• 0

FNV Zelfstandigen, wel of niet lid worden

Aangezien ik geen recent onderwerp hierover kon vinden even een nieuw topic. Ik wordt de laatste tijd plat gebeld door instellingen die mij als zelfstandige van alles willen aanbieden. Vanmorgen al een telefoontje van RVS afgewezen aangezien ik alles verzekeringstechnisch wel op de rit heb. Vanmiddag echter werd ik gebeld door FNV zelfstandigen / fnvzzp.nl met een aanbod voor een half jaar lidmaatschap. Ik begon het gesprek al met te zeggen dat ik waarschijnlijk geen belangstelling had, maar heb het verhaaltje toch maar even aangehoord.

 

Klonk op zich interessant wat betreft juridische hulp en collectieve kortingen op verzekeringen. Maar ik heb toch nog even de boot afgehouden omdat ik eerst wil nagaan of een lidmaatschap aan een dergelijke instelling wel een toegevoegde waarde is. Ben daarom erg benieuwd naar jullie opinie over FNV zelfstandigen en eventuele positieve en negatieve ervaringen.

Niet Ditzo, maar Datzo!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat addertje onder het gras is voor mij in principe geen probleem, tot op heden heb ik geen projecten in samenwerking met een andere zelfstandige gedraaid (wat niet is kan nog komen). Ik hoop nog wat andere ervaringen te lezen, zijn er uberhaupt higherlevel leden lid van FNV zelfstandigen? Volgende week belt die mevrouw me weer op om nog eens te peilen of ik belangstelling heb. Tot nu toe neig ik naar 'geen belangstelling' ;)

Niet Ditzo, maar Datzo!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben destijds ook telefonisch benaderd en inderdaad na wat bedenktijd tevens teruggebeld en heb toen ja gezegd. Vervolgens 2 jaar lid geweest en nu alweer ruim een jaar geen lid meer.

 

Al moet ik heel eerlijk zijn vond ik de voordelen die men voorgeschoteld had in de praktijk best wel tegenvallen. Je krijgt inderdaad kortingen op bepaalde verzekeringen en dergelijke maar e.e.a. was ook weer niet van dien aard dat ik zoiets had van: 'meteen overstappen'. En de ziektenkostenverkering-met-korting bleek duurder dan mijn huidige aanbieder.

 

De juridische bijstand was daarentegen wel interessant. Althans, totdat ik ze nodig had...

 

In mijn ervaring wint hun juridische afdeling geen prijzen. Beloofde telefoontjes kwamen niet, constant moest er achter aan gebeld worden. De zaak sleepte desondanks maanden voort. Medewerker A. zei dit, medewerker B. zei dat en medewerker C. gaf vervolgens aan dat het weer geheel anders zat.

 

Eind van het liedje was dat ik hoegenaamd geen hulp aan ze heb gehad.

 

Ik hoop in ieder geval dat andere mensen betere ervaringen hebben gehad ;D

 

Maar voor mij was dit in ieder geval reden genoeg om weer afscheid te nemen van de FNV.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Alweer rechtsbijstand!! >;(

 

Heb ik gisteren nog een bericht over gepost...

 

Hoi... rechtsbijstandsverzekeringen...

 

Daar heb ik niet veel vertrouwen in. De eerste stap die ze zetten is kijken of ze hun klant niet hoeven te helpen. Of door te zeggen dat dit niet onder de dekking valt of door aan te geven dat de klant zelf schuld heeft. En anders melden ze dat het geen kans van slagen heeft.

 

Als ze er echt niet onderuit kunnen, hebben ze gelukkig zeer onervaren juristen die kunnen oefenen hoe ze zo snel mogelijk de case van de klant kunnen verknallen. Het mag vooral niet te lang duren, want ook de tijd van de net afgestudeerde juristen kost geld. En dat mag natuurlijk niet!! Hoger beroep, in cassatie? Daar beginnen ze niet aan. Rechtsbijstand staat dan ook niet aan de zijde van de klant, maar kent enkel het eigen belang.

 

Bovenstaande is natuurlijk wat gechargeerd, maar berust niet op incidenten. Maar wees alert op dergelijke handelswijze, want het komt zeker voor. Verder zijn er ook verzekeringen die de kosten van echte rechtsbijstand vergoeden. Wel een stuk prijziger, maar een heel stuk beter. Met dat geld kun je namelijk bekwame juristen inhuren die wel aan de kant van hun cliënt staan.

 

 

Hoewel ik geen ervaring met FNV heb, verbaast het me niets dat hun rechtsbijstand enigszins hapert....

Link naar reactie
  • 0

Er zitten bij FNV zelfstandigen zeker een aantal addertjes onder het gras. Zo kun je van bv de incasso service pas gebruik maken wanneer je een jaar lid bent.. En dan heb je uiteindelijk de incassoservice en een dief die je facturen niet betaald, dan duurt het weken voordat je bevestiging krijgt van ingediende stukken of bewijzen.. Inmiddels was de dief niet meer woonachtig op het oorspronkelijke adres en verwacht je bij het incassobureau dat de FNV inzet er alles aan doet om de dief op te sporen via gemeenten.. Echter is niets minder waar. Na uiteindelijk een jaar van rompslomp en een berg van papier verzenden kreeg ik een e-mail dat ze het dossier sluiten omdat ze de dief niet kunnen vinden en naar mijn inzicht ook niet hen best in hebben gedaan.. Het juridische deel is in verhouding goedkoper om een jurist of advocaat in te huren voor de contributie van ca. 180 euro per jaar..

Link naar reactie
  • 0

Toch ook maar een positieve ervaring. Ik ben sinds een aantal jaren lid, inderdaad ook voornamelijk vanwege de rechtsbijstand. Ik heb een conflict met een leverancier die zich niet aan de koopovereenkomst heeft gehouden en heb deze zaak voorgelegd aan de juridische afdeling van FNV-zzp. Tot nu toe ben ik tevreden over de snelheid, kwaliteit en terugkoppeling die ik in deze zaak krijg. De zaak kan echter nog wel een tijd aanslepen, zeker als het voor de rechter komt maar dat zien we dan wel. Voor mij een prettige gedachte dat zij het dossier hebben overgenomen en ik me er op dit moment niet meer druk om hoef te maken.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.