• 0

Advies gevraagd over ondernemingsplan couponnenboekjes

Beste ondernemers,

 

Ik loop al een tijdje rond met het idee rond om een kleine onderneming te starten. Ik heb al een concept bedacht waarvan ik denk dat dit voor zowel bedrijven als voor de consument gunstig is.

 

Het concept is erg simpel, namelijk een couponnenboekje.

Adverteerders kunnen advertentieruimte inkopen. De enige voorwaarde is dat ze een korting of promotie aanbieden. Vervolgens zal het boekje (flyer) gedrukt en huis-aan-huis verspreid worden. Eventueel zullen de flyers verspreid worden bij de aangesloten ondernemingen.

 

Qua vormgeving heb ik voldoende contacten om het een mooi geheel te laten worden.

 

Ik zie grote voordelen voor beide partijen (consumenten en ondernemingen):

 

Bedrijven kunnen ook een relatief goedkope manier adverteren; de printkosten worden namelijk gedeeld onder meerdere ondernemingen

De consument heeft alle kortingen en promoties van (lokale) ondernemers bij elkaar.

 

Nu vroeg ik me eigenlijk af wat jullie –ondernemers- van dit concept vinden.

 

- Vinden jullie deze manier van adverteren aantrekkelijk?

-Wat vinden jullie een acceptabel tarief voor één advertentie / coupon?

- Is er een vergunning nodig om HAH te bezorgen, indien ik het niet uitbesteed?

- Mogen lokale franchise ondernemingen zoals Kruidvat, Hema, C1000 zelf advertentieruimte inkopen of wordt dat landelijke geregeld?

 

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt voor jullie tijd en expertise.

 

Met vriendelijke Groet,

Sjorslo

 

Coffee isn't my cup of tea.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Probeer je plan bij te stellen door een specifieke doelgroep aan te spreken, je bent nu te algemeen en daar schrikken sommige adverteerders van.

Vroeger was jouw concept een gebruikelijk middel voor adverteren maar tegenwoordig zie je steeds meer marktgerichte promotie acties.

Denk b.v. eens aan de senioren e.d.

 

Betreffende de ketens: de meeste ketens zijn gebonden aan landelijke regels vanuit het hoofdkantoor.

Link naar reactie
  • 0

Probeer je plan bij te stellen door een specifieke doelgroep aan te spreken, je bent nu te algemeen en daar schrikken sommige adverteerders van.

Vroeger was jouw concept een gebruikelijk middel voor adverteren maar tegenwoordig zie je steeds meer marktgerichte promotie acties.

Denk b.v. eens aan de senioren e.d.

 

Betreffende de ketens: de meeste ketens zijn gebonden aan landelijke regels vanuit het hoofdkantoor.

 

Bedankt voor uw reactie René.

 

Dus ik zal me moeten richten op een bepaalde niche. Is het dan verstandig om deze toch overal te bezorgen (huis-aan-huis) of echt alleen in bepaalde wijken waarvan je weet dat er (om even uw voorbeeld te gebruiken) veel senioren wonen, bijvoorbeeld aanleunwoningen.

 

Maar veel bedrijven zijn toch ook redelijk algemeen, zoals kledingwinkels, de slager, elektronicazaak, drogist enzovoorts..

Is een zgn gezinneneditie ook te algemeen?

 

De ketens kan ik natuurlijk altijd benaderen onder het motto 'niet geschoten is altijd mis'. Ik hoor dan vanzelf wat het beleid is.

Coffee isn't my cup of tea.

Link naar reactie
  • 0

Heb dit concept al vaker gezien :

 

Bij een eerste bezoek bij de verloskundige, krijg je een couponboekje met :

 

- korting van ....% bij het drukken van geboortekaartjes bij Drukkerij Jansen

- korting van ....% bij het bestellen van de kraamcadeautje's bij Shop Pietersen

- korting bij de eerste knipbeurt

- korting bij de eerste aanschaf kinderkleding

- whatever

 

Zo kun je allerhande voorbeelden maken natuurlijk.

