reclame maken in lokale kranten werkt dat?

Aanbevolen berichten

Ik weet van de busmaatschappij bij ons in de regio, die tonen reclame op tv schermen in de bus, daar staat

ook een telefoonnummer bij dat je kunt bellen als je zelf reclame wilt maken. Geloof iets van 15 euro per week of dag.

Of het werkt??? tja dat zal verschillen per bedrijf/product.

 

Ik zelf zit loop met het idee om in het zondagochtendblad een advertentie te zetten. Kost ongeveer 30 euro en heeft een oplage van 50.000 stuks. Of het werkt weet ik nog niet. Dat zal denk ik een kwestie van uitproberen zijn. Meten is weten zegt men altijd.

Link naar reactie

Oke dan ga ik eens kijken of er een telefoonnummer bijstaat :) Bedankt voor de tip.

30 euro voor een oplage van 50.000 stuks is natuurlijk geen geld en het investeren waard. Welk blad is dat de zondagochtendblad?

 

 

Ik weet van de busmaatschappij bij ons in de regio, die tonen reclame op tv schermen in de bus, daar staat

ook een telefoonnummer bij dat je kunt bellen als je zelf reclame wilt maken. Geloof iets van 15 euro per week of dag.

Of het werkt??? tja dat zal verschillen per bedrijf/product.

 

Ik zelf zit loop met het idee om in het zondagochtendblad een advertentie te zetten. Kost ongeveer 30 euro en heeft een oplage van 50.000 stuks. Of het werkt weet ik nog niet. Dat zal denk ik een kwestie van uitproberen zijn. Meten is weten zegt men altijd.

Link naar reactie

Zondagochtendblad is de naam van de krant. Die word in bijna heel Noord-Holland verspreid.

Je kunt kiezen of je in 1 regio wilt adverteren of dat je in alle oplagen wilt staan. En 30 euro valt inderdaad

mee. gewoon proberen, wat kan je gebeuren.

 

op de website www.hollandcombinatie.nl kun je meer informatie vinden. En ook meerdere weekbladen waar je voor

kunt kiezen.

 

Suc6. Enneh, ik hoor ook graag van je of het inderdaad iets is voor je?

Link naar reactie

 

Volgend jaar start ik mijn eigen onderneming op het gebied van communicatie, redactie en fotografie.

 

 

Niet echt consumentgericht. Verwacht je opdrachten van het lokale bedrijfsleven? Waarom niet fotograferen op lokale b2b evenementen of een serie portretten van lokale ondernemers gemaakt? Maak je een leuke website van en verkoop je grote afdrukken in een mooie lijst, met Tiktikklik signatuur. Net als de Kunstfabriek!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Fotograferen van ondernemers en erover schrijven doe ik op het moment al - inderdaad lokaal.

Het is niet de bedoeling dat ik alleen lokaal ga, maar het is een goed begin, want Regio 010 is erg groot!

Maar wie weet ga ik ook nog wel fotograferen op B2B evenemten ;D

 

 

Volgend jaar start ik mijn eigen onderneming op het gebied van communicatie, redactie en fotografie.

 

 

Niet echt consumentgericht. Verwacht je opdrachten van het lokale bedrijfsleven? Waarom niet fotograferen op lokale b2b evenementen of een serie portretten van lokale ondernemers gemaakt? Maak je een leuke website van en verkoop je grote afdrukken in een mooie lijst, met Tiktikklik signatuur. Net als de Kunstfabriek!

Link naar reactie

Ja natuurlijk werkt dat! Het is het bestaansrecht van alle uitgevers die lokaal opereren of een medium hebben hebben dat regionaal wordt ingezet. Maar of dat voor jou werkt?

 

Dan moet je echt even wat huiswerk verrichten. Je boodschap moet aansluiten op de doelgroep. Wie wil je bereiken? Waarmee? Als je adverteert voor het maken van leuke foto's van kinderen kan ik me er iets bij voorstellen, maar bij communicatie en redactie...?

 

Over het algemeen -zo is mijn ervaring- werken vooral concrete aanbiedingen bij de lokaal gerichte media. Voor je corporate communicatie zou ik eerder voor andere media en middelen kiezen. Maarre... dat zou jij toch moeten weten als je je als specialist op het gebied van 'communicatie' presenteert?

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Of het werkt kun je vrijwel alleen bepalen door 'of het werkt' meetbaar te maken.

 

Er zijn ongetwijfeld honderden zo niet duizenden ondernemers die iedere week trouw adverteren in het plaatselijke sufferdje maar als je vraagt wat het ze concreet oplevert hebben ze vaak geen flauw idee. (dit zie je overigens ook terug bij hele grote bedrijven en overheidsinstanties)

 

Het is in de eerste plaats belangrijk om duidelijke doelen te formuleren en vanuit die doelen te kijken welke middelen je zou willen inzetten (en welke middelen haalbaar zijn) Als je dan voor een middel kiest zorg dan dat je kunt meten of je uiteindelijk dichter bij je doel bent gekomen. Een advertentie moet bijvoorbeeld x respons opleveren of de naamsbekendheid moet met x gestegen zijn.

 

Doe je dit niet dan ben je wat mij betreft geld aan het weggooien.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie

Of het werkt kun je vrijwel alleen bepalen door 'of het werkt' meetbaar te maken.

 

........zorg dan dat je kunt meten of je uiteindelijk dichter bij je doel bent gekomen. Een advertentie moet bijvoorbeeld x respons opleveren of de naamsbekendheid moet met x gestegen zijn.

 

Doe je dit niet dan ben je wat mij betreft geld aan het weggooien.

 

Helemaal met je eens, maar hoe ga je de meetbaarheid bepalen ? Iedere week een advertentie in het suffertje, op pagina 3, rechtsonder, met een andere aanbieding, vergroot misschien wel je naamsbekendheid, maar hoe meet je dat ?

 

Ik heb ooit eens een erg dure "folder" bedrijfsmatig de deur uitgedaan. De eerste dag was ik dolgelukkig, want ik merkte dat er klanten op afkwamen. Nieuwe gezichten, die voor die artikelen kwamen. Dag 2 was mijn enthousiasme al verdwenen, want ik "merkte" het al niet meer.

 

Ik denk dat dat meetbaar maken, zoals jij aangeeft, inderdaad zou moeten kunnen, maar ik heb werkelijk geen idee hoe. (Respons, naamsbekendheid) En iedere week een uitknipbaar couponnetje maken, heeft m.i. ook geen nut.

 

De beste reclame is volgens mij nog steeds het artikeltje (met foto) over een actie binnen je bedrijf. Uit ervaring zul je wel een beetje vriendjes moeten worden met de redactie, en vaak staat er een advertentie tegenover.

 

 

Link naar reactie

Ik denk dat dat meetbaar maken, zoals jij aangeeft, inderdaad zou moeten kunnen, maar ik heb werkelijk geen idee hoe. (Respons, naamsbekendheid) En iedere week een uitknipbaar couponnetje maken, heeft m.i. ook geen nut.

De beste reclame is volgens mij nog steeds het artikeltje (met foto) over een actie binnen je bedrijf. Uit ervaring zul je wel een beetje vriendjes moeten worden met de redactie, en vaak staat er een advertentie tegenover.

 

Waarom heeft een uitknipbaar couponnetje geen nut? omdat ze niet ingeleverd worden? wat is dan het nut geweest van je advertentie? Naamsbekendheid zou je kunnen meten met een kleine enquete. Als je je website statistieken bijhoudt kun je wellicht na het plaatsten van je advertentie een verhoogt bezoek constateren. Kom met een hele specifieke aanbieding per advertentiemedium. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Ik heb met organisaties gesproken waar letterlijk voor tonnen aan wordt besteed aan adverteren in de oude media en als je dan vraagt of en hoe ze de resultaten meten krijg je nog regelmatig een glazige blik. Daarnaast zijn er talloze media adviesbureaus actief die ongetwijfeld zeer goed werk verrichten maar soms krijg je het idee dat de keuze van het medium mede wordt beïnvloed door de bureaukorting die ze opstrijken. Hetzelfde geldt voor die mooie bedrijfsmagazines op glossypapier waar je dan in kan adverteren; u krijgt er zeker handel uit meneer. En naderhand is het: volgende keer beter meneer. Ik zou het een leuke geste vinden als zo'n magazine de volgende keer zegt; jammer van de laatste keer maar wij geloven in ons product; deze krijgt u van ons. blijven dromen...

 

 

 

 

 

 

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie

Hey Seb,

 

Hier winkelier oude stempel, met wel een site (welke niet onderhouden werd trouwens, en geen bestelmogelijkheid), gewoon een (behoorlijke) winkel. En inderdaad die "glazige blik" wanneer jij mij die vraag zou stellen.

 

In het begin heb ik me suf geadverteerd (in de oude media, zoals jij dat noemt) puur om naamsbekendheid te krijgen. Nadien uitgebreid met sponsoring aan elftallen, blaaskapelletjes en dergelijke.

Nooit kunnen meten of één en ander wel nut had. Voor het zelfde geld was onze mond-op-mond reclame en service wel het beste punt, waarom men bij mij kwam kopen en niet bij de buurman.

 

Nogmaals, ik ben het nog steeds met je eens, maar je hebt mij nog niet kunnen overtuigen, hoe ik de meetbaarheid kan testen door het plaatsen in de lokale, oude, media.

 

Ik weet zeker dat het je naamsbekendheid ten goede komt, maar dat dit dmv die advertentie niet te meten is.

 

Marcel

 

(en ook al vaak in zo'n duur, glossy magazine gestaan........met een achteraf veel te hoge factuur, maar ja....ook dat wil je eens proberen en meespelen met de "grote" jongens)

Link naar reactie

Helaas ben ik geen specialist op het gebied van reclame. Reclame is namelijk een heel ander vak als communicatie. ;)

 

Ja natuurlijk werkt dat! Het is het bestaansrecht van alle uitgevers die lokaal opereren of een medium hebben hebben dat regionaal wordt ingezet. Maar of dat voor jou werkt?

 

Dan moet je echt even wat huiswerk verrichten. Je boodschap moet aansluiten op de doelgroep. Wie wil je bereiken? Waarmee? Als je adverteert voor het maken van leuke foto's van kinderen kan ik me er iets bij voorstellen, maar bij communicatie en redactie...?

 

Over het algemeen -zo is mijn ervaring- werken vooral concrete aanbiedingen bij de lokaal gerichte media. Voor je corporate communicatie zou ik eerder voor andere media en middelen kiezen. Maarre... dat zou jij toch moeten weten als je je als specialist op het gebied van 'communicatie' presenteert?

Link naar reactie

Als het werkt 'vriendjes' worden, dan zal ik eens met de redactie om de tafel gaan zitten. Want ik werk namelijk al voor ze. Ik schrijf echter zelf geen advertenties, dat is namelijk een vak apart. Ik heb ook wel eens aan ondernemers gevraagd of het voor ze werkt, maar inderdaad weten ze het meestal niet. Een actie: neem deze advertentie mee en dan krijg je zoveel korting, was voor een van de ondernemers wel meetbaar. Maar dan praat je wel over een winkelier en dat ben ik niet.

 

Maar zo ik het allemaal lees, zal het adverteren voor mij in de lokale krant weinig opleveren, omdat het voornamelijk de consument bereikt. Denk dat ik me beter in vakbladen kan gaan verdiepen die mijn doelgroep bereiken. Mijn doelgroepen zijn bekend en mijn doel ook. Deze staan allemaal uitgebreid omschreven in mijn ondernemersplan. Echter mijn bedrijf start pas volgend jaar, dus heb nog even de tijd om me te orienteren op gebied van reclame mogelijkheden.

 

In ieder geval bedankt voor de reacties ;D

Link naar reactie

Er zijn genoeg consumenten die zo’n blaadje lekker doorlezen op zondag ochtend en ècht alleen maar zoeken naar de advertentie van de bakker om de hoek! .

Als je B2B georiënteerd bent, bereik je inderdaad een kleinere groep. Dit kun je wellicht ondervangen door de grote groep die je wel bereikt met je mee te laten denken?

 

Kent u een ondernemer of bent u een ondernemer ?Die zicht bezighoudt met…?

 

[*]Die geïnteresseerd kan zijn in?

[*]Die uit de buurt komt van?

[*]Anders..

 

Geef die ondernemer deze bon en laat hem / haar contact met mij opnemen voor een kennismakingsgesprek.

Laat de ondernemer bij dit gesprek jouw naam noemen en jij ontvangt:

 

[*]Een cadeaubon van x

[*]Bioscoopkaartjes

[*]Fles wijn

 

Maar net wat je kunt missen als het gesprek ook een klant oplevert.

 

Zou dat geen idee kunnen zijn?

 

ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Het verschil tussen niets meten en iets meten is in feite al 100%

 

John geeft al een goed advies door het bij je klanten na te vragen. Maar alleen vragen heeft geen zin. Noteer (of turf) de antwoorden ook. Op die manier kan je na een tijdje onderbouwd analyseren (dus niet op gevoel of vage aannames) of adverteren in de (lokale) media zin heeft. Het is in die zin ook nuttig om (realistische) doelen te stellen.

 

Stel bijvoorbeeld als doel dat 1 advertentie 10 concrete verkopen met een waarde van bedrag x moeten hebben opgeleverd. Gooi een artikel in de aanbieding (of verzin een andere actie; een lezing, seminar, publiceer een stripverhaaltje over je toko in de advertentie). Plaats de advertentie, tel de reacties, leg deze naast de opbrengst en neem een beslissing.

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie

 

Naamsbekendheid zou je kunnen meten met een kleine enquete.

 

 

Ben je al uit de schoolbanken? De meetbaarheid van effecten valt lelijk tegen. Tja, als je Unilever heet gooi je d'r een marktonderzoekje tegen aan. Maar voor kleine ondernemers is apart onderzoek kostbaar. Tuurlijk kun je meetelementen inbouwen, door respons te vragen. Maar span de os niet voor de ezel. Effect ontstaat ook door de optelsom van activiteiten die elk apart niet goed meetbaar zijn.

 

Enfin. Short term effects vs long term effects is een eindeloos debat in reclame.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Naamsbekendheid zou je kunnen meten met een kleine enquete.

Je hebt in dit geval alleen wat aan naamsbekendheid onder je (nauwe) zakelijke doelgroep en die moet nog volledig opgebouwd worden, zoals ik begreep. Zie ook personal branding voor een zakelijke doelgroep.

 

Niet zakelijke doelgroep: knip de bon uit of print deze vanaf www.bedrijfsnaam.nl/actie_oktober2009 en zet een teller op deze pagina of op je nieuwsbrief met aanbiedingslink. Hoef je alleen nog de verhouding tussen uitgeknipte en geprinte bonnen te nemen en je weet alles. Kleine, praktische onderzoekjes kunnen verbluffende inzichten bieden 8).

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ben je al uit de schoolbanken?

 

Nee. Doet dat er wat toe? Volgens mij is het namelijk totaal niet relevant. heerlijk op de man af...

 

Ik merk alleen op dat veel (kleine) ondernemers helemaal geen inspanning doen om te kijken of het geld dat ze besteden nuttig besteed is. Je kan natuurlijk bij een enquete denken aan grote onderzoekbureaus honderden respondenten enz. Maar een simpel vragenlijstje bij de kassa geeft qua resultaten nog altijd meer inzicht dan helemaal niets doen.

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie

Dat klinkt inderdaad wel goed. :) Deze neem ik zeker mee.

 

Er zijn genoeg consumenten die zo’n blaadje lekker doorlezen op zondag ochtend en ècht alleen maar zoeken naar de advertentie van de bakker om de hoek! .

Als je B2B georiënteerd bent, bereik je inderdaad een kleinere groep. Dit kun je wellicht ondervangen door de grote groep die je wel bereikt met je mee te laten denken?

 

Kent u een ondernemer of bent u een ondernemer ?Die zicht bezighoudt met…?

 

[*]Die geïnteresseerd kan zijn in?

[*]Die uit de buurt komt van?

[*]Anders..

 

Geef die ondernemer deze bon en laat hem / haar contact met mij opnemen voor een kennismakingsgesprek.

Laat de ondernemer bij dit gesprek jouw naam noemen en jij ontvangt:

 

[*]Een cadeaubon van x

[*]Bioscoopkaartjes

[*]Fles wijn

 

Maar net wat je kunt missen als het gesprek ook een klant oplevert.

 

Zou dat geen idee kunnen zijn?

 

ronny

 

Link naar reactie

Ik verkoop geen artikelen, maar diensten en die kan ik niet zomaar in de aanbieding gooien. Bij artikelen is dat een stuk gemakkelijker. ;)

 

 

Het verschil tussen niets meten en iets meten is in feite al 100%

 

John geeft al een goed advies door het bij je klanten na te vragen. Maar alleen vragen heeft geen zin. Noteer (of turf) de antwoorden ook. Op die manier kan je na een tijdje onderbouwd analyseren (dus niet op gevoel of vage aannames) of adverteren in de (lokale) media zin heeft. Het is in die zin ook nuttig om (realistische) doelen te stellen.

 

Stel bijvoorbeeld als doel dat 1 advertentie 10 concrete verkopen met een waarde van bedrag x moeten hebben opgeleverd. Gooi een artikel in de aanbieding (of verzin een andere actie; een lezing, seminar, publiceer een stripverhaaltje over je toko in de advertentie). Plaats de advertentie, tel de reacties, leg deze naast de opbrengst en neem een beslissing.

 

 

Link naar reactie

Waarom zou je geen aanbieding kunnen doen op diensten? Een kapper is bijvoorbeeld ook een dienst, en toch zie je regelmatig kortingscouponnen in de lokale kranten staan...

 

edit: seb was me blijkbaar voor...

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie

Ben je al uit de schoolbanken?

 

Nee. Doet dat er wat toe? Volgens mij is het namelijk totaal niet relevant. heerlijk op de man af...

 

Ik merk alleen op dat veel (kleine) ondernemers helemaal geen inspanning doen om te kijken of het geld dat ze besteden nuttig besteed is. Je kan natuurlijk bij een enquete denken aan grote onderzoekbureaus honderden respondenten enz. Maar een simpel vragenlijstje bij de kassa geeft qua resultaten nog altijd meer inzicht dan helemaal niets doen.

 

 

Doet er wel toe, want dit is allemaal theorie. Als je een winkel hebt en die klant staat eindelijk bij de kassa, wil je doorgaans niet gaan zeuren over je naamsbekendheid. Dat is bovendien dom, want die klant staat al in je winkel.

 

Reclame is een middel, naamsbekendheid is een middel, onderzoek is een middel, meten is een middel, maar het zijn geen doelen. Als er iets te meten is, prachtig! Als je iets meetbaars kan toevoegen, ideaal!! Maar soms moet je als ondernemer gewoon keuzes maken voor dingen die zich kunnen ontwikkelen.

 

In dit geval gaat het om een ondernemer die iets doet in fotografie, beeld en communicatie. Volgens mij zijn er veel creatiever dingen te doen dan responsadvertenties in lokale kranten of dm-acties met coupons. Misschien iets met textiel?

 

Een goeie, grafische signatuur die te herleiden is naar een website is al een goede start. Vraag is vervolgens: waar kan die signatuur nou eens opduiken? Wat kan ze doen zodat haar expertise zichtbaar wordt, zonder al die platte diarree-ideetjes. Waar kan ze krachtig beeld inzetten, zodat de toeschouwer nieuwsgierig wordt naar de signatuur? Mik Tik Klik!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.