• 0

Boekhouder met vaste prijs offerte moeilijk te vinden?

Hallo HigherLevellers,

 

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe boekhouder in Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam (buitenveldert), Hoofddorp (en evt omgeving).

Ik wil die boekhouder m'n 1 persoons BV administratie laten doen (1 persoon salarisadmin, aangifte btw etc) en mijn IB.

 

Ik heb al contact gehad met 2 boekhouders waar ik langs ga voor een orienterend gesprek.

Echter, netzo als m'n huidige boekhouder hebben ze al gezegd geen fixed-price offerte uit te geven, maar met een uurtarief werken.

Op dit forum lees ik dat een vaste-prijs-offerte wel mogelijk moet zijn. Waarom zijn deze moeilijk(er) te vinden? Wordt het toch veelal in die branche niet gedaan?

 

Kortom: ik ben dus op zoek naar een goede boekhouder in bovengenoemde omgeving en voor genoemde werkzaamheden met vaste-prijs offerte. Als iemand persoonlijke goede ervaringen heeft met een boekhouder, dan houd ik me aanbevolen per Persoonlijk Bericht.

 

Met vriendelijke groet,

Marco

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben geen boekhouder, maar doe af en toe wel eens een boekhoudkundig klusje. Ik geef alleen een fixed price af als ik de administratie gezien heb en als die goed geordend en nagenoeg compleet is. En met een duidelijke afspraak over de hierbij ingecalculeerde hoeveelheid tijd voor bijkomend overleg. Ik neem aan dat boekhouders onder deze voorwaarden ook fixed prices willen afgeven. Scherpe fixed prices wel te verstaan.

 

Dus zorg dat je papieren administratie goed op orde hebt voordat je een offerte aanvraagt. Als je niet weet hoe je je papieren administratie het best kunt bijhouden, laat je hierover dan adviseren middels een demo waarbij een deel van je administratie wordt verwerkt. Deze kleine investering verdien in je in no-time terug en je hebt er ontzettend veel plezier van.

Succes!

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Goede morgen Marco,

 

Voor een fixed price is het nodig dat de boekhouder een goed inzicht heeft in je administratie.

Hoeveel in- en verkoopfacturen ? Hoe wordt privé verwerkt ? Wat doet de ondernemer zelf ?

Heeft de ondernemer voor elk "wissewasje" de boekhouder nodig ?

 

Op basis van deze gegevens kan dan een prijsafspraak gemaakt worden.

 

Doch indien de onderneming een groei door maakt zal, in de tijd, toch weer een aanpassing nodig zijn.

 

Is het dan zo verkeerd dat er een afspraak gemaakt wordt op basis van gewerkte uren ?

Dan is het aan de ondernemer zelf om bewust met zijn administratie bezig te zijn en de gegevens zoveel mogelijk zelf te ordenen en eventueel te verwerken en daarbij dan zijn kosten te drukken of de zaak te laten verslonzen en dan de rekening gepresenteerd te krijgen.

 

Wellicht dat dan ook een afrekening op uurbasis voor allebei het meest eerlijke en duidelijke is ?

 

Jan van Nistelrooij

 

Link naar reactie
  • 0

Mee eens, hoe meer geordend je aanlevert, hoe makkelijker voor de boekhouder, dat snap ik.

Ook snap ik dat als je groeit als ondernemer dat het dan meer werk is dus meer kosten. Om dat in te dekken lijkt me een goed gespecificeerde offerte met wat eronder valt en wat niet een oplossing (maar ik ben geen boekhouder :))?

 

Maar ook lijkt mij als je genoemde data (geordend) aanlevert dat je dan als boekhouder vrij precies kan bepalen wat de kosten zullen zijn. Als tussenvorm een offerte met een range (paar honderd euro) lijkt me al mooi. Zelfs dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen bij de boekhouders waar ik langs ben geweest. Misschien gewoon pech gehad met de keuzes....

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf een ondernemer bij MOD EDIT geen spam please, wij werken altijd met een vaste prijs. We overleggen van te voren zodat we in kunnen schatten hoe groot de administratie is. In die regio zijn er ook meerdere kantoren. Kijk eens op voor de dichtsbijzijnde vestiging.

 

Met vriendelijke groet,

 

Patricia

 

 

 

Beste Patricia

 

Welkom op HL. Een van onze huisregels is dat we niet eigen diensten aanbieden (al dan niet binnen een netwerk). TS vraagt om tips, derhalve doelend op ervaringen van gebruikers, niet op aanbod van diensten door dienstverleners.

 

groet

Joost

HL admin

Link naar reactie
  • 0

Er zijn zat aanbieders te vinden die werken op basis van fixed price. De kunst is, om iemand te vinden die - zoals Jantax al aangaf - met een scherpe fixed price werkt.

 

Ik ben zelf in het geheel géén voorstander van fixed price: dit zijn doorsnee-prijzen waar de aanbieder over het geheel (dus over alle klanten) gezien mee uit komt. Als jij je administratie netjes geordend aanlevert, betaal je mee aan de schoenendoos van een andere klant.

Als een (reëel) uurtarief gehanteerd wordt, heb je zelf invloed op de hoogte van je administratiekosten. Heb je een keer een drukke periode, dan kun je ervoor kiezen een schoenendoos aan te leveren en besteed je dus meer werk uit. Heb je genoeg tijd, dan kun je geld besparen door netjes aan te leveren.

 

Groeten, Renée Daniëls

www.paarseolifant.nl | www.zzp-school.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat Iyonesse zegt is een goed punt.

Zelf zit ik nu ook na te denken om over te stappen naar een uur prijs. Toen begon bij mijn boekhouder heeft hij mij een goed systeem aangeleerd. Als je dat combineert met een goed boekhoudprogramma (die maar een fractie van de boekhouder kost), moet het bijna geen werk zijn voor een boekhouder om 4x per jaar de btw aangifte te doen, + 1 x de inkomsten belasting.

 

Maar goed als je het al druk genoeg hebt als ondernemer kan het zeker wel een uitkomst.

Link naar reactie
  • 0

Het is altijd verstandig om zoveel mogelijk zelf te doen. Met een groot aantal boekhoudpakketten kun je veel automatiseren zoals het inlezen van bankmutaties, facturering vanuit het boekhoudpakket etc. Het automatiseren kan wel oplopen tot een tijdbeparing van 40 tot 50%. Uiteraard is het mogelijk om met een administratiekantoor vaste prijsafspraken te maken, maar wat gebeurd er wanneer de administratie meer tijd in beslag neemt dan berekend is? Het moet wel uit de lengte of breedte komen, daarom moet er opgepast worden dat de vaste prijsafspraak niet ten koste van de kwaliteit gaat.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een vaste prijs hoeft niet direct ideaal te zijn, maar gezien het aantal procedures dat ik voorbij zie komen over de hoogte van de factuur van de boekhouder/accountant wil ik je wel - dringend - adviseren duidelijk een plafond per - bijvoorbeeld - boekjaar af te spreken.

Link naar reactie
  • 0

Het maken van een vaste prijsafspraak is zeker wel mogelijk bij een goed administratiekantoor. Bij ons is dat sowieso wel mogelijk. Ik moet er wel bij zeggen dat voor super kleine bedrijven en grotere bedrijven dat wat lastiger ligt. Bij de doorsnee ZZP-er is het afgeven van een vaste prijs vrij makkelijk zelfs. Die prijs ligt bij ons altijd tussen de EU 1.350,00 en EU 2.000 in, maar natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Op basis van de hoeveelheid administratie kan ik ter plekke bijna altijd aangeven welke prijs tussen de EU 1.350,00 en EU 2.000 van toepassing is.

