• 0

Gedupeerde eurotradeinfo

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ook ik ben de dupe, zoals met mij velen, van de praktijken van Eurotradeinfo.

Vanaf de eerste dag (1 september) toen bij mij de rekening op de mat viel zijn wij in actie gekomen naar Eurotrade.

 

Wij hebben per email contact gehad met het SAF en de praktijken van Eurotradeinfo daar ook gemeld.

Bij SAF vertelden zij dat na iedere rekening die wij van Eurotradeinfo zouden ontvangen wij moesten reageren naar Eurotrade. Dat kan dan gewoon per email.

Zo gezegd, zo gedaan en elke keer krijg je hetzelfde antwoord van Eurotradeinfo terug dat wij niet nauwkeurig genoeg gelezen hebben en dat het onze eigen schuld is.

Als compensatie willen zij dan wel het 2e jaar kwijtschelden. Goh, wat zijn ze gul zeg. :-)

Als je vervolgens van het 2e jaar afwilt, moet je wel het eerste jaar betalen..

Dat schiet dus niet op.

 

Op vragen die wij gesteld hebben in de email wordt niet gereageerd.

Zij hebben daar iemand achter de computer zitten die een kei is in kopieren en plakken van teksten die vervolgens niet helemaal goed in de email die zij dan weer naar mij sturen komen te staan.

Slordig en daaruit maak je ook meteen dat het een stelletje amateurs zijn die op een gemene manier mensen geld afhandig maken.

Zoals eerder in het forum ook vermeld staat: Zij zitten dus op de Seychelles eilanden.

Voor € 347,00 per jaar kun je een bedrijf met bankrekening bij Barclays Bank op de Seychelles kopen.

Die € 347,00 hebben ze er natuurlijk al snel uit als er een paar mensen betalen die ze aangeschreven hebben.

 

SAF schreef ons ook dat wij ons konden aanmelden bij hun, maar of wij daar iets mee opschieten.......dat weet ik niet.

Uit de site van SAF maak ik op dat zij kunnen helpen met juridische correspondentie.

 

Het zou inderdaad handig zijn als er een site zou komen die speciaal voor de gedupeerden van Eurotradeinfo bestemd is. Een lijst aanmaken waar ieder zijn naam in kan zetten en dat wij op die manier onze krachten bundelen.

Ik heb echter geen idee hoe zoiets moet.

 

Ik hou in ieder geval deze site in de gaten. Alles wat hier geschreven wordt kan nuttig zijn.

 

Groetjes

Tineke

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo ook weer,

 

Ik heb nu mijn 2de aangetekende brief verstuurd met de optie dat ik een bericht krijg als hun de post hebben ontvangen. De eerste aangetekende brief heb ongeopend retour gekregen. Hierdoor sta je sterker, maar ik heb het adres gebruikt die in de algemene voorwaarden staat (parijs).

 

De tweede brief heb ik ook naar Seychelles gestuurd, zal mij benieuwen of deze ook weer retour komt, ik hoop het.

 

Ik wil even ingaan op het feit dat als je de brieven ongeopend retour zend naar eurotradeinfo dat je dan zelf een opdracht geeft tot retour zending en je de brief dus toch ontvangen hebt.

 

Over het SAF: ze doen misschien wel goede zaken, maar zijn ook commercieel ingesteld. Zij maken een brief voor je op die je vervolgens af moet drukken op je eigen briefpapier. Heel mooi, maar een bezwaar schrijven kunnen wij toch allemaal wel.

 

Ik heb gedreigd dat ik het op een rechtzaak aan wil laten komen, dat ze overal op het internet staan als een stelletje criminelen en dat ik niet over ga tot betaling. Zal me benieuwen of ze reageren. Ik heb in het begin ook per e-mail gereageerd en daar schreven zij ook kei hard dat ik aan een twee jarig contract vast zat. En dan................................ gaan ze over tot koeienhandel????????????????? Dan maar voor een jaar betalen???? Hoeveel mensen denken jullie die daar op ingaan en dan hebben ze nog een leuke zakcent ook.

 

Hoe gaat het dan wanneer ik toch tot betaling zou overgaan, maar ik over twee jaar een brief schrijf dat ik het contract niet wil verlengen??? Weer een vraag, want ik krijg de aangetekende brief weer ongeopend retour. Dan zit ik dus weer aan een contract voor twee jaar vast. Ik heb ook gevraagd of ze mij van hun site willen verijderen, maar als ze de post niet eens aannemen hoe krijg ik dat dan voor elkaar??? Op de site lukt me dit niet.

 

Al met al, ik geloof dat ze hier in Nederland ergens in een huiskamer zitten (Amsterdam want vandaar wordt de post verzonden) achter een pc-tje en duikelen zo het geld van mensen op. Ze hebben volgens mij heel geen kantoor in Frankrijk.

 

Zo weer genoeg over dit bedrijf ik ga weer over tot belangerijkere zaken.

 

Ik voel me wel echt heeeeeeeeeeel erg stom om iets aan te vinken zonder het goed door te lezen.

 

Tot mails en succes allemaal.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Over het SAF: ze doen misschien wel goede zaken, maar zijn ook commercieel ingesteld. Zij maken een brief voor je op die je vervolgens af moet drukken op je eigen briefpapier. Heel mooi, maar een bezwaar schrijven kunnen wij toch allemaal wel.

 

 

SAF is niet commercieel. Je kan gratis melding doen van dubieuze debiteuren en je kan je aansluiten om persoonlijk advies en bijstand te krijgen. Voor zover ik weet sturen ze geen advocaten voor je op pad. Aansluiting kost geld, maar dat maakt ze nog niet commercieel. En het is prima dat er ergens een instelling is die gegevens verzamelt; de overheid kan dat niet goed doen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk als ik rond de € 90,- per jaar moet betalen aan een bedrijf instantie of wat dan ook, dan ben je commericeel. Ik heb nergens gezegd dat ze geen goed werk doen, advies geven vind ik een prima zaak.

 

Hier gaat het overigens niet over SAF maar over Eurotradeinfo. Even ter herinnering.

 

groetjssssssss

Link naar reactie
  • 0

SAF is een stichting en worden dus geacht niet commercieel te zijn , enkel kosten (..) te hebben.. Ik twijfel niet aan hun oprechte bedoelingen maar in de casus ETI lekker afwachten .

Gelezen te hebben dat ze ook accoord gaan met slechts de helft van de betalingen zegt , wederom, veel.

 

Ik heb gehoord het is mooi weer 8) op dat mooie eiland nu.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,na wat knip en plak werk,en met dank aan de medegedupeerden ga ik onderstaande brief mailen naar de mensen met de oplichtings praktijken van Eurotrade.

Misschien hebben jullie daar iets aan.

 

LS

N.A.V. de herinnering van 4/11/2009 van Eurotradeinfo,

refereer ik naar mijn eerdere mails van 22/10 – 24/10 – 27/10 en 30/10, waarvan 1 aangetekende brief datum 26/10/2009, naar ik vernam, zijn de aangetekende brieven bij de andere gedupeerden ongeopend retour gezonden.

IK GA DUS NIETS BETALEN

Ik eis tevens dat mijn goede naam onmiddellijk van de site wordt afgehaald.

Een site ,naar mijn mening van een criminele organisatie !

 

Het heeft ook geen zin om dreigbrieven, aanmaningen of incassobureaus op me af te sturen. Want Eurotradeinfo = Finance Int. op de Seychellen!

Ook heel slim dat nu de kleine lettertjes in het misleidende contract opeens wel in de Nederlandse taal staan en dus niet meer in het Engels zoals begin oktober 2009!

Ik eis dat het direct aan een Nederlandse rechter wordt voorgelegd en dat er dus een gerechtelijk onderzoek komt.

Alles wijst erop dat er sprake is van misleiding.

 

Bij een overeenkomst moeten wil en verklaring gelijk zijn anders is de overeenkomst niet geldig. Bovendien zijn deze algemene voorwaarden onredelijk bezwarend en staan op de zwarte lijst (6:236 BW). Je mag niet van alles opnemen in je algemene voorwaarden, dit zijn namelijk geen vrije overeenkomsten. Ook is er sprake van dwaling (6:228 BW) wat een overeenkomst nietig maakt. Een dergelijke overeenkomst zal nooit stand houden voor de rechter.

 

Eventuele extra juridische kosten komen voor rekening van Eurotradeinfo!

 

Wanneer ik toch nog post ontvang wordt deze direct in vijfvoud gekopieerd en door gezonden aan:

1e SAF=Steunpunt Aquisitie Fraude

2e TROS OPGELICHT

3e Kamer van Koophandel –Zuid-Holland

4e Winkeliersvereniging –Leiden

5e Ministerie van Economische Zaken

Ik wacht hun reaktie maar weer af .

Ik wil graag ergens mijn naam op een lijst zetten ,want samen sta je sterker!

