• 0

Starten kledingwinkel, goed plan?

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag aan jullie:

Ik wil binnenkort een kinderkledingwinkel beginnen bij mij in de buurt in een winkelcentrum.

Morgen heb ik een afspraak bij de KvK met een bedrijfsadviseur.

 

Nou lees ik hier nogal wat negatieve verhalen van mensen die een kinderkledingzaak hadden/hebben of weer iemand kennen.

Mijn vraag is: om welke redenen zou een kinderkledingzaak niet goed lopen?

 

Ik denk juist zelf het volgende:

-Kinderen zijn er altijd en overal, er worden dagelijks nieuwe geboren, misschien wat minder dan vroeger, maar toch.

-Kinderen groeien (gelukkig) en moeten dus elk seizoen nieuwe kleren hebben.

-In het winkelcentrum dat ik op het oog heb, zit voor kinderkleding alleen Zeeman, Wibra, een kleine Hema en 2

schoenenwinkels.

 

Graag zie ik zsm jullie (vele) reacties tegemoet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reactie!

 

Concurentie is inderdaad gevaarlijk, maar ik zie die grote textielwinkels niet als echte concurenten.

 

Slechte lokatie moet ik ook niet aan denken, maar ik heb op internet de huurprijzen van de winkels gevonden van het betreffende winkelcentrum ; van €160 tot €225 per m2, geen idee of dat haalbaar is voor mij.

 

En ik ga inderdaad een ondernemingsplan maken, ben al een klein beetje begonnen, maar dat is best lastig, dus.........alle tips, ervaringen, enz. zijn welkom!

Link naar reactie
  • 0

Als er zo weinig zit, dan heeft dat vaak ook wel een reden.

Een kleine hema zegt meestal wel wat, hoe meer klanten er komen hoe groter de hema (of andere typische winkels).

Daarnaast is het wel handig om naast een gewilde winkel te zitten, dan profiteer je van hun klanten.

 

 

"er worden dagelijks nieuwe geboren"

Maar ook dagelijks groeien er kinderen uit de kindertijd ;-)

Link naar reactie
  • 0

Gezien de concurrentie van de wat grotere ketens in jou toekomstige omgeving, zou ik proberen om op enig gebied uit te blinken danwel uniek proberen te zijn.

 

Er is heel veel concurrentie en er zijn talloze internetwinkels op het gebied van kinderkleding.

 

Wellicht kun je een dealerschap voor een aantal merken bedingen?

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad afhankelijk van waar je zit. Hier bij mij om de hoek - naast een supermarkt is een anderhalf jaar geleden een kledingzaak voor kinderen begonnen. Geen concurrerende winkels om de hoek. Heel praktisch langs een kinderdag / speelverblijf die alle dagen open is. Maar toch heeft het winkeltje het verloren van de concurrentie in de stad. Daar zit alles bij elkaar en voor ieder budget. Inmiddels is het zaakje - na een jaar - er mee opgehouden. Het draaide niet.

 

Ik denk daarom dat het juist wel goed is om in een centrumpje bij concurrente te zitten. Als er al een Hema zit (hoe groot maakt niet uit) zegt dat, dat er toch redelijk wat klanten komen. De vraag is of je de Zeeman en de Wibra niet als concurrenten moet zien. Ze zijn ijzersterk en betaalbaar. Ook welvarende klanten kopen daar kleding. Ga je hetzelfde soort kleding verkopen? Merkgericht? Leeftijdsgericht? Bijvoorbeeld: babykleding heeft - denk ik - meer potentie. We hebben hier zeker twee babywinkeltjes (kleding tot ca 4 jaar) en die draaien prima en ze bestaan al lang.

 

Ze zitten echter wel in het centrum.

 

Verder is er inderdaad nog de internetconcurrent. Het barst van de kledingwinkeltjes op internet. Neus maar eens op marktplaats bij kinderkleding. Het zijn vaak hobbyisten die wat bij willen verdienen. Niks mis mee, maar wel een concurrent.

 

Is het niet verstandig om eerst zelf een internetwinkel op te zetten en vanuit huis te werken totdat je voldoende klanten hebt om ook de huur te kunnen betalen van een dergelijk duur pand?

 

In ieder geval het is wel een leuk initiatief. Heel veel succes.

Link naar reactie
  • 1

Vanmiddag ben ik bij de KvK geweest voor een gesprek met een bedrijfsadviseur. Dit was een intakegesprek waarin de adviseur kijkt of je in aanmerking kan komen voor het "Starterstraject".

En gelukkig, ik kwam ervoor in aanmerking. Dit houdt in dat de KvK je begeleid dmv gesprekken en je adviseert aan welke seminars je deel zou kunnen/moeten nemen. Er zijn wekelijks seminars gvoor starters georganiseerd door de KvK, oa: Ondernemingsvaardigheden , Juridische zaken , Marketing, Belastingen, enz.

Als je in dit traject komt, betaalt de gemeente waar je woont een groot deel hier aan mee.

 

Maar wat betreft het plan om een winkel te beginnen;

de adviseur vertelde dat het inderdaad erg moeilijk is in deze tijd iets in de detailhandel te strarten en draaiende te houden.

Daarbij heb je met een winkel hoge kosten en moet je maar afwachten of je winst kan maken.

Hij adviseerde me, evenals een paar van jullie, te beginnen met een webwinkel en/of kledingparty's voor kinderkleding.

Vandaaruit kan ik nog alle kanten op, zonder die hoge kosten van een winkel beginnen, verbouwen, huur, enz.

 

Zover mijn verhaal, iedereen bedankt voor de reacties, ik ga mijn ondernemingsplan maken!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk nu zeker een goed plan, let op je kunt nu zeker wat afdingen op de huurprijzen van winkelpanden denk aan 10 -20 % maandhuur of 1 jaarcontract.Want gaat het niet zoals verwacht zit je niet aan jaren huur vast.

Denk aan de economie als je nu in deze tijd je winkel draaiend kan houden met een goed en leuk concept dan als de economie weer lekker aantrekt dan stijgt je verkoopgrafiek waarschijnlijk naar boven.

 

Ik ben net ook nl bezig om een winkel te starten ,staat momenteel op de weekmarkten en daar vergrijzen de klanten op het moment en een consument in de groep 20 -40 jaar komen niet meer daar .Zij komen wel naar de winkel met kinderen.

 

jij ook succes

bg

Link naar reactie
  • 0

Ik ben twee jaar terug wezen praten met een mevrouw die haar kinderkledingwinkel wilde verkopen. Ze zat in het centrum van Nijmegen 200-300 meter afstand van de Hema en V&D maar dan wel in een straatje waar de loop weg is (men komt niet verder dan die Hema en V&D).

Bij goed doorvragen bleek de dame de vijf jaar dat de winkel bestond geen tot weinig winst te maken maar wel zes dagen in de week te werken...

Link naar reactie
  • 0

Ik denk nu zeker een goed plan, let op je kunt nu zeker wat afdingen op de huurprijzen van winkelpanden denk aan 10 -20 % maandhuur of 1 jaarcontract.Want gaat het niet zoals verwacht zit je niet aan jaren huur vast.

Denk aan de economie als je nu in deze tijd je winkel draaiend kan houden met een goed en leuk concept dan als de economie weer lekker aantrekt dan stijgt je verkoopgrafiek waarschijnlijk naar boven.

 

Ik ben net ook nl bezig om een winkel te starten ,staat momenteel op de weekmarkten en daar vergrijzen de klanten op het moment en een consument in de groep 20 -40 jaar komen niet meer daar .Zij komen wel naar de winkel met kinderen.

 

jij ook succes

Link naar reactie
  • 0

 

Beste geachte dames en heren

Ik ben een jonge ondernemer in de aannemerij en onderaanneming,

Graag zou ik goed advies en informatie krijgen voor in de detail en Retail handel.

Onze wens zou zijn om een kleding en/of schoenen winkel te beginnen, met commerciële merken.

C.A.S.T Nieuwegein is een goed inkoop centrum voor schoenen denk ik ( prijsverhouding geen ervaring), fashion center Amsterdam voor kleding ??? maar zijn er ook nog andere inkoop centra of contact personen waar we het beste zaken mee kunnen doen.

Locaties en winkelpanden hebben we al gevonden, en betreft het verbouwen van de winkel zou geen enkel probleem zijn, omdat we in opdracht van verschillende opdrachtgevers al verschillende winkels hebben verbouwt zoals vera moda, only, sting en mexx winkels.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om ons hier bij te helpen of die al jaren goede ervaring heeft met het inkopen van trendy kleding en/of schoenen.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Met vriendelijke

Groet D vd Bosch

Ik denk nu zeker een goed plan, let op je kunt nu zeker wat afdingen op de huurprijzen van winkelpanden denk aan 10 -20 % maandhuur of 1 jaarcontract.Want gaat het niet zoals verwacht zit je niet aan jaren huur vast.

Denk aan de economie als je nu in deze tijd je winkel draaiend kan houden met een goed en leuk concept dan als de economie weer lekker aantrekt dan stijgt je verkoopgrafiek waarschijnlijk naar boven.

 

Ik ben net ook nl bezig om een winkel te starten ,staat momenteel op de weekmarkten en daar vergrijzen de klanten op het moment en een consument in de groep 20 -40 jaar komen niet meer daar .Zij komen wel naar de winkel met kinderen.

 

jij ook succes

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag ben ik bij de KvK geweest voor een gesprek met een bedrijfsadviseur. Dit was een intakegesprek waarin de adviseur kijkt of je in aanmerking kan komen voor het "Starterstraject".

En gelukkig, ik kwam ervoor in aanmerking. Dit houdt in dat de KvK je begeleid dmv gesprekken en je adviseert aan welke seminars je deel zou kunnen/moeten nemen. Er zijn wekelijks seminars gvoor starters georganiseerd door de KvK, oa: Ondernemingsvaardigheden , Juridische zaken , Marketing, Belastingen, enz.

Als je in dit traject komt, betaalt de gemeente waar je woont een groot deel hier aan mee.

 

Maar wat betreft het plan om een winkel te beginnen;

de adviseur vertelde dat het inderdaad erg moeilijk is in deze tijd iets in de detailhandel te strarten en draaiende te houden.

Daarbij heb je met een winkel hoge kosten en moet je maar afwachten of je winst kan maken.

Hij adviseerde me, evenals een paar van jullie, te beginnen met een webwinkel en/of kledingparty's voor kinderkleding.

Vandaaruit kan ik nog alle kanten op, zonder die hoge kosten van een winkel beginnen, verbouwen, huur, enz.

 

Zover mijn verhaal, iedereen bedankt voor de reacties, ik ga mijn ondernemingsplan maken!

 

 

 

Beste CynthiaV,

 

Ik heb een tijdje geleden een artikel geschreven met een stappenplan voor het opzetten van een webwinkel. Wellicht is het interessant voor je als je uiteindelijk besluit om een webwinkel te beginnen:

 

(mod edit, link naar eigen site verwijderd)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.