• 0

Hoe een nieuwe aanpak uittesten?

Vraagje voor alle interim marketeers op het forum en diegene die ook tegen dit probleem oplopen.

 

Het zal niet verantwoord zijn om bij een klant te gaan experimenteren met een nieuwe aanpak voor een probleem maar hoe kan je dan een nieuwe aanpak in de praktijk uittesten of die wel de resultaten opleveren gaat die theoretisch mogelijk zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo René,

 

Je bent wel heel erg kort met je vraagstelling. Iets specifieker zou je waarschijnlijk veel uitgebreidere antwoorden bieden, waarmee je beter aan de slag zou kunnen gaan.

 

Een nieuwe theorie experimenteren in de praktijk zal je wel moeten doen bij een klant. Maar voordat het zover is, kan je veel theoretische waarheden (die in de praktijk totaal niet blijken te werken), filteren door je theorie duidelijk op papier te zetten, en hier door andere vakspecialisten naar te laten kijken. Beschrijf je plan volledig, laat het een aantal weken in de kast liggen, en lees het daarna over. Je komt dan waarschijnlijk zaken tegen die je op papier al kan perfectioneren.

Link naar reactie
  • 0

Beste René,

 

Jouw vraag lijkt mij niet te beantwoorden met één antwoord, het is situatie afhankelijk.

 

In sommige gevallen is er inderdaad terughoudendheid om een nieuwe aanpak binnen een traditionele business te testen.

Je kunt sparren met collega marketeers, branche experts, klanten om de benadering te bespreken. Je kunt van tevoren met marktonderzoek informatie vergaren. Maar de business impact op een nieuwe benadering merk je pas als je deze echt in de markt zet.

 

Er zijn veel ondernemingen die wel nieuwe omzetstromen wensen maar weerstand hebben om de traditionele business as usual op het spel te zetten. Voor dit soort klanten zetten wij vaak de nieuwe aanpak in de markt onder een ander label. Je kunt low budget hiermee starten en bij succes de investering opvoeren. Dit gaat overigens niet voor ieder product.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rutger Derksen

Link naar reactie
  • 0

Beste René,

 

Naar mijn idee kan je dit als volgt aanvliegen:

 

Organiseren van een 'gratis' pilot bij een organisatie, die eventueel behoefte zou hebben aan de aanpak en deze in samenwerking met een afstuderende student testen. Het samenwerken met één of meerdere studenten kan de kosten enigszins drukken. Daarbovenop wordt de nieuwe aanpak goed gedocumenteerd.

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Patrick Helmer

 

 

 

 

 

Patrick Helmer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.