Ik hou dit een beetje onherkenbaar om niemand tegen het hoofd te stoten, alhoewel dit waarschijnlijk niet eens kan gezien het onderwerp.
Via mijn website heeft bedrijf kenbaar gemaakt dat zij eens willen praten over marketing oplossingen voor hun onderneming. Ik ga naar deze klant toe en zie dat zij een leuk bedrijf hebben in persoonlijke verzorging (uiterlijk). Leuke sfeer, professioneel en op een A locatie. Goede parkeervoorzieningen en lekker in zicht.
In hun markt is er heel veel concurrentie in de directe omgeving en zij hebben eerder kostbare marketing acties ondernomen, welke niet geheel het gewenste resultaat hebben behaald.
Mijn instelling in zo'n gesprek is eigenlijk om een leuk gesprek te hebben. Kijken wat de klant doet, waarom en hoe ze tot dit punt gekomen zijn. Ik vertel dan mijn verhaal over mijn hoe,wat en waarom. Ik heb mijzelf voorgenomen dat ik niet perse iets moet verkopen. En tot nu zorgt dat ervoor dat mijn gesprekken ontspannen en eigenlijk ook wel gezellig verlopen.
Ik vind het altijd van belang dat ik kijk naar het brede verhaal. En soms is het zo dat er dan zaken naar voren komen waar ik geen direct verkoop of commerciële uren aan kan koppelen. Ik heb altijd redelijk constant werk, dus ik durf te stellen dat mijn aanpak tot nu toe in ieder geval voor mij werkt.
In dit geval was het niet anders. Marketing is heel breed en begint naar mijn idee bij de basis. De locatie was mooi en centraal. Alleen qua inrichting raam, gevel en interieur konden zaken veel beter. Logo op het raam was te druk en slecht leesbaar, terwijl als deze naar de gevel verplaatst werd en mooi fris in een lichtbak geplaatst werd zou dit veel beter en herkenbaarder worden.
En als bepaalde zaken in de winkel en vitrine aangepast zouden worden, zou het de uitstraling verbeteren. Wat naar mijn idee de voorbijgangers eerder zou triggeren om naar binnen te stappen om gebruik te maken van de diensten.
Hiervoor zou ik geen directe bijdrage kunnen leveren (behalve de lichtbak en misschien wat communicatie items in de vitrine). De klant kan zelf met kleine middelen en een beetje handigheid dit zelf kunnen regelen. Scheelt geld wat er in eerste instantie eigenlijk niet (bijna niet) is, en zorgt ervoor dat de basis goed is, voordat verdere stappen geprobeerd moeten worden.
Maar na een informerend belletje van mij hoor ik dat zij een ander marketing bureau heeft ingeschakeld om toch actieve marketing te doen.
Dus mijn vraag is. Is mijn instelling te vrijblijvend en willen mensen liever dat jij tegen betaling iets oppakt zodat zij helemaal niks hoeven te doen dan goed te keuren?
Micha
www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp
www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio
Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Micha van Veen
Micha van Veen
Ik hou dit een beetje onherkenbaar om niemand tegen het hoofd te stoten, alhoewel dit waarschijnlijk niet eens kan gezien het onderwerp.
Via mijn website heeft bedrijf kenbaar gemaakt dat zij eens willen praten over marketing oplossingen voor hun onderneming. Ik ga naar deze klant toe en zie dat zij een leuk bedrijf hebben in persoonlijke verzorging (uiterlijk). Leuke sfeer, professioneel en op een A locatie. Goede parkeervoorzieningen en lekker in zicht.
In hun markt is er heel veel concurrentie in de directe omgeving en zij hebben eerder kostbare marketing acties ondernomen, welke niet geheel het gewenste resultaat hebben behaald.
Mijn instelling in zo'n gesprek is eigenlijk om een leuk gesprek te hebben. Kijken wat de klant doet, waarom en hoe ze tot dit punt gekomen zijn. Ik vertel dan mijn verhaal over mijn hoe,wat en waarom. Ik heb mijzelf voorgenomen dat ik niet perse iets moet verkopen. En tot nu zorgt dat ervoor dat mijn gesprekken ontspannen en eigenlijk ook wel gezellig verlopen.
Ik vind het altijd van belang dat ik kijk naar het brede verhaal. En soms is het zo dat er dan zaken naar voren komen waar ik geen direct verkoop of commerciële uren aan kan koppelen. Ik heb altijd redelijk constant werk, dus ik durf te stellen dat mijn aanpak tot nu toe in ieder geval voor mij werkt.
In dit geval was het niet anders. Marketing is heel breed en begint naar mijn idee bij de basis. De locatie was mooi en centraal. Alleen qua inrichting raam, gevel en interieur konden zaken veel beter. Logo op het raam was te druk en slecht leesbaar, terwijl als deze naar de gevel verplaatst werd en mooi fris in een lichtbak geplaatst werd zou dit veel beter en herkenbaarder worden.
En als bepaalde zaken in de winkel en vitrine aangepast zouden worden, zou het de uitstraling verbeteren. Wat naar mijn idee de voorbijgangers eerder zou triggeren om naar binnen te stappen om gebruik te maken van de diensten.
Hiervoor zou ik geen directe bijdrage kunnen leveren (behalve de lichtbak en misschien wat communicatie items in de vitrine). De klant kan zelf met kleine middelen en een beetje handigheid dit zelf kunnen regelen. Scheelt geld wat er in eerste instantie eigenlijk niet (bijna niet) is, en zorgt ervoor dat de basis goed is, voordat verdere stappen geprobeerd moeten worden.
Maar na een informerend belletje van mij hoor ik dat zij een ander marketing bureau heeft ingeschakeld om toch actieve marketing te doen.
Dus mijn vraag is. Is mijn instelling te vrijblijvend en willen mensen liever dat jij tegen betaling iets oppakt zodat zij helemaal niks hoeven te doen dan goed te keuren?
Micha
www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp
www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio
Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag