Gast Geplaatst: 20 oktober 2009 Gast Geplaatst: 20 oktober 2009 Ik heb besloten om (voorlopig) weer fulltime te gaan werken en de bedrijfsactiviteiten te staken. Hoe zit het nu met de boekhouding? Ik heb nog boekwaarde op inventaris Ook zijn nog niet alle debiteuren/crediteuren betaald. Er staat nog saldo op de zakelijke rekening Ook is er nog schuld aan Prive. Kan ik me nu wel uitschrijven bij kvk en afmelden bij de fiscus? Of moeten eerst alle standen (bezittingen/schulden) in de boekhouding op "nul" staan??? Ik heb geen FOR . Link naar reactie
0 Sander DS-Finance Geplaatst: 20 oktober 2009 Sander DS-Finance 597 48 Geplaatst: 20 oktober 2009 Hoi Jose, Je begint met het uitschrijven en afmelden. Dan ben je voor de belastingdienst geen ondernemer meer. Je boekhouding moet je bijwerken tot het einde van je onderneming. De debiteuren heb je dan al aangegeven en mag je dus gewoon ontvangen zonder dan nog rekening te hoeven houden met de belasting. Hetzelfde geldt voor de crediteuren. Je inventaris kan je verkopen (ook aan privé!!) tegen een marktconforme waarde. Eventuele boekwinst of verlies verwerk je nog in je boekhouding. Denk daarbij ook aan de BTW consequentie van de verkoop van die activa en het gevolg voor de kleinschaligheidsaftrek (investeringsaftrek). De zakelijke bankrekening mag je overhevelen naar privé, want dat saldo is ontstaan door je verkopen en je inkopen. Boekhoudkundig boek je de 'schuld' van privé af. Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk) Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance Link naar reactie
Gast
Gast
Ik heb besloten om (voorlopig) weer fulltime te gaan werken en de bedrijfsactiviteiten te staken.
Hoe zit het nu met de boekhouding?
Ik heb nog boekwaarde op inventaris
Ook zijn nog niet alle debiteuren/crediteuren betaald.
Er staat nog saldo op de zakelijke rekening
Ook is er nog schuld aan Prive.
Kan ik me nu wel uitschrijven bij kvk en afmelden bij de fiscus?
Of moeten eerst alle standen (bezittingen/schulden) in de boekhouding op "nul" staan???
Ik heb geen FOR .
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag