Al een aantal weken flink aan het inlezen over het onderwerp "eenmanszaak onderbrengen in BV danwel Ltd" (en zojuist ook 23 pagina's van het grote topic gelezen), maar toch zit ik nog met zaken die me niet geheel duidelijk zijn mbt de afhandeling.
Huidige situatie:
*Eenmanszaak (voor gemak noemen we deze ABC Imports)
*10 man personeel (parttime, bepaalde tijd)
Situatie per 01/01
*Ltd (voor gemak DEF Enterprises Ltd.). Ik doe alleen maar zaken met China, Engeland, Polen en wellicht Rusland, vandaar voorkeur Ltd.
De "DEF Enterprises Ltd" is bijna opgericht en zal ik begin januari inschrijven bij de KvK. Hier krijg ik een nieuw KvK nummer voor. Voor alle correspondentie zal ik gebruik blijven maken van de oude naam "ABC Imports"
Bij de paar contracten die ik heb (huur opslag, huur kantoor, vaste leveranciers) voorzie ik geen problemen.
Alleen hoe zit het met
1) Bankrekening? Is het raadzaam die naar de nieuwe naam te wijzigen? En doen banken daar moeilijk over? Het betreft een rekening zonder kredietopnamemogelijkheid.
2) Personeel? Kan ik het oude loonheffingsnummer blijven gebruiken of is dit uberhaupt niet toegestaan? Zo niet, nieuw loonheffingsnummer aanvragen, contracten omzetten, etc?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CDW
CDW
Hallo allemaal,
Al een aantal weken flink aan het inlezen over het onderwerp "eenmanszaak onderbrengen in BV danwel Ltd" (en zojuist ook 23 pagina's van het grote topic gelezen), maar toch zit ik nog met zaken die me niet geheel duidelijk zijn mbt de afhandeling.
Huidige situatie:
*Eenmanszaak (voor gemak noemen we deze ABC Imports)
*10 man personeel (parttime, bepaalde tijd)
Situatie per 01/01
*Ltd (voor gemak DEF Enterprises Ltd.). Ik doe alleen maar zaken met China, Engeland, Polen en wellicht Rusland, vandaar voorkeur Ltd.
De "DEF Enterprises Ltd" is bijna opgericht en zal ik begin januari inschrijven bij de KvK. Hier krijg ik een nieuw KvK nummer voor. Voor alle correspondentie zal ik gebruik blijven maken van de oude naam "ABC Imports"
Bij de paar contracten die ik heb (huur opslag, huur kantoor, vaste leveranciers) voorzie ik geen problemen.
Alleen hoe zit het met
1) Bankrekening? Is het raadzaam die naar de nieuwe naam te wijzigen? En doen banken daar moeilijk over? Het betreft een rekening zonder kredietopnamemogelijkheid.
2) Personeel? Kan ik het oude loonheffingsnummer blijven gebruiken of is dit uberhaupt niet toegestaan? Zo niet, nieuw loonheffingsnummer aanvragen, contracten omzetten, etc?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag