Een maand of 2 geleden heeft zich bij mij een klant aangemeld.
De klant neemt een bundel af wat feitelijk inhoudt dat de klant per maand een x bedrag betaalt en hier ook een aantal gesprekken voor krijgt.
Boven het aantal gesprekken in deze bundel wordt een tarief per gesprek afgerekend.
Op zich erg regulier, niets bijzonders.
Maar ik zit nu met het volgende, deze klant wordt nauwelijks gebeld en krijgt nu dan ook een behoorlijk forse rekening die totaal niet in verhouding staat met de prijs.
Natuurlijk zijn dit gemaakte afspraken en wist de klant ook de voorwaarden maar ik loop nu A de kans dat de klant zelf wegloopt omdat de rekening te hoog is. ( het is de eerste rekening)maar B het voelt gewoon niet goed.
Ik ga de klant nu dus een ander voorstel doen die beter past maar waar ik per maand wel een stuk op achteruit ga.
Ik wil natuurlijk wel verdienen, laat dat duidelijk zijn, maar aan de andere kant voelt het zo niet lekker en wil ik de klant voor zijn door een andere oplossing aan te bieden, die meer in verhouding.
Dat is voor mijn gevoel een goede service en draagt bij tot een goede klantrelatie.
Is dat ook zo. of ben ik een dief van mijn eigen portemonnee en wordt dit zakelijk gezien als een vage actie gezien, die ik niet zou moeten doen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ironny
ironny
Beste,
Een maand of 2 geleden heeft zich bij mij een klant aangemeld.
De klant neemt een bundel af wat feitelijk inhoudt dat de klant per maand een x bedrag betaalt en hier ook een aantal gesprekken voor krijgt.
Boven het aantal gesprekken in deze bundel wordt een tarief per gesprek afgerekend.
Op zich erg regulier, niets bijzonders.
Maar ik zit nu met het volgende, deze klant wordt nauwelijks gebeld en krijgt nu dan ook een behoorlijk forse rekening die totaal niet in verhouding staat met de prijs.
Natuurlijk zijn dit gemaakte afspraken en wist de klant ook de voorwaarden maar ik loop nu A de kans dat de klant zelf wegloopt omdat de rekening te hoog is. ( het is de eerste rekening)maar B het voelt gewoon niet goed.
Ik ga de klant nu dus een ander voorstel doen die beter past maar waar ik per maand wel een stuk op achteruit ga.
Ik wil natuurlijk wel verdienen, laat dat duidelijk zijn, maar aan de andere kant voelt het zo niet lekker en wil ik de klant voor zijn door een andere oplossing aan te bieden, die meer in verhouding.
Dat is voor mijn gevoel een goede service en draagt bij tot een goede klantrelatie.
Is dat ook zo. of ben ik een dief van mijn eigen portemonnee en wordt dit zakelijk gezien als een vage actie gezien, die ik niet zou moeten doen?
Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.
groet,
ronny
www.bofatelefoondienst.nl
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag