• 0

Auto ouder dan 15 jaar ook in 2010 tegen marktwaarde?

Hoi, ik heb een vraagje.

 

Is al bekend of in 2010 de auto ouder dan 15 jaar die op de zaak staat (in mijn geval een bv) ook in 2010 nog tegen bijtelling van 25% van de marktwaarde mag worden gereden? Mijn auto is 19 jaar en heeft een marktwaarde van 1000 euro (of minder als ik kijk op diverse 2e hands auto sites). Dus bijtelling van 250 euro per jaar.

 

Ik heb namelijk geen zin om volgend jaar in plaats van 21 euro per maand opeens 625 euro per maand bij te tellen, dan moet ie maar weer naar privé.

 

Op de site van de belastingdienst is nog niks te vinden, en de belastingtelefoon kon ik vandaag niet bereiken "Al onze medewerkers zijn in gesprek, probeert u het later (nu dus) nog een keer, wij verbreken nu de verbinding"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
Even voor de goede orde: de maatregel is nog niet teruggedraaid, maar de coalitiepartijen hebben aangegeven een amendement in te dienen en te steunen dat de reparatie regelt. Daarnaast heeft vrijwel de voltallige oppositie aangegeven voor reparatie te zijn. Ergens in de komende weken zal dit amendement ingediend worden en zal de Tweede Kamer daarover stemmen. Pas na de stemming is er 100% zekerheid.

 

Bron: https://www.bijtellingoldtimer.nl/index.php/nieuws/2-nieuws/80-goed-nieuws

 

Edit: ik heb inmiddels besloten toch maar een old-timer aan te schaffen. Wat ik nu aan wegenbelating betaal is meer dan ik met een old-timer aan super benzine zou betalen.

Link naar reactie
  • 0

ik zou er maar vanuit gaan dat deze wijziging per 1-1-10 ingaat! Het is onderdeel van het belastingplan 2010 en - behalve door de youngtimer belangbehartigers - is er geen tegenstand. Dit komt er waarschijnlijk wel door.

 

Let dus ook op: een youngtimer op de balans van de zaak kan niet zonder dwingende reden naar prive! Als een auto eenmaal zakelijk is aangemerkt, dan is de keuze doorgaans alleen te wijzigen bij aanschaf van een andere auto! Verkopen lijkt de enige oplossing.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Let dus ook op: een youngtimer op de balans van de zaak kan niet zonder dwingende reden naar prive! Als een auto eenmaal zakelijk is aangemerkt, dan is de keuze doorgaans alleen te wijzigen bij aanschaf van een andere auto! Verkopen lijkt de enige oplossing.

 

Kan een auto van de zaak van 2 jaar oud wel verkocht worden aan prive? (BV situatie).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.