• 0

Producten plaatsen en pas afrekenen na bijvullen ?

Is het haalbaar om een klant , winkel ( vooral deze tijd ) over te halen producten te plaatsen ( die hij ook zoekt ) en hier pas met af te rekenen nadat je bv op regelmatige van te voren af te spreken moment bijvult.

 

Verder toelichting :

 

Een winkel zoekt een product lijn en er zijn meerdere kandidaten.... Om hun binnen te halen, biedt ik dan aan hun aan, hun een X aantal producten te plaatsen waarvoor ik niets vraag. ( een van te voren afgesproken waarde ) . Dan wordt op een van te voren afgesproken tijd regelmatig bijgevuld. De dan geleverde producten worden vervolgens afgerekend. Tevens wordt er de afspraak gemaakt dat na bv 6 maanden de voorraad die bij hun staat in zijn geheel te betalen...

 

Zo heeft de winkel een goedkope manier nieuwe producten aan te bieden zodner dat ze daarvoor moeten investeren. Later als dus blijkt dat het bevalt rekenen ze gewoonweg de dan aanwezige producten in 1 keer af.

 

Is dat realiseerbaar ?, bestaat zoiets al ?, waar moet men vooral op letten... goede afspraken natuurlijk, dat wel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het wordt al heel veel gedaan met kantoorbenodigdheden: grote leveranciers plaatsen een kast met pennen, potloden, paperclips en andere spullen. Eén keer per zoveel tijd komen ze langs om de voorraad bij te vullen, waarbij direct genoteerd wordt wat er verbruikt is. Waarna dat in rekening wordt gebracht. Letterlijk hetzelfde concept dus :)

Link naar reactie
  • 1

Volgens mij bedoel je gewoon goederen in consignatie leveren ??

niet helemaal, hij komt ook bijvullen.

als ik me niet vergis heet dit 'rack-jobbing' of 'service-merchandising' en wordt al ruimschoots toegepast in de handel,

een goed voorbeeld hiervan is het Sorbo-schap in de supermarkt.

 

Bij deze vorm is het overigens niet zo dat de voorraad na een half jaar wordt overgenomen.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Yep, Bas, je hebt gelijk !

 

Eigenlijk is de scheidslijn erg dun, en soms een combi van. En om het nog moeilijker te scheiden te maken :

 

Een bloemist "huurt" een aantal meter in de plaatselijke buurtsuper ("shop-in-the-shop" principe). Maar wanneer hij geen huur betaald over de schapruimte, maar alleen goederen levert en afrekent over de verkoop, dan is het consignatie. Wanneer er door de leverancier een eigen rek geplaatst wordt, wat ook nog eens "automatisch" (1x per 2 weken, Sorbo principe) aangevuld wordt, heb je dus weer "rack-jobbing".

 

Dus, TS, ik zou eens zoeken op bovenstaande principe's en ik denk dat je dan al wel een goede basis voor je antwoord hebt.

 

Succes, en mocht je aanvullende vragen hebben.....

 

Groet, Marcel

Link naar reactie
  • 0

Hou er wel rekening mee dat hoe meer jij de winkelier uit handen neemt door bijvoorbeeld zelf voorraden aan te vullen, displaymaterialen te leveren en plaatsen en dergelijke, hoe minder het winkelpersoneel geneigd zal zijn deze producten ook als hun eigen verantwoordelijk te zien.

 

Het gevolg kan dan dus zijn dat 'jouw stukje' winkel niet netjes gespiegeld/onderhouden wordt, diefstal van deze producten realtief hoog zal zijn, winkelpersoneel bij vragen over jouw producten eerst de 'eigen' producten aanprijst, etc.

 

Dit is natuurlijk grotendeels te voorkomen door alleen met kleinere winkeliers samen te werken, of door met de winkelier afspraken te maken om iemand van het reguliere winkelpersoneel verantwoordelijk te laten zijn voor deze producten. Als dat laatste mogelijk is moet je deze persoon natuurlijk vanaf het begin betrekken bij het plaatsen van de dislaymaterialen en producten, een stuk tekst en uitleg over de producten geven, hoe ze contact met je op kunnen nemen om voorraden bij te vullen, etc.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

moet je deze persoon natuurlijk vanaf het begin betrekken bij het plaatsen van de dislaymaterialen en producten, een stuk tekst en uitleg over de producten geven, hoe ze contact met je op kunnen nemen om voorraden bij te vullen, etc.

vergeet ze ook niet om ze met je product kennis te laten maken!

laat ze proberen in de winkel, of geef producten mee naar huis. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.