 

Doelgroepen kun je ook zelf proberen te maken : Een bepaald soort klant komt bij die en die kapper, koopt daar en daar zijn kleding, doet de wekelijkse boodschappen bewust bij de AH en wil graag gezien worden bij de betere slager en groentenboer.... (geloof me, zo'n doelgroep bestaat ;D)

 

Ik zou dus wel doelgroepgericht proberen combi's te maken.

 

En je kunt verder gaan : Wanneer je bij de kapper geknipt bent, krijg je een kortingsbon voor de kledingwinkel. Wanneer die daar ingeleverd wordt, krijgt men een kortingsbon voor die gerenomeerde slager, enzovoorts.

 

Richt je wel op de lokale markt inderdaad, want de grote ketens zoals je noemt, kunnen/mogen bijna nooit mee doen aan lokale actie's (uitzonderingen daargelaten)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Sjorslo,

 

welkom op Higherlevel. Misschien kun je je idee omvormen naar een e-couponnenboekje, waarbij je kortingscodes voor webshops of ticketpoints per categorie verzamelt? Dat zal me een traffic genereren! Zoek maar eens op kortingscode...een tussenvorm is een bon die uitgeprint kan worden, maar dat geeft voor alle partijen veel gezeur.

 

Op dit gebied zijn inmiddels vele partijen actief. Eenvoudige en doeltreffende inzet voor mij zou zijn: gratis verzenden korting aanbieden. Dat spreekt aan. Vrijverzenden, portocadeau, portovrij, of weet ik veel wat voor domein je daar voor zou kunnen kiezen...kijk ook eens naar blogmogelijkheden voor dit doel.

 

Ander idee: kortingsbonnen aan de binnenzijde van een enveloppe drukken of als tweede laag onder een adresetiket plaatsen (met het oog op een vervolgaankoop of bijverkoop).

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heb dit concept al vaker gezien :

 

Bij een eerste bezoek bij de verloskundige, krijg je een couponboekje met :

 

- korting van ....% bij het drukken van geboortekaartjes bij Drukkerij Jansen

- korting van ....% bij het bestellen van de kraamcadeautje's bij Shop Pietersen

- korting bij de eerste knipbeurt

- korting bij de eerste aanschaf kinderkleding

- whatever

 

Zo kun je allerhande voorbeelden maken natuurlijk.

 

Doelgroepen kun je ook zelf proberen te maken : Een bepaald soort klant komt bij die en die kapper, koopt daar en daar zijn kleding, doet de wekelijkse boodschappen bewust bij de AH en wil graag gezien worden bij de betere slager en groentenboer.... (geloof me, zo'n doelgroep bestaat ;D)

 

Ik zou dus wel doelgroepgericht proberen combi's te maken.

 

En je kunt verder gaan : Wanneer je bij de kapper geknipt bent, krijg je een kortingsbon voor de kledingwinkel. Wanneer die daar ingeleverd wordt, krijgt men een kortingsbon voor die gerenomeerde slager, enzovoorts.

 

Richt je wel op de lokale markt inderdaad, want de grote ketens zoals je noemt, kunnen/mogen bijna nooit mee doen aan lokale actie's (uitzonderingen daargelaten)

 

 

 

Bedankt voor uw inbreng!

 

Over die combi moet ik inderdaad eens na gaan denken. Zo kan ik bijvoorbeeld ook een 'uitstapjes-flyer' (kinderfeestjes) maken.

 

Korting voor zwembaden, koeienknuffelen bij de boer etc.

Korting voor snackbars, restaurants

Korting voor drinken & eten (al gaat dat moeilijk worden i.v.m. grote supermarkten)

Korting voor een snoepzakje bij de lokale snoepwinkel.

 

Maar toch vraag ik me af of dit slim is, want waar laat je deze flyers bezorgen? Senioren zitten bijvoorbeeld niet te wachten op de laatste trends qua kleding. Is het niet efficiënter om een algemene folder te maken waarin voor iedereen iets staat, of zal deze dan niet gelezen worden?

 

Edit: Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam niks soortgelijks tegen.

