• 0

Goederen importeren en opgeven aan de belastingdienst?

Ik heb overal gezocht ook op deze site maar helaas geen antwoord op mijn vraag gevonden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben van plan om een partij te importen maar ik weet niet hoe dat dan zit met de belasting wanneer je het gaat verkopen. Is de belastingdienst dan op de hoogte van de aantallen die je binnen hebt gehaald?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik zit met dezelfde vraag, ik ben ondernemer, beschik over een BTW nummer en wil graag vrouwen laarzen & kleding importeren uit China t.b.v. webwinkel, maar voordat ik daaraan begin wil ik inderdaad weten wat voor werkwijze bij komt kijken m.b.t. belastingaangifte zodat er geen verrassingen achteraf komen, ik doe dit soort dingen graag in 1 keer goed.

Het zal in het begin voornamelijk kleine zendingen zijn die per pakketdienst het land binnenkomt, maar uiteindelijk wil ik wel zover bereiken om containers in te voeren (groupage of volledige containers).

Link naar reactie
  • 0

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je al veel info en tips....als je specifieke vragen heb kun je die gerust stellen, maar ik ben bang dat niemand de tijd heeft om alle ins & outs even uitgebreid op te sommen. Kijk ook eventueel naar kvk, die geven ook workshops over importeren.

Link naar reactie
  • 0

Als u in het gedeelte '' Internationaal ondernemen '' kijkt weet ik haast dat u antwoorden zult vinden op uw antwoord.

Ik heb zelf namelijk ook daar een topic geopend en heb daar duidelijke antwoorden op gekregen en er zijn ook zat andere topics / vragen m.b.t uw vragen.

Goodluck

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
  • 0

Ik ga kleding en Parfum invoeren maar ik heb nog geen BTW. Het lijkt allemaal wel heel erg moeilijk, vooral het papiergedeelte en er lijken voor mij veel kosten bij te komen. Ik ben nu echt aan het kijken of het wel waard is, want als alles opgaat aan de vervoerkosten dan heeft het ook geen nu.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar