• 0

Onze webwinkel door de molen... (snowcountry.nl)

Omschrijving van je concept:

Beste allemaal,

 

Naar aanleiding van het kritische topic van Lionyx wat ik met veel genoegen heb gevolgd, zou ik jullie willen vragen of jullie met recht willen schieten op onze webshop. www.snowcountry.nl

 

Ter informatie:

 

Met Snowcountry richten we ons op de gepassioneerde skiër en boarder met een voorliefde voor poeder, het park en hoge bergen ver weg van de pistes. Wij vinden het erg belangrijk om producten te leveren waar we echt achter staan. Producten die we zelf kennen uit het wereldje of, liever nog, zelf getest hebben. wij zijn op dit moment nog in gesprek met verschillende merken om deze toe te voegen aan onze shop. De concurrentie die we in de Benelux hebben is ons inziens zeer gering, veel producten die wij voeren zijn niet of nauwelijks verkrijgbaar in (web)winkels.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben twee jaar geleden het idee gekregen om een webwinkel te lanceren n.a.v. backcountry.com, o.i. één van de beste webwinkels wereldwijd. Veel merken die zij voeren zijn vanwege importheffingen en verzendkosten gewoon niet interessant om naar Nederland te halen. Aangezien wij al jaren actief zijn in de ski- en boardwereld kennen wij de meeste fabrikanten, importeurs en agencies ook buiten Nederland en hebben wij o.b.v. ons businessplan en budget selectief gezocht naar merken welke wij willen voeren, sinds 7 oktober 2009 zijn wij online. Veel merken en producten zullen in de loop van de tijd nog toegevoegd worden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Veel gave wintersportmerken zijn niet of nauwelijks verkrijgbaar in Nederland, hier springen wij graag op in.

Salomon als voorbeeld is erg bekend, maar heeft één kledinglijn welke nergens in de Benelux wordt aangeboden, maar wel bij ons.

 

Tevens heeft Snowcountry.nl de ambitie om de grootste (Free-)Ski en Snowboard webshop van in eerste instantie de Benelux te worden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Met Snowcountry richten we ons op de gepassioneerde skiër en boarder met een voorliefde voor poeder, het park en hoge bergen ver weg van de pistes. Volgens ons zijn wij de eerste web(winkel) die zich alleen richt op de combinatie van (Free) ski- en snowboard markt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Hoe wij het beste onze klanten kunnen benaderen, kunnen aantrekken en zodoende optimaal kunnen bedienen.

 

Eerste subvraag.. Hoe belangrijk vindt de consument dus jij het dat een webwinkel is aangesloten bij een belangenorganisatie als thuiswinkel.org?

 

 

 

 

www.snowcountry.nl, trailcountry.nl, www,snowboots-shop.nl, shop.wepowder.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een magento shop, mijn geluk kan niet op ;)

 

- De afbeelding op de voorpagina is niet klikbaar, jammer.

- Onestepcheckout, weer super!

- Contact link kan wat duidelijker, eventueel ook verwijzen naar over ons

 

Dus eerste indruk is goed. Werk echter aan je voorpagina. Maak duidelijk wat je verkoopt, waarom ze bij jou moeten kopen, etc.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Beetje flauw en geeft een terug naar de basisschool gevoel. Kom wekelijks op higherlevel en inderdaad posten is niet mijn favoriete bezigheid, lezen daarentegen wel. Als het niet bevalt stuur dan een pm of iets in die trend om te denken in oplossingen....

 

Desalniettemin ook veel positieve feedback!

 

@ mikki1974:

Veel antwoorden van vorig jaar hebben wij proberen te verwerken in de site en deze is ook een stuk gebruiksvriendelijker geworden dan verleden jaar. De homepage moeten we zeker nog iets mee, hier moet iets meer duidelijk gemaakt worden en dit zijn wij ons bewust. Enkel zijn er veel zaken welke voor nu prioriteit hebben en helaas altijd dat tijdgebrek, dit is zeker vervelend m.b.t. klanten reacties, reviews meer productinformatie etc. bedankt voor je feedback.

 

@ eentje:

punt 1-4 en 9-10 gaan wij eens even testen.

punt 5: dit is een overjarig model waar nog maar een soort en één maat van over jas

punt 6: goed punt, hier maar eens even over nadenken

punt 7: eind van deze week is de collectie binnen en worden de foto's geschoten

punt 8: voor een groot aantal producten komt er eind deze maand een fotoshoot in reallife, zo moet het er ongeveer uitgaan zien.

 

bedankt voor je zinvolle bijdrage.

 

@Libertes:

Inderdaad de afbeelding is niet klikbaar dat moet gefixed worden! En de frontpage moet meer gaan vertellen.... leuke uitdaging! Bedankt voor je goede tip!

 

 

www.snowcountry.nl, trailcountry.nl, www,snowboots-shop.nl, shop.wepowder.nl

Link naar reactie
  • 0

Beetje flauw en geeft een terug naar de basisschool gevoel. Kom wekelijks op higherlevel en inderdaad posten is niet mijn favoriete bezigheid, lezen daarentegen wel. Als het niet bevalt stuur dan een pm of iets in die trend om te denken in oplossingen....

 

 

Is het zo flauw dat de "brengers" ook wat vragen? Als iedereen zo denkt als jij zijn we hier zo klaar.

 

Maar goed ik ga dus niet voor de prijzen ;D

 

Succes met je shop.

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Ik laat mij niet beïnvloeden wat mensen boven mij aan commentaar hebben gegeven, ik heb de reacties dan ook niet gelezen. Dit is mijn gevoel bij de website:

 

[*]Wat een GIGANTISCHE foto bij binnenkomst. Ik kreeg gelijk zin om een vakantie te boeken maar helaas, jullie verkopen kleding. Dat was mij niet gelijk duidelijk. Misschien iets om wat mee te doen?

[*]Duidelijk productinformatie, foto's en het is direct duidelijk hoe ik mijn kleding kan bestellen. Pluspunt

[*]Bij het kiezen van een kleur voor mijn ski-jas: Ik vind "kies een optie" wat vreemd staan. "Maak een keuze" zou wat beter zijn in mijn ogen.

[*]Ik kan geen aanbiedingen vinden, klopt dit?

[*]"Veilig bestellen - snelle levering - 14 dagen retourrecht - gratis verzending" zou ik klikbaar maken en op een aparte pagina wat toelichting geven.

 

Just my 5 cents.

 

Voor de rest echt een mooie website.

 

 

 

 

Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 3

Hoi!

 

Wat een goed idee om je site na een jaar opnieuw te laten reviewen! Leuk ook dat mensen kunnen zien wat je allemaal met de feedback hebben gedaan.

 

Om te beginnen wil ik complimenten geven over de duidelijke boodschap in het centrum (meest gelezen) deel van je site: De nieuwe collectie is er en ik zie direct dat het met ski-kleding e.d. te maken heeft.

Verder vind ik het erg handig dat je direct op merken kan klikken maar ook naar een algemenere rubriek kan gaan.

 

 

Paar punten waar ik zelf tegenaan liep:

- Het direct naar een merk kunnen is handig. Deze optie valt ook veel beter op dan de optie dat je naar een algemenere rubriek kan gaan (bijvoorbeeld "Kleding Heren"). Als ik in een merk zit kan het handig zijn alternatieven van andere merken te zien (nu zie ik dat niet en dacht ik eerst: wat hebben ze weinig broeken)

- Productbeschrijvingen van diverse merken ski's zijn in het Engels. Voor veel mensen kan dat een uitdaging zijn. Ik zou vertaling overwegen (andersom heb je ook vertaald NL-EN)

- Ik ben zelf een leek op ski gebied. Stel ik ga op wintersport en ik wil ski's: Welke maat moet ik dan nemen? Wellicht kan je een "assisteer me" optie inbouwen?

- Op de homepage staat dat je GEEN verzendkosten rekent. Als ik naar mijn winkelmandje ga staat er: Bereken uw verzendkosten. In de FAQ staat dat de verzendkosten in NL max 2,95 bedragen en in je voorwaarden staat: 6) Bijdrage bezorgkosten Voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van uw bestelling betaalt u een bijdrage afhankelijk van het totaalbedrag van uw bestelling. Bestellingen met een totaal bedrag onder de € 50,- betaald u € 2,95 aan bezorgkosten. Bestellingen met een totaal bedrag vanaf € 50,- worden gratis bezorgd. Als ik vervolgens kies voor een shirt van 21 Euro en ik kies: Bereken verzendkosten geeft het systeem aan dat ik geen verzendkosten hoef te betalen. Als ik ga naar http://www.snowcountry.nl/verzendkosten zie ik weer staan dat ik geen verzendkosten hoef te betalen (binnen NL) Hier is dus onduidelijkheid/verwarring.

- Als ik bijvoorbeeld op de contactpagina of in mijn winkelmandje zit heb ik geen optie om naar HOME terug te keren (zag dat dit via logo linksboven kan maar dat is niet duidelijk)

- Inloggen staat helemaal onderin. Ik heb hier naar moeten zoeken. Deze zou ik op een iets opvallendere plek zetten. Of noem het Inloggen / Account aanmaken. Weten consumenten meteen dat ze ook een account aan kunnen maken.

- Ik had een vol winkelmandje. Vervolgens zette in de taal op Engels, opeens had ik een leeg winkelmandje (kleinigheidje wat weinig mensen zal opvallen denk ik)

- Faq: er staat: Kan ik langskomen? Ik zou hiervan maken: Kan ik mijn verzending afhalen?

- Faq: Mag ik spullen terugsturen? Ik zou hiervan maken: Mag ik artikelen retour sturen?

- Je zit op Twitter zag ik ergens staan. Ik zou een icoontje op je Home page zetten! (links of rechts in de zijbalk)

- Je hebt een zoekoptie rechtsboven, erg handig. Het lijkt echter alsof daaronder nog een zoekoptie zit (onder de blauwe knop zoek zie ik nog een blauwe knop tevoorschijn komen).

 

Ik hoop dat je met deze punten iets kan.

 

Verder een mooie site met een ruim assortiment. Goede zaken gewenst!

 

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie
  • -2

Nooduitgang maar weer. Gaan jullie inhoudelijk maar goed verder. Ik kan het niet meer lezen.

 

Inzet van jullie is 110%. Site is kansloos....

 

Ga maar weer eens kijken of ik kan gaan vissen. En de wachtwoorden veranderen dat ik echt niet meer kan inloggen ;D

 

 

 

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

@goog

 

Wat een aparte reactie. Ik heb dit topic nu 2x doorgelezen en ik snap jouw laatste reactie niet. Je krijgt nu blijkbaar 2 kneuzen (niet van mij), maar waarom deze onbegrijpelijke reactie? Misschien dat je iets probeerde over te brengen, wat nu niet gelukt is?

 

Micha

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

@goog

 

Wat een aparte reactie. Ik heb dit topic nu 2x doorgelezen en ik snap jouw laatste reactie niet. Je krijgt nu blijkbaar 2 kneuzen (niet van mij), maar waarom deze onbegrijpelijke reactie? Misschien dat je iets probeerde over te brengen, wat nu niet gelukt is?

 

Micha

 

 

 

Toch even een online reactie. Heb al diverse Pm's gehad waaronder enkele onvriendelijk!. Deze reactie was omdat ik vond dat de reacties de plank volslagen mis sloegen. Kijk eerst naar de doelstelling van de Site. Normaal zou ik dat uitleggen maar omdat topic starter een grapje als middelbaar schoolgedrag afdoet en er meteen wordt gekneusd in dit topic. (Was wel erg snel) vooral die van John) Ook 10 Posts' doen en dan dit gedrag vind ik waardeloos.

 

Ik zeg wat ik denk. Gasten die halen en daarna de personen gaan kneuzen die ze nodig hebben. Ga je gang. Maar of je hier dan wijzer wordt? ik weet het niet. In mijn omgeving incl. skivrinden ben je of krijg je er in ieder geval geen klanten meer bij.

 

Denk eerst eens na voordat je gaat halen.

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

@Luuc, bedankt voor je mening c.q. feedback, goede punten ook

 

* Je hebt helemaal gelijk, voor wat betreft de homepage. Deze gaan we in de komende weken zeker refreshen en verbeteren.

* Het klikbaar maken van de tekst me "gratis verzenden" gaan we ook doorvoeren.

* De aanbiedingen komen te staan in onze outlet.

 

@ EdJ, je bent koploper hoor met je feedback, bedankt voor de tijd en energie.

* Wel leuk dat jij de homepage weer anders beoordeelt dan anderen en dat het jou gelijk opvalt wat er mee wordt bedoeld, al snappen wij de positieve kritiek zeker.

* De vertalingen van alle producten gaat zeker nog gebeuren, even kwestie prioriteiten stellen.

* Onze doelgroep is heel specifiek alsook de ski's, de meeste klanten die bij ons komen weten precies wat ze willen.

* FAQ, contact en klantenservice hebben wij dankzij jou gelijk aangepast, super gezien!

* Twitter en facebook etc. staan op onze to do list.

 

Nogmaals bedankt voor je tijd!

 

 

 

 

 

 

www.snowcountry.nl, trailcountry.nl, www,snowboots-shop.nl, shop.wepowder.nl

Link naar reactie
  • 0

De website vind ik behoorlijk netjes gemaakt qua design als ik het vergelijk met vele andere webshops.

- Het is niet direct duidelijk wat het doel is van de website. Probeer de producten direct duidelijk te presenteren op de homepage, of duidelijk maken dat je een specialistische shop bent in ski artikelen.

 

 

Je slaat de spijker op z'n kop.

Dat is ook echt het enige wat ik mis.

Wij zoeken leuke contacten om kennis mee te delen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.