• 0

Wettelijke bedenktijd voor het aangaan van een hostingabonnement?

Is er ook een wettelijke regeling voor het annuleren van een hostingabonnenement?

 

Mijn vrouw is een hostingabonnement aangegaan en heeft direct geld overgemaakt maar omdat ik binnenkort een samenwerking heb met een HL-collega is het verstandiger het abonnement via deze collega te laten lopen.

 

Gister is het geld overgemaakt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Peter: precies!

 

Uitzonderingen

De regels in de wet Verkoop op Afstand gelden niet voor financiële diensten. Daar zijn aparte regels voor in de maak. De regels gelden ook niet voor de bouw en verkoop van onroerend goed, distributieautomaten en geautomatiseerde handelsruimten (bijvoorbeeld automatieken), de verkoop bij opbod (bijvoorbeeld internet-veilingen) en overeenkomsten met een telefoonmaatschappij inzake het bellen met een openbare telefoon.

 

[glow=yellow, 2,3,,4]Daarnaast geniet alleen de consument bescherming, bedrijven, of natuurlijke personen die handelen in opdracht van een beroep of bedrijf, kunnen geen rechten ontlenen aan deze wet.[/glow]

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe moet het dan als een ZZPer op eigen naam een overeenkomst afsluit en wil annuleren?

 

Dat ligt er, net als in jouw geval, aan of het een zakelijke overeenkomst is of niet. Als ik met mijn Zaph-pet op iets bestel zit ik er aan vast, met mijn Peter-pet op kan ik er onderuit.

 

In het geval van een hosting of b.v. een kranten abonnement lijkt het mij moeilijk aan te tonen met welke pet deze is afgesloten.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me dat je met een bedrijfsnaam als domeinnaam moeilijk kunt volhouden dat het privé is?

Aan de andere kant: is je vrouw tekeningsbevoegd voor jouw onderneming? Zou misschien ook wel een puntje kunnen zijn, maar is niet mijn expertise.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.