• 0

Verschil inschrijfadres / correspondentieadres

Ik wil graag weten wat het exacte verschil is tussen deze adressen.?

 

Waarvoor worden deze adressen gebruikt? De belasting / kvk sturen die de brieven naar het correspondentieadres of naar het inschrijfadres?

 

Ik wil dit graag weten omdat ik in de toekomst misschien een aantal maanden maanden mijn huis zal verhuren met verblijf in het buitenland op een niet vaste plek. Het inschrijfadres zal in dat geval dus ook gewoon mijn hoofdverblijf blijven en daar blijf ik volgens de GBA dan ook ingeschreven.

 

Wie heeft info?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij zit het zo:

 

- De kvk stuurt hun post naar je inschrijfadres (de kamerkrant e.d.)

- Waar de post van de belastingdienst heen moet geef je zelf aan bij de belastingdienst.

- Als bedrijven adressenlijsten opvragen bij de kvk gebruiken ze het correspondentie adres voor hun post.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk doodsimpel, zoals FvdD al aangeeft,

 

- vestigingsadres/inschrijfadres: waar je feitelijk de winkel hebt (kan ook thuis zijn), zeg maar het bezoekadres;

 

- correspondentieadres: waar de post naar toe moet. Niet iedereen kijkt bij de KvK naar een correspondentieadres. Meest voorkomende correspondentieadres: een postbusnummer.

 

Bij belangrijke instanties zou ik de wijziging van het correspondentieadres even doorgeven. Zoals gezegd kijkt niet iedereen eerst even bij de KvK wat het actuele correspondentieadres is.

 

Groeten,

 

Johan

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Oke, het is dus niet zo je je gaat inschrijven en je geeft een postbusnummer op bij correspondentieadrs dat al je post dan daar ook aankomt.

Vind het eigenlijk belangrijk dat belastingdienst / kvk etc daar juist wel heen sturennaar de postbusadres.

 

Welk adres komt er online te staan?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Welke adres komt er online te staan?

 

En het is dus niet mogelijk om alle correspondentie via de postbus te laten lopen?

 

Moet je als je ej nieuw inschrijft bij de belastingdienst aangeven dat het naar de postbus moet of kijken hun naar correspondentieadres van de kvk?

 

Heb net naar KVK gebeld en die zeggen dat alle post altijd naar het correspondentieadres gaat, maar daar kan ik op bovenstaande berichtgevingen niet op vertrouwen. hopelijk kunnen jullie mij meer duidelijkheid geven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De KvK stuurt alles ongetwijfeld naar jouw correspondentieadres. De belastingdienst moet je voor zakelijke adreswijzigingen op de hoogte stellen, prive gaat automatisch via het GBA.

 

Online bij de KvK staat het vestigingsadres. Zodra je een uittreksel vraagt zie je ook het correspondentieadres.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.