Eenmanszaak Voorbeeld: er komt in 3 maand tijd EUR 20.000 binnen. Er is een laptop aangeschaft van EUR 2.500.
Ik heb 2000 km in mijn prive auto gereden voor ze zaak.
Ik heb maar Eur 3000 in de 3 maand nodig als 'loon'
vraag 1: Gaan de kosten van de laptop van de winst af ? (dus minder belasting betalen ?)
vraag 2: Ik heb BTW betaald over de laptop, hoe zit dat ?
vraag 3: Kan ik mezelf een KM vergoeding geven, en dus weer van de winst afhalen.
vraag 4: Het geld wat 'over' blijft wil ik graag gebruiken als geld voor tijden dat het minder gaat, of als opstapje naar een BV ipv eenmanszaak. Nu moet ik er de volle mep belasting over betalen, zijn daar nog truckjes voor ?
Alvast bedankt !
..:: Life without danger is a waste of oxygen ::..
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
KnickLight
KnickLight
Eenmanszaak Voorbeeld: er komt in 3 maand tijd EUR 20.000 binnen. Er is een laptop aangeschaft van EUR 2.500.
Ik heb 2000 km in mijn prive auto gereden voor ze zaak.
Ik heb maar Eur 3000 in de 3 maand nodig als 'loon'
vraag 1: Gaan de kosten van de laptop van de winst af ? (dus minder belasting betalen ?)
vraag 2: Ik heb BTW betaald over de laptop, hoe zit dat ?
vraag 3: Kan ik mezelf een KM vergoeding geven, en dus weer van de winst afhalen.
vraag 4: Het geld wat 'over' blijft wil ik graag gebruiken als geld voor tijden dat het minder gaat, of als opstapje naar een BV ipv eenmanszaak. Nu moet ik er de volle mep belasting over betalen, zijn daar nog truckjes voor ?
Alvast bedankt !
..:: Life without danger is a waste of oxygen ::..
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag