bij kost het zoveel minder". Antwoord: "Dan zou ik het daar kopen als ik u was." Percentages moet ik schuldig blijven maar ik heb klanten terug zien komen voor de aanschaf en service van de PC. En, nu tien jaar later, is de enige zaak in die straat de zaak waar ik toen werkte (en het aantal computerwinkels is in andere straten niet toegenomen)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat wat Willem Joosten ook zegt,

de goeie bedrijven met een goeie prijs / kwaliteit verhouding het wel zullen winnen van de grote concerns mits het totale plaatje van het bedrijf klopt.

- Is het bedrijf zelf netjes opgeruimt

- leuk ingericht

- goed personeel, NEE Uitstekend personeel met verstand van zaken, maar ook verstand van Sales.

- de reclame

- enz enz enz enz

 

Als iets niet klopt, loop je vooral in deze economische crisis, een grote kans dat je als 'kleine' ondernemer niet kan winnen van de grote jongens!

Link naar reactie
  • 0

Prima, maar dat (hoge) prijskaartje weet je van te voren ook al wel. Mijn punt is dat ik het niet netjes vind om gebruik/misbruik te maken van de service van ondernemer A, terwijl je al weet dat je niet bij ondernemer A zult kopen, omdat je ook al weet dat ondernemer B goedkoper is. Tuurlijk, het staat je als consument vrij om zo te handelen, zelf vind ik het alleen niet chique.

 

Heb in mijn jonge jaren een bijbaantje gehad als verkoper in een computerwinkel. In de straat zaten vier computerzaken waaronder een keten die prijs als speerpunt gebruikte. Heb regelmatig informatie gegeven aan potentiele klanten die vervolgens zeiden: "maar aan de overkant bij kost het zoveel minder". Antwoord: "Dan zou ik het daar kopen als ik u was." Percentages moet ik schuldig blijven maar ik heb klanten terug zien komen voor de aanschaf en service van de PC. En, nu tien jaar later, is de enige zaak in die straat de zaak waar ik toen werkte (en het aantal computerwinkels is in andere straten niet toegenomen)

Dit is wel heel erg interessant, dus eigenlijk stel je dat je niet zo druk moet maken om de klanten die toch op prijs shoppen omdat op langere termijn deze klanten terugkeren en dan een "trouwe klant" worden wat de verliezen op die korte termijn sales dus compenseert?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.