 

Beste Sjorslo,

 

welkom op Higherlevel. Misschien kun je je idee omvormen naar een e-couponnenboekje, waarbij je kortingscodes voor webshops of ticketpoints per categorie verzamelt? Dat zal me een traffic genereren! Zoek maar eens op kortingscode...een tussenvorm is een bon die uitgeprint kan worden, maar dat geeft voor alle partijen veel gezeur.

 

Op dit gebied zijn vele partijen actief. Eenvoudige en doeltreffende inzet voor mij zou zijn: gratis verzenden korting aanbieden. Dat spreekt aan. Vrijverzenden, portovrij, of weet ik veel wat voor domein je daar voor zou kunnen kiezen...

 

Groet,

 

Highio

 

Allereerst bedankt voor uw reactie!

 

Goed idee, maar ik vraag me af of ik me moet mengen met de huidige concurrentie (zoals Retailmenot of Coupons.nl). Verder vraag ik me eigenlijk af of webshops het interessant vinden, aangezien verzending nog altijd een grote kostenpost is. Als ze bereid zijn gratis te verzenden, waarom zullen ze dit dan niet op de site zetten. Het staat immers niet verkeerd!

 

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Coffee isn't my cup of tea.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn webshops die als actie gratis verzenden of een andere tijdelijke korting hebben, jij zou die dan bekend kunnen maken op een weblog! Probeer een draai te geven aan concepten die al bestaan.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er zijn webshops die als actie gratis verzenden of een andere tijdelijke korting hebben, jij zou die dan bekend kunnen maken op een weblog! Probeer een draai te geven aan concepten die al bestaan.

 

Groet,

 

Highio

 

Daar zit wat in! Maar wat is het verdienmodel dan? (Niet alle webshops hanteren een affiliateprogramma)

Google Adsense is, denk ik, ook niet interessant bij de deze doelgroep. Die prikken er zo doorheen..

 

En ik denk niet dat webshops willen betalen voor een plaatsen op mijn weblog, naast het weglaten van de verzendkosten..

Ik moet er nog eens goed voor zitten, want er valt wellicht wel iets moois van te maken..

 

Ondertussen ga ik nog even verder met het lokale couponnenboekje.

Wederom bedankt.

Coffee isn't my cup of tea.

Link naar reactie
  • 0

Vrij naar je HL handtekening: couponnenboekjes voor koffie of thee onderweg... of voor een krantje met koffie, een thee met tijdschrift...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

 

Over die combi moet ik inderdaad eens na gaan denken. Zo kan ik bijvoorbeeld ook een 'uitstapjes-flyer' (kinderfeestjes) maken.

 

Korting voor zwembaden, koeienknuffelen bij de boer etc.

Korting voor snackbars, restaurants

Korting voor drinken & eten (al gaat dat moeilijk worden i.v.m. grote supermarkten)

Korting voor een snoepzakje bij de lokale snoepwinkel.

 

Maar toch vraag ik me af of dit slim is, want waar laat je deze flyers bezorgen? Senioren zitten bijvoorbeeld niet te wachten op de laatste trends qua kleding. Is het niet efficiënter om een algemene folder te maken waarin voor iedereen iets staat, of zal deze dan niet gelezen worden?

 

Edit: Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam niks soortgelijks tegen.

 

Zoals jij het brengt (en ik lees) lijk je me een folder HAH te willen bezorgen met een "voor ieder wat wils" korting. Hierop staat welgeteld één ( 1 ! ) bonnetje wat voor mijn vrouw, mij of mijn gezin van toepassing is.

 

Probeer eens met me mee te denken :

(pure hersenspinsels op de late ( ;D) dinsdagavond)

 

Begin van het schooljaar geef je een couponboekje uit op de basisscholen (toestemming vragen vooraf natuurlijk !)

 

- korting bij het zwembad

- snoepzakje afhalen bij Cornelissen (om in het alfabet te blijven, zie vorige post... ;))

- 1 gratis zwemles

- emmer stoepkrijt voor 1 euro bij de plaatselijke speelgoedboer

 

Senioren :

 

- gratis 2 kopjes koffie bij het seniorenzwemmen op woensdagochtend

- pedicurebehandeling

- kapper aan huis

- honden uitlaat service

- gebit op maat bij u thuis

 

Bezorgen in het bejaardenhuis, en je kent zelf de wijken wel waar de senioren wonen. Anders opvragen bij gemeente of woningbouwvereniging o.i.d.

 

Dit kan zo leuk, simpel verwezenlijkt worden, kost je alleen tijd en moeite. Maar dat kost het ieder starter, toch ?

 

Ik zie een boekje voor me, met gekleurde papiertjes, met daarop de aanbieding, logo en dergelijke van de adverteerder, en zelf of een neefje of nichtje laten bezorgen. Volg je me ?

 

Op 1 A4-tje kun je 4 x dezelfde advertentie kwijt, 100 x "copieren" en je hebt 400 blaadjes. De kapper in geel, de gebit-aan-huis-aanbieding op rose enzovoorts. Een kleurrijk boekje, simpel aan elkaar geniet, klaar.

 

In dit segment is zoveel te verzinnen, je kunt alle kanten op. Je meeste werk zal zitten in het plan, hoe de adverteerders mee te krijgen.

 

Opmerking van de bakker : "Ok, dus ik betaal 100 euro om met jou mee te doen, en ik moet dan mijn taart met 10 procent korting verkopen ? Dit kost mij dus 2x geld !"

 

En dan moet jij hem dus kunnen overtuigen dat de traffic die het genereert hem meer oplevert.

 

Succes !

 

(Leuk idee, en zelf ook al eens mee bezig geweest, maar door tijdgebrek nooit doorgevoerd. Het kost erg veel tijd alle neuzen dezelfde kant op te krijgen..... :-\)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vrij naar je HL handtekening: couponnenboekjes voor koffie- of thee onderweg... een krantje met koffie, een thee met tijdschrift...

 

Groet,

 

Highio

 

Die is scherp! Alleen moet ik dan weer wat meer landelijk gaan kijken. Ik denk namelijk niet dat veel mensen koffie gaan drinken in eigen dorp. Maar couponnen voor grote ketens die landelijk veel voorkomen (Hema, La place, McDonalds, Van der Valk).

 

Bedrijven zullen dit wellicht ook wel aantrekkelijk vinden in de hoop dat er iets bij besteld wordt (gebak oid) of een tweede kopje.

Maar ik hou het voorlopig liever even lokaal.. ;)

Coffee isn't my cup of tea.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zie een boekje voor me, met gekleurde papiertjes, met daarop de aanbieding, logo en dergelijke van de adverteerder, en zelf of een neefje of nichtje laten bezorgen. Volg je me ?

 

Als ik het zo lees, klinkt dit inderdaad toch wel aantrekkelijker als een algemene folder. Op deze manier kan ik ook het hele jaar bezig zijn! Dan weer eens een seniorenfolder en vervolgens is het weer eens tijd voor een folder voor kinderspullen (tegen sinterklaas bijvoorbeeld)

 

Vooral senioren kopen veel lokaal, aangezien ze niet op internet shoppen.

 

Ik word met de minuut enthousiaster momenteel ;)

 

Nu rest mij de vraag nog: ga ik zelf printen óf ga ik het uitbesteden aan de professionals. Zelf printen is voor kleine hoeveelheden waarschijnlijk nog goedkoper (als ik de doelgroep ga specificeren). Wellicht kan ik wat onderhandelen met de lokale printshop. Korting in ruil voor een logo op de flyer.

 

Verder vraag ik me af wat een goed tarief zal zijn per advertentie. Ik vind alles in principe mooi meegenomen en het gaat me in eerste instantie ook niet om de winst. (al weet ik dat sommige leden van HL hier niet van gecharmeerd zijn, sorry!).

 

edit: quote ingekort

Coffee isn't my cup of tea.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het zo lees, klinkt dit inderdaad toch wel aantrekkelijker als een algemene folder. Op deze manier kan ik ook het hele jaar bezig zijn! Dan weer eens een seniorenfolder en vervolgens is het weer eens tijd voor een folder voor kinderspullen (tegen sinterklaas bijvoorbeeld)

 

Je noemt het nog steeds een folder, en ik wil jouw idee écht niet beïnvloeden.....

 

Velletje papier, 4 advertentie's, (dezelfde) mooi en goed opgemaakt. 100 x drukken, copïeren, snijden.

400 x hetzelfde blaadje.

 

8 adverteerders... (reken je mee ?)

 

Dus jouw boekje heeft 8 verschillende, leuke aanbiedingen, allemaal in een leuk, opvallend kleurtje.

 

Vraag eens aan de plaatselijke copie-shop wat het kost om dit te printen, snijden, en nieten ? (Basis van je plan ! )

 

T.o.v. je adverteerder is al een plus. dat men op 400 specifiek uitgekozen adressen terecht komt, ipv een HAH folder. Veel meer waarde, en dus beter te verkopen !

 

Marcel

 

( En nu ga ik dit ondernemingsplan verder uitwerken in dit dorp en mijn situatie ;D )

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals, één velletje in de bus heeft geen nut ! Er staat 1 ad op die ik héééééél mischien interessant vind, maar dit ding gaat toch echt, per direct, het ronde archief in.....sorry !

 

1 x korting op de hondensalon, 1 x korting op de pedicure.... NOPPES....

 

Dit plan kan werken, wanneer je je heel specifiek op de bepaalde doelgroepen richt !

 

En koffie hoef ik niet meer, doe mij maar een borrel ! ;D (sorry, inside joke) Of is die opmerking gepatendeerd ?

 

Link naar reactie
  • 1

Volgens mij snappen wij elkaar nét niet ;)

 

Je bedoelt dat ik één A4 neem (laat printen). Deze verdeel ik in vier gelijke vlakken (coupons). Nu heb ik vier coupons die ik door middel van een nietje aan elkaar maak, zodat je een soort boekje overhoudt. Begrijp ik het nu goed? Om het helemaal duidelijk te krijgen, heb ik even vluchtig een voorbeeld gemaakt (zie bijlage)

 

Zal een boekje beter zijn, dan een A4 flyer, die de ontvanger zelf moet knippen?

 

PS: Ik snap inderdaad de inside joke niet, maar dat kan ook aan het tijdstip liggen ::)

Flyer.thumb.jpg.4a9375ffd85617d65c74675de4ba2bef.jpg

Coffee isn't my cup of tea.

Link naar reactie
  • 0

Superreus !

 

Helemaal goed !

 

En nu deze coupons specificeren naar je doelgroep, prijsafspraken maken, ondernemersplannetje en zo ;) en ...... er is wederom een ondernemer met een drive geboren !

 

Nu slapen en er over nadenken en kom komende week maar op met je plannen !

 

Marcel

 

(sorry voor die inside joke, was niet gepast inderdaad, en bestemd voor de ondernemers die al langer hier "rond lopen" )

 

 

Link naar reactie
  • 0

Superreus !

 

Helemaal goed !

 

En nu deze coupons specificeren naar je doelgroep, prijsafspraken maken, ondernemersplannetje en zo ;) en ...... er is wederom een ondernemer met een drive geboren !

 

Nu slapen en er over nadenken en kom komende week maar op met je plannen !

 

Marcel

 

(sorry voor die inside joke, was niet gepast inderdaad, en bestemd voor de deelnemers die al langer hier "rond lopen" )

 

 

 

Oké, bedankt en welterusten voor nu.

Ik laat nog van me horen ;)

 

(Die deelnemers zitten nu waarschijnlijk stiekem te gniffelen)

 

 

Coffee isn't my cup of tea.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog eens goed nagedacht en vraag me op dit moment af wat de beste manier is om ondernemers in de buurt te benaderen..

 

E-mail, post of gewoon binnenlopen in de hoop dat de eigenaar er is. Vooral bij grote ketens (Hema etc.) zal dit nog moeilijk gaan worden, daar is een e-mail wellicht wel handig. (Dan hoor ik meteen wat het beleid is). Wat is wijsheid?

 

En wat zal een goede prijs zijn per advertentie? Ik heb namelijk echt geen flauw idee wat acceptabel is.

