Jump to content
gprincee
Verberg

de verhalen achter de merken

Achter elk product zit een verhaal, maar dat verhaal wordt niet altijd verteld. Ik ben bezig een website te ontwikkelen die de verhalen gaan vertellen achter merken/producten. Want dit is per slot van rekening de beste marketing voor een product. Want op het moment dat iemand een verhaal kent dat hoort bij een product dan wordt dit vroeg of laat weer aan iemand anders verteld. En op deze manier verspreidt het verhaal zich. Veel verhalen achter producten zijn nog niet bekend en komen straks op mijn website (over 1 week gaat die online) ter sprake. Naast het verhaal achter het merk/product is er ook plaats om als bezoeker een verhaal achter het merk te vertellen. Wat zijn de verhalen en belevenissen van deze; merkenliefhebbers.

 

Ik heb al enkele bekende merken binnen gehaald die voor 125 euro lid werden van mijn concept. Ze zeiden graag te willen investeren in dit concept. Ik wist ze over te halen door een presentatie te geven over waarom NIKE zo bekend is geworden; idd het verhaal/belevenis achter het merk en dat bepaalde subculturen NIKE hebben gemaakt tot dat wat het nu is . Mijn bss-model is dat merken en producten uiteindelijk kunnen adverteren onder hun eigen merk.

 

Wat vinden jullie van het idee?

 

En belangrijker nog zijn er nog tips hoe ik mensen naar mijn website kan krijgen?

 

Link to post
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
ik doe het ook voor kleine lokale merken.

 

In de zin van strikt Nederlandse merken en exportbevordering?

 

Terugkoppeling in de vorm van merkbeleving of beschrijving van ervaringen door gebruikers vind ik een interessante opzet.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0

Het ligt niet binnen ieders mogelijkheden, maar dan zou ik proberen om dit voor een grotere opdrachtgever/overheid te doen of in de vorm van een promotieplaats. Dit soort onderwerpen en opdrachtgevers vraagt om veel kennis en zorgvuldigheid.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0

 

Nike is groot geworden door zijn verhaal te vertellen in een achteraf-mediumpje? Tjongejonge, Nike is groot geworden door het verhaal te zijn (met van die zolen uit een wafelijzer, door nauwe associatie met sporters) en vervolgens door anderen te laten vertellen.

 

Maar mischien is er behoefte aan een merklopedie voor lokale ondernemers. Waarom niet? Alleen kun je het wat preciezer positioneren, dus niet als de volgende Cool Brands.


Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mijn stem heb je ook. Ik zou zeker op een dergelijke site willen kijken. Het is natuurlijk zo dat elk merk het verhaal op hun eigen website plaatst. Echter, welke fabrikant/bedrijf kraakt zijn eigen producten af? Een praktijk ervaring hecht ik persoonlijk meer waarde aan als een paar technische waarden en een slap reclame verhaal met iets te mooie foto's.

 

En reclame? Laat je website vermeld staan op de site van de merken welke je'promoot'. ::). Dat is natuurlijk al een leuke start.

 

Groet,

Teun

Link to post
Share on other sites
  • 0

 

Nike is groot geworden door zijn verhaal te vertellen in een achteraf-mediumpje? Tjongejonge, Nike is groot geworden door het verhaal te zijn (met van die zolen uit een wafelijzer, door nauwe associatie met sporters) en vervolgens door anderen te laten vertellen.

 

 

Zie je! En dit is nou precies wat er gebeurd; Jij praat nu over zolen uit een wafelijzer wat heel veel mensen nog niet eens wisten. Zo probeer ik verschillende dingen los te maken in merken/producten! Als ik hier bijvoorbeeld al praat over hoe jullie Nike zien; dan heb je al snel 10 verschillende en interessante posts. Maar Teun aan jouw manier van win-win-situatie had ik al gedacht. Het concept is in mijn ogen goed maar zijn er nog interessante manieren om mensen bekend te maken met mijn site?

Link to post
Share on other sites
  • 0

1 van de grote namen die ik momenteel binnen heb is de Rabobank, PSV, Van der Lande, van Bommel, Sligro, Jumbo, Mars, Maison van den boer, hutten catering en Beter Bed etc. Idd ik kom uit Veghel in Noord Brabant. Om even terug te komen op de Nederlandse merken. Hoe kan ik mijn site nog interessanter maken door meer bezoekers te krijgen?

Link to post
Share on other sites
  • 0

1 van de grote namen die ik momenteel binnen heb is de Rabobank, PSV, Van der Lande, van Bommel, Sligro, Jumbo, Mars, Maison van den boer, hutten catering en Beter Bed etc. Idd ik kom uit Veghel in Noord Brabant. Om even terug te komen op de Nederlandse merken. Hoe kan ik mijn site nog interessanter maken door meer bezoekers te krijgen?

 

Door het als eerste in je onderschrift te plaatsen dat bezoekers hier met je mee kunnen denken in termen van potentiele doelgroepen en klanten ==> hier uit haal je dan je marketingtools.

 

 


Always think beyond stage 1.

Link to post
Share on other sites
  • 0

1 van de grote namen die ik momenteel binnen heb is de Rabobank, PSV, Van der Lande, van Bommel, Sligro, Jumbo, Mars, Maison van den boer, hutten catering en Beter Bed etc. Idd ik kom uit Veghel in Noord Brabant. Om even terug te komen op de Nederlandse merken. Hoe kan ik mijn site nog interessanter maken door meer bezoekers te krijgen?

 

Wat bedoel je nu met binnenhalen? Krijg je nu wel of niet betaald, of gaat het om toestemming?

 

Goed, jij hebt de rabobank op de website gezet. Maar welk verhaal komt daar nu bij te staan? Je persoonlijke mening, of het verhaal die rabobank jou onder de neus heeft gedrukt. Waar moet de site nu om gaan, het presenteren van de verhalen die je opgelegt krijgt, of praktijk ervaringen?

 

Ik ben bang dat de mogelijkheid van het geven van 'feedback' behoorlijk gaat botsen. Als bijvoorbeeld de rabobank flink negatief commentaar krijgt, wat gebeurd er dan? Dan komen zij ook in actie,want zo zijn we niet getrouwd. Eerst 125 euro betalen, en vervolgens slecht te boek komen te staan. Mag jij de boel gaan opschonen qua reacties. Lang niet iedereen is merkenliefhebber ;)

 

Ben je dan niet de werking en het effect kwijt welke je mede voor ogen had?

 

Puur wat gedachten verwoord hoor, wie weet sla ik plank volledig mis.

 

Groet,

Teun

Link to post
Share on other sites
  • 0

 

Voor 125 euro per merk krijg je waarschijnlijk de officiële corporate versie van de bedrijfshistorie. Niet de echte, waarin uit de doeken gedaan wordt waarom zoon Mars op boze poten naar Europa vertrok om een tweede onderneming op te zetten die zo groot werd dat hij vader Mars kon uitkopen om er een grote multinational van te maken die allesbehalve open is voor buitenstaanders. Zie Merkbakermat - ook al zo'n website.

 

Dan gaan die buitenstaanders vervolgens hun ervaringen en meningen toevoegen, variërend van leuke verhaaltjes over Drie Musketiers en M&M's, tot gemopper van oud-werknemers. Wat de sponsor niet leuk vindt.


Zucht...

Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 62 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept