• 0

wel of niet starten met autohandel

hallo,

 

Alleerst zal ik me even voorstellen, Ik ben Roberto 22 jaar.

Ik handel nu sinds een jaar in 2e handse auto's ik doe dit in het zwart.

 

Op het moment kan ik hier niet van leven maar geven zeer leuke bijverdienste.

Uiteindelijk wil ik hier mijn beroep van maken maar merk dat ik op het moment nog niet genoeg kennis heb op technisch gebied.

Maar ook is het 'nog' moeilijk om de juiste waarde van een auto in te schatten.(dit is het grootste probleem)

 

Ik volg voor het technische probleem een 3jarige avondopleiding autotechniek.

Maar hoe kan ik leren de dagwaarde van auto's goed in te schatten?

 

Ben bereid hiervoor een opleiding te volgen of te werken voor 32 uur in de week. (omdat ik ook zo ook nog kan handelen met auto's)

Hier ben ik ook bijna een half jaar intensief naar op zoek geweest maar helaas zonder resultaat.

 

Ik heb aardig wat geld gespaard en familie wil investeren in mij om 'klein' te kunnen beginnen hiermee, maar denk dat ik zelf nog de nodige kennis mis. En ik op deze manier in de schulden ga komen.

 

Wat is jullie mening moet ik gewoon beginnen of toch nog even niet

en zoniet wat kan ik dan doen om mij hier goed op voor te bereiden?

 

alvast vriendelijk bedankt voor de moeite

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

En blijf daarom doorgaan zo als je nu bezig bent en dan kan je later altijd nog kijken er een onderneming van te maken.

 

P.s. Let wel goed op niet te veel auto's op je naam te zetten anders gaat de belastingdienst je zien als handelaar met alle gevolgen van dien.

Link naar reactie
  • 0
daar heeft u gelijk in maar hierdoor is juist werk te vinden in deze branche en in Zuid-Limburg heel erg moeilijk.

 

starten met een compagnon in een vof zou ook een optie kunnen zijn. wellicht weet je iemand die wel de kennis heeft en niet de middelen. wel goed kijken of het met je eventuele vennoot klikt en uiteraard alles goed regelen en vastleggen.

 

Overdenk elke stap goed en maak een degelijk plan.

 

succes

Link naar reactie
  • 0

Zet alvast maar een hoop geld apart want met deze aantallen is dat dus al opgemerkt.

 

ja daar was ik ook al bang voor vandaar dat ik nu overweeg officeel te beginnen en niet over een jaar of 2 als ik er zeker van ben dat ik genoeg kennis heb van dit vak.

 

Het probleem is dat ik dit nu nog niet heb, en niet verder kom op deze manier en niet weet hoe dan wel.

 

 

Link naar reactie
  • 0
ik heb de het laatste jaar al 17 auto's op naam gehad, en familie ook al een aantal.

Vandaar dat ik nu ook overweeg om officieel te starten.

 

ik mag hopen dat je de administratie een beetje op orde heb, zeker als je dit jaar nog wil starten met alle lusten en lasten ervan. Zoek even op de site van de belastingdienst naar het handboek ondernemen. Daar vind je heel veel informatie in. En misschien een idee op de startersdagen van de kvk die eerdaags gehouden worden te bezoeken.

Link naar reactie
  • 0

weet iemand hoe autobedrijven de dagwaarde van een auto berekenen?

staat dit vast of komt dit met de ervaring?

en mocht ik werk kunnen vinden bij een autobedrijf voor ervaring op te doen naar welke functie kan ik dan het beste solliciteren?

Dan kan ik part-time werken en daarbij mn eigen handel doen (wel wit).

 

mvg

 

Link naar reactie
  • 1

Hi Money

 

weet iemand hoe autobedrijven de dagwaarde van een auto berekenen?

staat dit vast of komt dit met de ervaring?

 

Een groot deel van de bedrijven die ik ken maken gebruik van:

http://www.autotelex.nl/autowaarden

 

maar voor een deel komt het ook neer op ervaring. Vaste inkoopprijzen bestaan niet. De markt is sinds de komst van internet trouwens wel veel transparanter geworden. Door middel van sites als marktplaats.nl, autototaal.nl en autotrader.nl. kan je in een oogopslag de prijzen zien.

 

Bedenk dat (en dit is al genoemd) veel autobedrijven het op dit moment erg moeilijk hebben. Kanttekening hierbij is wel dat een groot aantal dealers met dure panden zit, die door importeurs verplicht gesteld zijn. Als jij met lage overheadkosten (door bijvoorbeeld een goedkopere huisvesting) kan werken, kan je toch concurrerend zijn.

 

Belangrijk is een Unique Selling Point te vinden in bijvoorbeeld service, soort auto's etc. Zo heeft een aantal ondernemers zich toegelegd op auto's van 15 jaar en ouder omdat deze gunstig zijn in de bijtelling (deze regeling heeft een tijdje op de tocht gestaan overigens). Anderen richten zich op een specifiek merk en verkrijgen op die manier veel expertise.

 

 

en mocht ik werk kunnen vinden bij een autobedrijf voor ervaring op te doen naar welke functie kan ik dan het beste solliciteren? Dan kan ik part-time werken en daarbij mn eigen handel doen (wel wit).

 

 

Op dit moment is er binnen garagebedrijven nog relatief veel vraag naar monteurs. Veel mensen kiezen er voor om nog iets langer in hun auto door te rijden, waardoor de onderhoudsvraag groter wordt (logisch gevolg: oudere auto's hebben meer onderhoud nodig dan jongere auto's).

 

Door het monteurschap verkrijg je veel technische expertise die je in staat stelt auto's te beoordelen, bovendien krijg je na verloop van tijd (enkele jaren) inzicht in de zwakke punten van auto's en weet je waar je op moet letten.

 

Bovenstaande tips liggen weliswaar buiten mijn 'echte' expertiseveld maar komen voort uit waarnemingen in de markt en persoonlijke interesse.

 

Veel succes!

 

Met vriendelijke groet,

Raymond

www.mpaccounting.nl administratie, (belasting)advies en detachering

Link naar reactie
  • 0
ik heb de het laatste jaar al 17 auto's op naam gehad, en familie ook al een aantal.

Vandaar dat ik nu ook overweeg om officieel te starten.

 

Zoals Rene al aangaf... ga sparen! Ik geloof dat de grens op 3 auto's in een jaar ligt (tenzij er auto's via slopers zijn afgemeld). Grote kans dat de belastingdienst gaat aangeven dat je deel neemt aan het economisch verkeer, voor zowel de BTW als IB.

 

Nog een tip: zoek een goede adviseur voordat het te laat is. Voorkomen is beter dan genezen.

 

En zorg dat je een goede administratie van de inkoop en verkoop hebt.

 

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Ik handel nu sinds een jaar in 2e handse auto's ik doe dit in het zwart.

 

Op het moment kan ik hier niet van leven maar geven zeer leuke bijverdienste.

 

Dat is spelen met vuur. Je wilt niet bij de fiscus te boek staan als zwarthandelaar, je krijgt jarenlang extra aandacht van ze. (BTW fraude, IB fraude)

 

Dus die zeer leuke bijverdienste is veel minder leuk als je de te betalen belasting er af haalt.

 

Reken alles goed door en zorg dat je het legaal doet.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 5

Uiteindelijk wil ik hier mijn beroep van maken maar merk dat ik op het moment nog niet genoeg kennis heb op technisch gebied. Maar ook is het 'nog' moeilijk om de juiste waarde van een auto in te schatten.(dit is het grootste probleem)

 

Ik volg voor het technische probleem een 3jarige avondopleiding autotechniek. Maar hoe kan ik leren de dagwaarde van auto's goed in te schatten? Ben bereid hiervoor een opleiding te volgen of te werken voor 32 uur in de week. (omdat ik ook zo ook nog kan handelen met auto's).

 

Hey Money,

 

Over het zwartwerken is al genoeg gezegd, dat ga ik niet nog eens dunnetjes overdoen. Maar over je eigenlijke vragen heb ik wel wat 'nadenkvoer' voor je.

 

Allereerst:

Bedenk goed wat je wilt. Verkopen of sleutelen. Het zijn namelijk twee totaal verschillende vakgebieden. Als je als garagehouder goed kunt sleutelen, run je de werkplaats en heb je verkopers in dienst. Als je goed kunt verkopen, bestier je de showroom en trek je goede technici aan. Allebei gaat niet. Kun je het allebei niet, dan wordt je ondernemer en trek je goede verkopers én goede technici aan. Een managementopleiding is dan meer op zijn plaats.

 

Je probeert nu een rare kruising te maken door aan de ene kant een technische opleiding te doen en aan de andere kant te willen weten hoe je auto's waardeert. Het resultaat is dan dat je te duur inkoopt, omdat je alle mankementen zelf kunt verhelpen óf dat je verkoop niet op gang komt omdat je die klant vertelt dat 'ie helemaal geen nieuwe auto nodig heeft, maar een nieuwe distributieriem en een nieuwe uitlaat. Met andere woorden: Een verkoper moet alles weten over hoe hij een klant moet bewerken zodat 'ie een andere auto wil kopen, en de monteur moet alles weten om de auto zo snel en goed te repareren dat de klant geen nieuwe auto hoeft te kopen. Als je professioneel te werk wilt gaan breng je die scheiding straks in je bedrijf aan, en anders blijf je een scharrelaar.

 

Vergeet Autotelex en het ANWB boekje. Als je die prijzen gaat bieden ben je in no time failliet. Auto's waarderen is helemaal zo moeilijk niet. Je moet het alleen vaak doen. Een hele handige manier om te leren de waarde in te schatten is de volgende: Richt je op één merk en één type auto. Ik noem maar wat: Volvo Estates. Je laat je vriendin achter de computer plaats nemen en Marktplaats opzoeken. Zij leest het type, bouwjaar, kilometerstand en conditie e.d. voor en jij roept wat 'ie moet kosten met een bandbreedte van €500,-

 

- Volvo 850 estate, 1997, diesel automaat, 230.000, topconditie

- 3750 tot 4250!

- 3995,- GOED!

 

Na een week heb je wel een beetje door waar die dingen voor weggaan. Dit is je vertrekpunt voor andere types van hetzelfde merk. Dan weet je dat en 850 sedan gemiddeld 1250,- minder opbrengt. En dat een V40 uit '98 hetzelfde moet kosten als een even oude 850.

 

Dat heb je na een week of twee ook wel door. Dan is dat weer je vertrekpunt voor andere merken. Een Jap is goedkoper dan een Europeaan, behalve Toyota, want klanten denken dat die betrouwbaarder zijn. Grote auto's zijn net zo duur als kleine auto's omdat het meer kost om ze te laten rijden. Hatchbacks zijn populairder dan sedans, dus duurder. Enzovoort enzovoort.

 

Als dan een klant een auto wil inruilen, hoef jij de auto niet eens meer te zien om te weten voor welk bedrag jij die auto maximaal kan verkopen (zeg 5.000,-). Nee, jij loopt om die auto heen om te zien wat er allemaal mis is met die auto. Dat schrijf je op, en daarvan bepaal je wat het kost om te repareren.

 

Deuk in het portier: 300,-

Vier nieuwe banden: 400,-

Achterdemper uitlaat: 250,-

Grote beurt: 150,-

APK: 50,-

Marge: 750,-

Poetsen: 125,-

Totaal: 2025,-

 

Dus je maximale bod voor de inruil wordt: 5.000 minus 2.025 = 2.975,-. Dus doe je de klant een mooie aanbieding, omdat je een goede dag hebt, en de klant zo aardig vind (slijm... slijm... slijm) van tweeëntwintighonderdeuro. Op de nieuwe gebruikte auto waarop de klant inruilt maak je duizend euro marge. Dus als de klant begint te piepen dat ie toch wel wat meer had verwacht ga jij kreunen en steunen en als uiterste bod gooi je er nog vijf meier op. Klant blij, jij blijer.

 

Dit kan iedereen bedenken, dit is een normale 'top-down' calculatie. Waar 'm de echte moeilijkheid zit, zijn de kneepjes van het vak. Hoe kun je zonder enig argwaan te wekken er achter komen of de auto gestolen is? Wat is de truc om te weten te komen of de auto schadevrij, of heel vakkundig gerepareerd is? Klopt het motornummer nog met het chassisnummer? Wat is een typisch 'dingetje' bij een Mercedes C180 als 'ie over de drie ton heeft gelopen? Wat probeert die auto jou te vertellen, en klopt dat met het getal op de kilometerteller? Hoe kun je zien of het een Nederlandse auto is, of een grijze import? Wat wil het zeggen dat een auto in 4 jaar 7 keer van eigenaar is gewisseld? Hoe laat je je collega dealers in de regio weten dat jij de eerste bent geweest die de auto heeft getaxeerd, en dat ze jou moeten bellen als de klant ook bij hen aanklopt voor een taxatie? (Ja, dat verzin ik niet, dat gebeurt vaker dan je denkt ! )

 

Dat zijn allemaal zaken die je alleen leert door het te doen. Ik ga je ze niet vertellen. Doen. Doen. Doen. Ondernemen dus. Zoek een mentor en ga leren in de praktijk. Die autohandel komt er wel. Ga eerst die munten die je nodig hebt maar verdienen. Dat zijn er namelijk meer dan je denkt. Of dat je familie denkt.

 

En lees dit draadje even door. (Heeft iemand trouwens de laatste tijd iets van Altan gehoord??? ;D ;D ;D ;D ;D)

 

Nee, geen suiker. Ik moet aan mijn lijn denken. Gevulde koek? Ja, lekker.

Link naar reactie
  • 0

allereers bedankt voor uw reactie Ruben van den Oord

hier heb ik echt wat aan, en ja die topic van altan heb ik meerdere malen gelezen haha daar wil ik dus niet mee vergeleken worden ;)

 

Ik heb besloten ervoor te gaan, ben druk bezig mijn ondernemersplan af te maken (was ik al aan begonnen)

kontact met de rdw gehad, offertes van verzekeringen liggen er al, bij de gemeente geweest, boekhouder etc etc

en hopen dat ik de financiering rond krijg,

 

nu nog een mooi stuk terrein zoeken en hopelijk niet te duur maar de prijzen vallen vies tegen.

 

en dan maar aan de slag

 

iedereen bedankt voor de reacties

 

 

Link naar reactie
  • -3

 

Hey Money,

 

Over het zwartwerken is al genoeg gezegd, dat ga ik niet nog eens dunnetjes overdoen. Maar over je eigenlijke vragen heb ik wel wat 'nadenkvoer' voor je.

 

Allereerst:

Bedenk goed wat je wilt. Verkopen of sleutelen. Het zijn namelijk twee totaal verschillende vakgebieden. Als je als garagehouder goed kunt sleutelen, run je de werkplaats en heb je verkopers in dienst. Als je goed kunt verkopen, bestier je de showroom en trek je goede technici aan. Allebei gaat niet. Kun je het allebei niet, dan wordt je ondernemer en trek je goede verkopers én goede technici aan. Een managementopleiding is dan meer op zijn plaats.

---

Jij lult echt onzin. Wat nou allebei gaat niet. Mijn vader is ook zo begonnen. Hij repareerd en verkoopt(handelt) in auto's. Dus hou a.u.b op met kan niet en dat soort onzin.

---

 

Je probeert nu een rare kruising te maken door aan de ene kant een technische opleiding te doen en aan de andere kant te willen weten hoe je auto's waardeert. Het resultaat is dan dat je te duur inkoopt, omdat je alle mankementen zelf kunt verhelpen óf dat je verkoop niet op gang komt omdat je die klant vertelt dat 'ie helemaal geen nieuwe auto nodig heeft, maar een nieuwe distributieriem en een nieuwe uitlaat. Met andere woorden: Een verkoper moet alles weten over hoe hij een klant moet bewerken zodat 'ie een andere auto wil kopen, en de monteur moet alles weten om de auto zo snel en goed te repareren dat de klant geen nieuwe auto hoeft te kopen. Als je professioneel te werk wilt gaan breng je die scheiding straks in je bedrijf aan, en anders blijf je een scharrelaar.

---

Meneertje doet alsof die veel verstand heeft.

---

 

 

Vergeet Autotelex en het ANWB boekje. Als je die prijzen gaat bieden ben je in no time failliet. Auto's waarderen is helemaal zo moeilijk niet. Je moet het alleen vaak doen. Een hele handige manier om te leren de waarde in te schatten is de volgende: Richt je op één merk en één type auto. Ik noem maar wat: Volvo Estates. Je laat je vriendin achter de computer plaats nemen en Marktplaats opzoeken. Zij leest het type, bouwjaar, kilometerstand en conditie e.d. voor en jij roept wat 'ie moet kosten met een bandbreedte van €500,-

 

- Volvo 850 estate, 1997, diesel automaat, 230.000, topconditie

- 3750 tot 4250!

- 3995,- GOED!

 

Na een week heb je wel een beetje door waar die dingen voor weggaan. Dit is je vertrekpunt voor andere types van hetzelfde merk. Dan weet je dat en 850 sedan gemiddeld 1250,- minder opbrengt. En dat een V40 uit '98 hetzelfde moet kosten als een even oude 850.

 

Dat heb je na een week of twee ook wel door. Dan is dat weer je vertrekpunt voor andere merken. Een Jap is goedkoper dan een Europeaan, behalve Toyota, want klanten denken dat die betrouwbaarder zijn. Grote auto's zijn net zo duur als kleine auto's omdat het meer kost om ze te laten rijden. Hatchbacks zijn populairder dan sedans, dus duurder. Enzovoort enzovoort.

 

Als dan een klant een auto wil inruilen, hoef jij de auto niet eens meer te zien om te weten voor welk bedrag jij die auto maximaal kan verkopen (zeg 5.000,-). Nee, jij loopt om die auto heen om te zien wat er allemaal mis is met die auto. Dat schrijf je op, en daarvan bepaal je wat het kost om te repareren.

 

Deuk in het portier: 300,-

Vier nieuwe banden: 400,-

Achterdemper uitlaat: 250,-

Grote beurt: 150,-

APK: 50,-

Marge: 750,-

Poetsen: 125,-

Totaal: 2025,-

 

Dus je maximale bod voor de inruil wordt: 5.000 minus 2.025 = 2.975,-.

---

LOL, is dit een grap???? Als je auto gaat inruilen moetje minimaal DUBBEL winst maken! Verkoopprijs is 2500? Je inruilprijs is dan 2800+ EURO!

---

Dus doe je de klant een mooie aanbieding, omdat je een goede dag hebt, en de klant zo aardig vind (slijm... slijm... slijm) van tweeëntwintighonderdeuro. Op de nieuwe gebruikte auto waarop de klant inruilt maak je duizend euro marge. Dus als de klant begint te piepen dat ie toch wel wat meer had verwacht ga jij kreunen en steunen en als uiterste bod gooi je er nog vijf meier op. Klant blij, jij blijer.

 

Dit kan iedereen bedenken, dit is een normale 'top-down' calculatie. Waar 'm de echte moeilijkheid zit, zijn de kneepjes van het vak. Hoe kun je zonder enig argwaan te wekken er achter komen of de auto gestolen is? Wat is de truc om te weten te komen of de auto schadevrij, of heel vakkundig gerepareerd is? Klopt het motornummer nog met het chassisnummer? Wat is een typisch 'dingetje' bij een Mercedes C180 als 'ie over de drie ton heeft gelopen? Wat probeert die auto jou te vertellen, en klopt dat met het getal op de kilometerteller? Hoe kun je zien of het een Nederlandse auto is, of een grijze import? Wat wil het zeggen dat een auto in 4 jaar 7 keer van eigenaar is gewisseld? Hoe laat je je collega dealers in de regio weten dat jij de eerste bent geweest die de auto heeft getaxeerd, en dat ze jou moeten bellen als de klant ook bij hen aanklopt voor een taxatie? (Ja, dat verzin ik niet, dat gebeurt vaker dan je denkt ! )

 

Dat zijn allemaal zaken die je alleen leert door het te doen. Ik ga je ze niet vertellen. Doen. Doen. Doen. Ondernemen dus. Zoek een mentor en ga leren in de praktijk. Die autohandel komt er wel. Ga eerst die munten die je nodig hebt maar verdienen. Dat zijn er namelijk meer dan je denkt. Of dat je familie denkt.

---

Als je autohandel gaat doen heb je een mentor niet nodig. Geld verspilling.

---

 

En lees dit draadje even door. (Heeft iemand trouwens de laatste tijd iets van Altan gehoord??? ;D ;D ;D ;D ;D)

---

Speciaal voor jou , ben ik terug gekomen. hehe.

---

 

Nee, geen suiker. Ik moet aan mijn lijn denken. Gevulde koek? Ja, lekker.

en niet teveel lullen jonge , de enigste wat je doet is reclame maken met je onzin. Jij praat alleen , alleen maar theorie. In het praktijk is het 180 graden andersom.

 

Ik heb behoorlijk veel ervaring gemaakt in handel van auto's door met mijn oom mee te werken. Hij heeft een auto handel bedrijf. Ik heb echt heel erg veel geleerd. Ik ga over een maandje of 8 zelf een bedrijfje beginnen.

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -3

Altan,

 

Als jij zo een eerlijke autoverkoper bent, heb je mij als klant. Ik ben namelijk gek op oude auto´s. Al was het maar om de belachelijk lage bijtelling

 

Ik waardeer je streven om een eerlijke autoverkoper te zijn enorm. Daar zou je een reusje voor moeten krijgen. Ik wacht nog even met uitdelen tot je ook daadwerkelijk een eerlijke autoverkoper bent. En ik acht die kans klein. Niet omdat ik denk dat je niet integer bent. Daar kan ik pas over oordelen als ik die auto bij je heb gekocht. Maar meer om het feit dat de handel waarin je je wilt begeven je het onmogelijk maakt te worden wat je je voorneemt.

---

Dit is de grootste onzin ooit. Hoezo nou niet eerlijk. Mijn oom verkoopt auto's gewoon op een hele eerlijke manier. Zonder leugens.

---

Laten we ons even concentreren op het eerste jaar van Eerlijke Altan's Automobielhandel.

 

De handel in gebruikte auto's tussen de € 500,- en € 1.500,- is levendig, leuk en levert snel goed geld op. Een paar auto's per dag is misschien wat overdreven, maar die dagen pak je zeker in het weekeinde (Tip: zondag open!).

---

Ik heb totaal niks aan je tip. Nutteloos.

---

 

Als je 500 "gebakkies" per jaar wegzet met een gemiddelde marge van € 750,- doe je het niet slecht, toch? En als je je voorraad dan onder de 100 auto's houdt (omzetsnelheid 5) vallen de rentekosten (100 x €750,- inkoopwaarde = € 75.000 x 8% = € 6.000,-) ook nog best mee.

---

Wat je hierboven hebt getypt is complete onzin.

---

 

Het enige dat je dan nodig hebt is voldoende stallingsruimte (100 x 10 m2 x 50,-/m2 = € 50.000,-)

---

50000 euro? Waarom niet gewoon een pandje voor 400 a 500 euro Huur per maand?

---

, een brug met gereedschap (€15.000,-),

---

Niet nodig.

---

een "mannetje" die weet wat je daarmee allemaal kan doen (heel belangrijk, €40.000), een ander "mannetje" voor de verkoop op zaterdag (200 auto's x € 50,- provisie = € 10.000) en een hele goede poetser (€30.000,-).

---

Allemaal totale onzin, totaal nutteloos en niet nodig.

---

Koffie serveren in een plastic bekertje en uit de AutoBar koffieautomaat (hij is leuk, zeg nu zelf). Verwarming hoeft alleen in het verkoop kantoortje, want de overhead deur staat toch de hele dag open.

 

 

Verder je verzekering over de voorraad van €75.000 (is te doen) en wekelijkse advertentie in 4 regionale h.a.h. bladen (blijft belangrijk, 4 x 52 x 250,- = € 52.000,-) Je autotrader / marktplaats / autotelegraaf systeem (heb ik even geen courante prijzen van, maar reserveer daar nu eens € 5.000,- voor).

---

En weer heb je totale onzin gelult. Verzekering kost rond de 150 euro per 3 maanden. En al die site's , maak daar maar een site van , en dat is marktplaats. Rest is nutteloos en niet nodig.

---

Dan zit je in je eerste jaar met de eerste aanvraag voor erkenning bedrijfsvoorraad, erkenning tenaamstelling kentekens, APK1, APK inrichting en je handelaarskentekens (samen € 2.500,-),

---

Weer totale bullshit. 2500EURO?!?!?!?!? LOL!! 500 euro en je hebt je handelaars bewijsje binnen.(RDW) En dan moetje elke 3 maanden rond de 150 euro betalen.

---

 

maar dat is voor de daarop volgende jaren een stuk lager. Oprichting BV € 850,- en € 5.000,- jaarlijks voor de accountant.

---

Weer onzin , totaal nergens voor nodig. Jij bent een persoon , die mensen failliet laat gaan.

---

 

Buiten de BTW hebben we volgens mij alles wel gehad. De BTW is wel even een puntje, want 99,99% van de auto's die je inkoopt in dat segment zijn marge auto's. Dus dat wordt jaarlijks 500 x 750 x 19% = € 71.250,- BPM laat ik buiten beschouwing, want dat is op die bakkies toch al afgeschreven, en de kosten voor een nieuwe APK bij iedere auto zit al verwerkt in het “mannetje” en de RDW kosten. Oh ja, het gebruikelijk DGA loon natuurlijk; € 40.000,- + € 10.000,- premies = € 50.000,-

 

---

Weer totale onzin. Wat nou elke auto APK?! Je koopt gewoon auto's in die gewoon een volle jaartje APK hebben. DGA loon en dat soort dingen , serieus ik snap niet waar jij al die onzin vandaan hebt gehaald.

---

 

Volgens mij heb ik zo grotendeels wel alles. Ik pretendeer niet volledig te zijn, dus ga nu niet knippen en plakken, maar controleer de cijfers nog even voor je je ondernemersplan indient bij de bank.

 

Goed.... eens even kijken... wat hebben we....

 

Even snel de globale exploitatienota:

Investeringsbehoefte: € 120.000,-

---

Die investeringsbehoefte kun je flink omlaag gooien. Je hebt totaal geen verstand van zaken.

---

Marge ex btw: € 300.000,-

---

??

---

 

Bla en nog eens bla.

Blijft er over: € 14.400,- bedrijfsresultaat.

 

LOL, 14400 bedrijfsresultaat? Denk je echt dat een autohandelaar maar 14,000 euro winst gaat maken. Jij moet serieus niet zoveel boeken lezen. Want dit is echt de grootste onzin van je hele onzin verhaal.

 

De rest is allemaal bullshit.

 

 

Eerlijke Atlan, Steen Rijke Altan wordt.

 

En nu wil ik koffie.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1
Eerlijke Atlan, Steen Rijke Altan wordt.

 

Met deze verfrissende aanpak ongetwijfeld: op 29 mei 2008 begroot je de huurlasten voor een ruimte (binnen+buiten) voor circa 40 auto's nog op 21.600,-, en nu heb je dat al teruggebracht tot 500 euro per maand! En dat terwijl menig andere handelaar gewoon rond de 50.000 euro per jaar kwijt is voor bedrijfsruimte, dus daar pak je al 44.000,- euro winst! En in tegenstelling tot al die andere handelaren heb jij ook geen last van allerlei investeringseisen van gemeente en verzekeraars!

 

En het wordt ongetwijfeld een enorme bezienswaardigheid in de wijde omtrek: 40 auto's gestald in een showroom van 10x10x3 meter. Maar ach, als je de auto's inderdaad eerst samenperst in de wals, past het best! Zorg alleen wel voor een vloeistofdichte vloer, want er kan nog wat remolie uit die pakketjes druppelen. maar ook een mileuaansprakelijkheidsverzekering weet jij vast en zeker scherp in te kopen!

 

Verzekering kost rond de 150 euro per 3 maanden

WOW, ik ben ernstig onder de indruk Voor 40 auto's nog geen 600 euro per jaar! Weet je, ik heb een paar garages als klanten met vergelijkbare voorraden die - schrik niet - bijna het 15-voudige betalen: ruim € 9.000,- per jaar voor de handelsvoorrraad, nog te vermeerderen met circa € 1.000,- per handelskenteken. Met welke verzekeraar doe jij zaken, want daar wil ik onmiddelijk een aanstelling!

 

En nu wil ik koffie.

En dik, dik, dik verdiend ook jongen! Jou moeten ze onmiddellijk minister van Financiën maken! Mijn zeer welverdiende reus heb je in ieder geval al te pakken!

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Damn ik ben nog meer kwijt aan mijn verzekering voor 1 auto >;(

 

Een showroom van 10x10x3 meter kan makkelijk, ik heb in de Rotterdamse haven een showroom op container formaat gezien.

Was een speciale showroom voor Afrika, ze hebben daar een ernstig tekort aan cabrio's. Tenminste dat denk ik, want ze knipte overal het dak vanaf . (Alan gouwe handel :P)

 

Koffie is op, ik pak een pilsje ;D

 

 

Link naar reactie
  • -1

Eerlijke Atlan, Steen Rijke Altan wordt.

 

Met deze verfrissende aanpak ongetwijfeld: op 29 mei 2008 begroot je de huurlasten voor een ruimte (binnen+buiten) voor circa 40 auto's nog op 21.600,-, en nu heb je dat al teruggebracht tot 500 euro per maand! En dat terwijl menig andere handelaar gewoon rond de 50.000 euro per jaar kwijt is voor bedrijfsruimte, dus daar pak je al 44.000,- euro winst! En in tegenstelling tot al die andere handelaren heb jij ook geen last van allerlei investeringseisen van gemeente en verzekeraars!

---

Zijn jullie nou zo dom , of ben ik nou zo slim? (Louis van Gaal)

 

Je kunt een pand huren waar je rond de 25 tot 30 auto's kunt plaatsen voor 500 euro per maand!!!!! Je hoeft geen pand midden in de stad voor 10,000 euro per maand te betalen. Je kunt ook een pand regelen buiten een stad. Dan kun je ervoor zorgen dat je ongelooflijk veel kosten kunt besparen.

---

 

En het wordt ongetwijfeld een enorme bezienswaardigheid in de wijde omtrek: 40 auto's gestald in een showroom van 10x10x3 meter.

---

Hoezo showroom? Waarom willen jullie perse extra kosten erbij ik begrijp jullie niet. Willen jullie graag failliet gaan ?

---

 

 

Maar ach, als je de auto's inderdaad eerst samenperst in de wals, past het best! Zorg alleen wel voor een vloeistofdichte vloer, want er kan nog wat remolie uit die pakketjes druppelen. maar ook een mileuaansprakelijkheidsverzekering weet jij vast en zeker scherp in te kopen!

 

 

Verzekering kost rond de 150 euro per 3 maanden

WOW, ik ben ernstig onder de indruk Voor 40 auto's nog geen 600 euro per jaar! Weet je, ik heb een paar garages als klanten met vergelijkbare voorraden die - schrik niet - bijna het 15-voudige betalen: ruim € 9.000,- per jaar voor de handelsvoorrraad, nog te vermeerderen met circa € 1.000,- per handelskenteken.

---

Dat is bullshit. Die 1000 euro handelskenteken is totale bullshit. Je betaald in het begin gewoon 1x 500 euro. En dan elke 3 maanden rond de 150 euro. Dus kom aub niet met onzin praten.

---

 

Met welke verzekeraar doe jij zaken, want daar wil ik onmiddelijk een aanstelling!

---

Dat is voor jou een vraag , voor mij een weet.

---

 

En nu wil ik koffie.

En dik, dik, dik verdiend ook jongen! Jou moeten ze onmiddellijk minister van Financiën maken! Mijn zeer welverdiende reus heb je in ieder geval al te pakken!

---

Ook jij zakt letterlijk door de vloer met je onzin 1000 euro blablabla. 9000 verzekering. enz enz. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. In het praktijk. Geen theorie zoals de meeste mensen die hier komen praten.

---

 

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Weet je....

 

s'nachts, als ik lig te slapen, dan droom ik.

 

Ik droom dat ik rijk ben en niet zomaar rijk. Nee het echte graaiwerk ;D.

Vrouwen, auto's, villa's alles binnen handbereik.

 

En net als ik het wil pakken, zie ik een licht. Verstoord kijk ik naar dat licht.

Ga weg licht, je staat tussen mij en mijn geld in >:(

 

Wreed word ik uit mijn slaap weggerukt, ik kijk op mijn daglichtgevaldingwekker en zie dat het 6 uur is.

Opstaan......

 

Om kwart voor 7 stap ik in de auto om een takke eind te rijden en de klant te helpen met zijn problemen.

Koffie gaat mee in de auto, cdtje aan.

Heavy metal schalt door de speakers, de eerste file komt in zicht.

 

En toch.....

Ik glimlach. Rijk ben ik niet., maar ik doe mijn werk met plezier.

Ik lach alle mensen uit die het puur doen voor het geld en roepen dat je stinkend rijk word laat mij alleen maar harder lachen ;D

Link naar reactie
  • 3
Dat is bullshit. Die 1000 euro handelskenteken is totale bullshit. Je betaald in het begin gewoon 1x 500 euro. En dan elke 3 maanden rond de 150 euro. Dus kom aub niet met onzin praten.

 

Ik had het over de totale kosten van het handelaarskenteken, dus inclusief verzekering WA en Casco, afkoop eigen risico etc. De kosten van de aanschaf van alleen het kenteken bij de RDW zelf is 500 eenmalig en vervolgens 177 per jaar. De kosten voor verzekering komen daar nog bovenop, vraag maar na.

 

Uiteraard kun je er ook voor kiezen je handelskentekens niet te verzekeren tegen cascoschade. Veel wijzer wordt je daar overigens niet van: de gemiddelde schadelast ligt dicht tegen de premie aan, dus de daadwerkelijke kosten dalen daarmee niet. Integendeel: bij total loss of verduistering neemt je last zelfs toe. (...alhoewel verduistering eerlijkheidshalve steeds moeilijker verzekerbaar is: je moet dubbele legitimatie & creditcard & duur abonnement voor on line controle van dat alles hebben om dat verzekerd te krijgen. Het alternatief is iemand mee laten rijden, maar qua personeelskosten ben je dan weer duurder uit: linksom of rechtsom kost het geld)

 

Edit: tekst aangepast tot essentie van mijn boodschap, dus zonder ironie, en iets uitgebreid

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.