 

 

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
  • 0

De boekhouder die ik gebruikt heeft dat schoenendoos probleem opgelost, zie het filmpje: http://www.ononesown.nl/ Ze leveren gewoon een scanner er bij. Alles moet daar doorheen. Dan houd je alleen vraagposten van missende bonnen over en het is klaar. Begrijpelijk dat mensen niet mee willen aan schoenendoos administraties, zoek daarom een kantoor wat goed geautomatiseerd is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het maken van een vaste prijsafspraak is zeker wel mogelijk bij een goed administratiekantoor. Bij ons is dat sowieso wel mogelijk. Ik moet er wel bij zeggen dat voor super kleine bedrijven en grotere bedrijven dat wat lastiger ligt. Bij de doorsnee ZZP-er is het afgeven van een vaste prijs vrij makkelijk zelfs. Die prijs ligt bij ons altijd tussen de EU 1.350,00 en EU 2.000 in, maar natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Op basis van de hoeveelheid administratie kan ik ter plekke bijna altijd aangeven welke prijs tussen de EU 1.350,00 en EU 2.000 van toepassing is.

 

Om eerlijk te zijn ben ik geschrokken van de hier genoemde bedragen.

In mijn portefeuille komen meer ZZP-ers voor onder de € 1.000,00 dan erboven.

 

Ik begrijp dan ook steeds meer dat "men" op zoek gaat naar alternatieven.

 

M.i. moet de echte ZZP-er het al bond maken als de administratie niet voor € 1.000,00 verwerkt kan worden.

Natuurlijk is dit afhankelijk van het aantal te verwerken mutaties maar de gemiddelde ZZP -er die zijn zakelijk rekening niet ook voor privé doeleinden gebruikt hoeft m.i. niet meer kwijt te zijn.

 

 

Aanvullend wil ik graag vermelden dat ik, na meerdere posten van de "Topboekhouder" gelezen heb, vermoed dat ik zijn opmerking niet geheel serieus moet nemen en wellicht de door hem genoemde prijzen ook niet. "Gelukkig maar".

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je nergens van hoeft te "schrikken". Ik denk wel dat je aan de gemiddelde ZZP als boekhouder zeker 30 uur per jaar kwijt bent, en dan zit je al aan een tarief van EU 1.400,00.

 

Ik ken zeker wel voorbeelden van ZZP-ers die rond de EU 1.000,00 betaalden aan de boekhouder, maar dan ging het motto op van "het kost weinig, maar daar kreeg je dan ook (heel erg) weinig voor". En daarmee bedoel ik dat er nauwelijks contact was tussen de klant en de boekhouder, of hooguit om in recordtijd een jaarrekening in elkaar te "jassen" en snel-snel een aangifte inkomstenbelasting te doen. Tijd voor bijkomende vragen was er eigenlijk nooit, of dat moest apart gefactureerd worden, wardoor je alsnog veel kwijt was aan de zogenaamd "goedkope" boekhouder.

Als je met een ZZP klant niet tenminste 15 uur per jaar kwijt bent aan advies en gesprekken, dan doe je het echt niet goed als boekhouder, en kwa werk ben je meestal tenminste 15 uur wel kwijt per jaar, dus dat is samen al 30 uur. Daarom zet ik dus hele grote vraagtekens bij de "EU 1000 per jaar boekhouders". Daar kan je gewoonweg nooit een echt goede service voor bieden. Ik vind dat dus veel meer om te schrikken eerlijk gezegd.

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
  • 0

De boekhouder die ik gebruikt heeft dat schoenendoos probleem opgelost, zie het filmpje: http://www.ononesown.nl/ Ze leveren gewoon een scanner er bij. Alles moet daar doorheen. Dan houd je alleen vraagposten van missende bonnen over en het is klaar. Begrijpelijk dat mensen niet mee willen aan schoenendoos administraties, zoek daarom een kantoor wat goed geautomatiseerd is.

 

Klinkt leuk maar.... wat is het verschil tussen een "papieren" schoenendoos en een digitale schoenendoos? ???

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je nergens van hoeft te "schrikken". Ik denk wel dat je aan de gemiddelde ZZP als boekhouder zeker 30 uur per jaar kwijt bent, en dan zit je al aan een tarief van EU 1.400,00.

 

Ik ken zeker wel voorbeelden van ZZP-ers die rond de EU 1.000,00 betaalden aan de boekhouder, maar dan ging het motto op van "het kost weinig, maar daar kreeg je dan ook (heel erg) weinig voor". En daarmee bedoel ik dat er nauwelijks contact was tussen de klant en de boekhouder, of hooguit om in recordtijd een jaarrekening in elkaar te "jassen" en snel-snel een aangifte inkomstenbelasting te doen. Tijd voor bijkomende vragen was er eigenlijk nooit, of dat moest apart gefactureerd worden, wardoor je alsnog veel kwijt was aan de zogenaamd "goedkope" boekhouder.

Als je met een ZZP klant niet tenminste 15 uur per jaar kwijt bent aan advies en gesprekken, dan doe je het echt niet goed als boekhouder, en kwa werk ben je meestal tenminste 15 uur wel kwijt per jaar, dus dat is samen al 30 uur. Daarom zet ik dus hele grote vraagtekens bij de "EU 1000 per jaar boekhouders". Daar kan je gewoonweg nooit een echt goede service voor bieden. Ik vind dat dus veel meer om te schrikken eerlijk gezegd.

 

 

Niet elke boekhouder rekent met een uurtarief van ruim € 45,00 !

Link naar reactie
  • 0

Een uurtarief van EU 45,00 is inderdaad al aan de lage kant. Als je nagaat dat in dat uurtarief al alle kosten van de boekhouder moeten zitten, dan kom je er met EU 45,00 per uur al met goed fatsoen niet.

Als je wordt ingehuurd bij een bedrijf voor EU 45,00 per uur, en je hoeft verder alleen jezelf mee te nemen, dan komt het nog wel goed met EU 45,00. Maar als je zelf klanten hebt, dan moet alles uit het uurtarief komen, zoals vervoer, huur kantoorruimte, vakliteratuur, alle aankoop van hardware, papier, toners, drums, software, telefonie, pensioenopbouw, arbeidsongeschikheidsverzekering, a,s, verzekering, website, reclame, debiteurenrisico, juridische kosten, advieskosten, enz.enz.enz.enz. Pas als al deze kosten eraf zijn, dan pas kom je toe aan het werkelijke uurtarief van de boekhouder, en dat blijkt dan ineens geen EU 45,00 meer te zijn, maar een heeeeel stuk lager. Dus eigenlijk zou dat uurtarief inderdaad wel richting de EU 65,00 moeten gaan, maar dan word je gauw onbetaalbaar voor een kleine klant.

 

Boekhouders die voor EU 35,00 per uur werken, die gaan waarschijnlijk op de fiets naar klanten toe, hebben geen vakliteratuur en zijn waarschijnlijk al blij als ze eens worden ingehuurd door een groter bedrijf voor het wegwerken van een tijdelijke achterstand in de boekhouding. Als kleine zelfstandige heb je niets aan deze "zogenaamde" goedkope (avond) boekhouders.

 

 

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
  • 0
Als kleine zelfstandige heb je niets aan deze "zogenaamde" goedkope (avond) boekhouders.

 

Op H.L. staan anders genoeg verhalen van mensen die dik betalen voor baggerwerk van full-time boekhouders. En ongetwijfeld zullen er voldoende mensen zijn die dik tevreden zijn met het werk van hun avond boekhouder.

 

In al je reacties lees ik tot nu toe alleen maar kritiek op anderen, heb je misschien ook positieve reacties?

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Boekhouders die voor EU 35,00 per uur werken, die gaan waarschijnlijk op de fiets naar klanten toe, hebben geen vakliteratuur en zijn waarschijnlijk al blij als ze eens worden ingehuurd door een groter bedrijf voor het wegwerken van een tijdelijke achterstand in de boekhouding. Als kleine zelfstandige heb je niets aan deze "zogenaamde" goedkope (avond) boekhouders.

Met verbazing zit ik je berichtjes te volgen, maar als ik op je website naar je doelgroepen kijk, dan zie ik daar veel beroepen bij staan, waarvoor klanten al of niet ontstaan vanuit de recessie minder dan EUR 35,00 per uur voor betalen.

En ook de beoefenaars van die beroepen maken kosten, komen niet op de fiets, hebben scholing nodig, verzekeringen, kortom alles wat je noemt.

 

Je doet nu erg denigrerend over je eigen doelgroepen.

 

Link naar reactie
  • 1

Onze "topboekhouder" lijkt een beetje last te hebben van forum-adhd.

 

Wat is er aan de hand Tim? Afgelopen week een bijeenkomst gehad van de KvK waarbij ze de tip gaven meer aan social media te doen? Of ben je geswitched naar een andere soort Senseo-koffie?

 

Je bent nu in ieder geval bezig om in een sneltreinvaart je eigen ruiten in te gooien hier. Laat eens even je hond uit of wandel een rondje. Lees eens een dagje mee en type dan weer eens een berichtje. Eentje per dag lijkt me voorlopig ruim voldoende.

Link naar reactie
  • 0

De boekhouder die ik gebruikt heeft dat schoenendoos probleem opgelost, zie het filmpje: http://www.ononesown.nl/ Ze leveren gewoon een scanner er bij. Alles moet daar doorheen. Dan houd je alleen vraagposten van missende bonnen over en het is klaar. Begrijpelijk dat mensen niet mee willen aan schoenendoos administraties, zoek daarom een kantoor wat goed geautomatiseerd is.

 

Klinkt leuk maar.... wat is het verschil tussen een "papieren" schoenendoos en een digitale schoenendoos? ???

Snelle verwerking, eenvoudig op te delen op basis van kennis en dus kosten. Bijvoorbeeld het invoeren van de facturen kan iemand anders doen dan de controle. Doe dit inmiddels enkele jaren en het werkt stukken sneller. Daarnaast zijn we internetbedrijf dus alles digitaal vinden we natuurlijk sowieso prettig ;) Met name de communicatie centraal, via een portal regelen scheelt al een hoop tijd. Ik vind het prettig te werken met een leverancier die ook z'n eigen processen optimaliseert. Op de een of andere manier werkt dat goed samen.

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • -2

Ik mag aannemen dat goede ondernemers weinig tijd hebben voor dit soort forums, of het moet zijn om alleen wat te lezen van wat andere plaatsen, als het tenminste zinnig is.

Ik ben een beetje (of een beetje veel) bang dat er hier wat forumgangers zitten die A) te veel tijd hebben, en B) te weinig klanten en C) te weinig kennis van boekhoudzaken, en bovendien D) er ook zullen komen als ik zie wat voor onzin ze uitkramen.

In discussie gaan met dergelijke mensen over uurtarieven van EU 45 die in hun ogen te hoog zijn, ach, wat is de zin daarvan ? Je zou denken dat iedere boekhouder wel weet dat hij buiten veel onkosten ook nog eens veel tijd kwijt is aan inactieve uren, zoals bijhouden vakliteratuur, tijd die je niet kan doorbelasten.

 

Maar goed, ik ga weer doen wat ik behoor te doen, namelijk 40 klanten ten dienst staan. En nee, tijd voor een hond heb ik niet. Dat laat ik liever over aan die snel-snel boekhouders die voor EU 1000 per jaar nooit hun klanten spreken. :P

 

 

 

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik mag aannemen dat goede ondernemers weinig tijd hebben voor dit soort forums

 

Integendeel, goede ondernemers verbeteren zich steeds, mede door alle kennis die gedeeld wordt op dit forum, net als goede boekhouders trouwens.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.