Tot op heden bedien ik voornamelijk de consument en in kleinere mate de zakelijke markt. De consumenten betalen direct en de zakelijke klanten uit de regio op rekening. Al deze zakelijke klanten ken ik persoonlijk.
De zakelijke klanten betalen “netjes”, echter 5% van de facturen moet nagebeld worden, 1% wordt middels de juridische weg opgehaald. Vele zullen voor mijn situatie tekenen, echter mij gaat die ene procent al aan het hart.
Nu wil ik mij komend jaar veel meer gaan toeleggen op de zakelijke markt. Echter ik verwacht dat ik aanzienlijk meer tijd zal moeten gaan investeren aan het innen van facturen. Dit omdat ik mijn klanten niet meer persoonlijk zal ontmoeten. Dit beeld wordt bevestigd door ondernemers in mijn directe omgeving, zij geven aan dat klanten traag betalen en dat er regelmatig facturen afgeboekt dienen te worden. De gemiddelde order zal tussen de 100,- en 500,- zijn.
Is het nog van deze tijd dat ik op rekening verkoop?
Ik zou na bestelling (binnen 24 uur) de betalingsgegevens per e-mail, fax of post willen toesturen afhankelijk van wat de klant aangeeft. (mogelijk helemaal automatiseren = stap 2)
Mijn voordelen:
- Geen uitstaand geld.
- Geen kans op onbetaalde facturen.
- Lagere administratie kosten.
- Beter voor mijn gezondheid :)
Klant voordelen:
- Hogere marge op onze produkten. (Als wanneer we op rekening zouden gaan leveren.)
Mijn gedachte:
Liever 10 klanten met totaal 1000,- euro winst, als 15 klanten waarvan
14 betalen met een uiteindelijke winst van 1350,- euro.
Hoe denken jullie hierover, zowel vanuit het oogpunt van koper alsmede als verkoper?
Persoonlijk denk ik dat er een hogere drempel is tot aanschaf, echter eenmaal over de drempel denk ik dat ik er niets minder om ga verkopen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Edjuh
Edjuh
Tot op heden bedien ik voornamelijk de consument en in kleinere mate de zakelijke markt. De consumenten betalen direct en de zakelijke klanten uit de regio op rekening. Al deze zakelijke klanten ken ik persoonlijk.
De zakelijke klanten betalen “netjes”, echter 5% van de facturen moet nagebeld worden, 1% wordt middels de juridische weg opgehaald. Vele zullen voor mijn situatie tekenen, echter mij gaat die ene procent al aan het hart.
Nu wil ik mij komend jaar veel meer gaan toeleggen op de zakelijke markt. Echter ik verwacht dat ik aanzienlijk meer tijd zal moeten gaan investeren aan het innen van facturen. Dit omdat ik mijn klanten niet meer persoonlijk zal ontmoeten. Dit beeld wordt bevestigd door ondernemers in mijn directe omgeving, zij geven aan dat klanten traag betalen en dat er regelmatig facturen afgeboekt dienen te worden. De gemiddelde order zal tussen de 100,- en 500,- zijn.
Is het nog van deze tijd dat ik op rekening verkoop?
Ik zou na bestelling (binnen 24 uur) de betalingsgegevens per e-mail, fax of post willen toesturen afhankelijk van wat de klant aangeeft. (mogelijk helemaal automatiseren = stap 2)
Mijn voordelen:
- Geen uitstaand geld.
- Geen kans op onbetaalde facturen.
- Lagere administratie kosten.
- Beter voor mijn gezondheid :)
Klant voordelen:
- Hogere marge op onze produkten. (Als wanneer we op rekening zouden gaan leveren.)
Mijn gedachte:
Liever 10 klanten met totaal 1000,- euro winst, als 15 klanten waarvan
14 betalen met een uiteindelijke winst van 1350,- euro.
Hoe denken jullie hierover, zowel vanuit het oogpunt van koper alsmede als verkoper?
Persoonlijk denk ik dat er een hogere drempel is tot aanschaf, echter eenmaal over de drempel denk ik dat ik er niets minder om ga verkopen.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag