• 0

Bookaa bibliotheek voor meerdere bedrijven: wat vinden jullie?

Mijn naam is Duncan Huisman (27) en ben net afgestudeerd. Tijdens mijn derde jaar heb ik voor het lokale bedrijfsleven van Helmond Bookaa opgezet. Bookaa is een gezamenlijke bibliotheek waarvan de boeken en magazines zijn uitgekozen door het lokale bedrijfsleven zelf.

 

Voorbeeld:

Bedrijf A kocht 5x het boek "grondslagen van de marketing".

Bedrijf B kocht 8x het boek "strategisch management".

 

Alle deelnemende bedrijven moesten hetzelfde bedrag betalen. Zo ontstond van alle bedrijven (boeken) een gezamenlijke bibliotheek. Waar op de dag van vandaag nog altijd veel gebruik van wordt gemaakt. De boeken zijn maximaal 2 weken te lenen en worden onderling telefonisch geruild. De opslag van de bibliotheek begeeft zich in een bedrijfspand dat door mee te doen met het concept een kleine ruimte aan mij gaf. Het gaat momenteel om totaal ruim 500 boeken en 140 magazines. verdienmodel is x percentage van ingekochte boeken/magazines.

 

Omdat het nogal een succes was wil ik dit uitbreiden met een website bookaa.com. Daarmee wil ik bookaa.com interactiever maken. Hoe? Door vragen te stellen op de site en vervolgens elkaar te helpen bij het zoeken naar het antwoord van de werknemer. Het antwoord van een desbtreffende vraag komt dus van iemand die het eerder had gelezen; "grondslagen van de marketing hfst 10 blz 199."

 

De website ga ik over twee weken feestelijk lanceren met het lokale bedrijfsleven.

 

pluspunt van het concept voor uitgevers:

+ bij interesse van werknemers wordt het boek prive aangeschaft.

+ omzet stijgt door mond tot mond reclame

 

pluspunt voor het lokale bedrijfsleven:

+ kennis werknemers vergroot

+ netwerk vergroting

 

Er rest mij echter 1 vraag waar ik graag advies over hoor.

 

Dit concept is tamelijk vriendelijk als het gaat om rechten van de boeken en uitgeverijen (kleinschalig en zonder toestemming nu).

 

Mijn droom is om dit concept uit te breiden naar andere steden in Nederland? Is dit mogelijk als het gaat om bovenstaande zin? Ik wil er serieus mee aan de slag (ben er 1 jaar mee bezig geweest en dat mag nu wel eens worden uitbetaald ;-) )

 

En ben verder ook benieuwd wat jullie vinden van dit innovatieve concept BOOKAA (book and advisments).

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat een geweldig initiatief!! Ik sta te juichen: HOERA!! HOERA! :) En gefeliciteerd met het behalen van je diploma.

 

Met je vraag kan ik je niet meteen helpen (weet niets van auteursrechten). Maar gewone bibliotheken mogen dit ook doen. Wellicht kan je navraag doen bij de stichting reprorecht. Die komt op voor belangen van auteurs.

 

En anders uitgeverijen benaderen. Denk dat zij wel willen meewerken. Is toch weer een mooie manier om doelgroep met de boeken kennis te laten maken. Zou er meteen een webshop aanhangen (of affiliate van managementboek.nl) en community reviews laten schrijven. Ook kan je schrijvers uitnodigen om eens iets over hun boek te vertellen (of via podcast als managementboek doet).

 

Kortom: ik vind het een heel goed initiatief en heb er veel vertrouwen in. Als je snelle expansie nastreeft heb je wellicht nog wel wat kapitaal nodig. Heb je al een business plan geschreven (zal wel in kader van studie).

 

Succes! Ik ga je in ieder geval volgen...

Link naar reactie
  • 0

bssplan is idd geschreven, maar het zal moeten worden uitgebreid als ik landelijk wil gaan. u praat idd over een mooie win-win-situatie als ik uitgevers de kans geef een link te maken naar een webshop. Een webshop op bookaa.com maakt het geheel wat onoverzichtelijk denk ik. Deze wwsituatie geeft wel een deur die openstaat!

 

Verder erg leuk dat je mij in de gaten gaat houden!

 

BOOKAA.com

Books and Advisements

Link naar reactie
  • 0

Een webshop op bookaa.com maakt het geheel wat onoverzichtelijk denk ik. Deze wwsituatie geeft wel een deur die openstaat!

 

Je kunt toch gewoon bij de boekbeschrijving een link toevoegen die mensen direct de mogelijkheid geeft het boek via Bol.com of managementboek.nl te kopen ? Jij geen webshop en gedoe maar inkomsten doordat je doorlinkt.

 

Misschien kun je ook een beetje uitleg geven over de logistiek, hoe werkt het praktisch, hoe gaan boeken naar de volgende lezer, wat gebeurt er als een boek niet meer gelezen word. Hoereserveren mensen boeken, hoe kunnen deelnemers elkaar op een boek wijzen en zitten daar meteen reserveer mogelijkheden enz enz

Link naar reactie
  • 0

Had hetzelfde als Nico voor ogen. Ondernemers zien natuurlijk overal kansen (krijg opeens allemaal wilde ideeën) en willen alleen maar horen waarom het wel lukt. Niet waarom het niet lukt. Al is het soms ook wel eens goed om daarbij stil te staan.

 

Overigens hoeven de uitgevers geen link naar de webshop te hebben (andersom ook niet). Die willen alleen maar dat het verkocht wordt en zullen uit dien hoofde wel mee willen werken. En met een affiliate van Managementboek heb je zelf geen omkijken naar de hele logistieke afhandeling van de boeken. Kan een leuke inkomst zijn om de site draaiend te houden. Bovendien kunnen abonnementsgelden voor deelnemende bedrijven dan wellicht beperkt blijven. Maar zal allemaal al in je business plan zijn uitgewerkt lijkt me.

 

Maar laat het op HL maar even weten wanneer je live bent. Knal er ook maar meteen een persberichtje tegenaan, want volgens mij heeft het nieuwswaarde. En publiciteit is nooit verkeerd... Verder vind ik bookaa.com een briljante naam. Was die nog vrij of heb je 'm moeten kopen?

Link naar reactie
  • 0

tuurlijk heb ik al contact gehad met bol.com en was van harte welkom om het concept te komen presenteren. Dat wat ik zeker ga doen als het bssplan is uitgebreid. Ik zie dit als stap 3 als stap 2 (live gaan van website) is verwezenlijkt.

 

Even om nico van zijn antwoorden te voorzien. (je bent toch geen dief he ;-) ). Ik heb geleerd om open te zijn als je een goed idee hebt. De concurrent/dieven ben ik al een jaar voor en als ik wil sta ik morgen bij bol.com dus laat ik open en eerlijk zijn!

 

Boeken worden ingekocht bij je raadt het al ;-) bol.com; daar komen alle boeken vandaan, vandaar dat ze mij ook van harte hebben uitgenodigd. Het duurde totaal 2 weken tot alle bedrijven de boeken hadden gekozen en afgerekend. (managers van de bedrijven hebben gekozen voor de boeken die in hun ogen meerwaarde hadden voor het bedrijf).

De boeken vonden zijn opslag in een ruimte van 33m2. Toen de boeken eenmaal werden opgehaald gingen mensen onderling ruilen en het bij elkaar ophalen (middels adressenbestand) Werknemers konden elkaar opbellen en vragen wanneer welk boek beschikbaar was. Voor in het boek had ik een A4 waar je precies kon zien hoelang wie wat had gehuurd.

Dit wordt straks geautomatiseerd op de website uiteraard.

 

Boeken die niet meer gelezen werden waren er eigenlijk niet; er was altijd wel interesse in een bepaald boek.

 

Bookaa.com heb ik voor een prikkie gekocht :)

 

Jeetje jullie zijn wel enthousiast zeg! Geeft mij weer extra stimulans! Dank! Maar ik heb nog niet echt vraag gehad op de vraag wat bertreft rechten. Zoals jullie het zeggen is het mogelijk dus!

Link naar reactie
  • 0

Misschien ligt het antwoord voor mij neus maar ik snap nog steeds niet waarom bedrijf A 5x het boek "grondslagen van de marketing" heeft gekocht in jouw voorbeeld en wat er dan vervolgens met die boeken gebeurt.

Jij maakt er een soort bieb van begrijp ik maar als dat zo is dan heeft bedrijf A toch genoeg aan 1 exemplaar die nadat het gelezen is door de medewerkers jouw bieb ingaat om zo weer geruild te worden tegen andere boeken.

 

Is het misschien een idee om er een pool van de maken ? Dat als bedrijven 10 boeken aan Bookaa schenken, door het eerst via jouw link naar bol te kopen, het hun het recht geeft voor de periode van xx maanden ook 10 boeken te mogen lenen ?

Want nu snap ik niet zo goed wie er wel en niet boeken mag lenen en hoe dat met inkomsten voor jou zit.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat momenteel om totaal ruim 500 boeken en 140 magazines. verdienmodel is x percentage van ingekochte boeken/magazines.

Moet een bedrijf dus naast 10 boeken bij jou in beheer geven ook een percentage extra betalen om het boek met andere bedrijven te delen? Of waar komt dat percentage vandaan? Betaal je dat net zoals in de bibliotheek als je een boek leent? Betalen ze dus eigenlijk een soort verzendkosten?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Elk bedrijf betaalde eenmalig die boeken en waren dan lid; Ik heb aan dit project in Helmond nooit veel verdiend. Nogmaals ik kon er mijn studie mee terugbetalen en mijn boeken. Ik ontving 8% van de ingekochte boeken, daarnaast kreeg ik sponsorgeld. Straks (ik heb inmiddels gesprek bij bol.com en managementboek.nl gergeld) ga ik een nog nader overeengekomen percentage krijgen in boeken die via booka.com worden gekocht. Mijn verdienmodel is verder advertentiemogelijkheden, boekenpresentaties/reviews etc.

 

In de nieuwere vorm van Bookaa betaald men geen leen of verzendkosten want ze halen de boeken bij elkaar op. Dit doen we ook omdat er zo meer beweging zit in Bookaa.com. Bookaa is meer dan alleen een bibliotheek.

Link naar reactie
  • 0

 

Behalve bij Bol moet je zeker ook eens bij Managementboek.nl langsgaan. Door de vaste boekenprijs mogen ze je geen korting geven, maar ze kunnen je wel op andere manieren steunen. Ga ook eens bij het Centraal Boekhuis langs, want er valt wellicht iets te doen met distributie. En eigenlijk zou die hele markt van het zakenlijk lezen es uitgediept moeten worden.

 

Wat op het niveau van Helmond een leuk idee is, kan op landelijk niveau een lastige knoop opleveren. Lokaal is het best aardig dat lezers op de fiets springen, maar landelijk zal je distributie moeten opzetten. Keuzes maken als: centraal depot of niet? Misschien moet je in navolging van de IT-sector ook eens aan gedeelde opslag denken. Het boek blijft bij de eerste lezer tot de volgende lezer zich aandient. Scheelt 50% aan verzendkosten en je kunt met een veel kleiner centraal depot toe.

 

Ook het motief tot deelname intrigeert me. Kostenbesparing lijkt me niet doorslaggevend. Want voor die paar centen voordeel krijg je wel veel gedoe. Er zou weleens een ethische dimensie aan kunnen zitten. Doing Good!

 

Als je een goed distributiemodel hebt, kun je je diensten aanbieden aan grote landelijke bedrijven. Bibliobeheer! Met service-levels: shared books of limited, koerierservice, etc.

 

Wel een intrigerend idee!

 

Wat betekent advisement eigenlijk?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

hmm ik vind het een leuk idee. Ik denk dat het naar een groter plan trekken zoals TwaBla al aangeeft voor veel problemen kan zorgen. Dit bracht mij gelijk op een gedachte.

 

Verschillende partijen zijn op dit moment bezig om de ereaders in de markt te zetten. Als je het op een een of andere manier voor elkaar krijgt om elk bedrijf 1 of meerder ereaders te laten aanschaffen dan zou je de boeken en tijdschriften wellicht digitaal kunnen gaan aanbieden.

