• 0

Ondeugdelijk product vodafone

Een jaar geleden heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij vodafone. Hierbij werd een toestel geleverd van het merk Samsung, Het product begon al gauw gebreken te tonen, vastlopen e.d maar daar keek ik maar overheen. Na ongev 5 maanden toen ik het toestel wilde opladen lukt dit niet.

Aangekomen bij de vodafone winkel gaven zij aan dat zij het toestel zouden opsturen naar hun reparatiebedrijf. Na twee weken werd ik door de vodafone mederwerker opgebeld die aangaf dat het toestel niet meer te repareren viel en dat ik twee opties had: De eerste was mijn toestel daar bij het onderzoeksbureau te laten of hem laten terugsturen voor 35 euro. De medewerker gaf aan dat het onderzoeksbureau had aangegeven dat het om gebruikersschade ging en dus niet onder de garantie viel.

Hier was ik het totaal niet mee eens want een telefoon opladen is een alledaagse handeling waardoor ik maar niet kon begrijpen dat ze de gebruiker de schuld hiervan geven. Toen ik dit bij vodafone aankaartte gaven zij aan dat het het oplaadpunt beschadigd was en deze niet meer leverbaar is.

Nu zit ik als consument nog een jaar aan een abonnement vast met vrij hoge kosten zonder toestel.

Kan ik iets tegen vodafone ondernemen, ondanks dat deze steeds blijft aangeven dat het om gebruikersschade gaat waardoor ik geen recht heb op een vervangende toestel?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik heb ook ooit te maken gehad (als consument) met een defect toestel wat ze niet meer wilde repareren omdat de garantie voorbij zou zijn en ik niet kon verwachten dat het zo lang mee zou gaan.

Heb toen 3 dingen gedaan:

1. offerte bij de telefoonwinkel opgevraagd (bij overkoepelende organisatie) voor een paar van die toestellen voor werknemers van me (had ik helemaal niet) maar wilde daarbij wel weten hoelang ik mocht verwachten dat ze zouden meegaan. Zal je niet verbasen dat die tijd in de offerte ineens 3 keer zo lang was als dat ze beweerde bij het claimen van de garantie.

2. met die offerte naarde garantie verwerkende eenheid gestapt en laten zien dat volgens hun de te verwachte levensduur veel langer was als ze daar beweerde (waren niet blij maar stonden op dat punt direct buitenspel).

3. mijn consumenten recht ingeroepen dat garantie veel langer is als de fabrieksgarantie. Zij gaven in de offerte zelf aan dat ik een lvensduur van 5 jaar op dat toestel mocht verwachten, toestel was kapot na 1 jaar en 1 maand dus ik hoefde maar 1/5 deel van de reraratie of vervangings kosten te betalen.

De winkel was daar absoluut niet blij mee en vroeg me of ze contact mochten opnemen met hun leverancier (erickson) om te kijken naar een oplossing.

Kreeg van een manager van dat bedrijf uiteindelijk een telefoontje dat zij niet verandwoordelijk waren voor de garantie maar dat ik bij de winkelier moest zijn. hem aangegeven dat ik dat wist maar dat de winkelier graag met hun wilde overleggen.

Manager gaf aan dat ik wettelijk gezien helemaal in mijn recht stond (wist ik ook al) maar dat ze dat nooit op papier mochten bevestigen vanuit de winkels omdat ze anders duizenden van dergelijke zaken verwachte.

Vanuit Erickson werd mij echter kosteloos een kompleet nieuw toestel naar keuze aangeboden.

Moraal van het verhaal... je heb de garantie wel maar moet even slim zijn en een beetje bijten en niet laten wegjagen met smoesjes dat het niet onder garantie valt.

Let op: dit geld enkel voor consumenten en niet voor bedrijven

Link naar reactie
  • 0

Is inderdaad geen ondernemersvraag, maar ik nodig mensen wel uit om juist de andere kant van het verhaal te vertellen.

Heb jij als ondernemer al eens te maken gehad met mensen die garantie claimde nadat de garantietermijn is verstreken en beroepen ze zich dan ook op het feit dat ze mogen verwachten dat een product langer mee gaat ?

Wellicht interessant om daar eens kennis over te delen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar