• 0

Bemande reis naar Mars binnen enkele jaren mogelijk

Gelezen op nu.nl (http://nu.nl/document?n=57320)

 

Zijn er in dit forum nog meer mensen, die net als ik interesse hebben in ruimtevaart(reizen) en deze ontwikkelingen op de voet volgen?

 

Bemande reis naar Mars binnen enkele jaren mogelijk

 

Uitgegeven: 30-5-2002 10:40

 

RIJSWIJK - Een bemande reis naar Mars hoeft niet lang meer op zich te laten wachten. Binnen zes jaar zou de eerste mens voet kunnen zetten op onze kleine zusterplaneet.

 

"Een groot deel van de benodigde techniek is al voorhanden", zegt woordvoerster Artemis Westenberg van de Mars Society, een publieke ruimtevaartorganisatie die zich inzet voor onderzoek naar de Rode Planeet.

 

IJs

De Mars Society is opgetogen over de recente vondst van grote hoeveelheden ijs op Mars. "Er zijn al heel wat onbemande ruimtemissies naar Mars gegaan en veel daarvan ging fout. Als je dan eindelijk hoort dat er ijs en dus water op Mars is, dan word je daar heel blij van. Want water is gewoon leven", aldus Westenberg.

 

De vraag of er leven op Mars is houdt wetenschappers al jaren bezig. De ruimtesonde Odyssey die vorig jaar oktober Mars ging onderzoeken, stelde al snel vast dat zich vlak onder het marsoppervlak grote ijsvlakten bevinden.

 

Een bemande reis naar de planeet is daardoor plotseling een reële optie geworden, want het scheelt een hoop bagage. Donderdag komt de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA met officiële mededelingen over de vondst van het ijs.

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

IJS: begin ik daar een koek en sopie tent !

 

En iets van attractie: ice skite glidding ofzo. En ikzelf ben natuurlijk al een attractie op zich als ik gekke bekken trek. Maar dat lukt me over 6 jaar niet meer hoor!

Over 6 jaar : mmmm lijkt me niet, dan ben ik al aan het rentenieren (I hope).

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Nooit te oud om te ondernemen toch ;D?

 

Mars-icecream.....hmmm daar krijg je problemen mee...:) Hoe zit het trouwens met internationaal (merken)recht. Geldt dit ook op planeten/zonnestelsel/etcn of slechts op aarde?

 

Wat zal het websiteadres daar worden? www.bedrijf.mars? of toch gelijk ondervelen in melkwegstelsels en daar subdomeinen onder hangen?

 

Sorry...begin door te draven nu... ;D ;D

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.