 

Dit lost een heleboel problemen op (fysieke opslag en distributie e.d.) maar creëert ook nieuwe uitdagingen: hoe ga je de digitale distributie regelen. Hoe zorg je dat de content op de ereader na de uitlijntermijn vervalt. In feite zou je een digitale bibliotheek moeten ontwikkelen waar de digitale boeken weer vrijkomen wanneer de uitleendatum is vestreken. Dit biedt ook nieuwe mogelijkheden om geld te verdienen; kleine vergoeding per uitgeleend boek, abonnementstructuur , winst wanneer iemand besluit de content met korting definitief aan te schaffen of de papieren versie via een van de boekhandelpartners te bestellen.

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Nog iemand een buitengewoon goede tip?

 

Laat Bol.com wat uitleenboeken leveren. Kost ze in principe niks, want die kunnen ze zo gratis bij de uitgevers krijgen. Recencenten krijgen ook gratis exemplaren. Dat is weliswaar maar 1 en jij hebt er meer nodig. Lijkt me toch niet zo'n probleem?

Link naar reactie
  • 0

@Bookaa,

 

Ik denk dat Seb wel een goed punt heeft met de eReaders. Je ziet nu al veel combi´s van papieren boeken en websites (extra materiaal, opgaven, uitwerkingen bijv) en het kan zo maar gebeuren (zeker als er ook kleuren eReaders komen) dat de hele zakelijke papieren-boekenmarkt drastisch verkleint, zo niet verdwijnt.

 

Hoe zie jij zelf die ontwikkelingen, en wat betekent dat voor je business model?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

Qua digibooks zitten we nu op een kantelpunt. De infrastructuur wordt nu opgezet, met Centraal Boekhuis als spin in het Nederlandse web en Bol.com en waarschijnlijk ook Managementboek.nl klaar om specifieke niches te gaan bedienen. Desondanks blijft het fysieke boek nog lang (altijd) een factor.

 

Als je de hele distributiestructuur in beschouwing neemt, is er wellicht iets te doen met een lease-opzet. Leazabook! Leabliotheek! Ga maar na: een uitgever heeft een oplage van een paar duizend boeken per titel. Die worden fysiek opgeslagen bij Centraal Boekhuis en aangesloten boekhandels. Stel nu dat je een deal met de uitgever kan sluiten waarbij meteen x-honderd boeken in distributed depot worden genomen. Die gaan direct naar deelnemende bedrijven, om vervolgens op afroep doorgestuurd te worden naar volgende belangstellenden. Voor elke beweging betaalt de abonnee zeg 1/10 van de verkoopprijs. Na tien roulaties wordt er winst gemaakt. Of eigenlijk veel eerder, want in de verkoopprijs zitten nogal wat margeslagen die niet meer nodig zijn (depot, distributie, retail). Bovendien is zo'n opzet interessant voor de uitgever en auteur; die krijgen immers een vliegende start. Onderdeel van de service zou kunnen zijn dat afnemers een boek houden, tegen additionele vergoeding uiteraard.

 

Bijkomend voordeel is dat je in navolging van Amazon boeken ter beschikking kan stellen aan mensen wiens interesse bekend is. Zeker wanneer je een deel van het risico naar de uitgever kan verschuiven. En uiteraard kan je een marktplaats opzetten waarin boeken aangeboden worden voordat ze zelfs gedrukt zijn; bijzonder interessant voor uitgevers.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zou je in het verhaal van Twa ook niet de reguliere boekwinkel kunnen betrekken. Stel dat die nou eens een apart Bookaa schap maakt waar boeken staan die Bookaa leden op Bookaa voorwaarden mee kunnen nemen ?

 

EDIT

Dat kan natuurlijk ook een schap bij de C1000 of AH zijn of welk anderw winkel of dienstverlener dan ook.

Link naar reactie
  • 0

Enorm dank voor de gegeven fantastische antwoorden. Ik heb wel eens nagedacht over e-readers maar ik denk dat mijn concept daar lastig op aan te sluiten is. bestaan er niet allang websites waar je via je e-reader 1 maand een e-book kan huren?

 

Een Bookaaschap heb ik eigenlijk al binnen een strategisch gelegen bedrijfspand opgeslagen. En ik denk dat het erg lastig is om in Helmond een boekhandelaar te vinden die het interessant vindt om stukje schap weg te geven. Ik denk overigens dat het niet eens is toegestaan vanuit de uitgeverijen/auteurs. Dat maakt een landelijk depot ook zo lastig want dan ben je eigenlijk constant bezig met distributie en daarbij komende dure prijzen.

 

Maar ik zie wel een mogelijkheid binnen e-readers wat ik eigenlijk allang in mijn swot had staan maar misschien nu dankzij jullie wat meer aandacht krijgt.

 

Alle deelnemende bedrijven kopen 1 e-reader met 10 verschillende e-books erop. De huidige plaats waar nu de boeken liggen daar komen dan e-readers te liggen. Elke e-reader krijgt een identiek nr waardoor je weet welke boeken erop staan. De e-readers zijn maximaal 1 maand te lenen waarna de werknemer weer netjes de e-reader terugbrengt. e-readers vervangen dus de boeken.

 

Hoe denken jullie hierover?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Tijdelijke e-readers voor tijdelijke e-books? Wie heeft daar nou wat aan?

 

Als je in staat bent om snel een positie op te bouwen als contactpunt tussen uitgevers en een groot bestand aan zakelijke lezers (registreer niet alleen de bedrijfsaccounts maar zeker ook de data van individuele deelnemers) dan ben je een potentiële outlet voor e-readers die bovendien e-books kan aanbieden gebaseerd op de leesvoorkeuren van je abonnees. Welke boekhandel houdt dat bij?

 

Tegen die tijd krijg je sowieso allerlei aanbiedingen. Die businessmodellen ontstaan vanzelf.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Is het niet gewoon less is more in plaats van al die ingewikkelde constructies. Ik heb jouw berichten twabla nu 4x gelezen maar ik snap er werkelijkwaar niks van ;) Niks ten nadelen van jou maar ik vind het moelijk om een ingewikkelde constructie direct helder te krijgen. En daarbij ga ik er ook maar even vanuit dat je hoger opgeleid bent dan ik ben. ;)

 

Maak ik het mijzelf niet alleen maar lastig door overal wat aan te veranderen om er meer marge uit te krijgen? Een centraal depot met koeriersdiensten dan ben je zo ongeveer bezig met een bol.com. Ik zie zeker potentie in mijn concept maar ik denk dat ik er beter aan doe via pilots te werken.

 

Als mijn website online gaat dan ben ik vind ik alweer een goede stap verder. Ik wil voorlopig nog niet denken aan het grote contactpunt tussen uitgevers en een bestand zakelijke lezers en individuele deelnemers. Ben voorlopig nog niet bezig met expansie :)

 

Maar ik zie higherlevel wel als een broedplaats van nieuwe ideeen maar ze moeten gewoon niet te ingewikkeld worden. Less is more!

Link naar reactie
  • 0

Sorry Twabla ik heb net nog eens rustig je bovenstaande post gelezen op pagina 2 en ik snap het nu! Ik heb zowiezo altijd wat meer tijd nodig gehad tijdens colleges @ HBO. Ik moet dingen gewoon vaak paar keer lezen om het helder te krijgen. Ik snap je formule nu wel maar zou je het nog wat nader willen omschrijven met een paar voorbeelden? Of is dat teveel gevraagd.. :-[

 

jeetje ik heb het nu op papier uitgetekend en ik moet zeggen; WOW! maar bestaat zoiets niet al denk je?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Okay: in kleine stapjes. ;)

 

Je hebt nu een bestand van enkele tientallen bedrijven die stuk voor stuk boeken inbrengen in een centrale bibliotheek. Werknemers kunnen boeken lenen, die vervolgens teruggebracht worden of onderling doorgegeven. Dat wil je in andere steden herhalen.

 

Nou kun je in elke stad zo'n depot opzetten. Maar je kan ook landelijk werken. Het moet uit te rekenen zijn wat qua kosten beter is. Als je landelijk werkt, krijg je verzendingen naar en van het centraal depot. Zou je echter verzendingen tussen abonnees direct kunnen opzetten, dan scheelt je dat de helft van het totale aantal shipments, plus een besparing op depotkosten. Jouw bieb is dan vooral een centrale website en een registratie- plus mail/sms-systeem voor je abonnees die de boeken gewoon op de plank houden tot ze een verzoek tot verzending krijgen. Een vituele bibliotheek. (Tenzij je kan samenwerken met regionale hogescholen).

 

De inkoop kan je centraal gaan regelen, met als gevolg dat abonnees eigenlijk boeken huren of leasen. Deelnemende bedrijven sluiten dan bv een leasecontract af waarbij individuele werknemers een x budget mogen besteden. Door die voorfinanciering kan jij inkopen. Grote bedrijven kunnen zelfs hun totale boekenbeheer aan jou uitbesteden. Vraag Bol.com of Managementboek.nl of ze het leesgedrag en de boekeninkoop vanuit bv Philips eens willen analyseren, dat moet heel leerzaam zijn. Vergt overigens wel enig abstractievermogen. Maar als je groter wordt, krijg je schaalvoordelen.

 

Uiteindelijk telt: is dat gedoe met lenen, lezen en verzenden per saldo goedkoper/effectiever/maatschappelijk verantwoorder dan gewoon inkopen?

 

Lukt het om een landelijk systeem op te zetten, dan heb je een klantengroep die voor de introductie van e-readers interessant is. De apparaten zijn er nu wel, maar het duurt wel een paar jaar voordat alle uitgevers de slag gemaakt hebben. Als jij tegen die tijd een voet tussen de deur hebt bij zakelijke kopers en de lezers kent, ben je een prima startpunt voor de verkoop van e-readers en e-books. Alleen wordt het leenmodel dan irrelevant, omdat de markt vanzelf tot slimme modellen gaat komen.

 

Maar misschien is dit sowieso wel te complex. Jij bent de praktijkman, dus bouw gerust voort op goede ervaringen! 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Niet helemaal on-topic maar misschien ter inspiratie. Ik heb, als techneut, al geruime tijd een abonnement op Safari. Ik huur een 'boekenplank' waar ik (afhankelijk van het abonnement) vijf boeken tegelijk kan neerzetten. Ieder boek staat er tenminste één maand voor ik het kan verwijderen / vervangen. Naast het online inzien kan ik beperkt hoofdstukken downloaden als PDF en krijg ik korting op de papierenversie.

Link naar reactie
  • 0

1 landelijke depot is voor zowel bookaa en bedrijven vele malen duurder dan 1 depot op hetzelfde gelegen bedrijventerrein of straal van 10km. Een landelijk depot vergt meteen zoveel ruimte en brengt weer extra huurkosten met zich mee. Nu heb ik in Helmond voor 0,0 euro een prachtige kleine ruimte waar ik perfect alle boeken kan opslaan.

 

Je moet het zo zien; ik open telkens een bibliotheek in een bepaalde regio en zo borduur ik verder. Ik heb voorlopig geen interesse in dollartekens en een depot en heel distributiekanaal. Ik ben nou eenmaal systematisch ingesteld.Later wil ik op mijn website een tool maken waardoor bedrijven uit regios zelf hun bibliotheek bij mij samenstellen. Maar ik heb nog wel even wat pilots te gaan. Daarom wil ik ook even niet aan ingewikkelde formules denken.

 

Uit mijn praktijkervaring bleek verder dat ruim 90% het niet erg te vindt om een boek even af te geven of het op te halen. Ze vonden het juist leuk om face to face nog even een extra tip/advies te krijgen. Daarbij werd ook meteen even een netwerkpraatje gemaakt.

Dus het gedoe met lenen, lezen is goedkoper/effectiever/maatschappelijk verantwoorder dan gewoon inkopen voor de bedrijven.

 

Tuurlijk bouw ik een mooie en interessante klantenkring op als het gaat om e-books. Tegen die tijd zie ik wel hoe ik het leenmodel toch relevant kan maken. Want ik denk toch dat ook daarin mogelijkheden liggen. Voor elk probleem is een oplossing en ik merk dat higherlevel mij dit mogelijke succes gunt!

 

Hoelang zullen we nog het fysieke boek hebben denken jullie?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet elke locatie wel bemannen met goed personeel als je 't leuke praatje er in wilt houden. Dat is dus nog wel een verschil qua kosten lijkt: 20 locaties met min. 1 personeelslid lijkt me kostbaarder in vergelijking tot 1 centrale plaats met misschien 5 man. Nog afgezien van ziekte, vakantie etc.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.