• 0

simpele vraag mbt facturatie

hallo beste mensen,

 

ik ben een tijdje terug voor mezelf begonnen als geluids man.

ik heb een mooie en leuke klus binnen gesleept en heb een contract afgesloten met een fixed fee

ook staat er in het contract dat er in 4 delen betaald gaat worden. (2 dit jaar en 2 volgend jaar)

 

nu heb ik in kwartaal 2 een rekening gestuurd van de het totaal bedrag voor dit jaar met als betaal termijn eind okt.

in juni is zoals afgesproken de helfd hiervan overgemaakt.

 

nu vraagd de opdracht gever om een nieuwe factuur. omdat het anders niet zou kloppen voor de boekhouding.?

 

ik dacht dat hij deze niet nodig had en het 2e deel kon overmaken ovv factuur nummer en aangeven dat het om restant betaling gaat.

 

omdat ik de factuur al heb opgegeven en er btw over afdraag. kan ik volgens mij niet een nieuwe gfactuur aanmaken

zonder dat met credit nota's in de weer ga?

 

alvast hartsikke bedank.

 

martijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je zou dezelfde factuur nogmaals kunnen sturen, nu echter met het bedrag erop vermeld dat reeds is overgemaakt en het bedrag dat nog voldaan moet worden. Je maakt dan geen nieuwe factuur en hoeft deze ook niet opnieuw te boeken. Wel vreemd dat jouw opdrachtgever aangeeft dat dit niet zou kloppen met de boekhouding. Als het goed is staat in hun boekhouding jouw factuur nog gedeeltelijk open.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.