• 0

Gratis ERP installatie voor nieuwe klanten

Ik heb een idee om nieuwe klanten die mij opdracht verlenen voor een advies-/ontwikkelopdracht voor hun planning, een gratis installatie van een open source ERP systeem kado te doen. Natuurlijk onder een aantal voorwaarden, zoals alleen voor eigen gebruik (niet voor collega bedrijf) en alleen bij een minimale ordersom. Wat vinden jullie van dit idee? Zitten er haken en ogen aan i.v.m. open source licentie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Puur de installatie of de gehele implementatie van de bedrijfsprocessen, afstemmen modules, etc.?

Want de tijd die je hierin moet steken, verschilt sterk per bedrijf. Afhankelijk van de grootte van de onderneming en de complexiteit van de bedrijfsprocessen..

Link naar reactie
  • 1

Installatie is echt maar een heel klein deel van een ERP implementatie dus ik zou oppassen dat je niet een sigaar uit eigen doos geeft. Als ze bijvoorbeeld na de installatie nog tig uur consultancy bij je moeten kopen zou ik het vreemd vinden namelijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

@jsr:

Ik dacht aan een kale installatie op mijn webserver. Dus geen hele implementatie, incl inrichting, modules, etc. Ik ben er mee bekend dat een ERP implementatie iets anders is dan een installatie.

 

@djluc:

Dat weet ik, je moet het meer zien in het kader van besluitvorming. Het zou zeker niet de bedoeling moeten zijn dat men denkt een kant-en-klaar, volledig ingericht systeem te krijgen. Belangrijk dus om duidelijk communiceren.

 

Ik heb nu contact gehad en samengewerkt met diverse bedrijven die in de open source systemen zitten en soms moet je al betalen voor een demo of installatie ter evaluatie. Zelfs al eenmaal gevraagd om geld voor het invullen van een RFI. Het geld moet toch ergens verdient worden voor ze. Nu kan ik nieuwe klanten aantrekken door een korting geven, maar dit is weer eens iets anders. Ook in het kader van calimero marketing is het promotioneel handig.

Link naar reactie
  • 0

Met calimero marketing in het achterhoofd, vind ik het een zeer leuk idee.

Je verleent je klanten een extra (gratis ) dienst, niet ten behoeve van jezelf, maar met het doel de bedrijfsvoering van je klant te verbeteren. Een initiatief dat jou energie en tijd kost, niets oplevert, en dat voor de klant in de toekomst van waarde kan zijn.

Goed voor de klantenbinding, omdat de klant het idee heeft dat je "meedenkt" over hoe zijn bedrijfsvoering verbeterd kan worden.

 

Zoals jezelf al aangeeft, moet je wel goed communiceren met je klanten wat je exact verstaat onder "het installeren van een ERP pakket".

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een idee om nieuwe klanten die mij opdracht verlenen voor een advies-/ontwikkelopdracht voor hun planning, een gratis installatie van een open source ERP systeem kado te doen. Natuurlijk onder een aantal voorwaarden, zoals alleen voor eigen gebruik (niet voor collega bedrijf) en alleen bij een minimale ordersom. Wat vinden jullie van dit idee? Zitten er haken en ogen aan i.v.m. open source licentie?

 

Omdat een ERP implementatie veel meer is dan alleen software installatie, zou ik dat als klant niet zeer waarderen. Het komt op mij over als een soort onderschatting van de kennis van de klant.

 

Vanuit de klant zou ik meer waarderen als je bijv zegt: 'een half jaar na de implementatie kom ik een gratis scan doen van een dag om te evalueren hoe het gegaan is, en een plan op te stellen hoe het komende jaar er qua ERP uit gaat zien.' Dan help je mij met mijn bedrijfsvoering en dat is voor mij veel meer waard dan een kale installatie. Zo'n installatie op zich heeft nl geen waarde, is een noodzakelijke stap maar niet meer dan dat.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Calimero marketing is toch ook meer verkopen aan of warm houden van bestaande klanten en hun netwerk/relaties? Klantspecifieke wensen of kleine aanpassingen/uitbreidingen na ingebruikname van een systeem zou je ook tot twee maanden na oplevering gratis kunnen aanbieden. Kom je weer een keer voor een paar uur over de vloer of in contact. Als mensen gaan rondvertellen dat je goede after sales biedt zonder direct een factuur met uren uit te sturen werkt dan veel beter...

 

Nieuwe klanten zou ik liever paaien met een rapport waar jij je kennis laat blijken van welke release, modules of welke functionele eisen belangrijk zijn in samenhang met hun specifieke bedrijfsvoering.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.