Ik zit met een dilemma waar ik graag jullie expert mening of zou willen hebben.
Een klant van mij heeft mij gevraagd zijn community portal te migreren naar een andere platform, en door te ontwikkelen met nieuwe features. Dit laat ik een Chinese firm doen waar ik in het verleden ook mee heb gewerkt , met plezier.
Maar dit bedrijf is momenteel zo'n 4 maanden over deadline- met nog geen zicht op opleveren. Nu gaan we inmiddels live eind deze week met een beperkte set aan features- en willen vervolgens dan 1 voor 1 de nieuwe features implementeren.
Ik denk inmiddels ook dat we niet meer alle features met het gestelde budget kunnen implementeren.
Ik heb aangegeven bij mijn klant dat ik het niet slim vind om te blijven bij dit bedrijf, vanwegen het risico dat ze maar door blijven ontwikkelen zonder enig zicht op een release datum.
Dit bedrijf doet overigens (na dreigementen van mijn kant om het project daar weg te halen) de laatste 2 maanden inmiddels dit helemaal kosteloos. Dus, ze lopen zelf ook een risico door het te lang te laten doorlopen- omdat hun ontwikkelaar niet betaald word.
Het risico is natuurlijk dat als ik het daar weghaal- dat er minder geld over blijft voor overige features. Ik heb dat gemeld aan de klant, maar die wil daar blijkbaar niks van horen- en zegt dat dat mijn probleem is. Hij stelt dat hij nu inmiddels meer dan 150.000 euro omzet misloopt vanwegen achterblijvende ledenstroom. De oude site draait nog wel- en leden melden zich daar gewoon aan,maar dat zou in de nieuwe site meer moeten zijn.
Hij zegt ook tussen de regels door dat hij dit bedrag zou verhalen op mij als dit bedrag nog verder op zal lopen. Maar ik sta met mijn rug tegen de muur, wat ik ook doe- het zal altijd langer gaan duren.
Maar wat als het budget nu tot 0 geslonken is? Dan kan ik toch niet verder?
Ik zit er best mee- ik probeer aan alle kanten dit goed te laten lopen, maar wat ik ook doe (weghalen bij de chinezen, of daar laten) het zal altijd meer tijd gaan kosten en meer geld...
Ik heb trouwens geen officiele overeenkomst met de klant- maar ik begrijp dat dat niet zoveel uitmaakt gezien we al maanden bezig zijn.
Kan ik redelijkerwijs meer budget vragen aan de klant? De klant weet dat ik outsource, mijn taak is project management en ik heb mijns inziens 1000% meer inspanning geleverd dan ik volgens planning zou moeten. Betekent dat dat ik aan mijn inspanningsverplichting heb gehouden? Of sta ik echt tegen de muur nu?
Hopelijk kan iemand mij wat meer hierover vertellen. Excuus voor het lange berichtje.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MartinusK
MartinusK
Goedemorgen.
Ik zit met een dilemma waar ik graag jullie expert mening of zou willen hebben.
Een klant van mij heeft mij gevraagd zijn community portal te migreren naar een andere platform, en door te ontwikkelen met nieuwe features. Dit laat ik een Chinese firm doen waar ik in het verleden ook mee heb gewerkt , met plezier.
Maar dit bedrijf is momenteel zo'n 4 maanden over deadline- met nog geen zicht op opleveren. Nu gaan we inmiddels live eind deze week met een beperkte set aan features- en willen vervolgens dan 1 voor 1 de nieuwe features implementeren.
Ik denk inmiddels ook dat we niet meer alle features met het gestelde budget kunnen implementeren.
Ik heb aangegeven bij mijn klant dat ik het niet slim vind om te blijven bij dit bedrijf, vanwegen het risico dat ze maar door blijven ontwikkelen zonder enig zicht op een release datum.
Dit bedrijf doet overigens (na dreigementen van mijn kant om het project daar weg te halen) de laatste 2 maanden inmiddels dit helemaal kosteloos. Dus, ze lopen zelf ook een risico door het te lang te laten doorlopen- omdat hun ontwikkelaar niet betaald word.
Het risico is natuurlijk dat als ik het daar weghaal- dat er minder geld over blijft voor overige features. Ik heb dat gemeld aan de klant, maar die wil daar blijkbaar niks van horen- en zegt dat dat mijn probleem is. Hij stelt dat hij nu inmiddels meer dan 150.000 euro omzet misloopt vanwegen achterblijvende ledenstroom. De oude site draait nog wel- en leden melden zich daar gewoon aan,maar dat zou in de nieuwe site meer moeten zijn.
Hij zegt ook tussen de regels door dat hij dit bedrag zou verhalen op mij als dit bedrag nog verder op zal lopen. Maar ik sta met mijn rug tegen de muur, wat ik ook doe- het zal altijd langer gaan duren.
Maar wat als het budget nu tot 0 geslonken is? Dan kan ik toch niet verder?
Ik zit er best mee- ik probeer aan alle kanten dit goed te laten lopen, maar wat ik ook doe (weghalen bij de chinezen, of daar laten) het zal altijd meer tijd gaan kosten en meer geld...
Ik heb trouwens geen officiele overeenkomst met de klant- maar ik begrijp dat dat niet zoveel uitmaakt gezien we al maanden bezig zijn.
Kan ik redelijkerwijs meer budget vragen aan de klant? De klant weet dat ik outsource, mijn taak is project management en ik heb mijns inziens 1000% meer inspanning geleverd dan ik volgens planning zou moeten. Betekent dat dat ik aan mijn inspanningsverplichting heb gehouden? Of sta ik echt tegen de muur nu?
Hopelijk kan iemand mij wat meer hierover vertellen. Excuus voor het lange berichtje.
Met vriendelijke groet,
Martinusk
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23289-ontwikkelbureau-outsourced-levert-veels-te-laat-klant-boos/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag