• 0

AV deponeren bij KvK of Rechtbank

Beste HL leden,

 

Ik ben al enige tijd bezig met het in elkaar draaien van een veiling/webshop. Inmiddels is alles

redelijk klaar en breekt het hoofdstukje algemene voorwaarden aan. Nu heb ik opzich hulp van een

vriendin bij het opstellen, zij is juriste. Dus dat moet wel goed komen.

 

Enige waar we nog even niet uit zijn is, wat nu het verschil is tussen deponeren bij de rechtbank en bij de kamer van koophandel. Tot nu toe zijn we zover dat bij de kvk de kosten jaarlijks terug komen en bij de rechtbank niet.

 

Zijn er hier mensen die de voor en nadelen kan uitleggen?

 

Groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vriendin van me komt inmiddels nu met het volgende:

 

KvK kun je tussendoor je algemene voorwaarden kosteloos aanpassen en bij

de rechtbank zit je dan opnieuw aan kosten.

 

Nu weet ik nog steeds niet wat het bij de rechtbank kost, kvk is 18 euro per jaar, maar hoe vaak verander je nou

je algemene voorwaarden. Als die eenmaal goed opgesteld zijn dan zul je die ook niet meer zo snel aanpassen. Tenzij je

misschien je bedrijfsvoering gaat veranderen.

Link naar reactie
  • 0

Klopt inderdaad, beschikbaar stellen via de site gebeurd ook. En volstaat ook.

Maar als je het deponeert, kun je ook aantonen dat op een bepaald moment die voorwaarden

van kracht waren.

 

Mij wordt geadviseerd om het wel te doen.

 

Niet dat ik altijd maar doe wat aangeraden word, maar ik vind ook niet dat dit zaken zijn waar je op moet bezuinigen.

Link naar reactie
  • 0

Niet dat ik altijd maar doe wat aangeraden word, maar ik vind ook niet dat dit zaken zijn waar je op moet bezuinigen.

 

Er zijn applicaties die je mee terug kunnen nemen in de tijd. Bv:

http://www.archive.org/web/web.php

 

Hier kun je je website bekijken, hoe hij er bijvoorbeeld 3 maanden terug uitzag.

Hiermee kun je dus altijd aantonen welke voorwaarden op een bepaalde periode van toepassing waren ;)

http://www.Papierdump.nl - De goedkoopste aanbieder van papier
Link naar reactie
  • 0

Niet dat ik altijd maar doe wat aangeraden word, maar ik vind ook niet dat dit zaken zijn waar je op moet bezuinigen.

 

Er zijn applicaties die je mee terug kunnen nemen in de tijd. Bv:

http://www.archive.org/web/web.php

 

Hier kun je je website bekijken, hoe hij er bijvoorbeeld 3 maanden terug uitzag.

Hiermee kun je dus altijd aantonen welke voorwaarden op een bepaalde periode van toepassing waren ;)

Leg dat maar eens uit aan een rechter haha

Link naar reactie
  • 0

Niet dat ik altijd maar doe wat aangeraden word, maar ik vind ook niet dat dit zaken zijn waar je op moet bezuinigen.

 

Er zijn applicaties die je mee terug kunnen nemen in de tijd. Bv:

http://www.archive.org/web/web.php

 

Hier kun je je website bekijken, hoe hij er bijvoorbeeld 3 maanden terug uitzag.

Hiermee kun je dus altijd aantonen welke voorwaarden op een bepaalde periode van toepassing waren ;)

 

Dit tooltje werkt alleen niet wanneer de gezochte pagina in een robots.txt wordt uitgesloten.

Link naar reactie
  • 0

Maar goed ik heb nu eigenlijk nog geen antwoord op de vragen die ik in eerste instantie stelde.

Is er iemand die er wat vanaf weet?

 

Iedereen die ik ken deponeert alleen zijn AV bij de Kvk. Ik ken persoonlijk niemand die het bij een rechtbank doet.

Dat beantwoord misschien ook niet je vraag, maar ik denk dat wanneer je deponeert bij de Kvk je gewoon goed bezig bent.

 

Alleen aanbieden op je website is niet rechtsgeldig en trouwens, het kan echt wel voorkomen dat je een aantal keer per jaar de voorwaarden moet wijzigen. Zo hebben wij bij de certificering van de Thuiswinkel een aantal keer wat moeten wijzigen.

Ook een wijziging in de voorwaarden van je leveranciers kan tot gevolg hebben dat jij dit moet doorvoeren in je eigen voorwaarden. Mijn ervaring leert dat dit bij de Kvk heel soepel verloopt en inderdaad kostenloos. Wellicht is dat dat een groot voordeel te noemen.

Link naar reactie
  • 0

Maar goed ik heb nu eigenlijk nog geen antwoord op de vragen die ik in eerste instantie stelde.

Is er iemand die er wat vanaf weet?

 

 

Er is ook geen verschil in juridische werking. Wel in kosten: KvK 18 euro per jaar. Rechtbank eenmalig 99 euro. Wijzig je de AV nooit dan zal op termijn de Rechtbank goedkoper zijn, anders naar de KvK.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.