Bol Geplaatst: 22 oktober 2009 Bol 39 1 Geplaatst: 22 oktober 2009 Ik heb een heel mooi product ontwikkeld, gepatenteerd en in productie genomen. Nu moet dit systeem verkocht gaan worden. Achteraf zou het leuk zijn als er iets aan overgehouden wordt. Ik kan goed ontwikkelen, maar ik ben geen verkoper. "Wil of doe ik ook liever niet!" Heeft iemand advies voor mij? Link naar reactie
0 R.I.P. - Fred Wiersma Geplaatst: 22 oktober 2009 R.I.P. - Fred Wiersma 4,7k 244 Geplaatst: 22 oktober 2009 Verschillende mogelijkheden: 1) neem in verkoper in dienst 2) huur een freelance verkoper in 3) ga een samenwerking aan met een bedrijf dat vergelijkbare producten verkoopt (of juist hun concurrent die nog niet zo'n product heeft!) 4) verkoop het hele product met patent aan een bedrijf uit 3) en laat hun het verder verkopen en doorontwikkelen. Wat heeft je voorkeur? r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM Link naar reactie
0 Bas van Langen Geplaatst: 23 oktober 2009 Bas van Langen 150 15 Geplaatst: 23 oktober 2009 Het hangt ook helemaal van het product af dat je gaat (laten) verkopen. Bijvoorbeeld, als je een gepatenteerde elektrische motor voor in auto's hebt ontwikkeld, zul je een hele andere weg moeten bewandelen dan wanneer je een gepatenteerde sleutelhanger wilt verkopen. Kan je misschien iets meer duidelijkheid geven over je product? Ik begrijp dat je het gepatenteerd hebt, dus ik neem aan dat je er wel iets over kwijt kan? Regiogebonden stock afbeeldingen van hoge kwaliteit Volg ook onze Twitter Link naar reactie
0 Bol Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Bol 39 1 Geplaatst: 26 oktober 2009 Het product is een systeem voor het snel monteren en demonteren van verschillende voorwerpen. Tijdwinst, kwaliteit en kracht staan hier voorop. - ik wil niemand in dienst nemen. Ik geloof zeker wel dat het systeem verkocht gaat worden, maar dat betekend dat ik hier zelf nog veel aandacht aan moet geven. - ik ben erg benieuwd of er bedrijven bestaan, die tegen een provisie interessante producten aan de juiste man brengen. - zo heb ik het patentrecht voor Azië, geheel Amerika en Europa. Deze continenten moet ook verovert worden. Zijn er bedrijven die dit kunnen/doen? ik heb naast dit product een ander bedrijf, waar ik veel mensen moet aansturen. Ik kan de tijd niet vinden om ook dit goed aan te pakken. groet Paul Link naar reactie
0 JVerhallen Geplaatst: 26 oktober 2009 JVerhallen 269 29 Geplaatst: 26 oktober 2009 - ik ben erg benieuwd of er bedrijven bestaan, die tegen een provisie interessante producten aan de juiste man brengen. Ja die bestaan er, maar of jij de juiste producten hebt daarvoor weet ik niet. Het gaat dan over dingen als abonnementen en diensten. Grof gezegd: de dingen waar je mensen echt in kan praten. Als ik jouw beschrijving lees dan denk ik aan schroeven, dat gebruik ik als voorbeeld: Je hebt een keten in schroeven je moet nu beslissen waar je de keten in gaat: [*]Fabrikant - Als je een fabrikant vindt die een product heeft dat complementair is aan jouw product kun je eenvoudig een link maken. Hun sales wordt dan jouw sales. De productie hou je wel in eigen beheer indien gewenst [*]Importeur - Je zult voor de verschillende continenten importeurs nodig hebben, kijk binnen de markten die jij bedient welke grote spelers er zijn. Een importeur is meteen ook distributeur met bijbehorend sales netwerk. [*]Groothandel - Zijn vaak goed te benaderen en hebben veel klantcontact. Kunnen vaak je product eenvoudig opnemen in hun assortiment. Het bereik kan wel wat minder zijn, toch een stuk regionaal. [*]Detailhandel - Heb je al ervaring met klanten? Via een paar winkels zou je ervaring kunnen opdoen met het product. Ik geloof je op je woord dat het product goed is als jij mij op mijn woord gelooft dat gebruikers er alles aan zullen doen om je product foutief te gebruiken. "Gebruik een schroevendraaier. Hèh? maar een hamer werkt toch ook?" [*]Eindklant - Deze heb je in klein en groot, DAF gebruikt bijvoorbeeld aardig wat schroeven op een dag. Is mooi om daar ervaring op te doen en als referentie te kunnen gebruiken. Het is bijna zo erg dat je voor alle partijen verschillende salesmensen of op z'n minst verschillende contactmomenten nodig hebt. Vooraf strategisch plannen is niet onaardig. Link naar reactie
0 Bol Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Bol 39 1 Geplaatst: 27 oktober 2009 Wouw! duidelijk! Mijn gedachten in eerste instantie was een distributiecentra, welke de verdeling over groothandelaren regelt. per land 1 distributeur. Echter heb ik mijn twijfels of de verkoop wel voldoende aandacht kan geven om het te verkopen. Het is immers een product dat heel makkelijk is als je weet wat het is. Dus een campagne zal noodzakelijk zijn. Ik heb het product ontwikkeld voor de theaterindustrie. De zaalstoelen in een theater moeten vaak los en vast. Als er een popconcert is, willen mensen dansen,staan en springen. Als er een klassiek concert is willen mensen zitten en relaxen. Podia uitbouw worden, lichtkabel, catwalk, rolstoelplaatsen enz. ondertussen hebben al een aantal grote namen afgenomen (carree, luxor, circus theater en meer), welke het systeem met succes gebruiken. De transport, reclame, podiumbouw, standbouw, en meer zijn erg geïnteresseerd. Ik weet dat er potentie ligt en als ik mijn best doe krijg ik zelf als amateurverkoper echt wel een aantal verkocht. Dank voor de gegeven opties! ik begin maar eens een lijst te maken met distributeurs welke handelen in bevestigingstechniek. groet Paul Link naar reactie
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 12 mei 2010 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 12 mei 2010 Ik heb het product ontwikkeld voor de theaterindustrie. De zaalstoelen in een theater moeten vaak los en vast. Als er een popconcert is, willen mensen dansen,staan en springen. Jezet seating heeft de aanbesteding voor het vervangen van de stoelen van het Philips Muziekcentrum gewonnen Onderdeel van die opdracht is het vervangen van het mechanisme waarmee 230 stoelen verplaatst kunnen worden. Wellicht handig om n.a.v. deze bekendmaking eens contact op te nemen met Jezet. Is sowieso niet de kleinste trouwens Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
Bol
Bol
Ik heb een heel mooi product ontwikkeld, gepatenteerd en in productie genomen.
Nu moet dit systeem verkocht gaan worden. Achteraf zou het leuk zijn als er iets aan overgehouden wordt.
Ik kan goed ontwikkelen, maar ik ben geen verkoper. "Wil of doe ik ook liever niet!"
Heeft iemand advies voor mij?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag