• 0

Is een bedrijf in Ltd vorm wel betrouwbaar?

Ik laatst benaderd door een belgisch bedrijf met nog al grote plannen. Ze willen dat ik bepaalde zaken ga leveren maar ik heb er zo mijn twijfels over. het bedrijf heeft namelijk een Ltd (volgens mij is dat brits?) en ik kan geen gegevens vind op het net.

 

Weet iemand waar ik eventueel meer informatie kan verkrijgen over dit bedrijf. (een Belgische KvK of zo)

 

Alvast bednakt

TwoFriends.nl Computers voor een vriendenprijsje
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het feit dat het bedrijf de rechtsvorm Ltd. voert zegt helemaal niets over de betrouwbaarheid. Door het Europese Hof is onlangs deze rechtsvorm gelijkgesteld met een BV. Het oprichten van een bedrijf met de rechtsvorm Ltd. is dus volkomen legaal volgens zowel de Europese als Nederlandse wetgeving.

 

Om gegevens van het bedrijf te achterhalen kun je gewoon bij de Belgische Kamer van Koophandel informatie opvragen. En anders kun je altijd aan het bedrijf om referenties vragen.

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

In principe is een Ltd. niet onbetrouwbaar.

 

Echter: een onderneming met een Ltd. rechtspersoon is niet geheel te vergelijken met een BV. het verschil zit hem in de voorwaarden. Bij het oprichten van een Ltd. hoeft men zich aan veel minder regels te houden. Ik geloof dat er geen geld gestort hoeft te worden en en geen verklaring van geen bezwaar. Zo zullen er nog wel meer zaken zijn waaraan een Ltd. niet hoeft te voldoen.

 

Kijk ermee uit....

Link naar reactie
  • 0

Beste Leo,

 

De onbetrouwbaarheid van een bedrijf heeft niets met haar rechtsvorm te maken, maar met de mensen achter het bedrijf. En onbetrouwbare mensen komen voor bij elke rechtsvorm.

 

Het is juist dat een Ltd. minder regels kent voor haar oprichting dan een BV. Maar dat kan voor sommige mensen juist de drempel wegnemen om toch een bedrijf te beginnen. Tenslotte is het oprichtingskapitaal bij een BV ook maar een papieren kwestie.

 

Groet,

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Leo,

 

De onbetrouwbaarheid van een bedrijf heeft niets met haar rechtsvorm te maken, maar met de mensen achter het bedrijf. En onbetrouwbare mensen komen voor bij elke rechtsvorm.

 

Het is juist dat een Ltd. minder regels kent voor haar oprichting dan een BV. Maar dat kan voor sommige mensen juist de drempel wegnemen om toch een bedrijf te beginnen. Tenslotte is het oprichtingskapitaal bij een BV ook maar een papieren kwestie.

 

Groet,

 

Michael Klijn.

 

In mijn eerste regel zeg ik dat het in principe niet onbetrouwbaarder is. Ze zijn alleen een stuk vrijer en dat maakt het aantrekkelijker ook aantrekkelijk voor mensen met minder goede bedoelingen.

 

Zorg voordat je met een onderneming in zee gaat (met wat voor rechtsvorm dan ook) dat je goed op de hoogte bent van het bedrijf.

 

Waar zitten ze?

Wat is hun financiele positie?

Wie is er tekenbevoegd?

Etc etc etc

Link naar reactie
  • 0

Als je het niet vertrouwd, vraag dan een aanbetaling en de rest C.O.D. (cash on delivery). Je kan ze ook gragen om een bankgarantie (LC), dat is heel normaal in de internationale handel.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Geen belastingheffing?? Interessant.... Gedurende 4 jaar (internationaal) belastingadvies, ben ik extreem zelden een zaak/structuur tegen gekomen waarin er in het geheel geen belasting betaald wordt. Natuurlijk zijn er manieren om de belastinggrondslag te eroderen (of te wel te verminderen) of kan gebruik gemaakt worden van interpretatieverschillen in de verschillende nationale belastingregelingen maar deze mogelijkheden zijn er steeds minder.

 

Meestal zal er uiteindelijk ergens, of op enig moment in de toekomst belasting betaald worden. Voorzichtigheid is zeer zeker geboden en professioneel advies is een absolute noodzaak... Vraag anders eens of zij een 'opinie' hebben van een gerenomeerd belastingadvieskantoor, dat hun structuur werkt... Als ze die niet kunnen overleggen?? Tja.. dan in de conclusie naar mijn mening duidelijk.

 

Voor zover deze stelling de BTW betreft... pas op... misschien is de heffing verlegd en is de afnemer verplicht BTW af te dragen in zijn eigen land (die mogelijk wel weer voor aftrek in aanmerking komt).

 

Tenslotte, ik zie niet zo goed waarom deze opmerking relevant is voor jou aangezien het hun eigen belastingpositie betreft.

 

Wat betreft de Ltd: Vragen die zo bij me opkomen zijn:

- Hoe zit het met bestuurdersaansprakelijkheid?

- Als je een overeenkomst aangaat, welk recht is van toepassing en welke rechtbank is bevoegd? enz....

 

suc6

Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf van mijn ouders heeft dit ook al eens mee gemaakt, waren zeker geen fijne tijden bij ons thuis, de man die contact met ons opnam kwam ook te pas en onte pas even langs, en dacht ons te kunnen overwinnen met etentjes enzo, mijn pa ging daar een keer op in om te kunnen praten en heeft met veel geluk (vriend in belgie) wat meer info ingewonnen dat tegen hem verteld en wat denk je :D kregen we de rekening voor het etentje op gestuurrd... nooit meer wat van gehoord. Dit was dan ook wel 1996 maar toch... ik herken er wel iets van.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.