• 0

personeelsdossier meenemen naar afspraken

beste formumleden

ik ben benieuwd wat voor argumenten ik kan gebruiken om te voorkomen dat een personeelsdossier meegenomen wordt naar afspraken met desbetreffende personeelslid.

ingeval van privacy gevoelige informatie ben ik geen voorstander, maar wil goede argumenten om dit tegen te gaan.

ik heb geen informatie op het net teruggevonden dat het niet mag

 

voor de duidelijkheid:

we hebben een volledig papieren personeelsdossier, op de administratie, achter slot/grendel, alleen toegangelijk voor hr-functionarissen en direct leidinggevende. dossier bevat diverse informatie mbt de werknemer, zoals arb.ovk, salaris, pesnioen, beoordelingen e.d.

nu wil leidinggevende volledige papieren map mee op gesprek, ben het daar niet mee eens en wil dus argumenten om dit tegen te gaan. kan niets vinden op internet of dit nu wel/niet gebruikelijk is, toegestaan is e.d.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

er worden fieldmanagement verslagen bijgehouden en besproken en de laatste versie van het cv, deze kunnen worden meegenomen, maar de rest van de map hoort op de admin te blijven, er zitten te veel alndere zaken in zoals salrisgegevens, pensioen en arb.ovk's

 

Link naar reactie
  • 0

Een personeelsdossier bevat vertrouwelijke gegevens en mag niet zomaar op straat komen. Daarom bewaar je een personeelsdossier op 1 plek dat is op de afdeling HR of een centrale archief.

 

zie: http://www.cbpweb.nl/downloads_inf/inf_va_personeelsdossiers.pdf?refer=true&theme=purple

 

Lees vooral het stukje: 'voorwaarden voor verwerking personeelsgegevens'.

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
  • 0

Ivanos,

 

Is idd raar.Vraag door waarom je field- / peoplemanager dit nodig denkt te hebben en vraag hoe hij het zou vinden als zijn spullen op straat terecht zouden komen. Ik kan me voorstellen dat hij de oude gespreksnotulen (ihkv genotuleerde acties) en je CV (ihkv doornemen up-to-date-ness) meeneemt, maar de rest...?

 

Het meenemen van alle spullen heeft m.i. geen nut.

 

Groeten, Stefan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.