• 0

Wat is essentieel voor een website?

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is een vraag die niet te beantwoorden valt. Beetje zo'n vraag als, "wat moet er in een magazine staan?"

 

Vertel eens wat meer wat jouw website dient te bereiken, of als we ook aan concepting moeten doen, moet je wat meer vertellen over de organisatie.

 

 

(EDIT; je hebt het de hele tijd over een koeriersbedrijf maar dan op een andere manier, wat die manier is is ons nog niet duidelijk. Maar je zult de markt duidelijk moeten maken dat deze manier voordelen biedt, een website kan dit verduidelijken)

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

ah ja concepting wil zeggen dat we meedenken over het idee achter de website. Je kunt een puur informatieve website lanceren, maar je zou bijvoorbeeld ook een website kunnen lanceren dat raakvlakken heeft met jouw vakgebebied en/of doelgroep waardoor je de aandacht op jouw bedrijf kan vestigen.

 

Bijvoorbeeld www.heelhollandhelpt.nl van Heineken

 

Maar van jou begrijp ik dat je "gewoon" jouw doelgroep wil informeren over jouw bedrijf.

 

Nou standaard de volgende menu items

 

Bedrijfsinformatie

Diensten

Contact

 

Wil je wat extra´s doen, dan kun je bijvoorbeeld "bestellingen" laten plaatsen via internet. Nodig de bezoeker uit om een opdracht te geven via een formulier.

 

 

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

De meeste bedrijven kiezen ervoor om online hun product te beschrijven, een soort digitale brochure als het ware. Natuurlijk wordt dat altjid aangevuld met standaard-pagina's zoals 'contact', 'bedrijfsgegevens', etc.

 

Het een en ander liefst in de huisstijl van het bedrijf, en een aantal referenties misstaat ook niet (voor zover van toepassing op je sector).

 

Natuurlijk is het vaak mogelijk om bijvoorbeeld online formulieren etc. te maken waarmee men offerte's kan aanvragen, of diensten kan reserveren. Sommige producten lenen zich voor directe online verkoop, maar dat is allemaal nogal afhankelijk van wat je product/dienst precies is.

 

Link naar reactie
  • 0

De enige pagina waar je niet omheen kunt is de index pagina. Andere pagina's zijn afhankelijk van het type website en de doelgroep. Ik zou je graag een lijstje met onderdelen geven, maar dat is helaas niet mogelijk. Ik denk dat je het beste wat marktonderzoek kunt gaan doen. Wat doen je concurrenten?

 

Om te bepalen welke onderdelen essentieel zijn kan je het beste nadenken over wat bezoekers verwachten van de website. Als je denkt dat bezoekers eventueel contact zouden willen opnemen plaats je een e-mail formulier, als je denkt dat bezoekers graag nieuws willen lezen plaats je een nieuwsscript.

 

Misschien is dit antwoord een beetje flauw, dus hier nog wat tips:

 

- Plaats als dat kan een telefoonnummer

- Noem indien mogelijk en gepast prijzen op je website

- Een contactformulier is veel beter dan een link die het e-mail programma opent

 

Link naar reactie
  • 0

Het informatieve gedeelte van je website is een verlangstuk van je marketing...

 

Dus wat zou je in een reclame zetten, brochure ed... dat moet minimaal op je site...

 

Het interactieve gedeelte is bijvb een gastenboek of een opinie peiling, met betrekking op de informatie die voor jou relevant is...

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

Beste Jeroen,

 

Globaal kun je je strategie in 4 fasen ontwikkelen:

 

Droomfase:

 

* waar wil je over 3 tot 5 jaar staan met je bedrijf?

* welke rol wil je zelf de komende 3 tot 5 jaar spelen?

* welke rol kan internet spelen in dat toekomstbeeld?

 

Denkfase:

 

* wie zijn of worden mijn klanten en wat willen zij?

* wie zijn of worden mijn concurrenten?

* wat doen die concurrenten op internet?

* wie zijn of worden mijn toeleveranciers?

* kan en mag alles wat ik wil?

 

Durffase:

 

* past de internetdroom bij de missie van mijn bedrijf?

* kan mijn bedrijf deze verandering aan?

* wat kan er mis gaan en hoe los ik dat op?

 

Doefase:

 

* denk vanuit de klant en maak een basisopzet

* maak een planning van de uit te voeren activiteiten. Wie doet wat, wanneer en hoe.

* implementeer de internetactiviteit in het bedrijf.

* analyseer de veranderingen en pas de activiteiten eventueel aan.

 

Belangrijk is ook wat je beschikbaar budget is.

 

Als voorbeeld:

 

Gisterenavond had ik tijdens een netwerkbijeenkomst een interessant gesprek met een voormalig marketingmanager van een aantal grote bedrijven. Drie jaar geleden is hij voor zichzelf begonnen in de evenementenbranche. Hij vertelde mij dat de meeste bedrijven in die branche allemaal dure en hoogdravende flashsites hebben. Vervolgens volgt er dan een hele opsomming van allerlei mogelijkheden. De gemiddelde secretaresse of huisvrouw heeft echter geen tijd voor dat soort verspilde tijd. Hij heeft een site waarop een aantal arrangementen staan, waarbij ook direct de prijs staat vermeldt. Uiteraard kan de klant altijd onderdelen uit verschillende arrangementen aan zijn gekozen arrangement laten toevoegen. Conclusie: deze man weet wat de klant wil en speelt daar op in.

 

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

In ieder geval is het belangrijk dat een site goed te vinden is en dat ie dus ook hoog scoort bij een zoekactie door een persoon die op zoek is naar de door jou geboden dienst of producten.

 

Dus is het maken van een goede site heel essentieel.

[Aangepast door Moderator: je eigen url plaatsen is niet de bedoeling, link dan direct naar de marketing handleidingen die je noemt.]

 

Groeten Fulco

Link naar reactie
  • 0

mijn commercieele tip is om de eerste pagina meteen raak te laten zijn. Dus geen flash, geen welkom, geen historie, etc. ben je een luchtvaartmaatschappij, dan meteen boeken op de eerste pagina. of in het geval van diensten, meteen op de eerste pagina een overzicht van je diensten, met een korte omschrijving (30 woorden, meer leest men niet) en een mogelijkheid om door te klikken voor meer info. en zorg dat op ELKE pagina je contactgegevens (adres, telefoon, email) zichtbaar zijn. en zorg er voor dat de pagina razendsnel laad zonder plugins, java of dergelijke vertragers.

Link naar reactie
  • 0

mijn commercieele tip is om de eerste pagina meteen raak te laten zijn

 

Dit lijkt me meer een 'landing page', het soort waar je op terecht komt uit bijv een zoekmachine of via bannering. Als je met een specifieke propositie of dienst adverteerd, is het zeker goed meteen met de deur in huis te vallen.

 

In het algemeen denk ik dat men op de voorpagina kiest voor een punt waarvan je alle onderdelen van de website kunt bereiken. Wel handig is het om daarbij mensen een beetje te 'sturen' richting productinfo en offerteaanvraag (of bestelpagina).

 

en zorg er voor dat de pagina razendsnel laad zonder plugins, java of dergelijke vertragers.

 

Couldn't agree more, flitsende draaiende logo's en rondpoppende lok-schermen zijn wat mij betreft helemaal passe. Ik zie ook dat klanten dit niet meer wensen, omdat ze zelf al die onrustige en vertragende zaken als irritant ervaren op andere websites. Er lijkt wat dat betreft een verschuiving gaande te zijn van 'blits' naar 'content' - en daar help ik graag aan mee.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is er essentiëel voor een succesvolle website waar bezoekers regelmatig zullen terugkeren:

 

1. Een mooie website wekt interesse op om verder te kijken in de website.

2. Een website hoort uniek te zijn, moet toegevoegde waarde geven. Die iets unieks of wees beter dan je concurrent-webmasters.

3. Als een bezoeker op de homepagina als eerste terechtkomt hoort hij gelijk te kunnen zien wat de website allemaal biedt en wat de website inhoud.

4. Wees persoonlijk naar je klanten toe en vertel wie/wat achter de website zit.

5. Vernieuw regelmatig de website zodat bezoekers geïntresseerd blijven.

6. Bied interactie naar de bezoeker, denk aan php

Actie van een bezoeker->php-server->interactie terug.

 

Wie kan deze lijst nog aanvullen.

Sander.

 

www.zaken-en-transacties.nu - Marktplaats voor bedrijvig Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Nou Jeroen, van al die tips kun je een flinke website bouwen. Maar om nou de draad niet kwijt te raken raad ik je aan even een plan uit te stippelen. (kijk ook naar de dagdroom van Michael).

 

De meeste e-business oplossingen doorlopen een traject:

  • Je begint met e-mail.
  • Een onlinebrochure met wat elementaire informatie.
  • Uitbreiding van de aanwezige info: algemene voorwaarden etc. en meer info over producten/diensten
  • e-commerce: Voorzichtige start met een webshop (Nog niet te veel investeren) Bij voldoende succes kun je dit uitbouwen.
  • e-business: Beginnen met order-management etc.

De elementaire info omvat in ieder geval:

  • Naam en activiteiten van je bedrijf
  • Een algemeen overzicht van je producten en diensten
  • Contactgegevens: adres, telefoon en e-mail
  • Routebeschrijving

Nog wat tips

  • Registreer een domeinnaam. Hosting staat niet professioneel
  • Vergewis je van goede statistieken. Als je provider die niet biedt, neem dan een abonnement.
  • Gebruik je bestaande huisstijl voor de vormgeving.
  • Als je zelf je creativiteit gaat botvieren op je toetsenbord, gebruik dan alles met mate. Experimenteer eerst offline.
  • Oh ja, geluid in je pagina verwerken is uit den boze, tenzij het noodzakelijk is om de boodschap over te brengen.Een link verdient de voorkeur
  • Ga in alle gevallen naar de boekwinkel en kijk eens rond. Voor zelfbouw is de basiscursus HTML van Academic Service een aanrader.
  • Als je geen programmeur bent, ga dan niet met php, asp of flash aan de gang. Dat vreet tijd.

Zodra je deze site hebt kun je de huisstijl aanpassen (briefhoofd, visitekaartjes etc) Een basissite opzetten kan in een week gefikst zijn. WACHT met drukwerk tot je site echt draait!!! Ik heb het eens bijna mis zien gaan.

 

Maak een duidelijke planning voor onderhoud (wekelijks of maandelijks) Zonder dit is je site gedoemd te mislukken, nog voor je begonnen bent.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Zodra je deze site hebt kun je de huisstijl aanpassen (briefhoofd, visitekaartjes etc) Een basissite opzetten kan in een week gefikst zijn. WACHT met drukwerk tot je site echt draait!!! Ik heb het eens bijna mis zien gaan.

 

Wat ging er mis dan?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens op http://www.syntens.nl/ict. Daar kun je een werkboek bestellen "Nederland gaat digitaal. www voor het MKB".

Een ontzettend handig en gratis handboek voor het maken van jouw eigen website. Het werkt volgens 20 stappen, wanneer je alle 20 stappen hebt doorlopen komt er een bepaalde strategie uit.

 

Bestel het en vul maar in die boel..

 

Je kunt het ook telefonisch bestellen:

 

010-424 60 60

Winners forget they're in the race. They just love to run.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.