€10 per 100 ontvangers? (€0.10 p.p)

 

Wederom bedankt!

 

Coffee isn't my cup of tea.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ondertussen niet stilgezeten en de ideale naam gevonden voor mijn onderneming. Ik ga morgen de domeinnaam registreren zodat ik er ook een kleine website op kan zetten (straalt een stukje professionaliteit uit naar de lokale ondernemers).

 

Ik ben nu bezig met een lijstje met voordelen voor de ondernemers. Het onderstaande heb ik inmiddels maar ik moet het natuurlijk nog finetunen. Iemand nog een advies?

 

De voordelen van adverteren bij [naam onderneming]

- Lokaal & vertrouwd

- Specifieke doelgroep voor een hogere conversie

- Persoonlijk advies

- Regionaal adverteren voor ieder budget

- Uw coupon direct printen vanaf de website

 

Alle suggesties & adviezen zijn nog steeds welkom! (ook op mijn vorige post ::))

En excuses voor de dubbelpost, maar het viel stil.. ::)

Coffee isn't my cup of tea.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Sjorslo,

 

wat wordt het doel van de website? Ga je je daar als onderneming profileren of ga je vooral de acties uit de couponnenboekjes plaatsen?

 

Heb je ingangen bij winkeliersgroepen of -verenigingen om ze warm te maken voor gezamenlijke acties of zijn die er al?

 

Weet je al wat de Algemene Plaatselijke Verordening zegt over flyeren op straat of in winkelcentra?

 

Wat doe je met brievenbussen met nee/nee- of nee/ja-stickers? Of worden de bonnen inmiddels alleen via internet verspreid?

 

Wat noem je een hoge conversie? En kun je die benoemen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Alle suggesties & adviezen zijn nog steeds welkom! (ook op mijn vorige post ::))

En excuses voor de dubbelpost, maar het viel stil.. ::)

 

Beste Sjors,

 

Allereerst : Jij hebt een idee, je vraagt om feed back, onder andere ik geef dat, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er iets mee moet doen. Wanneer jij nog steeds een A4 wilt uitgeven HAH met diverse coupons, is dat jouw goed recht, ook al denk ik er anders over, ok ? Jouw plannen, jouw ideeën….

 

Dus “no hard feelings” !

Ik rammel dus gewoon nog even door op het couponnen-boekje.

Laten we één marktsegment er uit pikken :

Je gaat een couponnenboekje maken wat bij de plaatselijke verloskundige komt te liggen, of uitgereikt wordt na het eerste gesprek. (misschien iets te veel “ver-van-je-bed-show” , als 17-jarige, maar vooruit…)

 

 Wat voor soort mensen zouden nu blij zijn met zo’n bonnen boekje ?

 

-   De mensen die hier komen, zijn zwanger.

-   Ze verkeren in een gelukkige staat (mooi meegenomen ;-) )

-   Alles wat met baby’s en info daaromtrent te maken heeft, vinden ze interessant.

 

Dus wat zou je kunnen aanbieden :

 

Een coupon van :

 

-   De plaatselijke baby kleding winkel

-   De lingeriewinkel, welke ook zwangerschapsmaten verkoopt

-   De plaatselijke kapper : laat uw eerste lokje bij mij knippen

-   De drukkerij : geboortekaartjes via deze coupon 10 % korting

-   De schoenenzaak…

-   Zelfs de buurtsuper : “u heeft het erg druk in de eerste week, uw boodschappen bezorgen we daarom, na ontvangst van het geboortekaartje, gratis thuis.”

-   De speelgoedwinkel : “alleen bij ons een mand/cadeautafel met alle cadeautjes die papa en mama graag voor hun kleine willen hebben !” (nieuwe ouders hebben dit dan wel aangegeven natuurlijk.

 

Vooruit, dat waren de ideeën, nu de kosten.

Hoeveel van deze boekjes ga je uitgeven ?

 

Volgens bovenstaande , heb je 7 adverteerders. Zelf weet je er ook nog een paar, dus 10 adverteerders per boekje.

Stel, dat je als eerste 120 boekjes laat maken. Op een A4 gaan 4 advertenties, zie je eigen voorbeeld. Dus 30 A4-tjes voor één adverteerder.

Je hebt 10 adverteerders, dus 300 A4-tjes te laten printen/drukken/ontwerpen.

Wat kost dit ?

 

Ik heb zomaar eens op een site gekeken van een copy shop in den Bosch, en een A4 kost daar maximaal 1,50 euro ( ps totaal geen prijsvergelijking gedaan)

300 A4-tjes x 1,50 = 450 euro

 

Dit is je inkoopsprijs, maar ik heb het vermoeden, dat je er ook nog eens iets op wilt verdienen ?

Iedere adverteerder heeft nu dus 120 advertentie’s / coupons, op een adres waar ze zeer goed gelezen worden (hoge marktwaarde).

Wanneer de winkelier zelf 120 coupons uit wil geven, dus 30 x drukken á 1,50, kost hem dit dus 45 piek. Maar nu de meerwaarde, het specifiek onderbrengen onder de klanten i.p.v. lukraak verspreiden, de opmaak, het idee erachter, noem maar op. De kosten……

 

Maak je prijs, zou ik zeggen !

Ik vraag 400 piek voor de ad en de moeite en de verspreiding….

400 minus

Kosten drukken (45 euro)

Minus verspreiding ( weinig, boekjes liggen op 1 á 2 adressen, in dit voorbeeld)

Minus opmaak ( kun je zelf, zo te zien aan je voorbeeld ?)

Omzet 355 euro per klant. X 10….3550 eurotjes…

En dit is doelgroep nr. 1….

En hoeveel doelgroepen waren er ook al weer genoemd ?

 

Dit is natuurlijk maar een super simpele gang van zaken, want je zult veel overredingskracht nodig hebben, de goede doelgroep moet kunnen benaderen, kosten berekenen enzovoorts…

Ga maar eens aan de slag met het laten opmaken van offertes, het (zelf) opmaken (en heropmaken, en nogmaals heropmaken van de advertenties) maak dus een berekening van je kosten.

Ik hoop je een goed handvat gegeven te hebben, en wens je veel succes !

 

Marcel

 

(PS….die zich trouwens nogmaals afvraagt, wat hem belet dit niet in eigen woonplaats te realiseren….)

(PS 2… een advertentie in het plaatselijke clubblad kost minimaal 25 euro. (voetbal, handbal, hockey, mestkeverfok-handel) Kleiner formaat. Even als prijsindicatie.)

 

Link naar reactie
  • 0

Sjors,

 

Ik heb er even over nagedacht en vindt het een erg leuk idee van je! Ik weet dat er landelijk een bedrijf is die deze boekjes uitgeeft, HAH maar dan met stripboeken, ondergoed, seksshops en weet ik veel...

 

Jou voorbeeld vindt ik aardig amateuristisch maar dat is mijn idee. Een echt boekje met coupons is denk ik meer waardevol voor de adverteerders.

 

Wat je zou kunnen maken is een voorbeeldboekje en dan met de plaatselijke handelsvereniging gaan praten. Wellicht een idee om zo een boekje periodiek (maandelijks of per kwartaal) te gaan verspreiden, zodat er steeds meer vertrouwen komt van de consument.

 

Veel succes met het uitwerken van het plan en als je iets concreets gemaakt heb wel ff op HL plaatsen:)

 

Gr, Paul

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Ik moet eigenlijk ook aan Sjopze en Hebbedeal denken bij dit initiatief, dat is ook multi-channel met meerdere aanbieders...

 

@Marcel (Up): je mag bij mij komen printen tegen dat tarief! ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Los even van het ontwerp van het bonnenboekje/kortingsbonnenvel verwacht ik dat je je verkoopvaardigheden dient te ontwikkelen. Belangrijk onderdeel in je ondernemingsplan is dus de ontwikkeling van je (eigen) verkoopvaardigheden. Die training of opleiding zul je dus moeten inplannen en financieren. Je kunt natuurlijk ook besluiten om de verkoop door anderen te laten doen. (is ook al het nodige op HL over geschreven.)

 

Succes.

 

Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.