Gr. v. piet

Link naar reactie
  • 0

Even een heel ander licht op deze zaak

 

Ook ik heb de brief met inlogcode en password ontvangen. Nu ben ik nogal allergisch voor bedrijven die ongevraagd mijn gegevens op internet plaatsen dus heb ik meteen wat onderzoek gedaan naar EUROTRADEINFO.

Het werd meteen duidelijk; louche handel!!

 

Ik heb dus bewust! gebruik gemaakt van de toegestuurde inlogcode en heb eigenhandig mijn gegevens veranderd, ik heb immers niemand toegestaan mijn gegevens zomaar te publiceren en bovenal; zodra anderen proberen geld te verdienen met mijn gegevens zonder mijn toestemming dan zijn ze strafbaar.

De gegevens die er stonden heb ik veranderd in niet bestaande website en mailadres, een fictieve naam en een niet bestaand telefoonnummer en adres

Uiteraard ook de bekende facturen, aanmaningen etc gekregen, echter niet op mijn naam maar op de naam die ik heb ingevuld bij het wijzigen van de gegevens.

 

Ik heb dit dus allemaal bewust gedaan nadat ik eerst de voorwaarden goed bestudeerd heb.

Deze zijn niet rechtsgeldig dus er is ook geen sprake van een contract.

daarnaast factureren ze een fictief persoon en niet mij (namelijk de naam die ik bij wijziging heb opgegeven)

 

Mijn eerste idee was om ze een factuur te sturen ter hoogte van het bedrag dat ze zelf hanteren voor hun zwendel. Een factuur voor het commercieel gebruik van mijn gegevens zonder toestemming. Maar na het lezen van alle verhalen over deze boevenbende heb ik besloten dat dit toch zinloos zou zijn en heb ik dus op deze wijze gepoogd om ze op extra kosten te jagen.

 

Overigens bestaat er niet zoiets als Finance International Factoring, het incassobureau waaraan ze naar eigen zeggen de vordering hebben overgedragen.

Bovendien zou een echt incassobureau nooit je betaalgedrag aan derden doorspelen zoals zij beweren in hun dreigbrieven.

 

Finance International LTD bestaat wel, is gesitueerd op de Seychellen en heeft 1 aandeelhouder. Dit is dus het bedrijf wat zich uitgeeft als zijnde EURO TRADE INFO.

 

Iedereen die zich zorgen maakt over rechtzaken (of zoals ik die zich er juist op verheugen) deze komt er niet! Ze blijven bij dreigen en als duidelijk wordt dat je echt niet bereid bent in hun valkuil te trappen dan houdt het gewoon op.

Om een rechtszaak te beginnen moeten ze namelijk eerst een gerechtsdeurwaarder inschakelen, hiervoor hebben ze eerst een incassobureau nodig en die hebben ze niet. Verder zou geen enkele gerechtsdeurwaarder zich hieraan wagen!

(bovendien is hun enige referentie een ip-nummer, dit is heel moeilijk juridisch bewijs)

 

Het beste wat u kunt doen is gewoon helemaal niet meer reageren. U heeft namelijk geen contract en geen betalingsverplichting. Wat ik als gedupeerde zijnde wel zou doen is uw gegevens veranderen in niet bestaande gegevens zodat uw bedrijf op geen enkele wijze geassocieerd kan worden met deze boevenclub!!

Mocht u hiervoor weer in moeten loggen via de gekregen code's, doe dit dan via een openbare computer bijv in een bibliotheek o.i.d. zodat uw ip nummer in elk geval niet gelogd wordt.

 

Succes allemaal

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Suggestie is om tevens een klacht in te dienen bij hoster GoDaddy in de categorie miscellaneous voor unsollicted registrations en ghost billing. Wellicht dat de meer web-savy deelnemers van HL aanbevelingen hebben. Wanneer sluit een hoster een account af?

 

En is er een manier om Google zover te krijgen dat zoekresultaten verwijderd worden, met andere woorden: elke verwijzing naar het betrokken domein?

 

Go Daddy Spam Policy

 

GoDaddy.com, Inc. does not tolerate the transmission of spam. We monitor all traffic to and from our web servers for indications of spamming and maintain a spam abuse compliant center to register allegations of spam abuse. Customers suspected to be using Go Daddy products and services for the purpose of sending spam are fully investigated. Once Go Daddy determines there is a problem with spam, Go Daddy will take the appropriate action to resolve the situation. Our spam abuse compliant center can be reached by email at abuse@godaddy.com.

 

How We Define Spam

 

We define spam as the sending of Unsolicited Commercial Email (UCE), Unsolicited Bulk Email (UBE) or Unsolicited Facsimiles (Fax), which is email or facsimile sent to recipients as an advertisement or otherwise, without first obtaining prior confirmed consent to receive these communications from the sender. This can include, but is not limited to, the following:

 

1. Email Messages

2. Newsgroup postings

3. Windows system messages

4. Pop-up messages (aka "adware" or "spyware" messages)

5. Instant messages (using AOL, MSN, Yahoo or other instant messenger programs)

6. Online chat room advertisements

7. Guestbook or Website Forum postings

8. Facsimile Solicitations

 

 

What We Allow and Don't Allow

 

We will not allow our servers and services to be used for the purposes described above. In order to use our products and services, you must not only abide by all applicable laws and regulations, which include the Can-Spam Act of 2003 and the Telephone Consumer Protection Act, but you must also abide by Go Daddy's no spam policies. Commercial advertising and/or bulk emails or faxes may only be sent to recipients who have already "opted-in" to receive messages from the sender specifically. They must include a legitimate return address and reply-to address, the sender's physical address, and an opt-out method in the footer of the email or fax. Upon request by Go Daddy, conclusive proof of opt-in may be required for an email address or fax number.

 

What We Do

 

If Go Daddy determines the services in question are being used in association with spam, Go Daddy will re-direct, suspend, or cancel any web site hosting, domain registration, email boxes or other applicable services for a period of no less than two (2) days. The registrant or customer will be required to respond by email to Go Daddy stating that they will cease to send spam and/or have spam sent on their behalf. Go Daddy will require a non-refundable reactivation fee to be paid before the site, email boxes and/or services are reactivated. In the event Go Daddy determines the abuse has not stopped after services have been restored the first time, Go Daddy may terminate the hosting and email boxes associated with domain name in question. To Report Spam Abuse: We encourage all customers and recipients of email generated from our products and services to report suspected spam. Suspected abuse can be reported by email or through our Spam Abuse Compliant Center on the Web.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo.

 

Ook ik ben erin getrapt, wij zijn net een jaar bezig met ons bedrijfje en in het begin maak je soms een vergissing.

De volgende x kijk ik eerst op internet of het geen louche handel is als ik een bedrijf dat ik niet ken me aanschrijft.

Ook ik heb SAF gebeld en die hebben mij netjes geholpen wel 20 min aan de telefoon gezeten voor alle tips en adviezen die ze hadden, zonder ld te zijn.

Ik hebeen aangetekende brief gestuurd naar de sheycellen en een email naar legal@eurotrade.info, maar op de mail is nooit gereageerd en de brief is 5 nov verzonden.

Erg fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben. Ik ga dus ook zeker niet betalen en blijf af en toe wel een brief terug sturen met bezwaren.

De tip die ik via saf kreeg was om alle corresondentie te bewaren mocht het tot een rechtzaak komen en wel te reageren dan sta je sterker.

 

Succes allemaal greetz bb silly

Link naar reactie
  • 0

O, ja en ik heb ze nog gebeld na de aanmaning om te vragen of de aangetekende bref aangekomen was.

Dat kon hij niet controleren en vervolgens vroeg hij naar welk adres het was gestuurd dus ik zei naar de sheychellen.

Dus mederwerker zegt waarom niet naar Frankrijk.

Ik zei die staat niet op de factuur dus waarom daar naar toe?????

Dat staat op de site.

Dus ik vroeg aan hem of hij dat adres wilde geven doe ik daar ook nog ff een brief naar toe. Kon hij me niet geven moest ik online kijken....

Nou ja nu vraag ik je, raar verhaal.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ook ik ben er ingetrapt! Heb al 2x een aanmaning gehad maar ga zeker niet betalen!

Het is absoluut niet zuiver. Laten we samen sterk staan! Laat ze maar brieven en aanmaningen sturen, er klopt helemaal niets van. Ik bewaar alles wat ik van ze krijg en blijf zelf regelmatig e-mails en brieven terugsturen!

 

Succes iedereen, we houden elkaar op de hoogte!

 

Willeke

Link naar reactie
  • 0

Wanneer één van jullie gedupeerden nu eens een mailadresje aanmaakt (of een kleine site) met een intake-formulier en jullie je nu eens daadwerkelijk gaan verenigen ?

 

Iedereen roept om te verenigen, maar ik zie niemand die het voortouw neemt ! ???

 

Diegene kan dan ook regelmatig hier posten hoe het verloop is, nu schrijft iedereen zich in op HL om te roepen : "ik ben er ook ingetrapt ! "

 

Doe er iets mee, "gedupeerde ondernemers, verenigt U !"

 

Link naar reactie
  • 0

Via deze berichten kunnen we mekaar op de hoogte houden , een goede zaak.

Er is in dit lijntje ook voldoende info te vinden wat te doen. Nu wachten wie het

eerst een rechtszaak aan de broek krijgt ;D . sinterklaas komt zaterdag naar nederland,

dat geloof ik wel.

En denk eraan : wie eist , die bewijst !

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

Werkt bij mij niet zo hoor.Mijn website kan ik er helemaal niet afhalen.Kan wel mijn contact persoon veranderen en adres gegevens.

 

Dus begrijp niet hoe jij dat hebt gedaan.

 

Gr

Prinses

 

 

Even een heel ander licht op deze zaak

 

Ik heb dus bewust! gebruik gemaakt van de toegestuurde inlogcode en heb eigenhandig mijn gegevens veranderd, ik heb immers niemand toegestaan mijn gegevens zomaar te publiceren en bovenal; zodra anderen proberen geld te verdienen met mijn gegevens zonder mijn toestemming dan zijn ze strafbaar.

De gegevens die er stonden heb ik veranderd in niet bestaande website en mailadres, een fictieve naam en een niet bestaand telefoonnummer en adres

Uiteraard ook de bekende facturen, aanmaningen etc gekregen, echter niet op mijn naam maar op de naam die ik heb ingevuld bij het wijzigen van de gegevens.

 

Mod-edit: quote ingekort

Link naar reactie
  • 0

De Laatste waarschuwing is binnen !

Een vordering van 2 jaar ad € 765.50 en zal ter incasso worden aangeboden aan

Finance International Factoring als niet ( wederom) binnen 7 dagen wordt betaald.

Alsdus mr. E. Lagendal .

En dan dit : niet of te laat betalen van deze laatste waarschuwing kan de kredietwaardigheid van uw bedrijf in gevaar brengen , doordat het incasso bureau tevens betalingsgedrag van bedrijven registreert en ter beschikking stelt aan derden .

 

 

Ik heb ze al eerder gemeldt eens werk te gaan zoeken en de wet op de privacy te waarderen ::)

Mijn bedrijf zal ook niet zo snel last hebben van een gebrek aan solvabiliteit , bijvoorbeeld ;D

 

later !!!

 

[mod-edit: links naar je eigen bedrijf bij voorkeur in je signature opnemen - link in bericht verwijderd]

Link naar reactie
  • 0

 

Prima! Noem vooral ook de namen van juristen en incassobureaus die zich voor het karrretje van deze dubieuze acquisiteurs laten spannen. Daar kan Google goed mee overweg. Iedereen die de naam van zo'n advocaat opzoekt, weet daan namens wie er blafbrieven verstuurd worden.

 

Overigens zijn het genoemde incassobureau en de genoemde jurist (nog) niet in Google te vinden. Best kans dat het allemaal bluf is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

"Finance international facturing" bestaat ook niet.

@ Johny M: Ik denk trouwens dat die laatste aanmaning ook je allerlaatste brief is van deze boevenclub.

 

Ik heb 'm namelijk ook gehad, op 4 november. Het is nu 20 november dus die periode van 7 dagen is al twee keer om :)

 

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn er per ongeluk ingetrapt.....

 

Heb onze advocaat 1 en ander uit laten zoeken en blijkt dat er totaal geen reden tot paniek is. Ze hebben juridisch geen poot om op te staan. Gewoon negeren dus.

 

Overigens heb ik er wat werk van gemaakt en ben er achter gekomen van welk ip adres de emails worden gestuurd.

Dit bleek een account bij Vodafone NL te zijn.

 

IK RAAD IEDEREEN AAN CONTACT OP TE NEMEN MET TECHNISCHE DIENST VODAFONE OVER DEZE KWESTIE!

 

Ik heb gesproken met ene mevrouw Van de Weert.

Ik heb van de week nogmaals gebeld om te vragen wat de status was en zij gaven toen aan dat ze het heb aangegeven bij de politie en er een onderzoek gaande is.

 

Het is nu eerlijk gezegd ook gewoon een principe kwestie aan het worden. Het is schandalig gedrag en die mensen moeten hard aangepakt worden!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.