• 0

Situatie personeel en overige contracten bij omzetting eenmanszaak naar BV/Ltd

Hallo allemaal,

 

Al een aantal weken flink aan het inlezen over het onderwerp "eenmanszaak onderbrengen in BV danwel Ltd" (en zojuist ook 23 pagina's van het grote topic gelezen), maar toch zit ik nog met zaken die me niet geheel duidelijk zijn mbt de afhandeling.

 

Huidige situatie:

*Eenmanszaak (voor gemak noemen we deze ABC Imports)

*10 man personeel (parttime, bepaalde tijd)

 

Situatie per 01/01

*Ltd (voor gemak DEF Enterprises Ltd.). Ik doe alleen maar zaken met China, Engeland, Polen en wellicht Rusland, vandaar voorkeur Ltd.

 

De "DEF Enterprises Ltd" is bijna opgericht en zal ik begin januari inschrijven bij de KvK. Hier krijg ik een nieuw KvK nummer voor. Voor alle correspondentie zal ik gebruik blijven maken van de oude naam "ABC Imports"

 

Bij de paar contracten die ik heb (huur opslag, huur kantoor, vaste leveranciers) voorzie ik geen problemen.

 

Alleen hoe zit het met

1) Bankrekening? Is het raadzaam die naar de nieuwe naam te wijzigen? En doen banken daar moeilijk over? Het betreft een rekening zonder kredietopnamemogelijkheid.

2) Personeel? Kan ik het oude loonheffingsnummer blijven gebruiken of is dit uberhaupt niet toegestaan? Zo niet, nieuw loonheffingsnummer aanvragen, contracten omzetten, etc?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi CDW

 

De bank zal doorgaans niet moeilijk doen over een wijziging van de tenaamstelling van een rekening. Echter, met de LTD gaat niet elke bank even voortvarend om! Juridisch gezien zal de omzetting echter wel moeten gebeuren! Banken als ING en ABN doen minder moeilijk over een LTD.

 

De LTD krijgt sowieso een eigen fiscaal nummer, dus het loonbelastingnummer wijzigt per definitie! De arbeidsovereenkomsten inderdaad ook wijzigen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.